Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
- trensmat
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Yo pienso que la futura estación de Port Aventura debería ser así:
Dos andenes para la línea R17 donde finalizarán y que iniciarán el trayecto.
Un andén central para la línea del Tramcamp con vías de ancho ibérico como en el tranvía de Cádiz.
Lo que no se debería de permitir es desmantelar está línea para hacer un Tranvía de UIC en Salou, Cambrils y L'Hospitalet de l'Infant.
Mi duda es la siguiente cómo van a conectar la estación de Port Aventura con el núcleo urbano de Vila-seca y su estación.
Harán obras por la Av Pere Molas hasta Vila-seca y después como lo harán para conectar con la estación de Vila-seca hasta Reus?
Que opinais?
Dos andenes para la línea R17 donde finalizarán y que iniciarán el trayecto.
Un andén central para la línea del Tramcamp con vías de ancho ibérico como en el tranvía de Cádiz.
Lo que no se debería de permitir es desmantelar está línea para hacer un Tranvía de UIC en Salou, Cambrils y L'Hospitalet de l'Infant.
Mi duda es la siguiente cómo van a conectar la estación de Port Aventura con el núcleo urbano de Vila-seca y su estación.
Harán obras por la Av Pere Molas hasta Vila-seca y después como lo harán para conectar con la estación de Vila-seca hasta Reus?
Que opinais?
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
O reparteixen fulletons informatius al tren, i viralitzen el tema per Twitter i organitzen manifestacions, o no van bé.m.h.t. wrote:ÚLTIMA HORA: La xerrada informativa de la PTP tindrà lloc a la porta de l'auditori perquè l'Ajuntament no els hi deixa entrar:
Dimarts 31 de juliol, xerrada informativa PTP a Salou, boicotejada per l’Ajuntament
Lamentem informar que no podrem garantir oferir sota cobert la xerrada prevista contra el desmantellament integral de la línia Port Aventura – Salou – Cambrils, perquè l’ajuntament de Salou ens ha notificat avui mateix que no ens autoritzarà a usar la Sala Europa, tot i tenir-la reservada. Denunciem l’ús partidista d’un equipament públic i lamentem l’actitud de l’ajuntament de Salou en tot l’afer ferroviari. Les entitats convocants demanem disculpes per les molèsties que poguem causar a les persones assistents.
NOTA COMPLETA A https://transportpublic.org/xerrada-informativa/
Tot i que em sembla que ho fan tard, massa tard.
Pel què sembla, a Trens Dignes PER FI s'ha donat per enterats i van assistir a l'acte, que es va haver de fer a l'aire lliure.
- Carlos González
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Estàs molt equivocat... A Twitter s'està fent publicitat amb el hashtag #SalvemLiniaSalouCambrils
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Yo tambien pienso que van tarde, creo necesario que se haga pero la sensacion es que en Salou los que quieren el Tren fuera lo tienen muy claro y los usuarios del Tren son los que mas van a perder, pero tampoco estan muy por la labor.437.001 wrote: O reparteixen fulletons informatius al tren, i viralitzen el tema per Twitter i organitzen manifestacions, o no van bé.
Tot i que em sembla que ho fan tard, massa tard.
Pel què sembla, a Trens Dignes PER FI s'ha donat per enterats i van assistir a l'acte, que es va haver de fer a l'aire lliure.
Sobre los politicos m sorprende como la oposicion calla o es que nadie les hace caso ni les dan voz por que mucho hablar de Tram Camp y tiene pinta de que al final nada de nada.
Salou ya perdio un Tren ahora perdera la otra parte, señores viva el Coche y la moto privada !!! y el BUS de alguna empresa concesionaria que se debe estar frotando las manos.
Saludos.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
No estic equivocat. Gens ni mica. La PTP no està fent prou. Està sent massa tova.Carlos González wrote:Estàs molt equivocat... A Twitter s'està fent publicitat amb el hashtag #SalvemLiniaSalouCambrils
Fixa't quants re-tuits té cada post del hashtag. Són molt poquets encara. I cada dia queda menys temps.
