Page 17 of 32

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Tuesday 03/07/2012 12:34
by victorcasta
Està en espera de la remodelació de l'estació de Sants.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Tuesday 03/07/2012 15:55
by albe6
Encara més remodelació? I què li han de fer més? Un Viàlia (centre comercial) o algo per l'estil?

No hi havia estat des d'abans del sarau de l'AVE. Em direu nostàlgic, però trobo en falta els panells mecànics.
La de temps que em passava embobat mirant-me'ls fent temps amb la família per agafar l'autocar cap al poble, però d'això fa uns deu anyets...

Panells mecànics

Posted: Tuesday 03/07/2012 23:10
by Javi M
albe6 wrote:Em direu nostàlgic, però trobo en falta els panells mecànics.
Jo també! :'(

Quin canvi a Fondo!

Posted: Monday 03/09/2012 16:34
by metring
Avui he agafat el metro fins a Fondo L1, que fins ahir estava fora de servei, i renoi, quin canvi després de les obres! Abans, quan el tren canviava de via abans d'arribar a l'estació, feia molt de soroll i els cotxes es movien molt, i ara, finíssim!!!!

Re: Quin canvi a Fondo!

Posted: Monday 03/09/2012 18:01
by 437.001
metring wrote:Avui he agafat el metro fins a Fondo L1, que fins ahir estava fora de servei, i renoi, quin canvi després de les obres! Abans, quan el tren canviava de via abans d'arribar a l'estació, feia molt de soroll i els cotxes es movien molt, i ara, finíssim!!!!
Se suposa que han fet aquestes obres per alguna cosa, no? :D

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 05/09/2012 21:00
by França451
Y digo yo. respecto a la reforma de Virrei Amat, ya que la tienen patas arriba...

:D Es mucho pedir que le hagan una conexión DIRECTA con la l4, ya que la tienen al lado y sólo se gastarían un poco más en picar piedra y poner cuatro azulejos? De momento con conectar dos trozos de pasillo a la L5 y usar los vestíbulos y accesos ya existentes van que se matan... El acceso sería casi a nivel, un par de ascensorcitos y a correr. Tendríamos un enlace L5-L4 RÁPIDO, Eficaz y adaptado a PMR. Por lo menos sería más factible que adaptar Maragall y Verdaguer, que con los pedazo de intercambiadores que tienen, la de millones que hará falta para remodelar todo eso...

:D :D
Por pedir que no quede :roll:

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Wednesday 05/09/2012 22:09
by metring
França451 wrote:Y digo yo. respecto a la reforma de Virrei Amat, ya que la tienen patas arriba...

:D Es mucho pedir que le hagan una conexión DIRECTA con la l4, ya que la tienen al lado y sólo se gastarían un poco más en picar piedra y poner cuatro azulejos? De momento con conectar dos trozos de pasillo a la L5 y usar los vestíbulos y accesos ya existentes van que se matan... El acceso sería casi a nivel, un par de ascensorcitos y a correr. Tendríamos un enlace L5-L4 RÁPIDO, Eficaz y adaptado a PMR. Por lo menos sería más factible que adaptar Maragall y Verdaguer, que con los pedazo de intercambiadores que tienen, la de millones que hará falta para remodelar todo eso...

:D :D
Por pedir que no quede :roll:
Llevan años diciendo que no se hará, pero hubo un tiempo en que se lo plantearon. Lo explica en http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... at#p121089

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 22/10/2012 13:20
by xevi
Avui he anat al web del despatx d'arquitectura Sanchez Piulachs, al meu entendre, autors de les millors remodelacions d'estacions de Metro que s'han fet en els últims anys. He trobat el projecte de remodelació de l'estació de Catalunya de la L3 i em sembla intuir rajola blanca (tipus GMB) a la bòveda de l'estació, algú em pot ajudar a descifrar la incògnita si us plau? Hem de tenir el compte que aquest despatx d'arquitectura té certa simpàtia per aquesta rajola, aplicada per exemple, ens els vestíbuls i passadissos de Badal o Collblanc.
http://www.sanchezpiulachs.com/es/page. ... =353&img=0

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 22/10/2012 14:42
by gatvell
Si, son voltes de rajola i mao. Un sistema constructiu català "volta catalana"
També es així l'estació d'Espanya de la línia 1 (vermella).

Una altra remodelació de Catalunya?

Posted: Monday 22/10/2012 15:29
by Guigui
Però tornaran a remodelar l'estació de Catalunya? És clar que la connexió L1-L3 és de tot menys adaptada a PMR, però això no implica pas enrajolar-ho tot de nou...

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 22/10/2012 15:54
by xevi
Si mireu l'enllaç del despatx d'arquitectuara que he penjat, sembla com si la volta de la zona d'andanes hi hagués rajola blanca tipus GMB.

Més adaptació i menys cosmètica

Posted: Monday 22/10/2012 16:08
by Guigui
Hi ha coses molt més urgents a fer en aquella estació que un simple rentat de cara. Per exemple, arreglar el passadís de connexió, que per a PMR és un autèntic desastre. Ni tan sols entenc com té TMB la barra d'indicar Catalunya com a estació adaptada.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 26/10/2012 19:36
by sergi
En la edición de papel del "20 minutos" de hace unos días,comentaban que el grupo municipal del PP y asociaciones vecinales denunciaban la paralización de las obras de reforma de Virrei Amat desde hace meses...

