Page 17 of 30
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 06/12/2008 19:49
by sortrens
Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 06/12/2008 19:52
by sortrens
victorcasta wrote:sortrens wrote:I perque no fer aquesta última estació de la la L1 sense soterrar al aire lliure?
En tota aquella zona tan densament urbanitzada??
Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
Badalona platja
Posted: Saturday 06/12/2008 20:30
by Guigui
sortrens wrote:Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
La línia de Renfomentadif va ser abans que les cases, i les cases hi són abans que la hipotètica estació de metro. Així de senzill.
Re: Badalona platja
Posted: Saturday 06/12/2008 20:33
by sortrens
Guigui wrote:sortrens wrote:Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
La línia de Renfomentadif va ser abans que les cases, i les cases hi són abans que la hipotètica estació de metro. Així de senzill.
Jo parlo de posar les vies de la futura estació de la L1 de metro al costat de les de Renfe, hi ha espai suficient.
Línies perpendiculars
Posted: Saturday 06/12/2008 20:35
by Guigui
sortrens wrote:Jo parlo de posar les vies de la futura estació de la L1 de metro al costat de les de Renfe, hi ha espai suficient.
Una cosa és fer un gir de 90º amb una bicicleta, i una altra fer-ho amb una línia de metro.
Re: Badalona platja
Posted: Sunday 07/12/2008 19:52
by Vox
sortrens wrote:Guigui wrote:sortrens wrote:Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
La línia de Renfomentadif va ser abans que les cases, i les cases hi són abans que la hipotètica estació de metro. Així de senzill.
Jo parlo de posar les vies de la futura estació de la L1 de metro al costat de les de Renfe, hi ha espai suficient.
Això que proposes no te cap ni peus, de veritat. La L1, d'arribar finalment a Badalona Platja, ho faria sota Martí Pujol, un carrer per on hi passen cotxes, persones i demés, i per tant hauria de sortir a la superficie més enllà del carrer, i això es ja passada l'estació, sense espai per fer un gir de 90 graus fins posar-se en paral·lel a la mateixa. I a sobre, on tu dius que haurien de possar l'estació, ara hi ha un carrer que precissament ve de Martí Pujol i porta cap el Port.
De fet encara no sé on (ni com) pensen possar la cua de maniobres, apart del tema de la proximitat amb el mar. L'únic que em ve al cap es el que deia algú fa dies de fer arribar només una part dels trens al tros de la L1 Fondo-Badalona, el qual faria factible evitar la cua de maniobres.
Vox
Cap de línia: solucions
Posted: Sunday 07/12/2008 20:33
by Guigui
Vox wrote:De fet encara no sé on (ni com) pensen possar la cua de maniobres, apart del tema de la proximitat amb el mar. L'únc que em ve al cap es el que deia algú fa dies de fer arribar només una part dels trens al tros de la L1 Fondo-Badalona, el qual faria factible evitar la cua de maniobres.
O podrien fer andana central i sortida alternada de la via 1 o via 2.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Wednesday 01/04/2009 23:16
by iluro
Hola, recupreo aquest fil per parlar de la prolongació de la L1 fins Badalona Platja.
A tots ens va sobtar aquesta última estació per enllçar amb Renfe, pero aprofitant que l' ample de vía es el mateix, el que es podria fer es conercar la cua de la L1 amb la linia del Maresme, d' aquesta manera alguns metros podrien perllongarse cap al Maresme, el que donaria als usuaris del Maresme accès mes directe a indrets on les rodalies no hi arriben com Santa Coloma i Nou Barris (si es perlonga la L3 fisn Trinita Vella). No faria falta fer estació d' enllaç amb l' actual Renfe Badalona, a partir de Badalona centre, la linia pot girar en direcció Mongat fins trobar-se amb el traçat de rodalies.
Massa diferent
Posted: Wednesday 01/04/2009 23:48
by Guigui
Diferent electrificació, diferent caixa dels cotxes, diferent alçada d'andanes, diferent distància entre estacions, diferent tipus i estructura de servei... En resum, massa diferències per a connectar els dos serveis.
Si els FGC entre Catalunya i Sarrià ja són una mostra de com s'aguanta en precari una combinació de metro light i rodalia heavy, doncs no et dic res d'ajuntar TMB i Renfomentadif...
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 04/04/2009 12:20
by 122-042-132
Doncs mireu, perque no som prouvalents, perque la proposta d'En Iluro, tot i una mica utòpica; ben pensada i ben feta, perqué no?. Salut
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 04/04/2009 12:53
by tren250
En tot cas, com que desconec bastant el tema d'ingenieria, no puc opinar, però m'ha agafat una proposta al cap. Ara que estan amb tot el tema del tranvia de la Diagonal, tenint el tram i la L3 amb ample de 1435, no es podria fer una espècie de premetro? M'explico:
A Diagonal-P de Gràcia es trobarien L3 i Tram (un per sobre i un per sota, amb els plànols actuals). Es podria fer que la L3 fes una pujada cap a l'exterior i enllacés amb la línia del Tram? (i així crear noves possibilitats de rutes). Tenen el mateix ample de via, potser no tenen el mateix gàlib ni la mateixa tensió, però...
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 04/04/2009 13:10
by victorcasta
tren250 wrote:En tot cas, com que desconec bastant el tema d'ingenieria, no puc opinar, però m'ha agafat una proposta al cap. Ara que estan amb tot el tema del tranvia de la Diagonal, tenint el tram i la L3 amb ample de 1435, no es podria fer una espècie de premetro? M'explico:
A Diagonal-P de Gràcia es trobarien L3 i Tram (un per sobre i un per sota, amb els plànols actuals). Es podria fer que la L3 fes una pujada cap a l'exterior i enllacés amb la línia del Tram? (i així crear noves possibilitats de rutes). Tenen el mateix ample de via, potser no tenen el mateix gàlib ni la mateixa tensió, però...
