Ocasionals poden ser gent com jo, que utilitzo 5 vegades a la setmana el transport públic (1 viatge per dia), el que equival en un mes (5 dies/setmana x 4 setmanes = 20 viatges/mes) a 2 T-10 per mes. A mí no em surt rendible comprar-me una T-50/30, T-Mes o T-Jove.RodalinesCatalanes wrote:Bé, aniré a contracorrent, però nois i noies, ja era hora que els preus dels abonaments mensuals fossin atractius per als usuaris que agafin cada dia el transport públic, tot i que en la meva opinió haurien d'haver-lo reduït encara una mica mes (especialment el T50/30). Per tant en aquest sentit es una bona noticia, especialment per als que usem els transport public fora de la zona 1. Respecte als preus senill i T-10 que hauria d'estar pensat nomes per als usuaris ocasionals, em sembla be que pagui el transport public car, que voleu que us digui? Si volen fomentar el transport public, el que hem de fer es posar àrea verda a tota l'àrea metropolitana
Noves tarifes ATM Barcelona
Re: Preus 2012 d’ATM
Last edited by albert28 on Tuesday 20/12/2011 19:34, edited 1 time in total.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Preus 2012 d’ATM
Suposem que l'agafis dues vegades diàries com feia jo abans de moure'm em transport privat: 37 Euros en T-10 d'una zona. No arriba, i ja no parlem de dues zones. És una porqueria tot plegat, ho sento, però ho havia de dir, i inciten a l'ús del transport privat.albert28 wrote: Ocasionals poden ser gent com jo, que utilitzo 5 vegades a la setmana el transport públic (1 viatge per dia), el que equival en un mes (5 dies/setmana x 4 setmanes = 20 viatges/mes) a 2 T-10 per mes. A mí no em surt rendible comprar-me una T-50/30, T-Mes o T-Jove.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Preus 2012 d’ATM
I amb un viatge diari en dies laborables no sóc usuari habitual?? I llavors què és ser usuari OCASIONAL i ser usuari HABITUAL?Lluita1714 wrote:Suposem que l'agafis dues vegades diàries com feia jo abans de moure'm em transport privat: 37 Euros en T-10 d'una zona. No arriba, i ja no parlem de dues zones. És una porqueria tot plegat, ho sento, però ho havia de dir, i inciten a l'ús del transport privat.albert28 wrote: Ocasionals poden ser gent com jo, que utilitzo 5 vegades a la setmana el transport públic (1 viatge per dia), el que equival en un mes (5 dies/setmana x 4 setmanes = 20 viatges/mes) a 2 T-10 per mes. A mí no em surt rendible comprar-me una T-50/30, T-Mes o T-Jove.
Re: Preus 2012 d’ATM
La veritat és que m'ho esperava pitjor pq em van dir:
-Bitllet senzill a 2€.
-T10 a 10 euros.
-T50 a 40 euros.
De totes maneres "lo" del bitllet senzill és abusiu.
Amb aquestes pujades tan fortes potser ens volen fer pagar la línia 9/10, i a sobre està paralitzada!
En fi, no sé com la gent no surt al carrer com quan la pujada del preu dels tramvies...
-Bitllet senzill a 2€.
-T10 a 10 euros.
-T50 a 40 euros.
De totes maneres "lo" del bitllet senzill és abusiu.
Amb aquestes pujades tan fortes potser ens volen fer pagar la línia 9/10, i a sobre està paralitzada!
En fi, no sé com la gent no surt al carrer com quan la pujada del preu dels tramvies...
Visca el metro!!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Preus 2012 d’ATM
Evidentment que ho ets, però amb el meu exemple vull dir que, ni per força és possible amortitzar bé una T-MESalbert28 wrote:I amb un viatge diari en dies laborables no sóc usuari habitual?? I llavors què és ser usuari OCASIONAL i ser usuari HABITUAL?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Preus 2012 d’ATM
Evolució de la T-10 anys 2001-2011 i pujades segons l'IPC
Any / Preu T-10/Augment T-10 respecte any passat / IPC any anterior
2001/5,32€/-----/----/
2002/5,60€/5,3%/2,9%
2003/5,80€/3,6%/4,0%
2004/6,00€/3,4%/2,7%
2005/6,30€/5,0%/3,3%
2006/6,65€/5,6%/3,7%
2007/6,90€/3,8%/2,7%
2008/7,20€/4,3%/4,3%
2009/7,70€/6,9%/1,5%
2010/7,85€/1,9%/0,9%
2011/8,25€/5,1%/2,9%
2012/9,25€/12,1%/3,4%
Font: PTP a partir d'Autoritat del Transport Metropolità de la RMB
Sense paraules...