No s'està fent prou. O es viralitza la cosa fins que se n'enteri déu i sa mare entre Barcelona i València, ambdues incloses, o anem malament.
Hi hauria d'haver una mobilització com la del 15-M a les xarxes socials de la zona, perquè això és una cosa que afecta molta gent.
Treballadors permanents i temporals, i passatgers de temporada (turistes, i gent amb residència secundària a la zona).
Aquesta mobilització s'hauria de fer en català, castellà, anglès i francès.
I s'hauria de cercar el suport dels hotelers de Salou (que alguna cosa em diu que no ho acaben de veure clar, això de que Salou es quedi sense tren), i sobretot, de Port Aventura, que de totes les estacions del tram, és la única que sempre s'ha mostrat en contra del tancament.
- Carlos González
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
A vegades veig en aquest fòrum que no esteu content amb res, sembla que li poseu pegues a tot, doncs si no t'agrada com s'està fent, fes-lo tu mateix
Si es fa tal manifestació d'aquesta manera, per mi encantat...si es fa una mobilització així jo m'apunto.
Si es fa tal manifestació d'aquesta manera, per mi encantat...si es fa una mobilització així jo m'apunto.
Last edited by Carlos González on Monday 24/12/2018 12:19, edited 1 time in total.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
I quan els ho critiques es posen a la defensiva. La PTP no fa prou ni sembla que realment li interessi. Senzillament tenen un interès concret (tramvia) i saben que per aconseguir-lo la línia l'han de tancar. Però pensar-se que faran el tramvia així de fàcil és ser un il·lús, i el més normal es que els ajuntament aprofitin per urbanitzar-ho tot un cop, eliminada per fi, la molèstia que els hi suposa tenir una línia ferroviària per allà. Si fóssim un país que es pren el ferrocarril seriosament, tindriem ja una línia de rodalies com deu mana, i els seus corresponents pasos a nivell per no tallar la població, però aquí sempre ens excusarem amb lleis absurdes per seguir arrinconant el ferrocarril.437.001 wrote:No estic equivocat. Gens ni mica. La PTP no està fent prou. Està sent massa tova.Carlos González wrote:Estàs molt equivocat... A Twitter s'està fent publicitat amb el hashtag #SalvemLiniaSalouCambrils
Fixa't quants re-tuits té cada post del hashtag. Són molt poquets encara. I cada dia queda menys temps.
No s'està fent prou. O es viralitza la cosa fins que se n'enteri déu i sa mare entre Barcelona i València, ambdues incloses, o anem malament.
Hi hauria d'haver una mobilització com la del 15-M a les xarxes socials de la zona, perquè això és una cosa que afecta molta gent.
Treballadors permanents i temporals, i passatgers de temporada (turistes, i gent amb residència secundària a la zona).
Aquesta mobilització s'hauria de fer en català, castellà, anglès i francès.
I s'hauria de cercar el suport dels hotelers de Salou (que alguna cosa em diu que no ho acaben de veure clar, això de que Salou es quedi sense tren), i sobretot, de Port Aventura, que de totes les estacions del tram, és la única que sempre s'ha mostrat en contra del tancament.
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Les intencions de la PTP contra el desmantellament de la línia de la Costa Daurada entre Port Aventura i L'Hospitalet de l'Infant són molt bones, ja que les institucions com la Generalitat o el Ministeri de Foment no tenen cap interès d'informar als habitants de les poblacions afectades per evitar protestes.
Jo penso que tant els alcaldes de Salou i Cambrils deurien d'haver-hi concienciat a la població del desmantellament del ferrocarril de la línia de la Costa Daurada.
També es podria debatre en aquest fòrum sobre com és podrà connectar el Tramcamp des de l'avinguda Pere Molas fins al nucli urbà de Vila-seca i la seva estació.
