Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Quina por tot plegat. Caldrà veure com quedarà, però se suposa que els trens convencionals (MD i mercaderies) seguiran circulant pel traçat actual i que a l'estació nova de Vilafant només hi aniran els trens de llarg recorregut. De tota manera tot plegat no té gaire sentit ja que dividir els serveis ferroviaris entre les dues estacions no sé com es portarà. També podria ser que els CEX que acaben a Figueres ho facin a Vilafant... o encara més surrealista (ja que estem a Figueres) i és que els REG Barcelona-Portbou arribin primer a Vilafant, reculin i segueixin després cap a Figueres-centre i Portbou. En fi, ja veurem com acabarà tot plegat abans no construeixin el tram d'enllaç nord amb la convencional altre cop. També espero que es faci un tren-tram o alguna cosa semblant de l'estació FIgueres-AV cap al centre de la ciutat i Roses per donar més cobertura en transport públic a la zona.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: LAV Barcelona-França
Seguint la tradició de Renfe, el més probable és que no hi hagi servei entre Figueres i Portbou / Cerbère fins que no s'acabi la ronda nord
Sigui com sigui, jo m'esperava per aquest estiu el merder de la construcció del triple carril o algun altre nyap per l'estil però sembla que s'ha deixat per l'estiu que ve. El que està clar, a dia d'avui, és que per la primavera de 2009 només veurem els trens de proves de la SNCF pel viaducte de Pont de Molins.
Sigui com sigui, jo m'esperava per aquest estiu el merder de la construcció del triple carril o algun altre nyap per l'estil però sembla que s'ha deixat per l'estiu que ve. El que està clar, a dia d'avui, és que per la primavera de 2009 només veurem els trens de proves de la SNCF pel viaducte de Pont de Molins.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: LAV Barcelona-França
La nota de premsa de Foment parla de 18 mesos per fer l'obra. És a dir, podem pensar que la connexió "provisional" entre la LAV TP Ferro (Vilafant) i la xarxa convencional d'Adif (Vilamalla) estarà enllestida al primer trimestre de 2010.
Una altra qüestió és com s'explotarà tot això...
Una altra qüestió és com s'explotarà tot això...
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: LAV Barcelona-França
Obres d'adaptación a 3 carrils del Papiol Mollet a Santa Perpetua
Maquinaria
No cal que vagi a fer fotos de la obra expresament, son a 50m del parc on va habitualment el meu fill
Via renovada
Maquinaria
No cal que vagi a fer fotos de la obra expresament, son a 50m del parc on va habitualment el meu fill
Via renovada
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Molta teca avui al Diari de Girona. Ara, però, no tinc temps per a comentar-la.
L´estació del TAV estarà acabada el 2011
Adif reuneix poc més de 40 persones en una jornada tècnica a l'Auditori on els veïns no van poder intervenir
La jornada tècnica que l'Adif va celebrar ahir a Girona va posar noves marques en el calendari. Els responsables de l'obra van informar que la construcció del primer túnel estarà acabada al març de 2010, justa al mateix temps que s'hagi conclòs les parets de l'estació. A partir d'aquell moment es començarà a foradar des de Sarrià en direcció a la nova terminal.
L'Administrador d'Infraestructures (Adif) va anunciar ahir que si es compleixen els terminis l'estructura de l'estació del Tren d'Alta Velocitat a Girona estarà acabada al primer trimestre de 2011. A partir d'aquell moment s'haurà d'equipar i reurbanitzar tot el sector, acabar d'adaptar els aparcaments, ubicar l'estació d'autobusos i construir el vestíbul. El tècnics del TAV van assistir ahir en una jornada tècnica que Adif ha organitzat per a institucions i alguns representants d'associacions veïnals a l'Auditori de Girona, a la qual van assistir una quarantena de persones. Els veïns es van quedar sense poder intervenir ja que no es va preveure un torn obert de paraula, com havien demanat.
