Però les BT no poden circular per França, no hi són homolgades, només podria fer trajectes interns, sense sortir del tram TPFerro...davida wrote:I no descartem que també fagi proves un BT entrant al tram TPFerro via el canviador Talgo de Portbou i Perpinyà.
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: LAV Barcelona-França
Sempre podria circular de Portbou al Soler, com un transport especial. Al igual que CAF ha enviat trenes tipus Alvia s120 a Turquia en tren atravessant tota europa. No com a material en servei.
Ademes sempre se li pot donar una consigna especial per les proves, al igual que la necesitaria un TGV per probar el tram español.
Ademes sempre se li pot donar una consigna especial per les proves, al igual que la necesitaria un TGV per probar el tram español.
Re: LAV Barcelona-França
En el tram internacional trens francesos i espanyols estaran autoritzats a circular des del principi, ja que no és gestionat ni per ADIF ni per RFF.davida wrote:Sempre podria circular de Portbou al Soler, com un transport especial. Al igual que CAF ha enviat trenes tipus Alvia s120 a Turquia en tren atravessant tota europa. No com a material en servei.
Ademes sempre se li pot donar una consigna especial per les proves, al igual que la necesitaria un TGV per probar el tram español.
I per enviar-lo com a transport especial...això sí, i, sincerament, si ho fan vull veure-ho Presenciar la BT per Girona no és, digem-ne, normal
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
No sé si és el fil més adequat, però relació en té.
Ahir per la tarda vaig ser a Perpinyà, estació la qual està potes enlaire per les obres de l'Alta Velocitat. Novetats a destacar:
-Oberta i en servei una nova estació d'autobusos al costat de l'estació, costat oest de la ciutat
-L'interior de l'edifici és en obres. Les taquilles són clausurades i són, provisionalment per un any, en un mòdul prefabricat a l'exterior de l'estació. Mòdul prefabricat que no sembla un mòdul prefabricat i en unes condicions no precàries.
-En quan a la platja de vies de l'estació, vaig observar que s'estava construint una nova andana. La via D, si crec no mal recordar, està fora de servei, per tant l'estació ara funciona només amb 4 vies per a viatgers.
Ahir per la tarda vaig ser a Perpinyà, estació la qual està potes enlaire per les obres de l'Alta Velocitat. Novetats a destacar:
-Oberta i en servei una nova estació d'autobusos al costat de l'estació, costat oest de la ciutat
-L'interior de l'edifici és en obres. Les taquilles són clausurades i són, provisionalment per un any, en un mòdul prefabricat a l'exterior de l'estació. Mòdul prefabricat que no sembla un mòdul prefabricat i en unes condicions no precàries.
-En quan a la platja de vies de l'estació, vaig observar que s'estava construint una nova andana. La via D, si crec no mal recordar, està fora de servei, per tant l'estació ara funciona només amb 4 vies per a viatgers.
Re: LAV Barcelona-França
De LaMalla: http://www.lamalla.net/medi_ambient/article?id=201499
El traçat destrueix un corredor biològic natural segons la proposició no de llei aprovada
Suspeses les obres de l'AVE a Girona per no tenir un informe d'impacte ambiental
LAMALLA.NET / EFE
El Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dimecres una proposició no de llei d'ERC-IU-ICV perquè se suspenguin les obres de l'AVE al tram Vilademuls-Borrassa (Girona) fins que s'incorporin les recomanacions d'impacte ambiental del Ministeri de Medi Ambient. L'actual traçat destrueix un corredor biològic natural i atempta greument contra diverses espècies protegides de l'ecosistema del rierol Cassinyola, el qual forma part de la Xarxa Natura 2000, assenyala la proposició aprovada.
Segons el diputat d'ERC-IU-ICV Joan Herrera hi ha "greus irregularitats" que afecten el traçat i que han estat denunciades per diversos ajuntaments afectats en el tram des de Riells-Viabrea fins a la frontera francesa, així com per entitats ecologistes i ciutadanes, a més de la Diputació de Girona. Un dels punts més afectats, diu Herrera, és el municipi de Bàscara, amb entorns de gran interès ambiental.
