Cremallera de Núria
- BB9200
- N8
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Re: Bernina vs Núria.
A la línia del Bernina hi ha rampes del 70%, que encara que no tingui cremallera és per pura casualitat, doncs quasibé supera l'adherència.
A més a més, circulen habitualment almenys 4 vegades al mes automotors AB e 4/4 I, de l'any de l'inauguració del Bernina (1908), el qual indica que, encara que el tren es tingui que parar en diverses estacions per deixar pas als regulars, no hi ha hagut mai cap problema, al contrari. 4 vegades al mes en trens que organitza RhB històric o viatges charter mostren la meitat dels serveis que es fan per el Tren dels Llacs, amb la diferència que s'utilitza en aquesta ocasió tot l'any (i serà que no neva als Alps a 2200 metres d'altura, hi ha dificultats (i moltes), tècniques, al traçat, perquè impedeixi circular material del 1908...).
Aquesta línia és la única de Suïssa que no atravessa els Alps amb un túnel de base. És patrimoni de la humanitat de la UNESCO, i això no impedeix que es pugui utilitzar material històric, com llevaneus a vapor...
I una característica curiosa: comença a St-Moritz a 1800m, per arribar a Ospitzio Bernina a 2200m, i arribar a Tirano a 500m, una direrència de 1800m en 40km sense cremallera.
És un cas que es podria aplicar a Núria, però sense Roc del Dui i amb trens històrics. Però no és la única línia que s'assembla a la de Nuria per ficar un exemple.
Us donc un consell: Si voleu insistir en aquest tema, no ho feu públic ni per associacions relacionades amb la línia. Això últim ho dic per el meu desconeixement d'aquesta associació, però es pot mirar .
La E1 porta des de l'any passat a Núria, i que jo tingui entès no ha baixat, però com és que aquestes locomotores, ni els cotxes, poden pujar ni remolcats fins a Núria i en canvi estan allà?
A més a més, circulen habitualment almenys 4 vegades al mes automotors AB e 4/4 I, de l'any de l'inauguració del Bernina (1908), el qual indica que, encara que el tren es tingui que parar en diverses estacions per deixar pas als regulars, no hi ha hagut mai cap problema, al contrari. 4 vegades al mes en trens que organitza RhB històric o viatges charter mostren la meitat dels serveis que es fan per el Tren dels Llacs, amb la diferència que s'utilitza en aquesta ocasió tot l'any (i serà que no neva als Alps a 2200 metres d'altura, hi ha dificultats (i moltes), tècniques, al traçat, perquè impedeixi circular material del 1908...).
Aquesta línia és la única de Suïssa que no atravessa els Alps amb un túnel de base. És patrimoni de la humanitat de la UNESCO, i això no impedeix que es pugui utilitzar material històric, com llevaneus a vapor...
I una característica curiosa: comença a St-Moritz a 1800m, per arribar a Ospitzio Bernina a 2200m, i arribar a Tirano a 500m, una direrència de 1800m en 40km sense cremallera.
És un cas que es podria aplicar a Núria, però sense Roc del Dui i amb trens històrics. Però no és la única línia que s'assembla a la de Nuria per ficar un exemple.
Us donc un consell: Si voleu insistir en aquest tema, no ho feu públic ni per associacions relacionades amb la línia. Això últim ho dic per el meu desconeixement d'aquesta associació, però es pot mirar .
La E1 porta des de l'any passat a Núria, i que jo tingui entès no ha baixat, però com és que aquestes locomotores, ni els cotxes, poden pujar ni remolcats fins a Núria i en canvi estan allà?
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Re: Notícies cremallera Núria
Voleu dir que la E1 porta a Núria des de l'any passat? Si jo hi vaig pujar el novembre 2008 i no hi era. Segons em va dir un maquinista aquell dia, a l'estiu les treuen a passejar, jo diria que porta poc temps a Núria. A veure si ho podem aclarir.
Jo, l'última vegada que vaig estar a Núria (juny de l'any passat) durant la nit no hi havia cap tren a l'estació.
Per cert, aquesta carta l'acabo d'enviar al correu de l'Associació d'Amics del Cremallera de Núria:
Hola,
sóc aficionat als trens i estic molt interessat en saber si em podrieu aclarir una mica quin és l'estat de les locomotores E1-E2-E3-E4 del Cremallera de Núria. És de sobres conegut que la E2 i la E3 es troben exposades a Ribes i Monistrol, però que la 1 i la E4 encara es troben en funcionament.
