Futur servei linia Puigcerdà
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Jo crec, sobre els semidirectes que es plantejen al cap de setmana, si funcionen bé, haurien de tenir més demanda que el semidirecte que s'ha posat en servei avui, i llavors, en podrien sortir dos enlloc d'un, un a les 6.20 i un altre a les 7.20 aproximadament (segons els horaris de la línia), i per la tarda igual.
Bé, jo no sóc ningú per proposar això, però a mi m'atrau la idea
Bé, jo no sóc ningú per proposar això, però a mi m'atrau la idea
Re: Futur servei linia Puigcerdà
El semidirecte de pujada a Puigcerdà d'aquesta tarda amb una 447 de Rodaleis Catalunya(crec que la 113M peró no estic gaire segur).
Per cert,a Pl.Catalunya posava que parava a Arc de Triomf,Sant Andreu Arenal i Vic,deixant-se Ripoll.
Per cert,a Pl.Catalunya posava que parava a Arc de Triomf,Sant Andreu Arenal i Vic,deixant-se Ripoll.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
wefer wrote:Resum de l'anterior: han hagut de fer virgueries per aconseguir posar aquest tren, ja que la infraestructura és una porqueria. Doncs ja sabem el que toca: invertir en nova infraestructura.
Creo que puedes esperar sentado, y con el panorama actual por muchos años.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Bona tarda-nit a tothom!
Ja he provat -amb altres companys del fòrum- el servei semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà, ells s'han baixat a Vic i jo, a Ripoll.
Al final ha estat una 447 i no un Civia, concretament la UT447-057. Va pujar ahir acoblada -en servei- a darrera del penúltim Puigcerdà, el que passava per Ribes a les 19.27.
Poso dues fotos "testimoni":
La 057 a menys de tres minuts de la sortida de l'Hospitalet.
Foto-ronya feta amb presses perquè plovia i m'estàven esperant. H; 20:10 +5 de retard.
Si no ho he entès malament, un company de viatge ja farà el resum de l'experiència!
Salutacions.
Ja he provat -amb altres companys del fòrum- el servei semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà, ells s'han baixat a Vic i jo, a Ripoll.
Al final ha estat una 447 i no un Civia, concretament la UT447-057. Va pujar ahir acoblada -en servei- a darrera del penúltim Puigcerdà, el que passava per Ribes a les 19.27.
Poso dues fotos "testimoni":
La 057 a menys de tres minuts de la sortida de l'Hospitalet.
Foto-ronya feta amb presses perquè plovia i m'estàven esperant. H; 20:10 +5 de retard.
Si no ho he entès malament, un company de viatge ja farà el resum de l'experiència!
Salutacions.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Et dono les gràcies per compartir les fotos amb nosaltres
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Futur servei linia Puigcerdà
A Vic hem arribat amb tres minuts d'avançament.
Caldrà marcar al frontal que el tren és semidirecte. Avui ha estat un cacau fer entendre a la gent que no parava a estacions con Manlleu, Mollet..., resolt molt bé pel personal de conducció i comercial del tren.
Caldrà marcar al frontal que el tren és semidirecte. Avui ha estat un cacau fer entendre a la gent que no parava a estacions con Manlleu, Mollet..., resolt molt bé pel personal de conducció i comercial del tren.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Doncs sí, avui portàvem un autèntic cap de tren ja que a Barcelona s'ha repassat tot el tren procurant que ningú que anés a les estacions intermitges pujés al tren, tot i que algú ha caigut. El maquinista també ho ha fet repetides vegades per megafonia, una vegada per estació.
En quant el viatge en sí, almenys fins a Vic l'horari s'ha fet amb una mica de coixí ja que hem anat a velocitat lenta entre Mollet i Parets del Vallès, i hem efectuat parada tècnica per fer un creuament a El Figaró. Tot i així com s'ha dit hem arribat dos minuts avançats, tot i que ha sortit tard ja que a Vic hi havia creuament i el tren descendent baixava deu minuts tard.
L'interventor feia recompte manual de la destinació dels viatgers.
Val a dir, però, que almenys aquesta unitat no portava programat correctament la megafonia del tren. Fins a Sant Andreu Arenal ho ha cantat tot correctament, però després ha saltat la indicació que parava a Mollet, cantant-la i tot. L'arribada a Vic ha sigut anunciada manualment per el maquinista.
En quant el viatge en sí, almenys fins a Vic l'horari s'ha fet amb una mica de coixí ja que hem anat a velocitat lenta entre Mollet i Parets del Vallès, i hem efectuat parada tècnica per fer un creuament a El Figaró. Tot i així com s'ha dit hem arribat dos minuts avançats, tot i que ha sortit tard ja que a Vic hi havia creuament i el tren descendent baixava deu minuts tard.
L'interventor feia recompte manual de la destinació dels viatgers.
Val a dir, però, que almenys aquesta unitat no portava programat correctament la megafonia del tren. Fins a Sant Andreu Arenal ho ha cantat tot correctament, però després ha saltat la indicació que parava a Mollet, cantant-la i tot. L'arribada a Vic ha sigut anunciada manualment per el maquinista.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Futur servei linia Puigcerdà
A partir de Vic, arribant a Manlleu ha cantat "Propera parada Parets del Vallès" i fins Ripoll anava passant als teleindicadors interiors "Propera parada Parets del Vallès". A Ripoll vam arribar amb +5 de retard. Res a destacar. A Ripoll va baixar una quantitat de viatgers considerable.
Salutacions.
Salutacions.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Benvingut.
