Page 18 of 95
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 21/07/2010 9:35
by Guigui
Continuació de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 22#p173722
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... assat.html
Les estacions estaran del tot adaptades l'any 2014
Les estacions de la xarxa ferroviària de Catalunya no estaran del tot adaptades a les persones amb problemes de mobilitat fins a l'any 2014. Durant els últims temps s'ha avançat molt actuant sobre 186 estacions que s'han modernitzat i adequat amb la instal·lació d'ascensors i passos subterranis. Però encara queden punts negres, com les estacions de Passeig de Gràcia -on ja es treballa- o Plaça Catalunya de Barcelona.
Una de les estacions on s'ha actuat per millorar-ne l'accessibilitat és la de Platja de Castelldefels, on hi va haver el terrible accident la nit de la revetlla de Sant Joan. El resultat de les investigacions obertes per l'administració sobre les causes del sinistre no se sabrà fins al setembre, segons va reconèixer ahir Víctor Morlán.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 21/07/2010 12:26
by Pere
Curiosament han parlat d'adaptar totes les estacions de Barcelona excepte la de St Andreu Arenal, de la que no es va dir absolutament res.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 21/07/2010 12:29
by metring
Pere wrote:Curiosament han parlat d'adaptar totes les estacions de Barcelona excepte la de St Andreu Arenal, de la que no es va dir absolutament res.
No s'entendria, si no fos que la vulguessin tancar, però mesos enrera van dir que no ho farien
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Saturday 24/07/2010 21:53
by mikado
L'Hospitalet de LL.
Andanes de les vies 12 i 13 ja realçades i acabades amb camí d'invidents.
Andanes de les vies 2 i 3 (les del trens passants direcció Molins) aixecades del costat Barcelona, operatives des del Pas Inferior cap a Capçalera de tren.
Resta de vies, sense començar.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Saturday 24/07/2010 22:39
by Mako448
Considero les obres d'alçada de les andanes de les vies mortes de L'Hospitalet una tonteria,ja que d'aquí a uns quants anys crec que L'Hospitalet serà un baixador i cap línia de Rodalies acabarà recorregut aquí.
Ojo,no esitc en contra de la reforma.Obiament s'ha de reformar i insta.lar ascensors,peró crec que amb que és reformin les andanes de les vies passants ja és suficient,per qué si ara realcen les vies de les andanes mortes,dintre d'uns anys,quina ultilitat haurà tingut realçar les andanes de les vies mortes,si no s'estacionaràn trens al no acabar cap línia de Rodalies?D'acord que potser parlo de 5,10 anys a la vista,peró no se jo si ho fan bé amb aixó.En opinió meva,l'Adif està llançant diners.
Amb els diners que és gasten en realçar les andanes de les vies mortes de L'Hospitalet,podrien fer ja andanes noves i més altes als baixadors de la R4 Nord entre Terrassa i Manresa per exemple,on l'andana pràcticament està a nivell de via,si és gastarien el mateix!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 2:26
by m.h.t.
Han col·locat dos cartells (un en català i un altre en castellà) a l'estació de Sant Adrià de Besòs anunciant la seva remodelació integral.
Però si aquesta estació està pràcticament nova! (us ho diu un usuari habitual).
Fa anys que l'estació es va reconstruïr íntegrament (incloent edifici vestíbul). Les andanes es van aixecar (molt abans de la posada en servei dels trens Civia) i l'estació es va adaptar a PMR (amb ascensors tipus muntacàrregues, que no funcionen mai, però això es pel no-manteniment). I es va construïr el pas inferior, fins llavors inexistent. També es va fer l'accés mar al 2004, quan es va inaugurar la T4 del TramBesòs. L'última actuació que recordo va ser la d'ampliar andanes per encabir composicions llargues de Civia.
Abans, podrien posar un trist horari de la R4 mentre duri el desviament, perquè sembla que no pari allà.
Espero que amb la reforma, s'instal·lin pantalles d'informació, que això sí fa falta.
Mako448 wrote:En opinió meva,l'Adif està llançant diners.
T'agafo prestada la frase.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 9:16
by Mako448
m.h.t. wrote:Han col·locat dos cartells (un en català i un altre en castellà) a l'estació de Sant Adrià de Besòs anunciant la seva remodelació integral.
Però si aquesta estació està pràcticament nova! (us ho diu un usuari habitual).