El director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, i el responsable d'Infraestructura, Rafael Rodríguez, van posar noves dates al calendari en concretar diversos aspectes. Fernández Gil va explicar en la seva ponència que a finals del 2010 les vies del pas del tren per la ciutat haurien d'estar acabades i que l'electrificació es portarà a terme al llarg de 2011. Pel que fa a l'estació, Fernández va indicar que encara no hi ha novetats pel que fa al concurs que es convocarà per construir la part en superfície de l'estació, que serà el darrer pas a realitzar.
Rafael Rodríguez va detallar que la tuneladora es va encarregar l'abril passat i es preveu que arribi el maig de 2009. Després de muntar-la i preparar-la per als treballs, la perforació no començarà fins a l'octubre de l'any vinent. El primer túnel, entre l'estació de Mercaderies i la plaça d'Espanya es construirà en uns sis mesos, per la qual cosa es calcula que al març de 2010 ja estarà enllestit.
Al mateix temps s'anirà construint l'estació, una feina que començarà aquesta tardor i s'allargarà fins al març de 2010. Llavors es traslladarà la tuneladora i es començarà a foradar des de Sarrià de Ter en direcció a Girona. Els càlculs de l'Adif preveuen que aquesta infraestructura estigui acabada al voltant del primer trimestre de 2011.
Per altra banda, el director també va afirmar que fins ara no s'ha detectat cap irregularitat en les inspeccions d'edificis i façanes que s'estan fent a la trama més propera per on ha de passar el tren i que al Nadal ja estaran acabades.
Més de 3 milions de viatgers
A més, Adif ha elaborat uns estudis de demanda que situen entorn els 3,2 milions el nombre de passatgers que tindrà el TAV entre Girona i Barcelona quan comenci a funcionar el 2012. El director de la línia d'alta velocitat, Antonio Fernández Gil, va indicar que en altres ciutats han comprovat que un cop comença a funcionar l'alta velocitat, aquesta previsió queda superada.
Segons dades d'Adif, actualment hi ha cinc milions de viatgers que anualment usen la línia de Girona a Barcelona i triguen uns 75 minuts per fer el viatge. Amb el TAV en funcionament, Adif calcula que el viatge s'escurça fins als 34 minuts de mitjana i que això farà atreure uns 3,2 milions de passatgers. Això no farà, però, que el tren convencional perdi usuaris ja que, segons les dades facilitades per Adif, aquesta modalitat ferroviària es mantindrà en 4,5 milions de passatgers l'any. Per tant, la suma del tren convencional i del TAV traslladarà fins a 7,7 milions de passatgers, 2,7 més del que actualment està assumint el tren convencional.
El responsable de la línia creu però que la tradició ferroviària consolidada que hi ha a Girona farà que aquestes previsions quedin superades i ha augurat un marge d'error d'un 15%.
Si l'any 2005 circulaven 46 combois per la línia Barcelona-Girona-Portbou, en l'horitzó de 2012 hi haurà 22 trens que circularan per la línia convencional i 46 d'alta velocitat. També augmenten els trens de mercaderies, ja que si el 2002 hi havia 24 trens i la previsió és que al 2010 circulin 43 combois per la línia Mollet-Portbou i que el 2020 arribin als 105.
Un camió cada dos minuts pel centre de Girona a partir de març de 2010
Els treballs per construir l'estació intermodal del Tren d'Alta Velocitat, la xarxa de rodalies i la terminal d'autobusos seran més immediats ja que les pantalles de formigó es començaran a construir aquesta mateixa tardor. Adif preveu que estiguin acabats coincidint amb el final de la construcció del primer túnel, a la primavera de 2010. Serà llavors quan es podrà començar a buidar de terra.
Segons va explicar Rafel Rodríguez, director d'Infraestructura de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, es calcula que es terres extretes seran 1,2 milions de metres cúbics només per fer l'estació, mentre que pel conjunt dels túnels serà de 600.000 metres cúbics.