Jo penso que tant els alcaldes de Salou i Cambrils deurien d'haver-hi concienciat a la població del desmantellament del ferrocarril de la línia de la Costa Daurada.
També es podria debatre en aquest fòrum sobre com és podrà connectar el Tramcamp des de l'avinguda Pere Molas fins al nucli urbà de Vila-seca i la seva estació.
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Suposo que faran una espècie de viaducte...trensmat wrote: També es podria debatre en aquest fòrum sobre com és podrà connectar el Tramcamp des de l'avinguda Pere Molas fins al nucli urbà de Vila-seca i la seva estació.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
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- Carlos González
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What the fuck??
1.Em sembla que alguns usuaris sou molt injustos ja que ni tan sols us agrada res de l'organització aquesta, "fan manifestacions, qué fluixos, fan no sé que un pla de com pot ser com a opinió personal d'ells, no us agrada..."Miquel wrote: 1. La PTP no fa prou ni sembla que realment li interessi.
2. Tindriem ja una línia de rodalies com deu mana, i els seus corresponents pasos a nivell per no tallar la població, però aquí sempre ens excusarem amb lleis absurdes per seguir arrinconant el ferrocarril.
De veritat et penses que PTP no l'interessa aquest tram quan han denunciat la indiferència dels alcaldes i de Foment i de la Generalitat de la seva desaparició??? A vegades us llegeixo i em pregunto si teniu una vida fora d'Internet, em dona igual que sigui polèmic, mentre els PTP fan manifestacions que estaria bé que truquessin més l'atenció, vosaltres esteu fent piulades i escrivint les vostres queixes de m**** asseguts al vostre ordinador, i no ho dic per defensar a la PTP, perquè hi han propostes d'ells que 100 per 100 no estic gaire d'acord...
Si no els interessa, per què dimonis han sortit al carrer per manifestar en contra del desmantellament??? De vegades no us entenc i us veig sempre queixant-vos de tot, a aquests del PTP els han fotut fora per part de l'alcalde Pere Granados, van sol·licitar l'espai civic per fer la xerrada i l'alcalde els va prohibir l'entrada... Ells sempre han defensat que no desaparegui el tram, pensen de tramviaritzar-ho perquè defensen que sigui aquest tram per transports urbans, jo personalment prefereixo que segueixi sent com ferrocarril però si fos tren-tramvia tindria altres avantatges també.
2.També opino que es millor que sigui la via a punt de desaperèixer en servei de rodalies, però amb millores de pasos a nivell, noves estacions o baixadors o amb un desdoblament de la via que li fa falta... però no es mala idea tampóc el TRAMCamp si es fa bé, podrien seguir l'exemple que estan fent a Cadis, que alguns serveis de tren-tramvia aniran per via RENFE.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Està difícil de fer ja que en el mig hi ha el viaducte del Raval del Mar que comunica Vila-seca i La Pineda.Carlos González wrote:Suposo que faran una espècie de viaducte...trensmat wrote: També es podria debatre en aquest fòrum sobre com és podrà connectar el Tramcamp des de l'avinguda Pere Molas fins al nucli urbà de Vila-seca i la seva estació.
- Carlos González
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Alguna forma l'haurien de fer... Ja que el traçat de via està sota l'avinguda...
Hauran de fer una espècie de viaducte, per Cadis hi ha una cosa similar o semblant a al trajecte de tren de Cadis i el trajecte de tramvia de San Fernando...
Hauran de fer una espècie de viaducte, per Cadis hi ha una cosa similar o semblant a al trajecte de tren de Cadis i el trajecte de tramvia de San Fernando...
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Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Exactament es té que investigar com fer-ho ja que l'obra serà una mica complicat, sobre l'altre assumpte que has comentat en aquest Fòrum Tens tota la raó del món i a mi també m'ha passat algunes vegades quan la plataforma trens dignes de l'Ebre a fer manifestació per tindre trens dignes a la línia R16.Carlos González wrote:Alguna forma l'haurien de fer... Ja que el traçat de via està sota l'avinguda...