Any / Preu T-10/Augment T-10 respecte any passat / IPC any anterior
2001/5,32€/-----/----/
2002/5,60€/5,3%/2,9%
2003/5,80€/3,6%/4,0%
2004/6,00€/3,4%/2,7%
2005/6,30€/5,0%/3,3%
2006/6,65€/5,6%/3,7%
2007/6,90€/3,8%/2,7%
2008/7,20€/4,3%/4,3%
2009/7,70€/6,9%/1,5%
2010/7,85€/1,9%/0,9%
2011/8,25€/5,1%/2,9%
2012/9,25€/12,1%/3,4%
Font: PTP a partir d'Autoritat del Transport Metropolità de la RMB
Sense paraules...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
Hi ha un fons de la mesura amb el que hi estic força d'acord que és de afavorir els títols de viatge il·limitats i que aquests tendeixin a ser els més utilitzats i no així els títols de 10 viatges, ara bé, per fer això no calia fer la pujada de preu del títol de 10 viatges tan exageradament, des de fa anys cal a Barcelona una simplificació del sistema tarifari, no tenen sentit aquesta gamma de títols tan extensa que de fet a la resta d'ATM catalanes ja no s'han implantat.
L'increment de l'edat per a la T-12 fins els 16 anys que serà una mesura d'enginyeria tarifària per dir que l'increment mitjà ponderat és menor, amb unes previsions d'utilització de la T-12 totalment irreals, com a mínim tenint en compte l'esperit de la T-12, ja que tots sabem que un percentatge important d'usuaris de la T-12 no en són els seus titulars, i valdria la pena treballar seriosament per erradicar aquesta situació, un altre tema és el descompte de família nombrosa i monoparental, totalment descontrolat i que convindria fer amb un títol de família nombrosa amb suport magnètic que impedeixi o dificulti l'ús per algú que no en sigui el titular.
I malgrat tot era evident que la baixada de preus del 5% de ara fa uns mesos va ser un caramel enverinat i que ara ens el faran pagar.
I fa un any va passar una cosa semblant i segueix.
L'increment de l'edat per a la T-12 fins els 16 anys que serà una mesura d'enginyeria tarifària per dir que l'increment mitjà ponderat és menor, amb unes previsions d'utilització de la T-12 totalment irreals, com a mínim tenint en compte l'esperit de la T-12, ja que tots sabem que un percentatge important d'usuaris de la T-12 no en són els seus titulars, i valdria la pena treballar seriosament per erradicar aquesta situació, un altre tema és el descompte de família nombrosa i monoparental, totalment descontrolat i que convindria fer amb un títol de família nombrosa amb suport magnètic que impedeixi o dificulti l'ús per algú que no en sigui el titular.
I malgrat tot era evident que la baixada de preus del 5% de ara fa uns mesos va ser un caramel enverinat i que ara ens el faran pagar.
I fa un any va passar una cosa semblant i segueix.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Preus 2012 d’ATM
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ur-1284902
L'augment de tarifes del transport metropolità de Barcelona per a l'any que ve ha suscitat una notable controvèrsia perquè és molt superior a la inflació. Encara que els usuaris intensius tenen avantatges, els qui usen el bitllet senzill i la T-10 en surten molt perjudicats. El govern municipal i l¿oposició socialista exposen aquí els seus arguments al voltant de la qüestió.
Estem garantint el futur
Divendres, 23 de desembre del 2011
JOAQUIM FORN
PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA I PRESIDENT DE TMB
El debat sobre les tarifes ha de partir necessàriament d'una anàlisi prèvia sobre el context en el qual ens trobem i la greu situació de finançament en què està immers l'actual sistema de transport públic. 900 milions de viatges anuals deixen clar que estem davant d'un tema prou seriós per abordar-lo amb transparència i rigor. En aquests moments si el finançament no s'afronta adequadament el que ens hi estem jugant és alguna cosa més que si la T-10 valdrà mig o un euro més, estem posant en joc la qualitat d'un servei bàsic i la seva sostenibilitat futura, i aquest és un risc que no volem assumir. Preservar l'actual sistema de transport públic és i ha de ser una prioritat de ciutat i de país. Blindar-lo avui és preservar-lo i assegurar-lo demà, i això exigeix prendre decisions. L'increment de preus pot no ser just però en aquest cas és absolutament necessari.