Encara que fa poc l'Ajuntament i Adif van informar que pel centre de Girona passarien uns cent camions diaris en dos viatges d'anada i tornada, la dada d'ahir afegeix vehicles al trànsit. A partir del primer trimestre de 2010, només per treure la terra hauran de passar uns 300 camions diaris, és a dir, un vehicle de 10 metres cúbics cada dos minuts en una jornada laboral de 10 hores. L'Ajuntament ja ha previst un únic recorregut de sortida, passant per la carretera Barcelona i un altre d'entrada per la carretera de Santa Coloma.
A més, el director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, ja va advertir al final de la jornada tècnica que «hi haurà problemes» però per minimitzar-ne l´impacte, Fernández va dir que aniran tapats i que es ruixaran permanentment els carrers amb aigua perquè no hi hagi pols i que les màquines treballaran amb silenciadors.
Reemplaçar l´aparcament
Va explicar que també negociaran el trasllat de les places d'aparcament que es perdin perquè s'hi ubicaran instal·lacions auxiliars, com zones de magatzem , per fer les obres en altres zones pròximes de la ciutat.
De fet des d'ahir, una part de l'aparcament en zona blava que hi ha sota del viaducte, davant de la travessia del Carril, restarà tancada per necessitat d'emmagatzematge de material per les obres de construcció d'un col·lector al carrer Canonge Dorca, que servirà per a les aigües freàtiques.
L´estació del TAV estarà acabada el 2011
Adif reuneix poc més de 40 persones en una jornada tècnica a l'Auditori on els veïns no van poder intervenir
La jornada tècnica que l'Adif va celebrar ahir a Girona va posar noves marques en el calendari. Els responsables de l'obra van informar que la construcció del primer túnel estarà acabada al març de 2010, justa al mateix temps que s'hagi conclòs les parets de l'estació. A partir d'aquell moment es començarà a foradar des de Sarrià en direcció a la nova terminal.
L'Administrador d'Infraestructures (Adif) va anunciar ahir que si es compleixen els terminis l'estructura de l'estació del Tren d'Alta Velocitat a Girona estarà acabada al primer trimestre de 2011. A partir d'aquell moment s'haurà d'equipar i reurbanitzar tot el sector, acabar d'adaptar els aparcaments, ubicar l'estació d'autobusos i construir el vestíbul. El tècnics del TAV van assistir ahir en una jornada tècnica que Adif ha organitzat per a institucions i alguns representants d'associacions veïnals a l'Auditori de Girona, a la qual van assistir una quarantena de persones. Els veïns es van quedar sense poder intervenir ja que no es va preveure un torn obert de paraula, com havien demanat.
El director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, i el responsable d'Infraestructura, Rafael Rodríguez, van posar noves dates al calendari en concretar diversos aspectes. Fernández Gil va explicar en la seva ponència que a finals del 2010 les vies del pas del tren per la ciutat haurien d'estar acabades i que l'electrificació es portarà a terme al llarg de 2011. Pel que fa a l'estació, Fernández va indicar que encara no hi ha novetats pel que fa al concurs que es convocarà per construir la part en superfície de l'estació, que serà el darrer pas a realitzar.
Rafael Rodríguez va detallar que la tuneladora es va encarregar l'abril passat i es preveu que arribi el maig de 2009. Després de muntar-la i preparar-la per als treballs, la perforació no començarà fins a l'octubre de l'any vinent. El primer túnel, entre l'estació de Mercaderies i la plaça d'Espanya es construirà en uns sis mesos, per la qual cosa es calcula que al març de 2010 ja estarà enllestit.
Al mateix temps s'anirà construint l'estació, una feina que començarà aquesta tardor i s'allargarà fins al març de 2010. Llavors es traslladarà la tuneladora i es començarà a foradar des de Sarrià de Ter en direcció a Girona. Els càlculs de l'Adif preveuen que aquesta infraestructura estigui acabada al voltant del primer trimestre de 2011.
Per altra banda, el director també va afirmar que fins ara no s'ha detectat cap irregularitat en les inspeccions d'edificis i façanes que s'estan fent a la trama més propera per on ha de passar el tren i que al Nadal ja estaran acabades.
