Imatges per a la història
Re: Imatges per a la història
Ok, gràcies, a mi també m'ho semblava, però un altre aficionat em va confondre assegurant-me que "els tallers de sarrià", sempre feien referència als de TB. De fet, en aquests s'hi van construïr tramvies, es van reformar carrosseries, es van construir prototipus i es van reconvertir els troleibusos fent-los també la caixa nova.
Gràcies altra vegada.
Gràcies altra vegada.
Què és alló??
- 122-042-132
- N9
Ep Alemany, troleibusos als tallers de Sarrià de TB, no; a Maquitrans i als tallers i cotxeres de Lutxana, si.
En canvi, si amb el tema de tramvies. Salut!
En canvi, si amb el tema de tramvies. Salut!
-
- N5
Els tallers de Sarrià eren on al sot del costat per on ara hi ha la via Augusta. Aqui poso una imatge dolenta de qualitat però bona per mostrar com era ara fa 40 anys. La doble via de l'esquerra pujaba des el tunel de la via Augusta, avinguda que finalitzaba llavors a l'encreuament d'Anglí i els Vergós. De tota manera els edificis dels tallers vàren durar 30 anys mes.
Una imatge histórica aquesta última.
Mai hauria imaginat, que el tunel començava al costat dels tallers de Sarrià.
Moltes gràcies U-bahn per compartir-la!!!
metro3001
Mai hauria imaginat, que el tunel començava al costat dels tallers de Sarrià.
Moltes gràcies U-bahn per compartir-la!!!
metro3001
Tens raó 122-042-132, m'he colat amb els troleibusos, la reconversió dels but a un pis es va fer a la Macosa.
Per cert u-bahn, gràcies per la imatge de Sarrià! Jo la vaig conèixer així com molts de per aquí, suposo, tot i que llavors l'entrada al tunel restava amagada per un enorme caixó de formigó.
Per cert u-bahn, gràcies per la imatge de Sarrià! Jo la vaig conèixer així com molts de per aquí, suposo, tot i que llavors l'entrada al tunel restava amagada per un enorme caixó de formigó.
Què és alló??
- 122-042-132
- N9
Imatge molt bona, molt bona! Salut!
- 122-042-132
- N9
També Tú tens raó amb el tema dels BUT, de dos pisos a un, els va fer Macosa. I en canvi les "gildes" i "felipes", Maquitrans. Salut!Alemany wrote:Tens raó 122-042-132, m'he colat amb els troleibusos, la reconversió dels but a un pis es va fer a la Macosa.
Títol Funicular aeri del Port de Barcelona: torre de Jaume I
Autor Família Cuyàs
De la cartoteca
Autor Família Cuyàs
De la cartoteca
- Attachments
-
- Funicular aeri.jpg (57.74 KiB) Viewed 7024 times
-
- N5
A la sortida de l'estació primitiva les vies giraven a l'esquerra progressivament i entraven de cop en el túnel sota la via Augusta a l'altura d'Angli. El tunel fins a Tres Torres era (i són) dos caixons, un per cada sentit. L'estació de Sarrià actual queda més a l'esquerra i a un nivell inferior, on llavors hi havia una cotxera de 3 vies (que es veu una mica a la foto al costat dels singulars automotors grua) per estacionar trens. Per tant no hi havia cap calaix de formigó a l'entrada del túnel. Es al fer l'actual estació que es va fer un calaix on hi ha els creuaments de les vies que van al Vallès i a Reina Elisenda, totes elles fent una curva més tancada. Aprofito per pujar una foto on es veu millor la cotxera dominada per un jardi que suposo era d'un col·legi que allí hi ha. Es just per aqui on ara passa la Via Augusta. També vull fer esment de que les andanes de Sarrià eren de fusta recreixent fins en nivell del vagó les originals de ciment. Però per accedir a l'andana central hi havia unes escaletes, de fusta també, i es creueaven les vies a nivell.Per cert u-bahn, gràcies per la imatge de Sarrià! Jo la vaig conèixer així com molts de per aquí, suposo, tot i que llavors l'entrada al tunel restava amagada per un enorme caixó de formigó.
Encara que les imatges són curioses per qui no ho hagi conegut, d'un temps ja llunya, lamento que són de baixa qualitat ja que la meva càmara de llavors (any 1971) era molt senzilla. Ho sento. Però per fer-se una idea del lloc si val.
- 122-042-132
- N9
Moltes gràcies U-bahn de BCN, aquestes fotos em porten molts bons records de la infantesa (amb el meu Pare hi anavem tot sovint). Salut!
Una imatge historica amb totes las series que circulaban per la linea 5 600 300 i 1000 als tallers de Vilapicina
Fantàstica imatge. Diria que deu ser dels mateixos anys 60, tot just reinaugurat el servei. Les cabines encara eren de "color" alumini.evody wrote:Títol Funicular aeri del Port de Barcelona: torre de Jaume I
Autor Família Cuyàs
De la cartoteca
Gràcies!!
Què és alló??
Una imatge del bloc http://opinioandreuenca.blogspot.com/ , a on es fa ressò de la gran troballa d'unes fotografies antigues de Sant Andreu del Palomar, propietat de la família Pinyol:
-
- N5
Una altre foto inestimable. Es de suposar que el pont que es veu al final era l'original per anar cap el futur barri del Bon Pastor. Tambe mostra molt be quin era l'emplaçament original de les vies. Tant de bo hi hagues una foto de l'antic baixador d'Horta.
En aquest bloc http://provenzana.blogspot.com/search?q=ferrocarril també trobareu fotografies molt interessants sobre el ferrocarril de Barcelona a Martorell.
I aquí http://www.cptc.es/Estaciones.39.0.html
A veure qui descobreix un error ( o dos) en aquestes fotografies
A veure qui descobreix un error ( o dos) en aquestes fotografies
I més fotos històriques del metro de la mateixa web, a http://www.cptc.es/Galeria-de-imagenes.24.0.html
Aquí http://picasaweb.google.com/10343644082 ... 6230557314 trobareu fotos de Brangulí de construcció del Gran Metro a punta pala!
una imatges de la plaça Lesseps;
es pot veure les cotxeres a baix a l'esquerra. Fins hi tot es poden observar unitats de la sèrie 300 traient el cap de les naus.
es pot veure les cotxeres a baix a l'esquerra. Fins hi tot es poden observar unitats de la sèrie 300 traient el cap de les naus.
en aquesta foto es pot veure a l'autèntica locomotora Mataró, i també la causa de la seva destrucció. Es veu que la locomotora va ser col.locada en aquest peu per una visita que havia de fer el rei a Barcelona. Al desmuntar el peu, la locomotora va caure, quedant tal malmesa que es va optar per desballestar-la.