Page 18 of 22

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Sunday 01/08/2010 20:11
by liniadelRipollés
Són estacions que cansen una mica, com diu la metring. Ara bé, tenir metro a la muntanya del Carmel és un èxit històric.

M'han agradat els ascensors amb "botons grans".

Per cert, què opineu dels "metres" amb suggeriments a les cintes transportadores?

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Sunday 01/08/2010 21:36
by metring
A mi m'estranya una cosa: van fer la L11 com la van fer, enlloc de perllongar la L4, al·legant problemes amb l'orografia de la zona, i en canvi, aconsegueixen fer un metro més o menys normal (apart de la profunditat) amb la mateixa L5. A les hores, com en un lloc cal un metro lleuger i l'altre, que tela la dificultat, no? :nose

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Sunday 01/08/2010 22:35
by BCN2008
Avui he tornat a passar-me pel perllongament. Només ho puc definir amb una paraula:
Ridícul. >:(
Ja no quedaven billets inaugurals gratuits.
Al vestíbul Llobregós de El Carmel ja no hi funcionaven dues validadores, i el que és més important: la validadora ampla per a PMRs ja no funcionava. Tampoc funcionava un dels tapissos rodants de la galeria inclinada de Pastrana. A Vall d'Hebrón he hagut de fer de guia. Tant costava posar un simple cartell senyalant el vestíbul i els accesos a les andanes a la L3? Sembla que volen descuidar el vestíbul de la L3. També he vist que a Vall d'Hebron uns operaris portaven un d'aquells panells electrònics, suposo que per l'estació d' El Coll | La Teixonera, on no funcionen cap dels dos direcció Vall d'Hebrón (o direcció Horta, tal com diuen). Ah! tampoc funcionava l'ascensor entre Andana i vestíbul costat mar a Vall d'Hebrón.
Per cert, ni rastre de les noves estacions a cap mapa ni als cartells de les altres estacions.
Només puc dir, com el guigui:

Bones vacances, senyors polítics!

Excuses

Posted: Sunday 01/08/2010 22:40
by Guigui
metring wrote:A mi m'estranya una cosa: van fer la L11 com la van fer, enlloc de perllongar la L4, al·legant problemes amb l'orografia de la zona, i en canvi, aconsegueixen fer un metro més o menys normal (apart de la profunditat) amb la mateixa L5. A les hores, com en un lloc cal un metro lleuger i l'altre, que tela la dificultat, no? :nose
Conclusió: els arguments es desmunten i l'excusa de mal pagador queda al descobert. Si volien fer de l'L11 el conillet d'índies del metro de Barcelona, que ho diguessin. Al capdavall, tot acaba sortint a la llum pública.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Sunday 01/08/2010 22:49
by jsantos233
No li doneu massa voltes, si demà tots sabem que el perllongament deixarà de funcionar demà :P Ja va passar amb pompeu fabra, i amb les presses que s'ha fet aixo, no m'extranyaria que passés lo mateix.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Sunday 01/08/2010 23:57
by metring
BCN2008 wrote: Per cert, ni rastre de les noves estacions a cap mapa ni als cartells de les altres estacions.
I el més trist: ni a les mateixes estacion noves tenien els mapes actualitzats!!!!!!!

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 02/08/2010 0:01
by victorcasta
El que va passar amb Pompeu Fabra i que de ben segur passarà amb aquest nou tram no té res a veure amb les presses sinó que és una mancança del disseny de la senyalització: no s'ha contemplat instalar el Tren-Stop com a sistema de suport, en cas de caiguda de l'ATP.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 02/08/2010 0:24
by jaezcurra
Creo que lo de la L11 fue una reacción de CiU (Pujol) frente a la pretensión del PSC (Maragall) de llevar el metro (L2) a Montjuïc.

Se suponía que la L11 era para la gente "menesterosa" y humilde frente al "pijerío" de la Anella Olímpica.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 02/08/2010 9:43
by Platanito
Bé, després d'una primera visita el divendres hi he tornat diumenge a la tarda (a les sis encara donaven bitllets).