Més de 3 milions de viatgers
A més, Adif ha elaborat uns estudis de demanda que situen entorn els 3,2 milions el nombre de passatgers que tindrà el TAV entre Girona i Barcelona quan comenci a funcionar el 2012. El director de la línia d'alta velocitat, Antonio Fernández Gil, va indicar que en altres ciutats han comprovat que un cop comença a funcionar l'alta velocitat, aquesta previsió queda superada.
Segons dades d'Adif, actualment hi ha cinc milions de viatgers que anualment usen la línia de Girona a Barcelona i triguen uns 75 minuts per fer el viatge. Amb el TAV en funcionament, Adif calcula que el viatge s'escurça fins als 34 minuts de mitjana i que això farà atreure uns 3,2 milions de passatgers. Això no farà, però, que el tren convencional perdi usuaris ja que, segons les dades facilitades per Adif, aquesta modalitat ferroviària es mantindrà en 4,5 milions de passatgers l'any. Per tant, la suma del tren convencional i del TAV traslladarà fins a 7,7 milions de passatgers, 2,7 més del que actualment està assumint el tren convencional.
El responsable de la línia creu però que la tradició ferroviària consolidada que hi ha a Girona farà que aquestes previsions quedin superades i ha augurat un marge d'error d'un 15%.
Si l'any 2005 circulaven 46 combois per la línia Barcelona-Girona-Portbou, en l'horitzó de 2012 hi haurà 22 trens que circularan per la línia convencional i 46 d'alta velocitat. També augmenten els trens de mercaderies, ja que si el 2002 hi havia 24 trens i la previsió és que al 2010 circulin 43 combois per la línia Mollet-Portbou i que el 2020 arribin als 105.
Un camió cada dos minuts pel centre de Girona a partir de març de 2010
Els treballs per construir l'estació intermodal del Tren d'Alta Velocitat, la xarxa de rodalies i la terminal d'autobusos seran més immediats ja que les pantalles de formigó es començaran a construir aquesta mateixa tardor. Adif preveu que estiguin acabats coincidint amb el final de la construcció del primer túnel, a la primavera de 2010. Serà llavors quan es podrà començar a buidar de terra.
Segons va explicar Rafel Rodríguez, director d'Infraestructura de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, es calcula que es terres extretes seran 1,2 milions de metres cúbics només per fer l'estació, mentre que pel conjunt dels túnels serà de 600.000 metres cúbics.
Encara que fa poc l'Ajuntament i Adif van informar que pel centre de Girona passarien uns cent camions diaris en dos viatges d'anada i tornada, la dada d'ahir afegeix vehicles al trànsit. A partir del primer trimestre de 2010, només per treure la terra hauran de passar uns 300 camions diaris, és a dir, un vehicle de 10 metres cúbics cada dos minuts en una jornada laboral de 10 hores. L'Ajuntament ja ha previst un únic recorregut de sortida, passant per la carretera Barcelona i un altre d'entrada per la carretera de Santa Coloma.
A més, el director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres, Antonio Fernández Gil, ja va advertir al final de la jornada tècnica que «hi haurà problemes» però per minimitzar-ne l´impacte, Fernández va dir que aniran tapats i que es ruixaran permanentment els carrers amb aigua perquè no hi hagi pols i que les màquines treballaran amb silenciadors.
Reemplaçar l´aparcament
Va explicar que també negociaran el trasllat de les places d'aparcament que es perdin perquè s'hi ubicaran instal·lacions auxiliars, com zones de magatzem , per fer les obres en altres zones pròximes de la ciutat.
