Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

Jo crec, sobre els semidirectes que es plantejen al cap de setmana, si funcionen bé, haurien de tenir més demanda que el semidirecte que s'ha posat en servei avui, i llavors, en podrien sortir dos enlloc d'un, un a les 6.20 i un altre a les 7.20 aproximadament (segons els horaris de la línia), i per la tarda igual.
Bé, jo no sóc ningú per proposar això, però a mi m'atrau la idea :D
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

El semidirecte de pujada a Puigcerdà d'aquesta tarda amb una 447 de Rodaleis Catalunya(crec que la 113M peró no estic gaire segur).

Per cert,a Pl.Catalunya posava que parava a Arc de Triomf,Sant Andreu Arenal i Vic,deixant-se Ripoll.
470
N7
N7

Post by 470 »

wefer wrote:Resum de l'anterior: han hagut de fer virgueries per aconseguir posar aquest tren, ja que la infraestructura és una porqueria. Doncs ja sabem el que toca: invertir en nova infraestructura.

Creo que puedes esperar sentado, y con el panorama actual por muchos años.
ABB_Traccion
N7
N7

Post by ABB_Traccion »

Bona tarda-nit a tothom!

Ja he provat -amb altres companys del fòrum- el servei semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà, ells s'han baixat a Vic i jo, a Ripoll.
Al final ha estat una 447 i no un Civia, concretament la UT447-057. Va pujar ahir acoblada -en servei- a darrera del penúltim Puigcerdà, el que passava per Ribes a les 19.27.

Poso dues fotos "testimoni":
Image
La 057 a menys de tres minuts de la sortida de l'Hospitalet.

Image
Foto-ronya feta amb presses perquè plovia i m'estàven esperant. H; 20:10 +5 de retard.

Si no ho he entès malament, un company de viatge ja farà el resum de l'experiència!

Salutacions.
Jacob.CH

Post by Jacob.CH »

Et dono les gràcies per compartir les fotos amb nosaltres
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

A Vic hem arribat amb tres minuts d'avançament.

Caldrà marcar al frontal que el tren és semidirecte. Avui ha estat un cacau fer entendre a la gent que no parava a estacions con Manlleu, Mollet..., resolt molt bé pel personal de conducció i comercial del tren.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Doncs sí, avui portàvem un autèntic cap de tren ja que a Barcelona s'ha repassat tot el tren procurant que ningú que anés a les estacions intermitges pujés al tren, tot i que algú ha caigut. El maquinista també ho ha fet repetides vegades per megafonia, una vegada per estació.

En quant el viatge en sí, almenys fins a Vic l'horari s'ha fet amb una mica de coixí ja que hem anat a velocitat lenta entre Mollet i Parets del Vallès, i hem efectuat parada tècnica per fer un creuament a El Figaró. Tot i així com s'ha dit hem arribat dos minuts avançats, tot i que ha sortit tard ja que a Vic hi havia creuament i el tren descendent baixava deu minuts tard.

L'interventor feia recompte manual de la destinació dels viatgers.

Val a dir, però, que almenys aquesta unitat no portava programat correctament la megafonia del tren. Fins a Sant Andreu Arenal ho ha cantat tot correctament, però després ha saltat la indicació que parava a Mollet, cantant-la i tot. L'arribada a Vic ha sigut anunciada manualment per el maquinista.
ABB_Traccion
N7
N7

Post by ABB_Traccion »

A partir de Vic, arribant a Manlleu ha cantat "Propera parada Parets del Vallès" i fins Ripoll anava passant als teleindicadors interiors "Propera parada Parets del Vallès". A Ripoll vam arribar amb +5 de retard. Res a destacar. A Ripoll va baixar una quantitat de viatgers considerable.

Salutacions.
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Benvingut.

