Page 18 of 43
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Monday 06/09/2010 14:54
by Jacob.CH
Jo crec, sobre els semidirectes que es plantejen al cap de setmana, si funcionen bé, haurien de tenir més demanda que el semidirecte que s'ha posat en servei avui, i llavors, en podrien sortir dos enlloc d'un, un a les 6.20 i un altre a les 7.20 aproximadament (segons els horaris de la línia), i per la tarda igual.
Bé, jo no sóc ningú per proposar això, però a mi m'atrau la idea
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Monday 06/09/2010 20:04
by Mako448
El semidirecte de pujada a Puigcerdà d'aquesta tarda amb una 447 de Rodaleis Catalunya(crec que la 113M peró no estic gaire segur).
Per cert,a Pl.Catalunya posava que parava a Arc de Triomf,Sant Andreu Arenal i Vic,deixant-se Ripoll.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Monday 06/09/2010 20:57
by 470
wefer wrote:Resum de l'anterior: han hagut de fer virgueries per aconseguir posar aquest tren, ja que la infraestructura és una porqueria. Doncs ja sabem el que toca: invertir en nova infraestructura.
Creo que puedes esperar sentado, y con el panorama actual por muchos años.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Monday 06/09/2010 20:59
by ABB_Traccion
Bona tarda-nit a tothom!
Ja he provat -amb altres companys del fòrum- el servei semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà, ells s'han baixat a Vic i jo, a Ripoll.
Al final ha estat una 447 i no un Civia, concretament la UT447-057. Va pujar ahir acoblada -en servei- a darrera del penúltim Puigcerdà, el que passava per Ribes a les 19.27.
Poso dues fotos "testimoni":
La 057 a menys de tres minuts de la sortida de l'Hospitalet.
Foto-ronya feta amb presses perquè plovia i m'estàven esperant. H; 20:10 +5 de retard.
Si no ho he entès malament, un company de viatge ja farà el resum de l'experiència!
Salutacions.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Monday 06/09/2010 21:51
by Jacob.CH
Et dono les gràcies per compartir les fotos amb nosaltres
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Monday 06/09/2010 22:12
by liniadelRipollés
A Vic hem arribat amb tres minuts d'avançament.
Caldrà marcar al frontal que el tren és semidirecte. Avui ha estat un cacau fer entendre a la gent que no parava a estacions con Manlleu, Mollet..., resolt molt bé pel personal de conducció i comercial del tren.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Monday 06/09/2010 23:27
by UT596001
Doncs sí, avui portàvem un autèntic cap de tren ja que a Barcelona s'ha repassat tot el tren procurant que ningú que anés a les estacions intermitges pujés al tren, tot i que algú ha caigut. El maquinista també ho ha fet repetides vegades per megafonia, una vegada per estació.
En quant el viatge en sí, almenys fins a Vic l'horari s'ha fet amb una mica de coixí ja que hem anat a velocitat lenta entre Mollet i Parets del Vallès, i hem efectuat parada tècnica per fer un creuament a El Figaró. Tot i així com s'ha dit hem arribat dos minuts avançats, tot i que ha sortit tard ja que a Vic hi havia creuament i el tren descendent baixava deu minuts tard.
L'interventor feia recompte manual de la destinació dels viatgers.
Val a dir, però, que almenys aquesta unitat no portava programat correctament la megafonia del tren. Fins a Sant Andreu Arenal ho ha cantat tot correctament, però després ha saltat la indicació que parava a Mollet, cantant-la i tot. L'arribada a Vic ha sigut anunciada manualment per el maquinista.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Tuesday 07/09/2010 14:37
by ABB_Traccion
A partir de Vic, arribant a Manlleu ha cantat "Propera parada Parets del Vallès" i fins Ripoll anava passant als teleindicadors interiors "Propera parada Parets del Vallès". A Ripoll vam arribar amb +5 de retard. Res a destacar. A Ripoll va baixar una quantitat de viatgers considerable.
Salutacions.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Tuesday 07/09/2010 17:09
by liniadelRipollés
Benvingut.
La línia té ASFA excepte en territori francès.
El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.
Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.
Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens.
Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses...
es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me?
Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant...
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Tuesday 07/09/2010 22:26
by Pere
liniadelRipollés wrote:Benvingut.
La línia té ASFA excepte en territori francès.