En els darrers deu anys el sistema ha crescut en extensió i qualitat, amb més línies i millors horaris, però això ha comportat un increment de costos del 141% que no ha anat acompanyat d'una pujada suficient d'ingressos pels bitllets, que s'han quedat per sota amb un 94% d'increment, fet que ha obligat les administracions a subvencionar-ne la diferència. Així hem passat de repartir el cost del servei al 50% entre usuaris i administracions a pagar-ne el 40% els usuaris i el 60% les administracions. No cal ser un expert per adonar-se que la situació s'ha tornat insostenible i més quan algunes administracions han reduït dràsticament les aportacions al sistema. En els darrers dos anys l'Estat ha deixat d'aportar fins a 88 milions d'euros pel transport públic i des del 2009 que l'anterior govern de l'Ajuntament de Barcelona també ha reduït en 25 milions d'euros les seves aportacions. Realment, no ens ho han deixat fàcil.
Davant d'aquesta situació calien decisions i les hem pres. L'ajuntament, tot i el context de crisi, ha decidit incrementar un 10% l'aportació municipal al sistema, fins als 80,4 milions. Si ara s'està demanant un esforç als usuaris creiem que és just que nosaltres també ens hi posem al capdavant. TMB també reduirà aquest any 56 milions en costos retallant despesa no necessària pel servei i afectant només línies i franges horàries de baix impacte. Hauria estat més fàcil optar per solucions dràstiques i tirar pel dret amb la supressió de grans serveis per reduir despesa però hem optat per la microcirurgia. Això ens ha permès salvar el metro nocturn o assegurar la implantació de la T-16 aquest mandat, i garantir la posada en funcionament de la nova xarxa d'autobusos d'alta capacitat el primer semestre del 2012. Decisions com aquestes s'haurien d'haver pres molt abans. Potser va mancar una certa valentia política, potser van passar per davant altres prioritats. Pel govern municipal, en canvi, que en el futur la gent no es quedi sense metro, tren, ni autobusos sí que és una prioritat.
Tot i així, aquest any caldrà fer un esforç. La gent de Barcelona i l'àrea metropolitana i l'Ajuntament encapçalarem aquest esforç, però ja avisem que ho farem exigint corresponsabilitat i gestos clars: primer a la resta d'administracions però després a la resta de partits. Aquí no hi hauria d'haver lloc per la picabaralla política. El govern municipal aposta pel transport públic, però garantir-ne la continuïtat i qualitat els propers anys haurà de ser cosa de tots. Dependrà de nosaltres.
L'augment de tarifes del transport metropolità de Barcelona per a l'any que ve ha suscitat una notable controvèrsia perquè és molt superior a la inflació. Encara que els usuaris intensius tenen avantatges, els qui usen el bitllet senzill i la T-10 en surten molt perjudicats. El govern municipal i l¿oposició socialista exposen aquí els seus arguments al voltant de la qüestió.
Estem garantint el futur
Divendres, 23 de desembre del 2011
JOAQUIM FORN
PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA I PRESIDENT DE TMB
El debat sobre les tarifes ha de partir necessàriament d'una anàlisi prèvia sobre el context en el qual ens trobem i la greu situació de finançament en què està immers l'actual sistema de transport públic. 900 milions de viatges anuals deixen clar que estem davant d'un tema prou seriós per abordar-lo amb transparència i rigor. En aquests moments si el finançament no s'afronta adequadament el que ens hi estem jugant és alguna cosa més que si la T-10 valdrà mig o un euro més, estem posant en joc la qualitat d'un servei bàsic i la seva sostenibilitat futura, i aquest és un risc que no volem assumir. Preservar l'actual sistema de transport públic és i ha de ser una prioritat de ciutat i de país. Blindar-lo avui és preservar-lo i assegurar-lo demà, i això exigeix prendre decisions. L'increment de preus pot no ser just però en aquest cas és absolutament necessari.
En els darrers deu anys el sistema ha crescut en extensió i qualitat, amb més línies i millors horaris, però això ha comportat un increment de costos del 141% que no ha anat acompanyat d'una pujada suficient d'ingressos pels bitllets, que s'han quedat per sota amb un 94% d'increment, fet que ha obligat les administracions a subvencionar-ne la diferència. Així hem passat de repartir el cost del servei al 50% entre usuaris i administracions a pagar-ne el 40% els usuaris i el 60% les administracions. No cal ser un expert per adonar-se que la situació s'ha tornat insostenible i més quan algunes administracions han reduït dràsticament les aportacions al sistema. En els darrers dos anys l'Estat ha deixat d'aportar fins a 88 milions d'euros pel transport públic i des del 2009 que l'anterior govern de l'Ajuntament de Barcelona també ha reduït en 25 milions d'euros les seves aportacions. Realment, no ens ho han deixat fàcil.