Des de CiU s'ha recolzat la proposició no de llei perquè "compta amb un sòlid aval tècnic per part de la pròpia Diputació de Girona", mentre que el PP ha votat a favor perquè pot causar un "dany irreparable" en termes mediambientals i compta amb l'oposició de cinc ajuntaments de la província.
La iniciativa ha comptat amb el vot en contra dels socialistes, que creuen que el que realment es pretén és "un canvi de traçat", segons el diputat Juli Fernández, el que "ocasionaria un retard en les obres de l'AVE en la connexió amb la frontera francesa".
El traçat destrueix un corredor biològic natural segons la proposició no de llei aprovada
Suspeses les obres de l'AVE a Girona per no tenir un informe d'impacte ambiental
LAMALLA.NET / EFE
El Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dimecres una proposició no de llei d'ERC-IU-ICV perquè se suspenguin les obres de l'AVE al tram Vilademuls-Borrassa (Girona) fins que s'incorporin les recomanacions d'impacte ambiental del Ministeri de Medi Ambient. L'actual traçat destrueix un corredor biològic natural i atempta greument contra diverses espècies protegides de l'ecosistema del rierol Cassinyola, el qual forma part de la Xarxa Natura 2000, assenyala la proposició aprovada.
Segons el diputat d'ERC-IU-ICV Joan Herrera hi ha "greus irregularitats" que afecten el traçat i que han estat denunciades per diversos ajuntaments afectats en el tram des de Riells-Viabrea fins a la frontera francesa, així com per entitats ecologistes i ciutadanes, a més de la Diputació de Girona. Un dels punts més afectats, diu Herrera, és el municipi de Bàscara, amb entorns de gran interès ambiental.
Des de CiU s'ha recolzat la proposició no de llei perquè "compta amb un sòlid aval tècnic per part de la pròpia Diputació de Girona", mentre que el PP ha votat a favor perquè pot causar un "dany irreparable" en termes mediambientals i compta amb l'oposició de cinc ajuntaments de la província.
La iniciativa ha comptat amb el vot en contra dels socialistes, que creuen que el que realment es pretén és "un canvi de traçat", segons el diputat Juli Fernández, el que "ocasionaria un retard en les obres de l'AVE en la connexió amb la frontera francesa".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sobtat per les maneres
Fora dels criteris estrictament tècnics que han impulsat aquesta iniciativa parlamentària, dels quals no dubto en absolut, arriba a ser grotesc veure com determinats partits branden la bandera del medi ambient per fer la guitza a l'adversari, quan en d'altres casos no hi han tingut tants miraments. En fi, en la guerra per la poltrona, la fi justifica els mitjans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Ja comencem...d'aquí a poc apareixerà la plataforma "AVE per l'autopista!", que reclamaran que l'estació de Girona es posi aprop de Bescanó ("la ciutat ha de créixer") i l'ave passi per l'autopista, soterrat evidentment. Jo seria més partidari d'una plataforma "AVE pel litoral", que reivindicarien una petita desviació de més de 140 km al pas per la ciutat de Girona. Un cop arribats a l'Avellaneda (barri més al sud de la ciutat), la via agafaria la traça de la carretera de St. Feliu de Guíxols, fins on arribaria. Allà tindria una estació, l'altra, a Palamós. Després de sortir de la Costa Brava, seguiria la carretera de La Bisbal fins arribar a Sarrià de Ter, on enmig del túnel (tot el traçat soterrat, com si no!) els trens canviarien de sentit i seguirien cap a França. I la Generalitat ho aprovaria per ser la proposta més ridícula presentada.
País...
País...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: LAV Barcelona-França
Lleida és "Lleida Pirineus". L'aeroport de Girona és "Girona Costa Brava". Tindrem l'estació de tren "Girona Costa Brava"?