Hauran de fer una espècie de viaducte, per Cadis hi ha una cosa similar o semblant a al trajecte de tren de Cadis i el trajecte de tramvia de San Fernando...
Però en fi no t'escalfi el cap i tingues paciència ja que jo penso que lo que està fent la plataforma PTP amb la línia de la Costa Daurada no ho està fent ningú, ni la gent que reclama un servei digne a la R11 (sense ofendre ningú).
Re: What the fuck??
Rebaixa el to, que no t'he fet res, si-us-plau.Carlos González wrote:1.Em sembla que alguns usuaris sou molt injustos ja que ni tan sols us agrada res de l'organització aquesta, "fan manifestacions, qué fluixos, fan no sé que un pla de com pot ser com a opinió personal d'ells, no us agrada..."Miquel wrote: 1. La PTP no fa prou ni sembla que realment li interessi.
2. Tindriem ja una línia de rodalies com deu mana, i els seus corresponents pasos a nivell per no tallar la població, però aquí sempre ens excusarem amb lleis absurdes per seguir arrinconant el ferrocarril.
De veritat et penses que PTP no l'interessa aquest tram quan han denunciat la indiferència dels alcaldes i de Foment i de la Generalitat de la seva desaparició??? A vegades us llegeixo i em pregunto si teniu una vida fora d'Internet, em dona igual que sigui polèmic, mentre els PTP fan manifestacions que estaria bé que truquessin més l'atenció, vosaltres esteu fent piulades i escrivint les vostres queixes de m**** asseguts al vostre ordinador, i no ho dic per defensar a la PTP, perquè hi han propostes d'ells que 100 per 100 no estic gaire d'acord...
Si no els interessa, per què dimonis han sortit al carrer per manifestar en contra del desmantellament??? De vegades no us entenc i us veig sempre queixant-vos de tot, a aquests del PTP els han fotut fora per part de l'alcalde Pere Granados, van sol·licitar l'espai civic per fer la xerrada i l'alcalde els va prohibir l'entrada... Ells sempre han defensat que no desaparegui el tram, pensen de tramviaritzar-ho perquè defensen que sigui aquest tram per transports urbans, jo personalment prefereixo que segueixi sent com ferrocarril però si fos tren-tramvia tindria altres avantatges també.
2.També opino que es millor que sigui la via a punt de desaperèixer en servei de rodalies, però amb millores de pasos a nivell, noves estacions o baixadors o amb un desdoblament de la via que li fa falta... però no es mala idea tampóc el TRAMCamp si es fa bé, podrien seguir l'exemple que estan fent a Cadis, que alguns serveis de tren-tramvia aniran per via RENFE.
Jo no odio la PTP ni molt menys, però com ja he comentat moltes vegades és una organització absolutament tova dins el pla reivindicatiu. Tenim objectius comuns? per suposat. Però en cap cas fan gaire cosa per fer que la societat en general prengui consciència.
Que sí, se'ls hi dona bé l'autobombo, fer pdf's i demés diapositives per penjar-les a internet. Però quan cal sortir a lluitar, on són i què fan?
De veritat creus que a uns mesets de cometre's l'error més gran d'aquesta dècada (ferroviàriament parlant), una xerradeta de quatre gats en un local és la solució per escenificar una autèntica aberració fent una presentació de diapositives? (altre cop, com amb el tema Tramvia a la Diagonal).
Som a ple estiu, quan gairebé tots els trens d'aquesta línia van plens fins adalt i prefereixen tancar-se a fer un power point que sortir a peu de via a manifestar-se tallant els carrers, a repartir papers a tots els viatgers denunciant, a anar tren per tren a informar a tothom de la realitat del servei en tota aquesta àrea per posar uns exemples. En definitiva, informar i mobilitzar al viatger. Es poden fer moltes coses, però la que menys ajuda és fer xerradetes amb power points. Que és l'única cosa que fan sempre.