Ascensors avariats, la primera de les rampes descendents de Pastrana també avariada, dels teleindicadors millor no parlem (a banda del surrealisme de llegir "Direcció Horta" a les andanes en direcció Vall d'Hebron)... Però el detall dels mapes de la xarxa amb el tram del Carmel en obres, penjats a les mateixes estacions que hi pertanyen, és de jutjat de guàrdia! Perquè ja no parlem d'una avaria o d'una manca d'actualització de software o d'un missatge, sino d'uns elements fixes (ho han de ser durant almenys un any i mig) que nomès pel fet d'instal·lar-los per donar servei als usuaris ja es contradiuen a si mateixos! Podrien haver provocat una reacció en cadena que destruís l'univers. No m'agradaria que passés el mateix el dia que facin una nova estació de tren a sobre del Sincrotró del Vallès!

Nova senyalètica antiga

Posted: Tuesday 03/08/2010 22:11
by Guigui
A les enganxines superposades, més o menys definitives, als termòmetres de la L3 amb la correspondència a Vall d'Hebron, s'han deixat de tant pictograma als quadrats de les línies, de manera que diu "L5" com abans, però tot en negreta.

Personalment, saludo aquest retorn als orígens.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 04/08/2010 15:57
by sergi
Con respecto a los comentarios sobre la L-11:

La "fabulosa" L-11 que "disfrutamos" en la actualidad (me incluyo porque vivo en Vallbona) fué una apuesta de CiU,que consideró que el reducido número de potenciales usuarios no justificaba la construcción de un metro "de verdad".El PSC (en la oposición en esos momentos) apostaba por la prolongación de la L-4.Esto es al menos lo que nos dijeron en una reunión vecinal con políticos municipales,quienes ante las quejas sobre el deficiente servicio de la L-11 se lavaron las manos en plan:"Las quejas al maestro armero (o sea,a CiU)."

Por supuesto que también alegaron cuasi-insolubles dificultades técnicas por causa de la"complicada orografía"de la zona etc,etc..que ahora ha quedado claro que era pura trola por si alguien tenía algna duda.

Pues eso vecinos del Carmel y teixonera:no se quejen por los ascensores profundos,las rampas,y las cintas que aún han salido bien parados !

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 04/08/2010 16:07
by metring
sergi wrote:Con respecto a los comentarios sobre la L-11:

La "fabulosa" L-11 que "disfrutamos" en la actualidad (me incluyo porque vivo en Vallbona) fué una apuesta de CiU,que consideró que el reducido número de potenciales usuarios no justificaba la construcción de un metro "de verdad".El PSC (en la oposición en esos momentos) apostaba por la prolongación de la L-4.Esto es al menos lo que nos dijeron en una reunión vecinal con políticos municipales,quienes ante las quejas sobre el deficiente servicio de la L-11 se lavaron las manos en plan:"Las quejas al maestro armero (o sea,a CiU)."

Por supuesto que también alegaron cuasi-insolubles dificultades técnicas por causa de la"complicada orografía"de la zona etc,etc..que ahora ha quedado claro que era pura trola por si alguien tenía algna duda.

Pues eso vecinos del Carmel y teixonera:no se quejen por los ascensores profundos,las rampas,y las cintas que aún han salido bien parados !
Muy interesante tu aportación! ¿Puedes explicarnos alguna cosa más de cómo fueron esas reuniones?

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 04/08/2010 20:54
by sergi
Con respecto a la L-11 no mucho más que añadir a lo dicho,metring.Las reuniones a las que hago referencia se centraban en la reforma integral del barrio de Vallbona bastante a largo plazo,lo que pasa es que también se tocaron "colateralmente" muchos otros temas,entre ellos el fracaso del "experimento" de la L-11.Las asociaciones vecinales así lo expresaron sin ambages y los representantes municipales socialistas les dieron implícitamente la razón al hacer incapié en que "aquello" era paternidad exclusiva de CiU y que ellos defendieron la prolongación de la L-4.

Vamos,que vinieron a decir que eso es lo que hay..y que a parte de la automatización de la línea (que se estaba llevando a cabo en esos momentos) no se podía mejorar significativamente el servicio a causa de las limitaciones de la línea por todos conocidas.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 04/08/2010 22:36
by Aureli
sergi wrote:Con respecto a los comentarios sobre la L-11: Pues eso vecinos del Carmel y teixonera:no se quejen por los ascensores profundos,las rampas,y las cintas que aún han salido bien parados !

Ojo, que no nos quejamos, estamos encantadísimos con nuestro metro, los ascensores profundos, las rampas y las cintas...