Re: LAV Barcelona-França
No t'extranyi que li posin "Girona Salvador Dalí"awe wrote:Lleida és "Lleida Pirineus". L'aeroport de Girona és "Girona Costa Brava". Tindrem l'estació de tren "Girona Costa Brava"?
Re: LAV Barcelona-França
Girona-Salvador Dalí i Figueres-Josep Plà, no?
No, quedaria millor Girona-Vilafant
No, quedaria millor Girona-Vilafant
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Proposta de nom
Jo optaria per Vilafant-Joan Armangué, en honor al grandíssim geni al qual devem aquesta ubicació privilegiada de l'estació.aarongilp wrote:No, quedaria millor Girona-Vilafant
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Poca broma amb això, que s'ha proposat oficialment que l'estació de Vilafant dugui el nom del pintor surrealista.252-071 wrote:No t'extranyi que li posin "Girona Salvador Dalí"awe wrote:Lleida és "Lleida Pirineus". L'aeroport de Girona és "Girona Costa Brava". Tindrem l'estació de tren "Girona Costa Brava"?
Re: LAV Barcelona-França
Doncs jo crec que li aniria de conya aquest nom... l'ubicació de l'estació no té res a envejar als quadres dalinians...
Re: LAV Barcelona-França
A la web d'Invertia (curiosament, del Perú):
http://pe.invertia.com/noticias/noticia ... 0-TX-OEV55
España-Francia-transporte-ferrocarriles
Empresa mixta hispano-francesa para explotar línea de alta velocidad
Las compañías ferroviarias públicas española RENFE y francesa SNCF han firmado este viernes una carta de intenciones para crear una empresa común, antes de fin de año, para explotar el tráfico de la futura línea de alta velocidad entre Francia y España.
"Vamos a crear una compañía común, como Eurostar o Thalys, a partir de finales de 2011 (...) con los trenes de alta velocidad de Lyon a Madrid, de Barcelona a Ginebra, de Barcelona a París, etc.", informó a la prensa el presidente de la SNCF, Guillaume Pépy, al margen de una reunión gubernamental franco-española en Zaragoza (norte), donde se firmó el acuerdo.
"Habrá 16 trenes diarios, que irán de Barcelona y Madrid hacia 16 ciudades francesas", precisó.
Los tiempos previstos de recorrido serán de 45 minutos entre Barcelona y Perpiñán, 5 horas entre París y Madrid, "un poco más de tres horas entre Marsella y Barcelona".
Las dos empresas han firmado una carta de intenciones a la que seguirá "antes de finales de 2008, la firma de un acuerdo comercial y la creación de una empresa común para la gestión del servicio" de la futura línea de alta velocidad franco-española, anunció la SNCF en un comunicado.
Los dos socios también deben precisar el perímetro geográfico cubierto, "así como el tipo de oferta, los horarios, el sistema de venta, los costes" o las instalaciones específicas y las homologaciones necesarias, precisó la SNCF.
La SNCF y RENFE poseen ya una empresa común, Elipsos, que gestiona los trenes nocturnos. La denominación Elipsos también está siendo utilizada por ahora para referirse por ahora a la nueva línea.
La alta velocidad entre Francia y España se desarrollará en dos fases, la primera durante 2009, con la inauguración del túnel Figueras-Perpiñán, acabado en noviembre de 2007.
La segunda fase tendría que tener lugar en 2012 cuando la línea de alta velocidad entre Barcelona y Figueras y las obras francesas hasta Perpiñán estén acabadas.
http://pe.invertia.com/noticias/noticia ... 0-TX-OEV55
España-Francia-transporte-ferrocarriles
Empresa mixta hispano-francesa para explotar línea de alta velocidad
Las compañías ferroviarias públicas española RENFE y francesa SNCF han firmado este viernes una carta de intenciones para crear una empresa común, antes de fin de año, para explotar el tráfico de la futura línea de alta velocidad entre Francia y España.