Fa anys que l'estació es va reconstruïr íntegrament (incloent edifici vestíbul). Les andanes es van aixecar (molt abans de la posada en servei dels trens Civia) i l'estació es va adaptar a PMR (amb ascensors tipus muntacàrregues, que no funcionen mai, però això es pel no-manteniment). I es va construïr el pas inferior, fins llavors inexistent. També es va fer l'accés mar al 2004, quan es va inaugurar la T4 del TramBesòs. L'última actuació que recordo va ser la d'ampliar andanes per encabir composicions llargues de Civia.
Abans, podrien posar un trist horari de la R4 mentre duri el desviament, perquè sembla que no pari allà.
Espero que amb la reforma, s'instal·lin pantalles d'informació, que això sí fa falta.
Mako448 wrote:En opinió meva,l'Adif està llançant diners.
T'agafo prestada la frase.
A Sant Adrià del Besós amb un simple allargament d'anadanes n'hi ha més que suficient.Mentrestant a la R4,la segona línia de Rodalies amb més demanda,estacions fetes pols i que necessiten reformes més urgents que Sant Adrià del Besós.L'Arboç sense pas inferior i andanes una mica baixes,velles i brutes,i no té pocs viatgers precisament.L'Arboç semblant peró amb menys viatgers,de Lavern-Subirats millor ni en parlem,La Granada té unes andanes acceptabñes(no s'ha de fer escalada per pujar al Civia),peró l'estat de les andanes i l'estació en general és una mica lamentable.Sant Sadurní andana central bé(el pis baix del Civia dóna directament llisament a l'andana)peró vella i bruta,i les andanes laterals de certa estació pitjor.No té ascensors i no t´pocs viatgers precisament.Gelida andanes brutes i velles.Sant Joan Despí andanes velles,brutes i sense ascensors(el mateix per Sant Feliu peró com és soterrarà...),Molins tampoc té ascensors per accedir a les víes 1-3,tot i tenir bones andanes.A la R4 Nord,Torre Baró andana força bruta,Birfucació andanes velles i brutes,Montcada Manresa andanes bé peró....fer una reforma en certa estació és quelcom difícil,Sabadell Centre i Nord sense ascensors i estacions brutes(tot i que les teten previst reformar,peró els d'Adif tenen més pressa en reformar estacions que ja tenen andanes bones i ascensors).Sant Vicenç de Castellet andanes acceptables peró sense pas inferior ni ascensors,i no té pocs viatgers precisament,i Manresa ciutat de 70.000 habitants sense ascensors,i els baixadors entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet no fa falta dir l'estat lamentable en que és troben.Peró l'Adif i Renfe tenen totalment marginada l'R4,aixó és el que passa.
També l'Adif està llençant diners a Granollers Centre,estació amb ascensors i bones andanes,i resulta que estàn reformant andanes i alçant-les uns pocs centímetres de res.L'andana era tipus com la de Martorell actualment,que ja anava bé pels Civia,i estàn posant-la tipus SVC,fa falta aixó?A SVC d'acord que tenia unes andanes horribles,d'acord,peró cal alçar unes andanes en una estació amb bones andanes com Granollers Centre?Aquest de l'Adif no s'adonen que altres estacions del nucli de Rodalies Barcelona,i amb no pocs viatgers precisament,necessiten una reforma urgent?Per qué no és gasten els diners en coses útils?Tot plegat,lamentable.Per cert,una mica més avall de Granollers Centre tenim La Llagosta,abans hauria estat millor començar per aquí,que l'estat de l'estació de La Llagosta en general és própia del tercer món.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 12:38
by Pere
Mako448 wrote:També l'Adif està llençant diners a Granollers Centre,estació amb ascensors i bones andanes,i resulta que estàn reformant andanes i alçant-les uns pocs centímetres de res.L'andana era tipus com la de Martorell actualment,que ja anava bé pels Civia,i estàn posant-la tipus SVC,fa falta aixó?A SVC d'acord que tenia unes andanes horribles,d'acord,peró cal alçar unes andanes en una estació amb bones andanes com Granollers Centre?Aquest de l'Adif no s'adonen que altres estacions del nucli de Rodalies Barcelona,i amb no pocs viatgers precisament,necessiten una reforma urgent?Per qué no és gasten els diners en coses útils?Tot plegat,lamentable.Per cert,una mica més avall de Granollers Centre tenim La Llagosta,abans hauria estat millor començar per aquí,que l'estat de l'estació de La Llagosta en general és própia del tercer món.