De fet des d'ahir, una part de l'aparcament en zona blava que hi ha sota del viaducte, davant de la travessia del Carril, restarà tancada per necessitat d'emmagatzematge de material per les obres de construcció d'un col·lector al carrer Canonge Dorca, que servirà per a les aigües freàtiques.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Jo, fins que no estigui fet, no m'ho creuré, i menys el 2011... el 2015, com a mínim.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
A mi també m'ha sobtat la data del 2011 quan per aquí dalt ja mig es reconeixia (mai oficialment) que la data del 2012, resultat de l'enèsima pròrroga, no era viable. Però bé, amb mesures com les d'un camió pel centre de la ciutat cada dos minuts per treure terra no m'estranya, tot i que alhora m'aterra. També es va córrer a Bellvitge i tot va acabar com va acabar...orig440 wrote:Jo, fins que no estigui fet, no m'ho creuré, i menys el 2011... el 2015, com a mínim.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ja hi tornem
Referent a les dues frases ressaltades en negreta:
La informació no encaixa. Enllaunats, enganyats, o ambdues coses?Segons dades d'Adif, actualment hi ha cinc milions de viatgers que anualment usen la línia de Girona a Barcelona i triguen uns 75 minuts per fer el viatge. Amb el TAV en funcionament, Adif calcula que el viatge s'escurça fins als 34 minuts de mitjana i que això farà atreure uns 3,2 milions de passatgers. Això no farà, però, que el tren convencional perdi usuaris ja que, segons les dades facilitades per Adif, aquesta modalitat ferroviària es mantindrà en 4,5 milions de passatgers l'any. Per tant, la suma del tren convencional i del TAV traslladarà fins a 7,7 milions de passatgers, 2,7 més del que actualment està assumint el tren convencional.
El responsable de la línia creu però que la tradició ferroviària consolidada que hi ha a Girona farà que aquestes previsions quedin superades i ha augurat un marge d'error d'un 15%.
Si l'any 2005 circulaven 46 combois per la línia Barcelona-Girona-Portbou, en l'horitzó de 2012 hi haurà 22 trens que circularan per la línia convencional i 46 d'alta velocitat. També augmenten els trens de mercaderies, ja que si el 2002 hi havia 24 trens i la previsió és que al 2010 circulin 43 combois per la línia Mollet-Portbou i que el 2020 arribin als 105..
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Ja ara anem enllaunats...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més que enllaunats
Doncs sembla que us tocarà anar-hi més: envasats al buit.entfe001 wrote:Ja ara anem enllaunats...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
http://www.europapress.es/economia/cons ... 25614.html
Economía/AVE.
ACS y Eiffage comenzarán a explotar el AVE Figueras-Perpignan en 2010, según Fomento
MADRID, 23 Jul. (EUROPA PRESS) -
El tramo de ferrocarril de Alta Velocidad (AVE) transfronterizo Figueres (Girona)-Perpignan, que explotará el consorcio TP Ferro, integrado por ACS y Eiffage, se pondrá en servicio en 2010, informó hoy el secretario de Estado de Planificación del Ministerio de Fomento, Víctor Morlán.
La explotación comercial de la conexión correrá a cargo de la una sociedad conjunta que crearán Renfe y su homóloga francesa, la Sncf, según ratificó Morlán durante su intervención en un foro de Aragoneses en el Exterior (Aragonex).
El Figueras-Perpignan es el primer AVE transfronterizo y el primero que se ha construido y que gestionará la iniciativa privada a través de un contrato de concesión.
La línea, que estaba prevista para 2009, finalmente entrará en explotación en 2010, pese a que la construcción del tramo de AVE entre Barcelona y este trazado internacional no está previsto que concluya hasta 2012.
Pese a ello, Fomento pretende comenzar a explotar la línea internacional articulando una serie de medidas para combinar el tráfico de trenes por línea AVE hasta Barcelona y por la convencional entre la Ciudad Condal y Figueres, con el fin último de adelantar las ventajas que permitirá la nueva infraestructura.
COMPENSACION A LOS CONCESIONARIOS.
No obstante, el Ministerio deberá compensar a los concesionarios del AVE por este retraso de un año en su puesta en marcha. En este sentido, Morlán desveló que Fomento comenzó a hablar sobre el tema con las empresas del consorcio el pasado mes de junio.
