Page 18 of 26
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 15/04/2009 23:10
by 593Dromedario
Ho volia penjar aquesta tarda però l'ordinador m'anava malament. Efectivament, des d'avui es talla el servei entre La Molina i La Tour, i, al meu gust, el servei d'autobús en sentit BCN podria sortir 5 minuts més tard en cada servei, crec que potser l'avancen massa.
Us deixo una foto del cartell informatiu que hi ha a Ribes de Freser, que vaig fer fa pocs dies.
Posted: Monday 20/04/2009 18:23
by Ecomobisostrans
Seria possible que circuli un 450/451 fins a Puigcerdà/La Tour?
450/451 a la línia de La Tor
Posted: Monday 20/04/2009 18:27
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Seria possible que circuli un 450/451 fins a Puigcerdà/La Tour?
No crec que estiguin homologats per a pujar les rampes de la Collada de Toses, a més del sempitern problema del pont de Pl. Catalunya (mentre circulin per allí).
En qualsevol cas, els seus bancs farien el servei mereixedor del nom "Gulag Exprés".
Utilitat 450/1 a Puigcerdà
Posted: Monday 20/04/2009 19:02
by UT440_132M
Ecomobisostrans wrote:Seria possible que circuli un 450/451 fins a Puigcerdà/La Tour?
A tot això, quina utilitat li veus tu a una 450/1, per anar fins a Puigcerdà i La Tour? Perquè a part de ser un trasto, pesen molt més que una 440 o 447, i la feinada seria fer-la frenar, i si les sub-estacions aguanten, que ja els hi ve just amb les 447. A part, ara es pugen 3 cotxes fins a La Molina, i no van pas plens del tot. No les he vist mai necessàries per aquesta línia. Abans jo faria pujar un civia de 5 cotxes, tot i que tampoc son el més adequat per fer aquest servei, ni els veig necessaris.
Posted: Monday 20/04/2009 19:14
by Ecomobisostrans
Ho deia mes per que hi ha dies que per algun motiu a partir de la Molina s'omple molt, llavors seria interessant si pogues pujar un de dos pisos, mes que res que no hagi d'anar gent de peu, ja que de La Molina a Barcelona son 3 hores de viatge.
Tortura
Posted: Monday 20/04/2009 19:44
by Guigui
Doncs, el que deia: 3 hores en uns seients com els de les 450/451 no entrarien ni en la fantasia més sàdica d'un Stalin, Hitler o Pol Pot.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 20/04/2009 20:32
by alkolo89
A part una altra cosa que no es té en compte que és el gàlib dels túnels, que dubto molt que una 450/451 entri, i el que deia també l'Oriol, que el seu pes es superior, i hi han zones on la via s'aguanta com pot.
No m'imagino una 450 passant per aquests punts.
Respecte al material, el que convindria es fer una cosa que ja fa temps que vaig dir, el que no sé si va ser aquí: apartar 4 o 5 447 i adaptar-les a la linia.
Salut
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 20/04/2009 23:15
by Pere
Pel que fa a trens de viatgers, a partir de Ribes de Freser només estan autoritzades a pujar les 447 amb els sorrers plens.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 20/04/2009 23:21
by Jordi Freixas
I els Civia no estan autoritzats?
alkolo89 wrote:apartar 4 o 5 447 i adaptar-les a la linia.
4 o 5... o 10; que en cas d'anar en doble (o triple) no hi hagi problemes de falta de material.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 20/04/2009 23:42
by victorcasta
alkolo89 wrote:A part una altra cosa que no es té en compte que és el gàlib dels túnels, que dubto molt que una 450/451 entri, i el que deia també l'Oriol, que el seu pes es superior, i hi han zones on la via s'aguanta com pot.
Jo crec que hi ha massa llegendes sobre el gàlib dels túnels per a les unitats de dos pisos. Les compres de material mòbil es fan tenint en compte el gàlib més restrictiu dels túnels de la xarxa d'ample ibèric.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 20/04/2009 23:50
by Pere
victorcasta wrote:alkolo89 wrote:A part una altra cosa que no es té en compte que és el gàlib dels túnels, que dubto molt que una 450/451 entri, i el que deia també l'Oriol, que el seu pes es superior, i hi han zones on la via s'aguanta com pot.
Jo crec que hi ha massa llegendes sobre el gàlib dels túnels per a les unitats de dos pisos. Les compres de material mòbil es fan tenint en compte el gàlib més restrictiu dels túnels de la xarxa d'ample ibèric.
Penso el mateix, problemes de gàlib a pocs llocs se'n trobaran. En aquesta línia més aviat podria donar problemes per l'estat de la via o per temes de tracció/fre pneumàtic. En tot cas no sé perquè es planteja aquest dubte si ara per ara la demanda la la línia és satisfeta amb simples composicions de 447 excepte els caps de setmana que arriben a omplir una doble.
Jordi Freixas wrote:I els Civia no estan autoritzats?
Amb viatgers, no.
Posted: Tuesday 21/04/2009 12:35
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Doncs, el que deia: 3 hores en uns seients com els de les 450/451 no entrarien ni en la fantasia més sàdica d'un Stalin, Hitler o Pol Pot.