Al final què els hi passat? Que l'alcalde ha vist per on anàven i no els hi ha deixat al local i s'han posat a la porta a prostestar. I jo et pregunto, algú s'ha assabentat? Ha sortit a les noticies més enllà d'una anècdota? Són lliures de fer les coses com vulguin, però les maneres que utilitzen (sempre toves) fa anys que demostren que no tenen cap tipus de repercussió en la societat. I si del que es tracta es promocionar el transport públic, doncs escolta, ho fan de pena.
Les coses quan hi ha interes real es noten, no es el mateix actuar amb un objectiu que fer alguna cosa per complir l'expedient i que no s'emprenyin els que manen.
Amb el tema tramvia ja es pot discrepar. La línia ja està construïda, com aquell qui diu no cal fer res i si el problema és travessar es fan passos a nivell o a desnivell. Tenir un tramvia ha de servir per fer que la línia faci un servei urbà al travessar les poblacions. Però realment fa falta rebaixar la categoria de la línia per fer parades cada 500 metres? Hi ha prou demanda per diversificar d'aquesta manera el passatge en una línia que no "penetra" si no que "travessa pel centre"? Puc entendre tramvia si la línia es desvia per l'interior dels carrers però no seria el cas.
És molt més útil un servei de bus i la construcció dels dos o tres baixadors que li falten a la línia. El tren no ha de perdre velocitat, i la realitat es que tindriem un tramvia per circular 30-40 Km/h i haver de respectar semàfors de trànsit per no tenir "la barrera" d'un ferrocarril pesat. I ho sento, però això, al meu parer, no ajuda gens al ferrocarril, i és un dels molts pegots que es fan en aquest país per a guanyar vots.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Buenas,
Sobre la PTP siempre he tenido la sensacion de que estan Politizados y asi mal vamos, como dice el dicho no le morderas la mano al que te da de comer.
Por eso sus protestas son en tono festivo y vistosas pero siempre cuidan mucho que hacen o que dicen.
Hay que manifestarse pues si por supuesto, pero teneis que reconocer que esto se sabe de hace mucho tiempo y aqui nos peleamos, debatimos y tenemos pataletas desde hace mucho tiempo y que pasa nada por que pues por que los que deciden son los politicos esos que nos engañan como quieren y cuando quieren, recordar el Tram de Barcelona y que decia ERC.
Otro punto que me gustaria que reflexionaseis es cuantos Tramos desmantelados se han vuelto a abrir con trenes desde 1950? Yo creo que solo el cremallera de Montserrat y creo que fue por que turisticamente es un negocio y por que la iglesia dio el visto bueno y CIU ya le gusta estar bien con el clero.
Si os fijais todos hablan de transporte publico, intermodalidad, ahora esta de moda quitar coches y la contaminacion, pero a efectos practicos nadie hace nada, no veremos un Carrilet moderno de Salou a Reus, ni un Olot Girona, ni en Manresa llegara el tren hasta Berga, ni realizaran la R8 circular de vilafranca vilanova, pero si han echo AUTOVIAS por que eso da mas votos.
Yo pensaba que en Salou una vez la variante estuviera abierta, ese tramo quedaria liberalizado para crear una linea de cercanias en la costa dorada, pero los politicos han decidido cargarselo todo y hacer negocio con los pelotazos inmobiliarios, una cosa esta clara, no se si haran un paseo o bulevard como quieran llamarlo pero que a banda y banda donde quede espacio libre van a meter Tocho a punta pala, ese es su gran negocio, Licencias de obra, Vados, IBI y mas impuestos directos a los ayuntamientos y las comisiones que se llevan.
Ya habra tiempo para salir a la calle y patalear por que señores esto no es nuevo ya tenemos Tortosa, pero entonces nos llamaran Nostalgicos y que queremos trenes del siglo pasado (ya lo dicen ahora si cuestionas el AVE) y el daño ya estara echo.