Davant d'aquesta situació calien decisions i les hem pres. L'ajuntament, tot i el context de crisi, ha decidit incrementar un 10% l'aportació municipal al sistema, fins als 80,4 milions. Si ara s'està demanant un esforç als usuaris creiem que és just que nosaltres també ens hi posem al capdavant. TMB també reduirà aquest any 56 milions en costos retallant despesa no necessària pel servei i afectant només línies i franges horàries de baix impacte. Hauria estat més fàcil optar per solucions dràstiques i tirar pel dret amb la supressió de grans serveis per reduir despesa però hem optat per la microcirurgia. Això ens ha permès salvar el metro nocturn o assegurar la implantació de la T-16 aquest mandat, i garantir la posada en funcionament de la nova xarxa d'autobusos d'alta capacitat el primer semestre del 2012. Decisions com aquestes s'haurien d'haver pres molt abans. Potser va mancar una certa valentia política, potser van passar per davant altres prioritats. Pel govern municipal, en canvi, que en el futur la gent no es quedi sense metro, tren, ni autobusos sí que és una prioritat.
Tot i així, aquest any caldrà fer un esforç. La gent de Barcelona i l'àrea metropolitana i l'Ajuntament encapçalarem aquest esforç, però ja avisem que ho farem exigint corresponsabilitat i gestos clars: primer a la resta d'administracions però després a la resta de partits. Aquí no hi hauria d'haver lloc per la picabaralla política. El govern municipal aposta pel transport públic, però garantir-ne la continuïtat i qualitat els propers anys haurà de ser cosa de tots. Dependrà de nosaltres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cinisme de la casta política
Això és tot el que se li ha acudit al nostre insigne conseller sobre el tema:
R8: L'augment de preus no afectarà tothom igual http://twitpic.com/80bg1o #rod1 #rod2 #rod3 #rod4 #rod6 #rod7 #rod8 @lluisrecode via @Repl...
És clar que no! Per exemple, a qui cobra una quantitat anual de cinc dígits o més com ell, l'augment li rellisca. Serà cínic...
R8: L'augment de preus no afectarà tothom igual http://twitpic.com/80bg1o #rod1 #rod2 #rod3 #rod4 #rod6 #rod7 #rod8 @lluisrecode via @Repl...
És clar que no! Per exemple, a qui cobra una quantitat anual de cinc dígits o més com ell, l'augment li rellisca. Serà cínic...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Preus 2012 d’ATM
Als estancs ja s'han esgotat les T-10.Moltíssima gent ha comprat un munt de T-10 abans de demà.Aixó vol dir que al gener i al febrer els de l'ATM no ingressaràn pràcticament ni un duro,per qué les vendes de la T-10 seràn mínimes en aquests dos mesos,peró ells s'ho han buscat.
Re: Preus 2012 d’ATM
Jo he sigut dels que he comprat vàries T-10 abans d'acabar l'any, i he vist en 1a persona com la T-10 ahir va ser un dels títols més venuts.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Encara més barates
Doncs jo ja vaig proveir de T-50/30 i T-10 el 30 de juny passat, últim dia de la bonificació xorra del 5%, i de moment, els meus càlculs estan resultant fins a finals de febrer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Cinisme de la casta política
Guigui! Aquest tweet no l'ha escrit el conseller, l'ha rebut!Guigui wrote:Això és tot el que se li ha acudit al nostre insigne conseller sobre el tema:
R8: L'augment de preus no afectarà tothom igual http://twitpic.com/80bg1o #rod1 #rod2 #rod3 #rod4 #rod6 #rod7 #rod8 @lluisrecode via @Repl...
És clar que no! Per exemple, a qui cobra una quantitat anual de cinc dígits o més com ell, l'augment li rellisca. Serà cínic...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
A mi les T10 de l' "oferta" estival em van durar fins el novembre (vaig ser conservador... en 8 mesos poden passar moltes coses, des de passar a no necessitar-les fins a necessitar T50/30 o T-Mes), i les T10 nadalenques espero que em durin fins el febrer inclós.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Missatge entès malament
Ho sento, no sóc gaire entès en els formats massius de xarxes socials. Doncs retiro tot el que he dit sobre el tema.Ferry1ac1 wrote:Guigui! Aquest tweet no l'ha escrit el conseller, l'ha rebut!Guigui wrote:Això és tot el que se li ha acudit al nostre insigne conseller sobre el tema:
R8: L'augment de preus no afectarà tothom igual http://twitpic.com/80bg1o #rod1 #rod2 #rod3 #rod4 #rod6 #rod7 #rod8 @lluisrecode via @Repl...