Tot i això, tinc entès que ni la E1 ni la E4 estan autoritzades a circular amb viatgers més amunt de Queralbs. Segons he pogut saber per mitjà de FGC, no reuneixen les condicions de seguretat requerides a fi de que es puguin dur a terme aquestes circulacions, "tot i que passen les revisions".
D'ençà que està en vigor aquesta limitació, us heu plantejat mai la possiblitat de recuperar aquestes locomotores de cara a realitzar trens turístics en la totalitat del seu trajecte fins a Núria?
Sabeu doncs, quin és el motiu pels quals estan actualment limitades aquestes locomotores? Segons FGC té a veure amb que es tracta de material de l'any 1929, però sincerament el trobo un argument molt feble. A més, FGC també va matitzar que des del 75è aniversari es realitza el viatge turístic amb el cotxe saló fins a Núria "acoplat a un dels 'antics' automotors", com a clara referència als automotors Beh 4/8, i la qual no és difícil considerar-ho un frau.
Us agrairé que em respongueu sobre els dubtes que des d'aquest correu us plantejo.
Jordi Freixas Casanovas
A veure si responen.
Hola,
sóc aficionat als trens i estic molt interessat en saber si em podrieu aclarir una mica quin és l'estat de les locomotores E1-E2-E3-E4 del Cremallera de Núria. És de sobres conegut que la E2 i la E3 es troben exposades a Ribes i Monistrol, però que la 1 i la E4 encara es troben en funcionament.
Tot i això, tinc entès que ni la E1 ni la E4 estan autoritzades a circular amb viatgers més amunt de Queralbs. Segons he pogut saber per mitjà de FGC, no reuneixen les condicions de seguretat requerides a fi de que es puguin dur a terme aquestes circulacions, "tot i que passen les revisions".
D'ençà que està en vigor aquesta limitació, us heu plantejat mai la possiblitat de recuperar aquestes locomotores de cara a realitzar trens turístics en la totalitat del seu trajecte fins a Núria?
Sabeu doncs, quin és el motiu pels quals estan actualment limitades aquestes locomotores? Segons FGC té a veure amb que es tracta de material de l'any 1929, però sincerament el trobo un argument molt feble. A més, FGC també va matitzar que des del 75è aniversari es realitza el viatge turístic amb el cotxe saló fins a Núria "acoplat a un dels 'antics' automotors", com a clara referència als automotors Beh 4/8, i la qual no és difícil considerar-ho un frau.
Us agrairé que em respongueu sobre els dubtes que des d'aquest correu us plantejo.
Jordi Freixas Casanovas
A veure si responen.
Jo els vaig enviar una carta preguntant si els amics del cremallera es preocupaven del material històric (si era iaxí em feia soci) i no vaig rebre resposta.
La carta està molt bé, i queda clar que hi ha una cosa que no lliga, per què el cotxe saló pot anar acoplat als automotors i els cotxes convencionals no?
Crec que la podries enviar també a les següents adreces:
http://www.fgc.cat/cat/consultes.asp
http://www.valldenuria.cat/website_vall ... client.asp
valldenuria@valldenuria.cat
La carta està molt bé, i queda clar que hi ha una cosa que no lliga, per què el cotxe saló pot anar acoplat als automotors i els cotxes convencionals no?
Crec que la podries enviar també a les següents adreces:
- Guigui
- Administrador
Mateix lloc
Igualment aniria a parar al mateix lloc. Les respostes corporatives estan compartimentades temàticament, i treuen la carta preescrita per a respondre i fer veure que es preocupen pel demandant d'informació.xevi wrote:Crec que la podries enviar també a les següents adreces:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
L'associació d'amics no us contestarà (a no ser que hagi canviat molt la cosa, ja que només contesten allò que no els implica feina). Per cert el cotxe saló pot circular enganxat als automotors com la resta, ara be com que ha fet menys quilometres es troba en més bon estat, a més hi ha pocs viatges especials amb cotxes convencionals.
Hauriem d'anar fent una llista dels que voldriem donar suport a la proposta de trens històrics, qui s'hi apunta.
Hauriem d'anar fent una llista dels que voldriem donar suport a la proposta de trens històrics, qui s'hi apunta.
De nou al FTC
- BB9200
- N8
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Re: Calma!
Eugh... Millor anem pas per pas en aquestes qüestions. Avui no aprofunditzaré.