Respiremos y tomemos esto con calma por que una vez desmantelada la via el Politico usara la posible construccion de un tranvia para volver a ganar votos y asi estaremos años y años (metro del bages hasta Suria o soterramiento en Igualada)
Saludos!!!
Sobre la PTP siempre he tenido la sensacion de que estan Politizados y asi mal vamos, como dice el dicho no le morderas la mano al que te da de comer.
Por eso sus protestas son en tono festivo y vistosas pero siempre cuidan mucho que hacen o que dicen.
Hay que manifestarse pues si por supuesto, pero teneis que reconocer que esto se sabe de hace mucho tiempo y aqui nos peleamos, debatimos y tenemos pataletas desde hace mucho tiempo y que pasa nada por que pues por que los que deciden son los politicos esos que nos engañan como quieren y cuando quieren, recordar el Tram de Barcelona y que decia ERC.
Otro punto que me gustaria que reflexionaseis es cuantos Tramos desmantelados se han vuelto a abrir con trenes desde 1950? Yo creo que solo el cremallera de Montserrat y creo que fue por que turisticamente es un negocio y por que la iglesia dio el visto bueno y CIU ya le gusta estar bien con el clero.
Si os fijais todos hablan de transporte publico, intermodalidad, ahora esta de moda quitar coches y la contaminacion, pero a efectos practicos nadie hace nada, no veremos un Carrilet moderno de Salou a Reus, ni un Olot Girona, ni en Manresa llegara el tren hasta Berga, ni realizaran la R8 circular de vilafranca vilanova, pero si han echo AUTOVIAS por que eso da mas votos.
Yo pensaba que en Salou una vez la variante estuviera abierta, ese tramo quedaria liberalizado para crear una linea de cercanias en la costa dorada, pero los politicos han decidido cargarselo todo y hacer negocio con los pelotazos inmobiliarios, una cosa esta clara, no se si haran un paseo o bulevard como quieran llamarlo pero que a banda y banda donde quede espacio libre van a meter Tocho a punta pala, ese es su gran negocio, Licencias de obra, Vados, IBI y mas impuestos directos a los ayuntamientos y las comisiones que se llevan.
Ya habra tiempo para salir a la calle y patalear por que señores esto no es nuevo ya tenemos Tortosa, pero entonces nos llamaran Nostalgicos y que queremos trenes del siglo pasado (ya lo dicen ahora si cuestionas el AVE) y el daño ya estara echo.
Respiremos y tomemos esto con calma por que una vez desmantelada la via el Politico usara la posible construccion de un tranvia para volver a ganar votos y asi estaremos años y años (metro del bages hasta Suria o soterramiento en Igualada)
Saludos!!!
En licitació:
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0018
SUMINISTRO Y TRANSPORTE DE CARRIL PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRÁNEO. TRAMO CASTELLBISBAL VILASECA. SUBTRAMOS: CASTELLSBISBAL MARTORELL Y SAN VICENÇ DE CALDERS-VILASECA
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Precio
Tipo de Contrato: Suministros
Presupuesto de Licitación: 12.377.402 Euros
Valor Estimado del Contrato: 12.377.402 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 12 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Varias Provincias
Fecha Publicación: 25/07/2018
Pliego de prescripciones técnicas
NOTA DE PREMSA | Tram Sant Vicenç de Calders-Vila-seca
Adif (08/08/2018)
Avances en el Corredor Mediterráneo
Adif licita tres contratos por importe de 108 M€ para la implantación del ancho internacional en Cataluña
• La actuación más destacada es la instalación del tercer carril en el tramo Castellbisbal-Martorell • También se han licitado otros dos contratos para el suministro de carril y traviesas
08/08/2018. Adif ha licitado tres contratos de obras y suministros para la implantación del ancho internacional en el Corredor Mediterráneo en Cataluña con una inversión conjunta superior a los 108 millones de euros (IVA incluido).