Bueno, si el problema son els seients nomes caldria reformar unes quantes unitats per dintre i ja està, ara si no poden pujar per raons tecniques ja es una altra cosa. Lo que recordo haver vist algun cop es pujar una combinacio de:
tren de 2 vagons + tren de 3 vagons + tren de 2 vagons
lo que no recordo son les series, de fet no hi entenc gaire de series, però crec que es una combinacio interessant que portes el primer que va a La Tour els dies lectius, per que deu n'hi do lo ple que va fins a Vic, algun cop que l'he agafat nomes amb 2 vagons, a Sants ja s'han omplert quasi tots els seients, i el gruix de gent puja a Pl.Catalunya...
Eren 440
Posted: Tuesday 21/04/2009 13:16
by UT440_132M
Ecomobisostrans wrote:Guigui wrote:Doncs, el que deia: 3 hores en uns seients com els de les 450/451 no entrarien ni en la fantasia més sàdica d'un Stalin, Hitler o Pol Pot.
Bueno, si el problema son els seients nomes caldria reformar unes quantes unitats per dintre i ja està, ara si no poden pujar per raons tecniques ja es una altra cosa. Lo que recordo haver vist algun cop es pujar una combinacio de:
tren de 2 vagons + tren de 3 vagons + tren de 2 vagons
lo que no recordo son les series, de fet no hi entenc gaire de series, però crec que es una combinacio interessant que portes el primer que va a La Tour els dies lectius, per que deu n'hi do lo ple que va fins a Vic, algun cop que l'he agafat nomes amb 2 vagons, a Sants ja s'han omplert quasi tots els seients, i el gruix de gent puja a Pl.Catalunya...
Allò eren 440 de dos cotxes, que avui son a Santander, amb interiorisme a l'estil de les 470 de regionals. Es feien triples composicions, de 2 + 2 + 3 cotxes, els quals els últims, els desenganxaven a Ripoll, i només pujava la doble composició de dos cotxes fins a Puigcerdà o La Tour. I això es feia ens caps de setmana. Els dies feiners, es feia composició doble de 2 + 3 cotxes. Ja et puc dir que amb 3 cotxes fins a Vic, n'hi ha de sobres, el que potser caldria, seria acoplar una altra unitat a Mollet Sta. Rosa, perquè a partir d'allà, el tren va sempre ple. Això del gàlib, com dieu, són llegendes urbanes, ja que el gàlib de la línia, es gàlib electrificat, i per tant, cap unitat tindria problemes en aquest sentit.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Tuesday 21/04/2009 19:39
by marc
El que caldria fer és el que diu l' alkolo89, reformar i adaptar 5 o 6 447 a les necessitats i condicions de la línia, tal i es va fer amb les 440 de dos cotxes. A més el que està en males condicions de la línia de Puigcerdà és la via no la superestructura, això que la via s'aguanta per miracle és una llegenda urbana, a més darrerament s'han fet moltes millores en terraplens i talussos.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 22/04/2009 19:25
by Antonio
L'altre dia vaig anar a Toses a dinar, allà al bar de l'estació. Per el que fa a l'estat de la via... res a dir... sembla una autopista! No se fins a quin punt està la via renovada, però quan vas amb el tren no té res a veure amb la via d'abans. A les rectes sembla que el tren floti! A més a més tota la catenària compensada... Què més volem? Respecte a les 451, una vegada, seria sobre el 2004/2005 en vaig veure passar una per aquí a El Figaró. Algú sap a on anava aquesta unitat i què hi feia en aquesta línia?
Gràcies!
Estat del transpirinenc francès
Posted: Wednesday 22/04/2009 20:29
by UT440_132M
Us deixo un video, d'un noi de Puigcerdà, que fa uns dies va anar a visitar la part francesa del transpirinenc, la qual està força avançada:
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 22/04/2009 20:56
by alkolo89
Molt bon document UT.
Jo miraré a veure si aquest cap de setmana em puc escapar a la part catalana del transpirinenc, on ja estaven arribant aquesta tarda a la zona de Queixans, això si, només treien la via amb les travesses.
Salut
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 22/04/2009 23:26
by Jordi Freixas
Ja podrien haver-ho renovat també fins a Puigcerdà..
Preparatius tram La Molina - Puigcerdà
Posted: Friday 24/04/2009 13:03
by UT440_132M
L'altre dia us deixava un video de l'estat de les obres al tram francès. Avui us deixo un dels preparatius a la part catalana, del mateix autor:
Re: Alcos en moviment encara?
Posted: Friday 24/04/2009 16:43
by tren250
Tenia bastant lio, i la setmana passada no vaig poguer anar al costat francès, com tenia previst. Potser hi pugui anar la setmana del 1 de maig. Ahir, el meu pare va comentar el pas de 2 locomotores grogues dièsel (suposadament alco) entre Granollers i Vic en solitari, segons em va informar. No em va dir si pujaven o baixaven, ni va poguer fer fotos. Algú en sap quelcom?