¿ Alguien sabe del tema ?

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Saturday 27/10/2012 10:40
by raulitinbcn
Jo crec que algunes estacions, com la de Poblenou o Ciutadellella|Vila Olimpica L4, les han d'adaptar. Perquè a l'estiu a la temporada de platges es posa "a tope" o fer com a Selva de Mar dues entrades.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Saturday 27/10/2012 16:38
by TramviaBlau
en xevi ha escrit
Si mireu l'enllaç del despatx d'arquitectuara que he penjat, sembla com si la volta de la zona d'andanes hi hagués rajola blanca tipus GMB.
Doncs a mi em sembla la "reixa" que ells mateixos ja han utilitzat a les parets de les estacions del Carmel i el Coll-Teixonera, i que encara que em sembla dona un ambient una mica fred m´agrada molt per la netedat i anti-incivisme que proporciona.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 19/11/2012 13:11
by metring
sergi wrote:En la edición de papel del "20 minutos" de hace unos días,comentaban que el grupo municipal del PP y asociaciones vecinales denunciaban la paralización de las obras de reforma de Virrei Amat desde hace meses...

¿ Alguien sabe del tema ?
Jo puc dir que avui he vist obrers, i que ja està muntada l'estructura de com a mínim un dels ascensors.

Accessibilitat al metro

Posted: Monday 21/01/2013 16:03
by raulitinbcn
Darrera fase de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'estació de l'L5 de Virrei Amat

Les obres de millora i adaptació de l'estació de metro de l'L5 de Virrei Amat entren en l'última fase, després que en els últims dies s'han alliberat i asfaltat els espais fins ara ocupats dels carrers adjacents al passeig de Fabra i Puig, a l'avinguda de Borbó i al carrer del Doctor Pi i Molist. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 6 MEUR, consisteix en l'ampliació de l'estació actual, l'adaptació a les persones amb mobilitat reduïda i la construcció d'un nou accés des de la plaça de Virrei Amat.

Actualment, a l'interior de l'estació, ja està completat el gruix de l'obra:
* Ampliació del vestíbul costat Fabra i Puig
* Construcció dels espais per als nous ascensors i escales mecàniques
* Recreixement de les andanes i de formació del nou accés
* Execució de nova sortida d'emergència
* Eixamplament de les escales a les andanes
* Renovació dels accessos existents al vestíbul.

Així, a partir d'ara, els treballs se centraran en el condicionament i les instal·lacions de l'interior del vestíbul i en la urbanització de l'exterior, per tal de finalitzar tota l'actuació el març vinent.

Accessibilitat a tota la xarxa de metro
El Departament de Territori i Sostenibilitat està ultimant les obres de millora de l'accessibilitat de les estacions de metro de l'L4 de Bogatell i Llacuna i també treballa per adaptar les estacions de Zona Universitària (L3), Collblanc (L5) i Passeig de Gràcia (L3), en col·laboració amb ADIF.
D'altra banda, el està en marxa la redacció de la totalitat dels projectes de les estacions de metro pendents d'adaptar a persones amb mobilitat reduïda. De moment, de les 139 estacions que integren la xarxa de metro de Barcelona, són accessibles a persones amb mobilitat reduïda un total de 116, la qual cosa suposa el 83%.

Font:
Sala de Premsa de la Generalitat de Catalunya a gencat.cat
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... lmetro.jsp

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 08/02/2013 20:12
by Miquel
Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
A més, a l'altre extrem hi ha una tanca amb material dins, no se si s'han dignat a arreglar les filtracions d'alguna maner amb això o hi ha previsió de reforma. (però la caixa deu estar buida).

En tot cas, a Montbau també hi ha una tanca amb material al fons de l'andana, però no hi ha cap novetat visible. (sense comptar que ja farà més de dues setmanes que ens van desmuntar l'escala mecànica de les escales de l'andana direcció Trinitat).

MouTV a Penitents?

Posted: Friday 08/02/2013 22:18
by Guigui
Miquel wrote:Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
A mi em fan la pinta d'instal·lar-hi pantalles d'aquella cosa que en diuen MouTV. No és precisament l'estació de la xarxa que proporcioni més públic, però tampoc seria la primera vegada que TMB es presta a coses estranyes d'aquest tipus.

Re: MouTV a Penitents?

Posted: Sunday 10/02/2013 18:07
by Miquel
Guigui wrote:
Miquel wrote:Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
A mi em fan la pinta d'instal·lar-hi pantalles d'aquella cosa que en diuen MouTV. No és precisament l'estació de la xarxa que proporcioni més públic, però tampoc seria la primera vegada que TMB es presta a coses estranyes d'aquest tipus.
Jo també ho havia pensat, però com que hi ha 4 barres i no 2, dons m'és estrany. Com dius, Penitents no es que sigui un lloc força transitat, sobretot si la comparem amb Vallcarca, on no seria pas estrany.

En fi, aviam en els propers dies que fan.