"Vamos a crear una compañía común, como Eurostar o Thalys, a partir de finales de 2011 (...) con los trenes de alta velocidad de Lyon a Madrid, de Barcelona a Ginebra, de Barcelona a París, etc.", informó a la prensa el presidente de la SNCF, Guillaume Pépy, al margen de una reunión gubernamental franco-española en Zaragoza (norte), donde se firmó el acuerdo.
"Habrá 16 trenes diarios, que irán de Barcelona y Madrid hacia 16 ciudades francesas", precisó.
Los tiempos previstos de recorrido serán de 45 minutos entre Barcelona y Perpiñán, 5 horas entre París y Madrid, "un poco más de tres horas entre Marsella y Barcelona".
Las dos empresas han firmado una carta de intenciones a la que seguirá "antes de finales de 2008, la firma de un acuerdo comercial y la creación de una empresa común para la gestión del servicio" de la futura línea de alta velocidad franco-española, anunció la SNCF en un comunicado.
Los dos socios también deben precisar el perímetro geográfico cubierto, "así como el tipo de oferta, los horarios, el sistema de venta, los costes" o las instalaciones específicas y las homologaciones necesarias, precisó la SNCF.
La SNCF y RENFE poseen ya una empresa común, Elipsos, que gestiona los trenes nocturnos. La denominación Elipsos también está siendo utilizada por ahora para referirse por ahora a la nueva línea.
La alta velocidad entre Francia y España se desarrollará en dos fases, la primera durante 2009, con la inauguración del túnel Figueras-Perpiñán, acabado en noviembre de 2007.
La segunda fase tendría que tener lugar en 2012 cuando la línea de alta velocidad entre Barcelona y Figueras y las obras francesas hasta Perpiñán estén acabadas.
Re: LAV Barcelona-França
Molt optimistes els veig jo... aviat farà un any que van començar a enderrocar l'antiga estació de Sagrera i allò avui encara està igual.La segunda fase tendría que tener lugar en 2012 cuando la línea de alta velocidad entre Barcelona y Figueras y las obras francesas hasta Perpiñán estén acabadas.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: LAV Barcelona-França
Bon dia,
La SNCF ha publicat un comunicat de premsa sobre la cooperació amb la Renfe. El podeu llegir ací.
D'altra banda, la SEITT ha adjudicat les obres de la variant de Figueres i de l'estació de Vilafant. 18 mesos i 32,3 milions d'€ per construir 4,5 km de doble via de 3 carrils (infraestructura + superestructura). Nota de premsa.
Dubte existencial: es podrà arribar amb ample ibèric fins a l'estació de Vilafant, lògicament per transbordar a un tren d'ample internacional. Això ho entenc. El que no entenc és l'altre cas: l'ample internacional arribarà a Vilamalla. I aleshores, què? Potser s'hi instal·larà un canviador? La nota no diu res d'aquest tema.
La SNCF ha publicat un comunicat de premsa sobre la cooperació amb la Renfe. El podeu llegir ací.
D'altra banda, la SEITT ha adjudicat les obres de la variant de Figueres i de l'estació de Vilafant. 18 mesos i 32,3 milions d'€ per construir 4,5 km de doble via de 3 carrils (infraestructura + superestructura). Nota de premsa.