La línia té ASFA excepte en territori francès.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. :hola Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... :? es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? :oops: Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant... :reve
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Pere
N9
N9

Post by Pere »

liniadelRipollés wrote:Benvingut.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
Oficialment ja és BLAU amb CTC entre Vic i Puigcerdà, tot i que es manté el personal, de moment.
Pere
N9
N9

Inspecció al semidirecte

Post by Pere »

Tant ahir com avui he agafat el tren semidirecte entre l'Hospitalet i Vic per veure quanta gent portava i si seguia l'horari. Us adjunto en format pdf les anotacions que vaig fer.
Malgrat tot he notat que des de circulació de l'Hospitalet han alterat la malla perquè el tren sortís a l'hora, posant-nos per davant d'un tren R1 amb destinació Calella que en principi anava per davant nostre.
Attachments
Semidirecte de Puigcerdà V2.pdf
(104.06 KiB) Downloaded 216 times
talgopendular
N1
N1

Post by talgopendular »

liniadelRipollés wrote:Benvingut.

talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. :hola Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... :? es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? :oops: Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant... :reve
Gràcies per la resposta. :ok :hola
talgopendular
N1
N1

Post by talgopendular »

veig que la línia ha millorat molt desprès de les inversions fetes, (renovaciò vies, tunels, catenària, subestacions transformadores, senyalitzaciò, radiocomunicacions etc..,) ara caldria millorar com a minim els seients de les unitats elèctriques que fam el servei. El traçat ja es tindria que fer nou de trinca... :? però poc a poc...ara a veure si fam el mateix a la lìnia Manresa-Tàrrega-Lleida... :cop
nilruiz
N4
N4

Post by nilruiz »

Bé, ahir vaig agafar el semi-directe Barcelona-Puigcerdà, la valoració positiva sobretot el fet de que no pari a tantes parades. Quan l'interventor passava demanant bitllets apuntava quantes persones anaven fins a Puigcerdà per veure si va bé la cosa. També he demanat per pujar a cabina i m'han dit que no per que hi havia un director controlant els temps. A Vic em arribar bastant bé de l'hora, a Ripoll portavem una mica de demora i a Puigcerdà casi amb 15 minuts de demora, aixó es normal ja que son els primers dies jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor. Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
Jacob.CH

Post by Jacob.CH »

nilruiz wrote:Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Doncs l'interventor devia apuntar:
"el viatge fins a Puigcerdà ha estat un èxit; 16 persones!!! Mai vist!!!"

xD
viscaelcat
N6
N6

Post by viscaelcat »

nilruiz wrote: jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor.
No pots entrar dins d'una setmana. La setmana és una cosa abstracta. Has de dir d'aquí a una setmana.
ABB_Traccion
N7
N7

Post by ABB_Traccion »

Hola nois!

Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop

Puc constatar que el túnel de Toses només va estar un dia amb la limitació a 100km/h; ara torna a estar com abans, abans de la renovació vull dir, el primer o el segon tren del dia 6 es va endur posada part de la lona que cobreix les parets del túnel per protegir de les filtracions. Hi ha un bon tros arrencat. Ara per ara, està a 40km/h, ja veurem si ho arreglen o què pensen fer. Això fa que els trens perdin valuosos minuts i agafin un retard "no justificat", ben mirat si, per l'incompetència de qui va posar la lona... és tot un perill, pot tocar la catenària i la tenim ben muntada al túnel. :plas

Altra cosa que em va cridar l'atenció va ser una limitació a 50 -si mal no recordo- que no tenia avís previ en direcció Ribes, aproximadament abans d'arribar a Fornells de la Muntanya. Ens la vàrem menjar amb patates. Hi ha diverses incongruències amb les limitacions, no s'hi van mirar gaire, hi ha algunes que confonen i se solapen i provoquen la confusió del maquinista. :x

Bé, també comentar que el maquinista ha sentit rumors sobre la 447-057 (la que està adjudicada al Semidirecte): li canviaran els seients per uns més còmodes. El que no sé és si s'estendrà a la resta de 447s.

Salutacions! :D
Guigui
Administrador

De què han servit els talls?

Post by Guigui »

ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Pere
N9
N9

Re: De què han servit els talls?

Post by Pere »

Guigui wrote:
ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?
Els garrots s'han format pel pas de trens.
Guigui
Administrador

Pas dels trens

Post by Guigui »

Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”