Vaja, m'hauré de posar ulleres perquè d'ascensors a Granollers Centre no n'he vist mai cap.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 22:05
by Mako448
És veritat,Granollers Centre no té ascensors,aixó és el que passa quan algú escriu missatges tan llarg
Igualment,aixó no treu que no faci falta el que estàn fent,millorar l'andana quan té unes andanes més que acceptables.Amb que col.loquin ascensors(qiue aixó sí que seria necessari)ja és més que suficient,peró reformar les andanes en una estació amb bones andanes i en bon estat,no cal falta fer-ho,és llençar els diners.
Més llençars els diners és el que he vist aquesta tarda,obres a......Cabrera de Mar-Vilassar de Mar!!!!.Estació de nova construcció del 2002 si no m'equivoco,aixó és una broma?I no era de perllogament de l'andana el que he vist.Per qué llençar els diners en reformar una estació del 2002,(sense ascensors peró amb rampes)amb bones andanes de les més noves a ROdalies encara que no ho sembli,tela marinera....És podrien estalviar en reformar aquesta estació(solament allargar les andanes pel costat nord),i els diners en que és gasten reformant una estació de 2002 reformant altres estacions de l'R3 i R4 més fetes pols que totes les de l'R1.
A Premià de Mar,El Masnou i Ocata cap obra.A St.Andreu de Llavaneres ja tenen una marquesina molt guai a les dues andanes(la anadana direció nord diria que té una marquesina més llarga),i l'edifici de viatgers van prenent forma.Llàstima que l'antic edfici de viatgers l'haguin tirat a terra
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 22:33
by metring
Una pregunta: les andanes s'han de reformar d'allargada o d'alçada? Perquè si és el darrer cas, amb els Civies és imprescindible si no volen que la gent es trenqui el cap en el sentit més intrínsec.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 22:38
by Pere
metring wrote:Una pregunta: les andanes s'han de reformar d'allargada o d'alçada? Perquè si és el darrer cas, amb els Civies és imprescindible si no volen que la gent es trenqui el cap en el sentit més intrínsec.
A algunes estacions, com Sant Vicenç de Calders, s'han reformat d'allargada i d'alçària, i crec que a Sitges han fet el mateix, ho han fet amb la idea de poder encabir en un futur no gaire llunyà dobles composicions de 465.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 22:43
by Mako448
Peró a Sitges i SVC les andanes eren de poca altura,i calia alçarles,obiament,peró a Granollers Centre i Cabrera de Mar no cal alçarles,si les andanes donen perfectament al pis baix del Civia,per pujar-lo un o dos centímetres,que no és gastin els diners en fer-ho i ho deixin com estàn,i els diners que s'estalvien per reformar estacions més necessàries de reformar que no pas Granollers o Cabrera,aixó no treu que a Granollers Centre no s'hagui d'insal.lar ascensors,al contrari,és urgent que els instal.lin,peró la part de l'andana no fa falta que la toquin,ja te unes andanes en molt bones condicions!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 22:46
by metring
Pere wrote:metring wrote:Una pregunta: les andanes s'han de reformar d'allargada o d'alçada? Perquè si és el darrer cas, amb els Civies és imprescindible si no volen que la gent es trenqui el cap en el sentit més intrínsec.
A algunes estacions, com Sant Vicenç de Calders, s'han reformat d'allargada i d'alçària, i crec que a Sitges han fet el mateix, ho han fet amb la idea de poder encabir en un futur no gaire llunyà dobles composicions de 465.
A Sitges, al menys de moment, les han reformat només d'alçada, i en espera a fer el nou pas soterrat amb ascensors.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 23:04
by 470
Pere wrote:metring wrote:Una pregunta: les andanes s'han de reformar d'allargada o d'alçada? Perquè si és el darrer cas, amb els Civies és imprescindible si no volen que la gent es trenqui el cap en el sentit més intrínsec.
A algunes estacions, com Sant Vicenç de Calders, s'han reformat d'allargada i d'alçària, i crec que a Sitges han fet el mateix, ho han fet amb la idea de poder encabir en un futur no gaire llunyà dobles composicions de 465.