Dubte existencial: es podrà arribar amb ample ibèric fins a l'estació de Vilafant, lògicament per transbordar a un tren d'ample internacional. Això ho entenc. El que no entenc és l'altre cas: l'ample internacional arribarà a Vilamalla. I aleshores, què? Potser s'hi instal·larà un canviador? La nota no diu res d'aquest tema.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: LAV Barcelona-França
Entenc que seria la cosa més lògica, instalar-hi un canviador d'ample per als Talgos que pujen a França. Amb això es retallaria, tranquilament, mitja hora de trajecte.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: LAV Barcelona-França
Això porta avui el Diari de Girona:
En què quedem? Tercer carril o intercanviador d'ample?Diari de Girona wrote:Foment adjudica la variant del tren de Figueres sense l´estació ni la resta del traçat
La infraestructura permetrà fer passar els trens el 2010 per la via actual fins a Vilafant i enllaçar amb la del TAV
FIGUERES | DDG
El Ministeri de Foment va adjudicar ahir per 32,3 milions d'euros a Comsa Empresa Constructora S.A el primer tram de la variant del tren convencional de Figueres que permetrà que els combois de l'alta velocitat arribin a França l'any 2010. Té una longitud de 4,5 quilòmetres i s'estén entre els termes de Vilamalla i Vilafant. En aquest darrer punt serà on els trens del TAV que circulin de manera provisional per les vies del tren convencional accediran al traçat de l'alta velocitat ja executat per TP Ferro de Figueres a Perpinyà mitjançant un intercanviador. El termini d'execució és de 18 mesos. Foment dóna per fet que suposa l'eliminació de les vies del centre de Figueres i deixa en suspens quan es farà l'estació i la resta del traçat que permetrà tornar a enllaçar amb la via fins a Portbou.
La primera fase de la variant sud de Figueres abasta 4,5 quilòmetres i el seu origen se situa a tocar de l'estació de Vilamalla. A partir d'aquest punt, el traçat gira cap a l'oest i creua la riera d'Àlguema i el riu Manol. Torna a girar cap al nord i s'acosta al traçat de la via de l'alta velocitat. A partir d'aquí, hi discorre en paral·lel fins a arribar a les proximitats del futur emplaçament de l'estació de Vilafant. És en aquest punt on es farà una connexió provisional entre les dues línies perquè els TAV que circulin per les vies del convencional puguin accedir al tram internacional que s'estén entre els Hostalets de Llers i Perpinyà.
La variant sud del tren convencional permetrà que els combois de l'alta velocitat arribin a França l'any 2010, mentre l'Estat acabi d'executar la construcció de la via per al TAV entre Barcelona i Figueres. Aquest tram -que inclou els túnels urbans de Girona- no es preveu posar en servei completament fins l'any 2012. Així, l'Estat s'evitarà pagar les indemnitzacions a la concessionària TP Ferro que té previst tenir acabat el tram en el termini previst l'any vinent.
Els combois de l'alta velocitat circularan, doncs, per la via convencional, que tindrà un tercer carril i, un cop es trobin a Vilafant, accediran a la via d'ample europeu mitjançant un intercanviador. Les obres de la variant sud, que ara s'ha autoritzat, segueixen el corredor d'infraestructures marcat per l'autopista AP-7 i la futura línia del TAV.
Les obres que ara ha adjudicat el ministeri inclouen tots els elements d'infraestructura, vies, electrificació i instal·lacions de seguretat. Com a obres més importants destaquen un viaducte de 672 metres al seu pas per la riera d'Àlguema i el riu Manol, dos passos superiors i cinc passos inferiors.
El Ministeri de Foment diu que el tram actual del tren travessa Figueres i la solució tècnicament era complicada. Afegeix que l'obra suposa l'eliminació d'aquest traçat i la substitució per un de nou a l'oest, on hi haurà una estació intermodal -TAV, tren convencional- a Vilafant. Ara bé, no concreta quan es portarà a terme la segona fase del tren convencional, que ha de permetre que les vies tornin a enllaçat amb el traçat actual per continuar fins a Portbou. Tampoc es dóna informació sobre la futura estació. El ministeri es limita a concretar que "en una segona fase" es preveu portar a terme la resta de l'arc que forma la variant del convencional.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Diari de Girona wrote:El TAV obliga a aixecar un carrer reformat
El carrer Ramon Turró, arranjat l'estiu passat, s'haurà de refer després de construir un pou per reforçar el terreny
GIRONA | JESÚS BADENES
La construcció d'un pou per a la injecció de morter en diversos carrers del barri del sector de la Devesa obligarà a aixecar un carrer que ha estat reformats fa poc menys d'un any. Les obres, que van tenir un cost de gairebé mig milió d'euros, van permetre ampliar la vorera i habilitar espais de càrrega i descàrrega. Les obres també van suposar la eliminació de places d'estacionament. Les obres s'emmarcaven dins d'un projecte conjunt en el qual s'incloïen els carrers pròxims.
