Seguiment unitats 111 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Renfe451 »

bigcoaster wrote:El que jo faria és utilitzar totes les 111 que quedin per a la L7 (2 no?) i les 114 que sobrin (2 o 3) fer-les de 4 cotxes per ampliar freqüències amb la incorporació de les noves parades a Sabadell l'any vinent.
El problema és que no es pot fer ja que el nombre d'unitats de 114 (5 en total), són per cobrir la totalitat de la línia amb garanties. És cert que en caps de setmana i festius, no hi hauria excessius problemes, ja que la línia es cobreix amb 2 trens. Però el problema gros seria en els dies laborables, ja que hi ha un tren cada 7 minuts en aquesta línia i es necessiten tots els trens operatius per assegurar aquesta freqüència.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

Renfe451 wrote:
bigcoaster wrote:El que jo faria és utilitzar totes les 111 que quedin per a la L7 (2 no?) i les 114 que sobrin (2 o 3) fer-les de 4 cotxes per ampliar freqüències amb la incorporació de les noves parades a Sabadell l'any vinent.
El problema és que no es pot fer ja que el nombre d'unitats de 114 (5 en total), són per cobrir la totalitat de la línia amb garanties. És cert que en caps de setmana i festius, no hi hauria excessius problemes, ja que la línia es cobreix amb 2 trens. Però el problema gros seria en els dies laborables, ja que hi ha un tren cada 7 minuts en aquesta línia i es necessiten tots els trens operatius per assegurar aquesta freqüència.
Efectivament, tenir 4 trens és un error. De fet 5 ja eren molt justs tal com vam dir alguns quan es va veure el projecte final amb les 114 i fet que ha quedat demostrat. La comanda de 5 trens respon a la limitació de L7 a Gràcia, en aquell moment només podran circular 2 o 3 unitats alhora com a molt.

Amb la prolongació a Sabadell veurem que passa, ja que es possible que comencin a retallar L7 fins a Gràcia i L6 fins a Sarrià si no volen tenir problemes amb el Vallès (Que ja els tenen amb Terrassa). Suposo que les 111 aguantaran a la reserva fins que decideixin limitar L7 permanentment en feiners. :nose
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Renfe451 »

Miquel wrote:
Renfe451 wrote:
bigcoaster wrote:El que jo faria és utilitzar totes les 111 que quedin per a la L7 (2 no?) i les 114 que sobrin (2 o 3) fer-les de 4 cotxes per ampliar freqüències amb la incorporació de les noves parades a Sabadell l'any vinent.
El problema és que no es pot fer ja que el nombre d'unitats de 114 (5 en total), són per cobrir la totalitat de la línia amb garanties. És cert que en caps de setmana i festius, no hi hauria excessius problemes, ja que la línia es cobreix amb 2 trens. Però el problema gros seria en els dies laborables, ja que hi ha un tren cada 7 minuts en aquesta línia i es necessiten tots els trens operatius per assegurar aquesta freqüència.
Efectivament, tenir 4 trens és un error. De fet 5 ja eren molt justs tal com vam dir alguns quan es va veure el projecte final amb les 114 i fet que ha quedat demostrat. La comanda de 5 trens respon a la limitació de L7 a Gràcia, en aquell moment només podran circular 2 o 3 unitats alhora com a molt.

Amb la prolongació a Sabadell veurem que passa, ja que es possible que comencin a retallar L7 fins a Gràcia i L6 fins a Sarrià si no volen tenir problemes amb el Vallès (Que ja els tenen amb Terrassa). Suposo que les 111 aguantaran a la reserva fins que decideixin limitar L7 permanentment en feiners. :nose
La L7 retallar-la fins a Gràcia em sembla absurd... que consti que molta gent agafa l'L7 a Pl. Catalunya i Provença, i no són pocs precisament... i aquest transbordament pot causar molèsties. S'ha de mantenir sí o sí la connexió directa de l'Av. Tibidabo amb el centre.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by bigcoaster »

Renfe451 wrote:La L7 retallar-la fins a Gràcia em sembla absurd... que consti que molta gent agafa l'L7 a Pl. Catalunya i Provença, i no són pocs precisament... i aquest transbordament pot causar molèsties. S'ha de mantenir sí o sí la connexió directa de l'Av. Tibidabo amb el centre.
Jo també penso que la L7 per si sola ha de tenir servei fins a Plaça Catalunya però la veritat és que si es volen ampliar freqüències al Vallès, s'ha de retallar, primer la L6 i segon la L7. A més, la L7 té trens de només 3 vagons, cosa que fa que cada vegada que es posa una circulació d'L7 al túnel de Gràcia-Plaça Catalunya, s'està perdent capacitat molt útil d'un túnel al límit.

El que se m'acut per a la L7 és:
- 4 tph des de Plaça Catalunya a Av. Tibidabo
- 10 tph des de Gràcia a Av.Tibidabo.