Abans de discutir sobre la associació, trobar mecànics... No estem parlant sobre el cas del Platanito (va pel tren, és clar ), sinó d'una cosa: Recuperar fent un tren històric amb el material històric de la línia.
Abans, proposo fer una trobada (em va bé qualsevol dia per fer-la, no hi ha problema amb e que respecta a mi), i podríem quedar a discutir aquestes qüestions a Ribes de Freser, per exemple. A la cantina de l'estació ADIF, als Caçadors, a l'estació de Ribes-Vila...
I una altra cosa: Si heu vist com ha acabat el museu del transport, veureu que els diners no tenen RES a veure amb aquest tema.
Es necessiten patrocinadors (Aigüa de Ribes, per exemple, estaria contenta), i fer costat a un partit pol·lític. Tot és qüestió de política en aquest cas i de patrocinadors. Quins patrocinadors té el Tren dels Llacs? San Miguel i AraLleida, amb el suport del PSC i de UdC.
Però això, com insisteixo, aniria bé fer una trobada. Surten millor les coses fetes parlant a la directa.
O sigui, abans de fer suports al tren Històric (cosa que jo respalzo, si es fan les coses bé), podem fer això.
Abans de discutir sobre la associació, trobar mecànics... No estem parlant sobre el cas del Platanito (va pel tren, és clar ), sinó d'una cosa: Recuperar fent un tren històric amb el material històric de la línia.
Abans, proposo fer una trobada (em va bé qualsevol dia per fer-la, no hi ha problema amb e que respecta a mi), i podríem quedar a discutir aquestes qüestions a Ribes de Freser, per exemple. A la cantina de l'estació ADIF, als Caçadors, a l'estació de Ribes-Vila...
I una altra cosa: Si heu vist com ha acabat el museu del transport, veureu que els diners no tenen RES a veure amb aquest tema.
Es necessiten patrocinadors (Aigüa de Ribes, per exemple, estaria contenta), i fer costat a un partit pol·lític. Tot és qüestió de política en aquest cas i de patrocinadors. Quins patrocinadors té el Tren dels Llacs? San Miguel i AraLleida, amb el suport del PSC i de UdC.
Però això, com insisteixo, aniria bé fer una trobada. Surten millor les coses fetes parlant a la directa.
O sigui, abans de fer suports al tren Històric (cosa que jo respalzo, si es fan les coses bé), podem fer això.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Re: Mateix lloc
Precísament és en aquestes adreces, a on inicialment vaig enviar les meves primeres consultes.Guigui wrote:Igualment aniria a parar al mateix lloc. Les respostes corporatives estan compartimentades temàticament, i treuen la carta preescrita per a respondre i fer veure que es preocupen pel demandant d'informació.xevi wrote:Crec que la podries enviar també a les següents adreces:
- BB9200
- N8
El millor, per mi, és no consultar cap associació, no tenen possibilitat de moviment. Per això proposo la via del anterior missatge.
Per a mi com volgueu. Però el problema que tinc jo ara mateix és que estic sense feina i sense un duro
- BB9200
- N8
Llavors, és clar, és difícil... Continuem parlant aquí.
Però és que no es tracta de donar diners ni res de tot això. Principalment, buscar patrocinadors, com Aigua de Ribes, col·laborar amb partits pol·lítics, i així tindríem un 50% de possibilitats de aconseguir alguna cosa. És el mateix que s'ha fet amb el Tren dels Llacs. Els diners per fer això corren a càrrec dels patrocinadors.
Però és que no es tracta de donar diners ni res de tot això. Principalment, buscar patrocinadors, com Aigua de Ribes, col·laborar amb partits pol·lítics, i així tindríem un 50% de possibilitats de aconseguir alguna cosa. És el mateix que s'ha fet amb el Tren dels Llacs. Els diners per fer això corren a càrrec dels patrocinadors.
- BB9200
- N8
Enlloc de la trobada, seguir parlant aquí, és el que volia dir.
A mi em costa expressarme per internet, doncs fa molt poc que ho faig per escrit, i moltes coses s'escapen. Era per això que proposava la trobada. Ho sento si se m'ha interpretat malament.
A mi em costa expressarme per internet, doncs fa molt poc que ho faig per escrit, i moltes coses s'escapen. Era per això que proposava la trobada. Ho sento si se m'ha interpretat malament.
No no!!! Si ho he entès perfectament. Però pregunto si és que no és massa indiscret parlar d'això per aquí, públicament.