La línia té ASFA excepte en territori francès.
El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.
Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.
Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
La línia té ASFA excepte en territori francès.
El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.
Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.
Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Oficialment ja és BLAU amb CTC entre Vic i Puigcerdà, tot i que es manté el personal, de moment.liniadelRipollés wrote:Benvingut.
La línia té ASFA excepte en territori francès.
El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.
Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.
Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Inspecció al semidirecte
Tant ahir com avui he agafat el tren semidirecte entre l'Hospitalet i Vic per veure quanta gent portava i si seguia l'horari. Us adjunto en format pdf les anotacions que vaig fer.
Malgrat tot he notat que des de circulació de l'Hospitalet han alterat la malla perquè el tren sortís a l'hora, posant-nos per davant d'un tren R1 amb destinació Calella que en principi anava per davant nostre.
Malgrat tot he notat que des de circulació de l'Hospitalet han alterat la malla perquè el tren sortís a l'hora, posant-nos per davant d'un tren R1 amb destinació Calella que en principi anava per davant nostre.
- Attachments
-
- Semidirecte de Puigcerdà V2.pdf
- (104.06 KiB) Downloaded 216 times
-
- N1
- Posts: 4
- Joined: Wednesday 01/09/2010 15:16
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Gràcies per la resposta.liniadelRipollés wrote:Benvingut.
La línia té ASFA excepte en territori francès.
El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.
Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.
Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant...
-
- N1
- Posts: 4
- Joined: Wednesday 01/09/2010 15:16
Re: Futur servei linia Puigcerdà
veig que la línia ha millorat molt desprès de les inversions fetes, (renovaciò vies, tunels, catenària, subestacions transformadores, senyalitzaciò, radiocomunicacions etc..,) ara caldria millorar com a minim els seients de les unitats elèctriques que fam el servei. El traçat ja es tindria que fer nou de trinca... però poc a poc...ara a veure si fam el mateix a la lìnia Manresa-Tàrrega-Lleida...
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Bé, ahir vaig agafar el semi-directe Barcelona-Puigcerdà, la valoració positiva sobretot el fet de que no pari a tantes parades. Quan l'interventor passava demanant bitllets apuntava quantes persones anaven fins a Puigcerdà per veure si va bé la cosa. També he demanat per pujar a cabina i m'han dit que no per que hi havia un director controlant els temps. A Vic em arribar bastant bé de l'hora, a Ripoll portavem una mica de demora i a Puigcerdà casi amb 15 minuts de demora, aixó es normal ja que son els primers dies jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor. Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Doncs l'interventor devia apuntar:nilruiz wrote:Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
"el viatge fins a Puigcerdà ha estat un èxit; 16 persones!!! Mai vist!!!"
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Futur servei linia Puigcerdà
No pots entrar dins d'una setmana. La setmana és una cosa abstracta. Has de dir d'aquí a una setmana.nilruiz wrote: jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Hola nois!
Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras.
Puc constatar que el túnel de Toses només va estar un dia amb la limitació a 100km/h; ara torna a estar com abans, abans de la renovació vull dir, el primer o el segon tren del dia 6 es va endur posada part de la lona que cobreix les parets del túnel per protegir de les filtracions. Hi ha un bon tros arrencat. Ara per ara, està a 40km/h, ja veurem si ho arreglen o què pensen fer. Això fa que els trens perdin valuosos minuts i agafin un retard "no justificat", ben mirat si, per l'incompetència de qui va posar la lona... és tot un perill, pot tocar la catenària i la tenim ben muntada al túnel.
Altra cosa que em va cridar l'atenció va ser una limitació a 50 -si mal no recordo- que no tenia avís previ en direcció Ribes, aproximadament abans d'arribar a Fornells de la Muntanya. Ens la vàrem menjar amb patates. Hi ha diverses incongruències amb les limitacions, no s'hi van mirar gaire, hi ha algunes que confonen i se solapen i provoquen la confusió del maquinista.
Bé, també comentar que el maquinista ha sentit rumors sobre la 447-057 (la que està adjudicada al Semidirecte): li canviaran els seients per uns més còmodes. El que no sé és si s'estendrà a la resta de 447s.
Salutacions!
Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras.
Puc constatar que el túnel de Toses només va estar un dia amb la limitació a 100km/h; ara torna a estar com abans, abans de la renovació vull dir, el primer o el segon tren del dia 6 es va endur posada part de la lona que cobreix les parets del túnel per protegir de les filtracions. Hi ha un bon tros arrencat. Ara per ara, està a 40km/h, ja veurem si ho arreglen o què pensen fer. Això fa que els trens perdin valuosos minuts i agafin un retard "no justificat", ben mirat si, per l'incompetència de qui va posar la lona... és tot un perill, pot tocar la catenària i la tenim ben muntada al túnel.
Altra cosa que em va cridar l'atenció va ser una limitació a 50 -si mal no recordo- que no tenia avís previ en direcció Ribes, aproximadament abans d'arribar a Fornells de la Muntanya. Ens la vàrem menjar amb patates. Hi ha diverses incongruències amb les limitacions, no s'hi van mirar gaire, hi ha algunes que confonen i se solapen i provoquen la confusió del maquinista.
Bé, també comentar que el maquinista ha sentit rumors sobre la 447-057 (la que està adjudicada al Semidirecte): li canviaran els seients per uns més còmodes. El que no sé és si s'estendrà a la resta de 447s.
Salutacions!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De què han servit els talls?
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: De què han servit els talls?
Els garrots s'han format pel pas de trens.Guigui wrote:És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pas dels trens
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.