Això significaria més freqüència per al Vallès, més capacitat al túnel Gràcia-Plaça Catalunya, i finalment, més freqüència al tram de la L7 pur.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

La reforma de Gràcia ja preveu precisament que la L7 finalitzi a Gràcia amb l'ampliació de l'andana, els passadissos i l'agulla abans d'arribar a Plaça Molina per a que els trens descendents vagin a via 3, de fet tenen una andana "oculta" a la part dreta de la via 3 per a usar quan sigui necessari en teoria. (Suposo que es la que connectarà amb la via 2 per la part baixa) :nose
Amb la infraestructura actual caldrà limitar...
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by ferroviario_catalan »

Alguien sabe si las 111 que aún están en orden de marcha, tienen los termómetros actualizados con la prolongación de Terrassa? Igual se han olvidado de ellas...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

ferroviario_catalan wrote:Alguien sabe si las 111 que aún están en orden de marcha, tienen los termómetros actualizados con la prolongación de Terrassa? Igual se han olvidado de ellas...
No els tenen actualitzats, com a mínim els cops que la vaig agafar a la tardor.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Renfe451 »

I quan es farà el comiat? Imagino que ja hem de pensar de cara al 2016, suposo.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

Renfe451 wrote:I quan es farà el comiat? Imagino que ja hem de pensar de cara al 2016, suposo.
Quan els hi vingui de gust, com sempre :roll:
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Renfe451 »

El comiat de la sèrie 111 s'ha posposat, no obstant, és una molt bona oportunitat per reclamar a FGC que fagi un acte obert per a tots els aficionats i no als amiguets, com va passar l'altra vegada. També en l'últim viatge la 111 podria recórrer totes les línies per on ha circulat, des de les línies urbanes (L6 i L7) fins a les línies S1 i S2.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by ferroviario_catalan »

Renfe451 wrote:El comiat de la sèrie 111 s'ha posposat, no obstant, és una molt bona oportunitat per reclamar a FGC que fagi un acte obert per a tots els aficionats i no als amiguets, com va passar l'altra vegada. També en l'últim viatge la 111 podria recórrer totes les línies per on ha circulat, des de les línies urbanes (L6 i L7) fins a les línies S1 i S2.
Tienes toda la razón, estoy 100x100 contigo, el despido de estas unidades debe hacerse con las 2 (creo que son las que aún están habilitadas para circular) durante un día en servicio comercial normal alternando todas las líneas recorriendolas de arriba a abajo.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Posts: 293
Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
Location: barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by David.F.C.M.B.1000 »

Hay alguna 111 que este conservada como tren histórico ???


I queda alguna apartada ???
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

David.F.C.M.B.1000 wrote:Hay alguna 111 que este conservada como tren histórico ???


I queda alguna apartada ???
La 111.02 és la que ha quedat com a unitat històrica.
També ha sobreviscut (per ara), la 111.13 (diria que era aquesta). Però està aïllada i enterrada a l'estació de Sabadell-Rambla. Va arribar allà pels seus mitjans (juntament amb l'altre, eren de Reserva fins feia poc degut als problemes de la sèrie 114) i imagino que anirà de mal a pitjor a l'anar passant els anys.

No se si algú al final va comprar-se algún cotxe o tren sencer per a preservar-lo.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by fgc113 »

La 111 que està a Sabadell-Rambla es gastarà per fer simulacres d'evacuació, no?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
victorromo99
N5
N5
Posts: 112
Joined: Saturday 21/12/2013 14:01

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by victorromo99 »

Hi ha una 111 apartada als tallers de Rubí, no estic segur si es la 111.02. Si passes amb el tren entre Hospital General i Rubí la pots veure juntament amb 112, 113 i 114.
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Posts: 293
Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
Location: barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by David.F.C.M.B.1000 »

hola una pregunta, aparte de la 111.02 que esta preservada en las cocheras de rubi y la 111.13 que esta expuesta en la antigua estacion de sabadell estacio.

Alguien sabe que a sido del resto de unidades, han sido desguazadas ? :(
mfuentesll2
N5
N5
Posts: 125
Joined: Monday 15/01/2018 17:48

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by mfuentesll2 »

Según Listadotren todas las demás desguazadas, efectivamente.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

111.13 es UT entera, o un sol cotxe?

Post by Fran-Ikarus »

De fet, la 111.13 sembla que és, literalment, el cotxe 111.13 només, oi? O només és la perspectiva de les fotos, que enganya?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
mohn902
N4
N4
Posts: 67
Joined: Monday 03/04/2017 21:30

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by mohn902 »

A una sala de conferències de l'edifici principal de FGC tenen un parell de trossos de cotxe de UT111 (finestra i porta amb els respectius seients) així com una pantalla de les taronges. I a Sabadell-Rambla intentaré informar la setmana vinent de si la 111 està sencera o l'han partit, ja que hi vaig a fer un simulacre.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: 111.13 es UT entera, o un sol cotxe?

Post by fgc113 »

Fran-Ikarus wrote:De fet, la 111.13 sembla que és, literalment, el cotxe 111.13 només, oi? O només és la perspectiva de les fotos, que enganya?
Això crec jo, com a molt hi deuen haver dos cotxes.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”