Als punts on s'ha detectat que hi ha edificis a sobre el túnel s'ha decidit fer pous de compensació -set en total des de l'accés sud del túnel fins a l'estació- per tal de donar més consistència al terreny a base de morter. Només en el sector del Güell-Devesa es faran 5 pous per poder injectar morter a diferents carrers. Aquests tindran set metres d'amplada i trenta metres de fondària. Els punts escollits són la farinera Teixidor, el carrer Canonge Dorca, Francesc Roger, Ramon Turró i Joaquim Vayreda. Tots aquests carrers quedaran afectats i tallats al trànsit mentre durin les obres. Es calcula que podria ser un termini aproximat de 8 mesos a partir de la tardor. Un cop finalitzades les obres aquests pous es taparan i potser es podrien reutilitzar com a pous d'embassament d'aigua.
També es dedicarà un tractament especial a alguns punts del parc de la Devesa on conflueixen diferents materials geològics. En aquesta cas s'ha de fer un gran pou de compensació que obligarà a tallar arbres.
Tot i aquesta afectació en la zona, finalment cap sortida d'emergència s'ha de situar al mig del parc de la Devesa, encara que n'hi haurà dues en les seves proximitats, una abans del riu Ter i l'altra al vial perimetral. També s'ha desplaçat de la sortida d'emergència del pont d'en Vidal cap a la plaça de la Sardana. La injecció de formigó en aquesta zona es considerava que provocava problemes d'estabilitat. Els tècnics han contactat amb els artistes que van dissenyar la plaça de la Sardana per poder replantejar la urbanització futura.
Una altra de les actuacions consistirà a derivar les aigües freàtiques i plujanes de les pantalles situades entre la plaça Europa i Torre Girona cap a la sèquia Monar pel carrer Canonge Dorca. Derivar l'aigua fins a la sèquia permet retornar l'aigua al medi i a més la dota d'una làmina d'aigua en èpoques de sequera. Aquest nou col·lector servirà per donar també més cabal al Ter.
Trasllats imminents
Les primeres grans intervencions es començaran a veure la setmana vinent. Encara que no hi ha data d'inici els trasllats de la benzinera i de l'estació d'autobusos són imminents. La nova terminal s'ubicarà en l'espai d'aparcament del carrer de la Creu, que ha estat gestionat per Mifas i que és propietat del GEiEG.
També en els properes setmanes es preveu suprimir unes 200 places d'aparcament del centre de Girona. L'estacionament de sota les vies, entre el carrer Emili Grahit i el Cassià Costal, servirà perquè les empreses tinguin el material emmagatzemat.
L'Ajuntament de Girona ja va advertir que abans d'eliminar les places d'aparcament s'informarà amb temps suficient els ciutadans afectats. En el seu moment el regidor d'Urbanisme, Joan Pluma (PSC), va concretar que aquesta és una de les "molèsties" de les obres del TAV perquè "no hi ha alternativa" per situar aquestes places d'aparcament en un altre punt de la ciutat. "Al centre de la ciutat és impossible generar un espai alternatiu d'aquestes característiques", va concretar.
Una de les obres que està pendent del darrer vistiplau és el ?trasllat de l'escultura d'Andreu Alfaro de la plaça Europa. Els operaris ja han retirat tot el terra de la rotonda i queda el pedestal. La peça anirà a la rotonda del pont d'en Vidal.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I l'enllaç amb la línia de Portbou?
El que em sobta és que enlloc s'esmentin detalls de com anirà a retrobar la línia "convencional" l'antic traçat cap a Portbou venint de Vilafant. En circumstàncies normals, hom podria dormir tranquil pensant que no seran tan bestiotes per deixar-ho potes enlaire, però Renfomentadif és Renfomentadif, especialment quan es tracta de massacrar tot allò que no sigui AV.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.