No solo para civias tambien para las 449
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 17/08/2010 23:14
by UT596001
A Montcada i Reixac (R2) també estan reformant les actuals andanes, aprofitant per allargar-les. Allargar-les em sembla bé, ara reformar-les quan d'aquí poc es soterrarà em sembla una bajanada.
Andanes Granollers Centre
Posted: Wednesday 18/08/2010 0:32
by UT440_132M
Les andanes de Granollers Centre també s'estan allargant. No s'apuja res, l'únic que es fa és col·locar la nova vorera rugosa per a invidents. On s'estan alçant les andanes és a les vies 7 i 9, les dues amb topall que acaben davant de l'edifici de l'estació.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 18/08/2010 21:23
by Mako448
Jo sincerament,alçar andanes a Granollers Centre i Montcada i Reixac és llençar els diners,les dues estacions tenen andanes que perfectament donen al pis baix del Civia,i quan l'alçaren,1 centímetre potser?Doncs per aixó que s'estalvïn la feina i els diners que és gastin en alçar andanes que ja estan en bones condicions,que ho gastin en aixecar andanes d'altres estacions amb andanes més baixes.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 18/08/2010 23:31
by trainman
Noticia de la reforma de Montcada i Reixac (línea R2):
L'estació de França, objecte de millores
S'allargarà i aixecarà l'andana, es posarà un nou paviment i es renovarà la il·luminació i el mobiliari urbà
Aprofitant aquest mes d’agost, Adif, empresa concessionària de les infraestructures ferroviàries ha començat les obres de millora de l’estació de França per on passen els trens de la línea 2 (Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes-Portbou). L'obra costarà 359.600 euros i consistirà en adequar l'andana per facilitar un accés més segur i còmode als diferents tipus de tren que s'aturen en aquesta estació. Així s'allargarà fins als 200 metres útils i s'aixecarà fins als 68 centímetres per sobre de la via. També s'hi posarà nou paviment, vores senyalitzades i antilliscants i amb marques per als invidents. També es renovarà la senyalització, la il·luminació i el mobiliari urbà. De moment, els efectes de les obres són poc visibles, però sí generen alguns problemes per als usuaris dels trens, especialment per als qui van en direcció contrària a Barcelona ja que els operaris han tret tots els bancs i papereres que estaven en aquesta andana.
http://www.laveu.cat/NOTICIES/default.c ... llores.htm
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 19/08/2010 9:25
by Platanito
laveu.cat wrote:Noticia de la reforma de Montcada i Reixac (línea R2):
L'estació de França, objecte de millores
S'allargarà i aixecarà l'andana, es posarà un nou paviment i es renovarà la il·luminació i el mobiliari urbà
Aprofitant aquest mes d’agost, Adif, empresa concessionària de les infraestructures ferroviàries ha començat les obres de millora de l’estació de França per on passen els trens de la línea 2 (Sant Vicenç de Calders-Maçanet-Massanes-Portbou).
Dit d'aquesta manera, sembla que estiguin parlant de Barcelona Término. No sabia que Montcada R2 fos coneguda com a estació de França.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 19/08/2010 16:15
by metring
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument
Adif invertirá más de 850.000 euros en la mejora de la estación de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (Barcelona)
Se prolongarán y recrecerán los andenes para facilitar el acceso de los usuarios a los trenes
Foto de la noticia17/08/2010. - Adif ha iniciado las obras de mejora de la accesibilidad de la estación de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (Barcelona), perteneciente a la línea de ancho convencional Barcelona-Mataró-Maçanet, con una inversión de 857.868,4 euros.
La ejecución de estas obras se enmarca en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluyen inversiones para la modernización de estaciones y diversas actuaciones de mejora.
Además, responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.
Las actuaciones previstas comprenden el recrecido del nivel de los andenes hasta alcanzar una altura de 68 cm con respecto a la cota de carril y la prolongación de su longitud a lo largo de 30 m hasta alcanzar los 200 m.
De igual modo, se instalará pieza de borde de andén, pavimento antideslizante con solado podotáctil y una franja luminiscente para facilitar los encaminamientos de las personas con discapacidad a lo largo de todo el andén.
La inversión incluye también la aplicación de un tratamiento de limpieza sobre las marquesinas existentes, así como la instalación de nueva iluminación mediante lámparas de más eficiencia energética, la colocación de nuevo mobiliario urbano, nuevas canalizaciones, y el desplazamiento y adecuación de la señalización y las instalaciones ferroviarias a las nuevas configuraciones.