La actuación más relevante es la referida a las obras de instalación del tercer carril en el trayecto entre Castellbisbal y Bifurcación Martorell-Seat, cuyo presupuesto de licitación asciende a 83.370.066,91 euros (IVA incluido), y cuenta con un plazo de ejecución estimado de 18 meses y medio.
Esta actuación incluye la realización de todos los trabajos de construcción y de ingeniería civil necesarios para llevar a cabo las obras en el tramo de vía doble y 11 km de longitud entre las estaciones de Castellbisbal y Martorell.
Además, se implantará el ancho mixto en las vías de apartado 4, 6, 8 y 10 de la estación de Castellbisbal, así como en los ramales de unión entre esta estación y la línea Castellbisbal-Mollet (que ya dispone de ancho mixto). Además, se procederá a la renovación e implantación del ancho mixto en el ramal de acceso a la factoría Seat-Martorell, incluyendo dos vías de la estación.
También se renovará parcialmente la vía en la estación de Castellbisbal, que da acceso a las factorías de Celsa-Gonvarri-Gonvauto. Al mismo tiempo, se llevarán a cabo una serie de actuaciones para mejorar la funcionalidad ferroviaria de la línea.
En la estación de Castellbisbal se amplía la longitud de las vías de apartado y se crea una nueva vía (vía 10) de estacionamiento. Entre otras infraestructuras, se creará un nuevo paso bajo la autopista AP-7, se demolerán y reconstruirán otros dos pasos inferiores y se actuará sobre los túneles de Castellbisbal y Martorell para adaptarlos a las nuevas condiciones de explotación.
Por otra parte, se recuperará y modernizará el antiguo túnel de Castellbisbal, actualmente fuera de servicio, para incorporarlo a la explotación y para crear una tercera vía de circulación que conectará la estación de Castellbisbal y el viaducto del Llobregat, situado en las inmediaciones de Martorell.
Los trabajos presentan una elevada complejidad técnica, ya que es necesario actuar en el ámbito de la plataforma y sobre el conjunto de elementos del sistema ferroviario (vía, electrificación, instalaciones de seguridad, comunicaciones, señalización y esquemas operativos de vías de diferentes estaciones), y, por ello, Adif ha realizado una cuidadosa planificación de las diferentes fases de las obras con el objetivo de minimizar las afecciones sobre la circulación de trenes.
Contratos de suministros
Por otro lado, se ha licitado el suministro y transporte de carril para su instalación en los tramos Castellbisbal-Martorell y Sant Vicenç de Calders – Vila-seca, por importe total de 14.976.734 euros (IVA incluido), y un plazo de ejecución estimado de 12 meses. Este contrato se ha dividido en 2 lotes.
Esta actuación contempla el suministro de 14.200 toneladas de carril en barras de 90 m y de 200 toneladas de carril en barras de 18 m, así como el transporte hasta la planta en la que se soldarán dichas barras entre sí para configurar tramos de carril de 270 m o 180 m y, posteriormente, a los tramos en los que se realizará el montaje de vía.
De las 14.200 Tn de carril, 9.100 se destinarán al tramo Castellbisbal-Martorell y las 5.100 Tn restantes al trayecto Sant Vicenç de Calders – Vila-seca.
Además, se ha licitado por un importe de 9.938.879,5 euros y un plazo de ejecución estimado de 12 meses, el contrato de suministro y transporte de traviesas para la implantación del ancho estándar en el Corredor Mediterráneo en el tramo Castellbisbal-Martorell.
El contrato contempla el suministro y transporte de 65.000 traviesas aptas para tres hilos con sus correspondientes sujeciones y 8.000 traviesas monobloque polivalentes para tipologías de carril de 54 kg/m y 60 kg/m.
Financiación europea
Esta actuación va a ser cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).