- Guigui
- Administrador
Publicitat
Que potser són públicament incofessables, aquestes intencions?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
Re: Publicitat
No es tracta de siés confessable o inconfessable, però parlar de que es necessiten patrocinadors, i directament afegir públicament el nom del possible patrocinador sense ni tan sols haver fet absolutament res... no sé si pot ser gaire segur.Guigui wrote:Que potser són públicament incofessables, aquestes intencions?
Això és un fòrum públic; aquí hi entra i opina i legeix qui vol. Però el decidir de patrocnar una causa com aquesta, no es decideix aquí, sinó en un despatx en el qual moltes i molts de nosaltres (per no dir ningú) no hi tenim accés.
- BB9200
- N8
A veure... la qüestió seria fer primer una trobada per parlar d'aquests temes. La segona, seria parlar per crear uns membres fundadors d'una associació (és que si no no ens faran cas si volem fer això), la tercera seria, doncs això, un cop fet això, anar a demanar patrocinadors, parlar amb FGC i partits pol·lítics, etc. El diner és lo de menys.
Les coses es tenen que anar fent en calma.
Per cert, si mireu Carril 28, potser us dóna la sol·lució de per què es va fer canvi de numeració a les antigues E2 i E3. Si ho voleu saber, us ho dic.
Les coses es tenen que anar fent en calma.
I la desgràcia és la nova estació que volen fer amb aquest aparcament. Visca el MetroSer!marc wrote:Nois la proposta d'un gran aparcament a l'entrada de Ribes ja existeix, només falta expropiar els terrenys i ja està, el problema ara està en les administracións. Si cal us adjunto un mapa de la zona on es fera aquest aparcament.
Per cert, si mireu Carril 28, potser us dóna la sol·lució de per què es va fer canvi de numeració a les antigues E2 i E3. Si ho voleu saber, us ho dic.
Per cert, enviaré aquesta carta el Sr. Casals, el famós cap d'expoltació del Cremallera i que respon la mateixa carta a tots els que preguntem pel material històric.
Sr. Casals,
Tenia entès que el cotxe Num. 11 (ara transformat en central de reserves) formava part del material històric a preservar, sembla que no. M'agradaria saber si la transformació dels cotxes històrics en tallers, en cinema i ara en central de reserves, té un límit. Crec que s’hauria de garantir la preservació d'un mínim de 2 o 3 cotxes com a material històric (a part del cotxe saló, és clar).
Quedo a l'espera de la seva resposta.
Moltes gràcies.
Salutacions,
Sr. Casals,
Tenia entès que el cotxe Num. 11 (ara transformat en central de reserves) formava part del material històric a preservar, sembla que no. M'agradaria saber si la transformació dels cotxes històrics en tallers, en cinema i ara en central de reserves, té un límit. Crec que s’hauria de garantir la preservació d'un mínim de 2 o 3 cotxes com a material històric (a part del cotxe saló, és clar).
Quedo a l'espera de la seva resposta.
Moltes gràcies.
Salutacions,
Perdó el Sr. Casals és el Director de la Vall de Núria.
Merci.
Merci.
I un tren turístic durant els dies de cada dia?marc wrote:Pel que fa al tren històric, jo vaig parlar l’any passat pel meu treball amb la cap d’explotació del cremallera i ho va veure possible, sobretot circular un dia només amb elèctriques durant l’octubre quan el cremallera es tancat.
Una cosa. Es va parlar de la possiblitat de reconstruir els tres cotxes desballestats a l'any 1983?marc wrote:Ara be, també vaig parlar amb ARMF, i fer una senzilla posta a punt de l'E1, E2, E4 i nº6, restaurar a l’estat original 4 cotxes, el cotxe saló i l'A1, em van dir que com a mínim contes uns 60000€, per tant proposaria anar restaurant a poc a poc.
Ehm... ahir vig veure això a la web de l'associació:marc wrote:Crec també que caldria fer una trobada i parlar-ne amb els de l’associació del cremallera que segur que ens ajuden.
Activitats Previstes 2008:
Octubre: Dinar a Vall de Núria
Trobada a l’estació de Ribes Vila per tal de pujar tots junts a Núria, dinar i compartir una estona plegats.
Novembre: Visita a TRADINSA
Desplaçament a Almenar (Lleida), per visitar la factoria on s’ha dut a terme la remodelació dels automotors Beh 4/8.
Data a determinar: 6 automotors - 6 cims
Iniciarem el projecte fent l’ascensió del TAGA. No descartem fer un altre cim durant aquest 2008.
Per veure el tarannà que tenen. Què en penseu?