El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.
Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.
Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
Oficialment ja és BLAU amb CTC entre Vic i Puigcerdà, tot i que es manté el personal, de moment.
Inspecció al semidirecte
Posted: Tuesday 07/09/2010 23:50
by Pere
Tant ahir com avui he agafat el tren semidirecte entre l'Hospitalet i Vic per veure quanta gent portava i si seguia l'horari. Us adjunto en format pdf les anotacions que vaig fer.
Malgrat tot he notat que des de circulació de l'Hospitalet han alterat la malla perquè el tren sortís a l'hora, posant-nos per davant d'un tren R1 amb destinació Calella que en principi anava per davant nostre.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Wednesday 08/09/2010 10:34
by talgopendular
liniadelRipollés wrote:Benvingut.
La línia té ASFA excepte en territori francès.
El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.
Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.
Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens.
Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses...
es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me?
Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant...
Gràcies per la resposta.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Wednesday 08/09/2010 10:44
by talgopendular
veig que la línia ha millorat molt desprès de les inversions fetes, (renovaciò vies, tunels, catenària, subestacions transformadores, senyalitzaciò, radiocomunicacions etc..,) ara caldria millorar com a minim els seients de les unitats elèctriques que fam el servei. El traçat ja es tindria que fer nou de trinca...
però poc a poc...ara a veure si fam el mateix a la lìnia Manresa-Tàrrega-Lleida...
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Thursday 09/09/2010 10:48
by nilruiz
Bé, ahir vaig agafar el semi-directe Barcelona-Puigcerdà, la valoració positiva sobretot el fet de que no pari a tantes parades. Quan l'interventor passava demanant bitllets apuntava quantes persones anaven fins a Puigcerdà per veure si va bé la cosa. També he demanat per pujar a cabina i m'han dit que no per que hi havia un director controlant els temps. A Vic em arribar bastant bé de l'hora, a Ripoll portavem una mica de demora i a Puigcerdà casi amb 15 minuts de demora, aixó es normal ja que son els primers dies jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor. Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Thursday 09/09/2010 15:18
by Jacob.CH
nilruiz wrote:Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Doncs l'interventor devia apuntar:
"el viatge fins a Puigcerdà ha estat un èxit; 16 persones!!! Mai vist!!!"
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Friday 10/09/2010 11:25
by viscaelcat
nilruiz wrote: jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor.
No pots entrar dins d'una setmana. La setmana és una cosa abstracta. Has de dir d'aquí a una setmana.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Posted: Saturday 11/09/2010 21:07
by ABB_Traccion
Hola nois!
Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país:
Tarde, mal y a rastras.
Puc constatar que el túnel de Toses només va estar un dia amb la limitació a 100km/h; ara torna a estar com abans, abans de la renovació vull dir, el primer o el segon tren del dia 6 es va
endur posada part de la lona que cobreix les parets del túnel per protegir de les filtracions. Hi ha un bon tros arrencat. Ara per ara, està a 40km/h, ja veurem si ho arreglen o què pensen fer. Això fa que els trens perdin valuosos minuts i agafin un retard "no justificat", ben mirat si, per l'incompetència de qui va posar la lona... és tot un perill, pot tocar la catenària i la tenim ben muntada al túnel.
Altra cosa que em va cridar l'atenció va ser una limitació a 50 -si mal no recordo- que
no tenia avís previ en direcció Ribes, aproximadament abans d'arribar a Fornells de la Muntanya. Ens la vàrem menjar amb patates. Hi ha diverses incongruències amb les limitacions, no s'hi van mirar gaire, hi ha algunes que confonen i se solapen i provoquen la confusió del maquinista.
Bé, també comentar que el maquinista ha sentit rumors sobre la
447-057 (la que està adjudicada al Semidirecte): li canviaran els seients per uns més còmodes. El que no sé és si s'estendrà a la resta de 447s.
Salutacions!
De què han servit els talls?
Posted: Saturday 11/09/2010 22:24
by Guigui
ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país:
Tarde, mal y a rastras.
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?
Re: De què han servit els talls?
Posted: Saturday 11/09/2010 22:25
by Pere
Guigui wrote:ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país:
Tarde, mal y a rastras.
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?
Els garrots s'han format pel pas de trens.
Pas dels trens
Posted: Saturday 11/09/2010 22:34
by Guigui
Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?