“Una manera de hacer Europa”
NOTA DE PREMSA | Tram Castellbisbal-Vila-seca
Ministerio de Fomento (03/08/2018)
Consejo de Ministros
El Gobierno autoriza la adquisición de materiales para el tramo Castellbisbal-Vilaseca del Corredor Mediterráneo por importe de 73,14 M€
El proyecto de implantación del ancho internacional en este trayecto contempla la instalación de un tercer carril, adaptando asimismo las instalaciones y diferentes elementos de la línea, para la circulación de trenes tanto de viajeros como de mercancías
03-08-2018 - El Consejo de Ministros ha autorizado hoy al Ministerio de Fomento a licitar, a través de Adif, la adquisición de nuevos materiales para la ejecución de las obras de implantación del ancho internacional en el Corredor Mediterráneo a su paso por Cataluña.
El contrato, que se licitará por importe de 73.146.071,79 euros (IVA incluido), comprende el suministro de aparatos de vía para el tramo Castellbisbal-Vilaseca. Los aparatos de vía (desvíos) son dispositivos que permiten bifurcar las vías, y son imprescindibles para la correcta ejecución del proyecto de implantación del ancho internacional en el citado tramo mediante la instalación de un tercer carril, además de la adaptación de las instalaciones y diferentes elementos de la línea.
La licitación se ha dividido en tres lotes para dispositivos interoperables de ancho convencional e internacional, con el objetivo de garantizar la correcta explotación de este tramo tanto para los trenes de mercancías de ambos anchos como para los servicios de viajeros.
Esta inversión se suma a la licitación, recientemente autorizada por el Consejo de Ministros, del suministro de carril destinado a las obras del Corredor Mediterráneo en los tramos Castellbisbal-Martorell y Sant Vicenç de Calders-Vilaseca, por importe de 14,97 millones de euros (IVA incluido).
Financiación europea
Esta actuación está cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).
“Una manera de hacer Europa”
NOTA DE PREMSA | Tram Castelló-Vandellòs
Adif Alta Velocidad (09/08/2018)
Avances en el Corredor Mediterráneo
Adif AV licita un contrato de suministros para la implantación del ancho internacional en el tramo Castelló-Vandellòs
• Se ha licitado el suministro de más de 250.000 toneladas de balasto con una inversión superior a los 6,6 M€ (IVA incluido)
09/08/2018. El Consejo de Administración de Adif Alta Velocidad (Adif AV) ha aprobado en su última reunión la licitación del contrato de suministro y transporte de balasto para la implantación del ancho internacional en el tramo Castelló-Vandellòs del Corredor Mediterráneo con un presupuesto de 6.643.211,04 euros (IVA incluido).
El contrato comprende la extracción de piedra para la fabricación de 254.420 Tn de balasto (material que sustenta la vía), el almacenamiento temporal del balasto en los acopios reguladores de la cantera, la preparación de las superficies necesarias destinadas a este uso y su carga con destino a las zonas de acopio establecidas por Adif Alta Velocidad.
El contrato, dividido en 2 lotes y con un plazo de ejecución estimado de 12 meses, también incluye el transporte del balasto hasta la traza o hasta las zonas de almacenamiento (cargaderos de estación o bases de trabajo en el en tramo), el acopio y conservación hasta su carga final a la obra.
Financiación europea
Esta actuación va a ser cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).
“Una manera de hacer Europa”
Ahir (28/08/2018)
Al Vendrell (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Estan fent cimentacions de nous pals d'electrificació per a la futura via desviada.
-Han desbrossat la plataforma antiga prèvia a la reforma de l'estació.
-Crec que pot ser que reconstrueixin el pont antic sobre el riu Gaià!
[des del tren]
-Res de nou.
A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]
-Estan fent cimentacions de nous pals d'electrificació per a la futura via desviada.
-Han desbrossat la plataforma antiga prèvia a la reforma de l'estació.
-Crec que pot ser que reconstrueixin el pont antic sobre el riu Gaià!