Page 17 of 18

Re: CIVIA ALPI

Posted: Tuesday 14/10/2008 19:21
by jordidr
Aix perdona el lapsus. Pero han ampliat la comanda de trens aleshores???

Re: CIVIA ALPI

Posted: Tuesday 14/10/2008 19:45
by victorcasta
No. L'última comanda feta (fa un any) era de 60 trenes Civia IV. Els 80 trens Civia V i els 100 trens Civia VI, són només una programació pressupostària, que l'únic que indica són les intencions de Renfe però res més.

Llegenda urbana

Posted: Tuesday 14/10/2008 19:57
by UT440_132M
Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.

Re: CIVIA ALPI

Posted: Tuesday 14/10/2008 22:58
by jordidr
Els civia alpino no son cap llegenda urbana, eren uns trens que estaven pressupostats i que finalment s'ha decidit que no es fagin.

Re: Llegenda urbana

Posted: Thursday 30/10/2008 19:33
by canalcole
UT440_132M wrote:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.

Xavi

Re: Llegenda urbana

Posted: Friday 31/10/2008 2:21
by victorcasta
canalcole wrote:A mi hem costa de creure que hi pujin Civies a La Tour de Querol, però bé, com diu el nostre comany si hi pugen suposo que seran 463.

Xavi
http://www.trenscat.com/renfe/circesp070214_ct.html

Re: CIVIA ALPI

Posted: Friday 31/10/2008 16:21
by canalcole
Boniques fotos!
Felicitacions als que fan possible http://www.trenscat.cat

Xavi

Re: CIVIA ALPI

Posted: Tuesday 29/09/2009 13:39
by davida
La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.

Re: CIVIA ALPI

Posted: Tuesday 29/09/2009 13:41
by victorcasta
davida wrote:La llegenda el Civia Alpino continua al presupostos generals de l'estat:
Presupostos Renfe
Pagina 12
Pero com sempre pel any següent al presupost. En aquest cas el 2011.
Veient com pugen a Puigcerdà unitats 447 en doble, i podrien pujar-hi perfectament unitats 463, 464 i 465, començo a dubtar que aquests Civia Alpino siguin per a aquesta línia i no siguin per a la línia de Cercedilla a Cotos, que sí que necessita d'unes característiques diferents (ample de via mètric).

Re: CIVIA ALPI

Posted: Tuesday 29/09/2009 17:51
by viscaelcat
El que em va dir un maquinista, aquest cap de setmana, és que hi pujarien 463 en doble, per qüestions de tracció. Així si una falla no hi hauria problema.

Re: Civia Alpí

Posted: Tuesday 29/09/2009 22:14
by Vilarrubla
Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD

Re: Civia Alpí

Posted: Tuesday 29/09/2009 22:45
by victorcasta
Vilarrubla wrote:Jo no distingeixo un model d'un altre pels números (excepte el Civia XD), algú m'ho pot explicar? XD
463 = Civia de 3 cotxes.
464 = Civia de 4 cotxes.
465 = Civia de 5 cotxes.

Re: Civia Alpí

Posted: Tuesday 29/09/2009 23:08
by Vilarrubla
I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:

tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor

Re: Civia Alpí

Posted: Wednesday 30/09/2009 0:10
by victorcasta
Vilarrubla wrote:I el 447? Jo els de Puigcerdà els distingeixo (o distingia) per:

tren típic de rodalies = mal d'esquena i haver de baixar a Ribes
els de cuixí tou
els de cuixí tou i més vells que Maria Castanya = molta calor
Les 447 són les que pugen actualment.

Les altres són 440R (de reformades). Les dels seients tous eren unitats reformades específicament per a aquesta línia, i les de seients durs, tenien l'interiorisme normal d'aquesta sèrie. I les que dius que més vells que Maria Castanya eren 440 a seques, sense reformar.

Re: Civia Alpí

Posted: Wednesday 30/09/2009 18:48
by viscaelcat
Vilarrubla, fes-te una volta per Trenscat, o per Wefer, o qualsevol altre pàgina de trens on puguis veure quin és cada model, de seguida aprendràs qui són les 447 o les 440.

Re: Civia Alpí

Posted: Wednesday 30/09/2009 19:18
by Vilarrubla
Merci a tots dos!! Ara em queda força més clar ;)

Re: Llegenda urbana

Posted: Wednesday 30/09/2009 23:08
by Jordi Freixas
UT440_132M wrote:Amb el temps, cada cop crec més, que són una llegenda urbana, i que si mai puja algun Civia a La Tour, seràn els 463.
Jo temps enrere els hi deia Civia Virtuals xD

Re: Civia Alpí

Posted: Thursday 01/10/2009 16:32
by awe
A veure, hi ha una cosa que no tinc clara. Jo tenia entès que:

- una 447 té tres cotxes i quatre bògies motors.
- una 463 té tres cotxes i dos bògies motors.

En conseqüència, una 447 és menys propensa a derrapar que una 463, i per tant des del punt de l'adherència una 447 puja a Puigcerdà millor que una 463. Si això és cert, no veig perquè caldria substituir un model per l'altre. Si de cas, recuperar alguna partida de seients de 470 per enxiponar-los a les 447.

M'ho podríeu confirmar?

Re: Civia Alpí

Posted: Thursday 01/10/2009 16:39
by Pardal
Petita precisió:

-447: 6 bogies, dels cuals 4 son motors.
-463: 4 bogies, dels cuals 2 son motors (els bogies compartidos).

Amb 2 bogies de menys, hi ha menys de roce amb el rail, doncs menys de resistencia al avançament. El Civia de tres cotxes es mes lleuger que una 447.

Re: Civia Alpí

Posted: Thursday 01/10/2009 17:16
by Jordi Freixas
Això de la tracció als bogies compartis, no era al revers amb els Civies de 2 cotxes?