A veure, unes quantes coses...
Amic Joan Puig... sí; m'agraden els trens (si no... quina manera de perdre el temps fotent missatges en aquest fòrum, no?
). Dit això... dono per suposat que al meu poble hi han més habitants que en tots els pobles compresos entre Lleida i La Pobla junts. Però... és per la mateixa regla de tres, que la major part dels trens de Rodalies que passen per Cardedeu, són de dos pisos, i els trens que passaran per aquests pobles, seran Tamagotxis. Però a part d'això... jo no estic dient que posin un tren cada mitja hora entre Lleida i La Pobla. Estic dient que en posin MÉS DE TRES al dia entre Balaguer i La Pobla (i quan dic més de tres, també dic més de quatre, més de cinc, més de ... ... ...). Tinc entès, que antigament havia arribat a ser una línia de tràfic relativament important. Però, crec que ja s'ha comentat prous vegades en aquest fòrum, quina és la política de RENFE pel que fa a les línies deficitàries. Mira la línia de Puigcerdà. No sé si actualment segueix considerant-se com a línia deficitària, però... en qualsevol cas, pel tràfic existent en aquesta línia (que d'igual manera, podria augmentar si hi fiquéssin més trens), cometrien un disvarat imperdonable si un dia, de sonte, la volguéssin clausurar.
Per posar un exemple d'allà a on vull anar a parar. Fa uns mesos, en el fil
"Linies fantasma", algú explicava que la línia oficialment
"oberta" amb menys circulacions de trens, és la Soria - Castejón, amb 0 circulacions per sentit. Explicava que ens els últims temps de funcionament de la línia, la ocupació del tren entre aquestes dues poblacions era molt baixa. Explicava que entre Soria i Castejón, només hi circulava un tren. Un tren que sortia de Soria a les 15:00, que arribava a Castejón a les 16:15,
"curiosament", 5 minuts després de que marxés de Castejón el possible enllaç amb Pamplona. A part, de que com comentava el company, s'hagués pogut igualment fer continuar el mateix tren procedent de Soria, fins a Pamplona. I home, vist així... caldria preguntar-se si és que la línia era deficitària perquè no hi havia passatgers, o perquè la RENFE no es va preocupar posar un reclam que servís per atraure a clients potencials. Amb la línia Santander - Mediterráneo, exactament el mateix. I resulta, que amb la tonteria, han deixat Soria, que en el seu moment podria ser un punt de connecció relativament important, en un poble completament aillat, amb una línia de tren amb dos o tres Tamagotxis al dia, que sembla que encara hi arriben més per pena que altra cosa.
Aquesta classe de situacions, a les típiques pel·lícules nord-americanes de l'Oest modern, a on pel poble de mala mort perdut enmig del desert, només hi para dos cops per setmana, l'exprés procedent de San Francisco, queda molt bé i tal... però a la vida real, amb més o menys densitat de població, és literalment impossible aconseguir rendibilitzar una línia, amb tant poques circulacions al dia.
I el mateix està passant amb Iberia. Ara treuran tots els vols
"deficitaris" que surten de l'Aeroport del Prat. Però saps què és el més bo del cas? Doncs... que unes quantes companyies més, ja s'estan fregant les mans.
A part d'això doncs, home... si tractéssin de rendibilitzar més aquesta línia, el tema de la durada dels trajectes, es podria intentar solucionar més endavant sense problemes.
I per últim, sobre el tema de les parades facultatives. Què m'en dirieu de posar trens llançadora entre La Pobla i Lleida? Digueu-ne Catalunya Exprés, o digueu-ne com vulgueu. Un tren que per exemple, faci el trajecte directe La Pobla - Tremp - Balaguer - Lleida.
I ja acabo, que teniu feina per estona, je je je...
Au!
PD: Per cert... segueixo esperant que algú m'expliqui en què consisteix exactament això del blocatge telefònic. Gràcies.