:D

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 04/08/2010 23:20
by UT596001
A mi que em perdonin, però un tren cada set minuts per als barris que serveix la línia 11 està però que molt bé. És gairebé la mateixa frequència de pas que té la línia L7, i aquí no he vist ningú queixant-se del servei d'aquesta darrera línia.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 04/08/2010 23:44
by Sagrerenc
sergi wrote:Con respecto a los comentarios sobre la L-11:

La "fabulosa" L-11 que "disfrutamos" en la actualidad (me incluyo porque vivo en Vallbona) fué una apuesta de CiU,que consideró que el reducido número de potenciales usuarios no justificaba la construcción de un metro "de verdad".El PSC (en la oposición en esos momentos) apostaba por la prolongación de la L-4. Esto es al menos lo que nos dijeron en una reunión vecinal con políticos municipales,quienes ante las quejas sobre el deficiente servicio de la L-11 se lavaron las manos en plan:"Las quejas al maestro armero (o sea,a CiU)."
El més normal d'uns polítics (en aquest cas del PSC) és que escombrin cap a casa i critiquin els altres partits.
sergi wrote:Por supuesto que también alegaron cuasi-insolubles dificultades técnicas por causa de la"complicada orografía"de la zona etc,etc..que ahora ha quedado claro que era pura trola por si alguien tenía algna duda.
Les dificultats tècniques sempre tenen associat un alt cost econòmic, i cal valorar si val la pena (econòmicament) fer les coses. La prolongació de la línia L5 beneficia a una població de 70.000 persones, amb el valor afegit d'un enllaç amb l'L3 a la Vall d'Hebron. Crec que els barris als quals dóna servei la línia L11 no sumen tanta població i, per tant, tenen menys demanda.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Thursday 05/08/2010 17:56
by Busman
Aún y con todo eso, a mí no me parece una obra imposible integrar la L11 en la L4. Es obvio que hay que eliminar un par de estaciones y ensanchar otras, pero a partir de ahí...

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Thursday 05/08/2010 21:21
by wefer
Sagrerenc wrote:Les dificultats tècniques sempre tenen associat un alt cost econòmic, i cal valorar si val la pena (econòmicament) fer les coses. La prolongació de la línia L5 beneficia a una població de 70.000 persones, amb el valor afegit d'un enllaç amb l'L3 a la Vall d'Hebron. Crec que els barris als quals dóna servei la línia L11 no sumen tanta població i, per tant, tenen menys demanda.
Ciutat Meridiana: 11.324 habitants (http://www.bcn.es/estadistica/catala/da ... te0812.pdf)
Vallbona: 1.290 habitants (http://www.bcn.es/estadistica/catala/da ... te0813.pdf)
Torre Baró: 2.153 habitants (http://www.bcn.es/estadistica/catala/da ... te0811.pdf)
Total L11: 14.767 habitants

Carmel: 33.028 habitants
Teixonera: 11.421 habitants
Total prolongació L5 (només noves estacions): 44.449 habitants

Informació treta d'aquí:

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Thursday 05/08/2010 21:44
by victorcasta
No cal quedar-se amb aquestes xifres. L'ampliació de l'L5 beneficia directament a molta més gent que els habitants del Carmel, del Coll i la Teixonera. És una via més ràpida d'accés per a la gent del nord del Barcelonès per arribar a l'Hospital de la Vall d'Hebron o al campus universitari de Mundet, per exemple, i que amb l'obertura de l'estació de rodalia a La Sagrera, beneficiarà a molta més gent que arriba del Vallès.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Thursday 05/08/2010 21:56
by m.h.t.
Jo tampoc crec que hagués estat tan difícil fer el tram d'L11 perllongament de l'L4. Si no l'han fet de doble vía és perque no han volgut. Si aquesta línia s'ha d'ampliar, es volen millorar freqüències o es vol integrar en l'L4, s'haurà de fer de doble vía sí o sí.
wefer wrote:Ciutat Meridiana: 11.324 habitants (http://www.bcn.es/estadistica/catala/da ... te0812.pdf)
Vallbona: 1.290 habitants (http://www.bcn.es/estadistica/catala/da ... te0813.pdf)
Torre Baró: 2.153 habitants (http://www.bcn.es/estadistica/catala/da ... te0811.pdf)
Total L11: 14.767 habitants
Wefer, t'has descuïdat de Can Cuiàs, que al pertànyer a Montcada i Reixac, no surt al web de l'Ajuntament de Barcelona. ;)
Aquest barri suma un grapat més de gent.