Els Citadis són de pis baix 100%, i les andanes del metro tenen una alçada considerable. A més de que no s'aportaria res barrejant conceptes diferents: el tranvia respon a unes necessitats concretes i el metro a unes altres.
Traçat estrany
Posted: Sunday 05/04/2009 21:56
by Guigui
victorcasta wrote:Els Citadis són de pis baix 100%, i les andanes del metro tenen una alçada considerable. A més de que no s'aportaria res barrejant conceptes diferents: el tranvia respon a unes necessitats concretes i el metro a unes altres.
I el trajecte resultant quedaria força il·lògic. El més normal en una cruïlla, és que les dues línies es creuin.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Friday 24/07/2009 17:27
by 437.001
Hola, refloto aquest clàssic fil per preguntar sobre l´estat de les coses a qui en pugui saber:
L1 Fondo-Badalona Centre
L2 Pep Ventura-Badalona Centre
L2 Sant Antoni-Parc Logístic
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella
L3 de Zona Universitària cap a Esplugues? Sant Just? Sant Joan Despí? Sant Feliu?
L4 La Pau-Sagrera Meridiana
L5 Horta-Vall d´Hebron
Situació dels perllongaments
Posted: Friday 24/07/2009 17:53
by Guigui
L1 Fondo-Badalona Centre: en projecte
L2 Pep Ventura-Badalona Centre: avança al seu ritme (de cargol). El túnel està foradat, i la darrera data oficial d'inauguració és l'estiu que ve. Més informació sobre el tema a
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=1866
L2 Sant Antoni-Parc Logístic: en projecte
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella: res de res, "algun dia ho faran"
L3 a partir de Zona Universitària: en debat públic. Diverses opcions sobre la taula: dos ramals St. Feliu/St. Boi, giragonsa paral·lela a Renfe i tram a St. Feliu (la preferida pel cacic local i ningú més)
L4 La Pau-Sagrera Meridiana: en fase d'estudi informatiu. El tram més proper a Sagrera ha sigut foradat per la tuneladora de la L9, línia que al començament utilitzarà el túnel que finalment anirà a parar a la L4.
L5 Horta-Vall d'Hebron: inauguració l'any que ve
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Friday 24/07/2009 17:57
by sergi
Pues en síntesis:
L2 Pep Ventura-Badalona Centre y L5 Horta-Vall d´Hebron:
Obras avanzando a "ritmo Barcelona" (velocidad de tortuga reumática) pero sin sobresaltos.Crucemos los dedos para que las obras sigan sin problemas y puedan funcionar para eso del 2011.
L1 Fondo-Badalona Centre ,L2 Sant Antoni-Parc Logístic y L4 La Pau-Sagrera Meridiana:
Que yo sepa,los proyectos definitivos de estos tramos ya están casi ultimados,sólo es cuestión de disponer de "money" para poder licitar las obras...[abro modo irónico]y ahora con el nuevo acuerdo de financiación eso no va a resultar ningún problema y seguro que adjudican la construcción de todos ellos durante lo que queda de este año o el que viene ! [cierro modo irónico].
L3 de Zona Universitària cap a Esplugues? Sant Just? Sant Joan Despí? Sant Feliu?:
Pues tu mismo lo dices...., estamos muy lejos todavía de ver el proyecto definitivo me temo.
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella:
Este tramo estaba "pintado" en los primeros planos del PDI (como Badalona Centre-Morera de la L2 por ejemplo),pero yo no he visto intención alguna de hacer ni siquiera el proyecto.(de juzgado de guardia que esta corta pero vital prolongación,no se acometiera simultáneamente a la de Canyelles-T.Nova).
Resumiendo,esto es lo que hay...si alguien quiere rectificarme algo o dar información más detallada de algún tramo,pues estupendo.
Un saludo a todos.
Re: Situació dels perllongaments
Posted: Friday 24/07/2009 18:21
by victorcasta
Guigui wrote:L4 La Pau-Sagrera Meridiana: en fase d'estudi informatiu. El tram més proper a Sagrera ha sigut foradat per la tuneladora de la L9, línia que al començament utilitzarà el túnel que finalment anirà a parar a la L4.
Des de Sagrera Meridiana fins al megapou de bifurcació L4-L9 està acabat. Queda un petit tram d'uns centenars de metres on hi anirà l'estació de Santander, tram que es construirà mitjançant murs pantalla.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 25/07/2009 15:29
by 437.001
Hola.
Després d´haver visitat
http://www.gencat.cat em venen les següents preguntes al cap:
Com pot ser que l´execució del tram Pep Ventura-Badalona Centre de la L2 estigui pressupostada en 60,9 milions d´euros, i en canvi l´ESTUDI del perllongament de la L1 entre Fondo i Badalona Centre estigui pressupostat en 240 milions d´euros? O he entès alguna cosa malament?
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 25/07/2009 15:57
by metring
No m'estranyaria gens que fos així, i de ser-ho, ho consideraria gravíssim i denunciable a la C.E., doncs amb aquests calers, es podria fer bastant per exemple, a la L9.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Saturday 25/07/2009 16:18
by victorcasta
437.001 wrote:Hola.
Després d´haver visitat
http://www.gencat.cat em venen les següents preguntes al cap:
Com pot ser que l´execució del tram Pep Ventura-Badalona Centre de la L2 estigui pressupostada en 60,9 milions d´euros, i en canvi l´ESTUDI del perllongament de la L1 entre Fondo i Badalona Centre estigui pressupostat en 240 milions d´euros? O he entès alguna cosa malament?
240 milions d'euros és la inversió que suposaria l'obra, no pas l'estudi informatiu.