Civia Alpí

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: CIVIA ALPI

Post by jordidr »

Aix perdona el lapsus. Pero han ampliat la comanda de trens aleshores???
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: CIVIA ALPI

Post by victorcasta »

No. L'última comanda feta (fa un any) era de 60 trenes Civia IV. Els 80 trens Civia V i els 100 trens Civia VI, són només una programació pressupostària, que l'únic que indica són les intencions de Renfe però res més.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Llegenda urbana

Post by UT440_132M »

Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: CIVIA ALPI

Post by jordidr »

Els civia alpino no son cap llegenda urbana, eren uns trens que estaven pressupostats i que finalment s'ha decidit que no es fagin.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Llegenda urbana

Post by canalcole »

UT440_132M wrote:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.

Xavi
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Llegenda urbana

Post by victorcasta »

canalcole wrote:A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.

Xavi
http://www.trenscat.com/renfe/circesp070214_ct.html
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: CIVIA ALPI

Post by canalcole »

Boniques fotos!
Felicitacions als que fan possible http://www.trenscat.cat

Xavi
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: CIVIA ALPI

Post by davida »

La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: CIVIA ALPI

Post by victorcasta »

davida wrote:La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
Veient com pugen a Puigcerdà unitats 447 en doble, i podrien pujar-hi perfectament unitats 463, 464 i 465, començo a dubtar que aquests Civia Alpino siguin per a aquesta línia i no siguin per a la línia de Cercedilla a Cotos, que sí que necessita d'unes característiques diferents (ample de via mètric).
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: CIVIA ALPI

Post by viscaelcat »

El que em va dir un maquinista, aquest cap de setmana, és que hi pujarien 463 en doble, per qüestions de tracció. Així si una falla no hi hauria problema.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Civia Alpí

Post by Vilarrubla »

Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Civia Alpí

Post by victorcasta »

Vilarrubla wrote:Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
463 = Civia de 3 cotxes.
464 = Civia de 4 cotxes.
465 = Civia de 5 cotxes.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Civia Alpí

Post by Vilarrubla »

I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:

tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
El que trobo dolç a tu t'amargue.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Civia Alpí

Post by victorcasta »

Vilarrubla wrote:I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:

tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
Les 447 són les que pugen actualment.

Les altres són 440R (de reformades). Les dels seients tous eren unitats reformades específicament per a aquesta línia, i les de seients durs, tenien l'interiorisme normal d'aquesta sèrie. I les que dius que més vells que Maria Castanya eren 440 a seques, sense reformar.
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Civia Alpí

Post by viscaelcat »

Vilarrubla, fes-te una volta per Trenscat, o per Wefer, o qualsevol altre pàgina de trens on puguis veure quin és cada model, de seguida aprendràs qui són les 447 o les 440.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Civia Alpí

Post by Vilarrubla »

Merci a tots dos!! Ara em queda força més clar ;)
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Jordi Freixas

Re: Llegenda urbana

Post by Jordi Freixas »

UT440_132M wrote:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Jo temps enrere els hi deia Civia Virtuals xD
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Civia Alpí

Post by awe »

A veure, hi ha una cosa que no tinc clara. Jo tenia entès que:

- una 447 té tres cotxes i quatre bògies motors.
- una 463 té tres cotxes i dos bògies motors.

En conseqüència, una 447 és menys propensa a derrapar que una 463, i per tant des del punt de l'adherència una 447 puja a Puigcerdà millor que una 463. Si això és cert, no veig perquè caldria substituir un model per l'altre. Si de cas, recuperar alguna partida de seients de 470 per enxiponar-los a les 447.

M'ho podríeu confirmar?
User avatar
Pardal
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 31/08/2009 20:34
Location: Asturies

Re: Civia Alpí

Post by Pardal »

Petita precisió:

-447: 6 bogies, dels cuals 4 son motors.
-463: 4 bogies, dels cuals 2 son motors (els bogies compartidos).

Amb 2 bogies de menys, hi ha menys de roce amb el rail, doncs menys de resistencia al avançament. El Civia de tres cotxes es mes lleuger que una 447.
Jordi Freixas

Re: Civia Alpí

Post by Jordi Freixas »

Això de la tracció als bogies compartis, no era al revers amb els Civies de 2 cotxes?
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”