És clar que no! Per exemple, a qui cobra una quantitat anual de cinc dígits o més com ell, l'augment li rellisca. Serà cínic...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Per què no??
Doncs això s'ha concretitzat...
http://tmb51.wordpress.com/2011/12/27/d ... -public-2/
...en una iniciativa com aquesta:metring wrote:Un bon missatge de La Vanguardia:
Recordad la huelga de tranvías del 51
19/12/2011 | 21:04h
Vota : 23 0
En el año 1951 en esta ciudad por una subida de tarifas se dejó de usar el transporte público hasta que las bajaron, como no había otro medio de locomoción, durante los días que duró el boicot, la gente iba andando mientras los tranvías circulaban completamente vacíos. Hagamos lo mismo dejemos de usar el transporte público hasta que reconsideren esta brutal subida.
http://tmb51.wordpress.com/2011/12/27/d ... -public-2/
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
I malgrat tot la protesta eficaç no és deixar d'utilitzar el transport públic, sinó utilitzar-lo massivament causant-hi un col·lapse.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Preus 2012 d’ATM
A Madrid, malgrat valdre el bitllet senzill 1,50€ tampoc estan gaire contents...
http://noticias.es.msn.com/cr%c3%adtica ... -por-menos
http://noticias.es.msn.com/cr%c3%adtica ... -por-menos
Re: Preus 2012 d’ATM
http://www.lavanguardia.com/participaci ... alies.html
Eliminació de l'abonament mensual il·limitat de Rodalies
Cartas | 05/01/2012 - 21:18h
INCUANLA LA
Barcelona
Sóc una usuària de Rodalies de Catalunya que fa quatre viatges al dia i que fins ara utilitzava l’abonament mensual il·limitat de 46,15€/mes. Quina és la meva sorpresa quan al intentar comprar un abonament mensual il·limitat per a Rodalies de Catalunya a la màquina, ja no existeix aquesta opció i a la taquilla em diuen que l’han eliminat. Buscant per Internet llegeixo a les noticies ja que l’utilitzen molt poc.
Ara, l’única opció que ens donen és que comprem la T-MES integrada (el títol de transport que més s'hi assembla). Això suposa cada mes 73,50€ davant els 46,15€ que pagàvem fins ara, és a dir, 27,35€ més. Em fa pensar que no és que sigui un títol poc utilitzat, sinó tot el contrari i han vist que econòmicament no els hi surt a compte. D’altra banda, quina despesa suposa per a Rodalies tenir un títol més a la venda? Quina és la forma que tenim de fer pressió perquè els tornin a posar a la venda?
Eliminació de l'abonament mensual il·limitat de Rodalies
Cartas | 05/01/2012 - 21:18h
INCUANLA LA
Barcelona
Sóc una usuària de Rodalies de Catalunya que fa quatre viatges al dia i que fins ara utilitzava l’abonament mensual il·limitat de 46,15€/mes. Quina és la meva sorpresa quan al intentar comprar un abonament mensual il·limitat per a Rodalies de Catalunya a la màquina, ja no existeix aquesta opció i a la taquilla em diuen que l’han eliminat. Buscant per Internet llegeixo a les noticies ja que l’utilitzen molt poc.
Ara, l’única opció que ens donen és que comprem la T-MES integrada (el títol de transport que més s'hi assembla). Això suposa cada mes 73,50€ davant els 46,15€ que pagàvem fins ara, és a dir, 27,35€ més. Em fa pensar que no és que sigui un títol poc utilitzat, sinó tot el contrari i han vist que econòmicament no els hi surt a compte. D’altra banda, quina despesa suposa per a Rodalies tenir un títol més a la venda? Quina és la forma que tenim de fer pressió perquè els tornin a posar a la venda?
Re: Preus 2012 d’ATM
Avui he descobert la última pujada ATM 2012:
- Els nens paguen desde els 4 anys. L'any passat desde els 7 anys.
I els pares divorciats no tenim dret a la T-12 per on viuen els nostres fills. Que un nen passi mes de 150 dies l'any a Barcelona no es suficient per tindre un T-12. Oficialment venen 150 dies a l'any de visita . I no necesiten la T-12.
- Els nens paguen desde els 4 anys. L'any passat desde els 7 anys.
I els pares divorciats no tenim dret a la T-12 per on viuen els nostres fills. Que un nen passi mes de 150 dies l'any a Barcelona no es suficient per tindre un T-12. Oficialment venen 150 dies a l'any de visita . I no necesiten la T-12.