El AVE Figueras-Perpignan, que ha supuesto una inversión de unos 1.000 millones de euros, cuenta con una longitud de 45 kilómetros, de los que 24,6 kilómetros discurren por territorio francés y los 19,8 kilómetros restantes por el español.
De este trazado, 8,2 kilómetros son por túnel (el denominado túnel de Perthus). La nueva línea será apta para la circulación de tráfico de viajeros y de mercancías a una velocidad de 300 kilómetros por hora.
Economía/AVE.
ACS y Eiffage comenzarán a explotar el AVE Figueras-Perpignan en 2010, según Fomento
MADRID, 23 Jul. (EUROPA PRESS) -
El tramo de ferrocarril de Alta Velocidad (AVE) transfronterizo Figueres (Girona)-Perpignan, que explotará el consorcio TP Ferro, integrado por ACS y Eiffage, se pondrá en servicio en 2010, informó hoy el secretario de Estado de Planificación del Ministerio de Fomento, Víctor Morlán.
La explotación comercial de la conexión correrá a cargo de la una sociedad conjunta que crearán Renfe y su homóloga francesa, la Sncf, según ratificó Morlán durante su intervención en un foro de Aragoneses en el Exterior (Aragonex).
El Figueras-Perpignan es el primer AVE transfronterizo y el primero que se ha construido y que gestionará la iniciativa privada a través de un contrato de concesión.
La línea, que estaba prevista para 2009, finalmente entrará en explotación en 2010, pese a que la construcción del tramo de AVE entre Barcelona y este trazado internacional no está previsto que concluya hasta 2012.
Pese a ello, Fomento pretende comenzar a explotar la línea internacional articulando una serie de medidas para combinar el tráfico de trenes por línea AVE hasta Barcelona y por la convencional entre la Ciudad Condal y Figueres, con el fin último de adelantar las ventajas que permitirá la nueva infraestructura.
COMPENSACION A LOS CONCESIONARIOS.
No obstante, el Ministerio deberá compensar a los concesionarios del AVE por este retraso de un año en su puesta en marcha. En este sentido, Morlán desveló que Fomento comenzó a hablar sobre el tema con las empresas del consorcio el pasado mes de junio.
El AVE Figueras-Perpignan, que ha supuesto una inversión de unos 1.000 millones de euros, cuenta con una longitud de 45 kilómetros, de los que 24,6 kilómetros discurren por territorio francés y los 19,8 kilómetros restantes por el español.
De este trazado, 8,2 kilómetros son por túnel (el denominado túnel de Perthus). La nueva línea será apta para la circulación de tráfico de viajeros y de mercancías a una velocidad de 300 kilómetros por hora.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Això de que de Barcelona a Figueres estigui llest per el 2012... no m'ho creuré fins que ho vegi. A part, jo no veig construït cap tros de l'estació de Figueres, cosa que també crea molts dubtes sobre la data d'inauguració, encara que el traçat està quasi llest.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Per tal d'inaugurar, si cal posaran una estació provisional, ni que sigui un barracó tipus "opá yo vi asé un corrá".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Yebes, Camp... i Vilafant
I és el que es mereixeria l'"Estació Estepària Joan Armangué".awe wrote:Per tal d'inaugurar, si cal posaran una estació provisional, ni que sigui un barracó tipus "opá yo vi asé un corrá".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Adif controla a Girona l'efecte de les obres de l'AVE
Uns operaris marquen els llocs on s'han de col.locar els ancoratges dels sensors. Foto: JOAN CASTRO MARINA LÓPEZ
• Instal.la 47 equips de precisió per mesurar moviments als edificis
Les obres de l'AVE a Girona estaran controlades al mil.límetre. Adif va començar a instal.lar ahir 47 sensors al centre de la ciutat, per detectar qualsevol moviment dels edificis mentre durin les obres. Els aparells es col.locaran a les façanes dels pisos més pròxims a les obres de la futura estació. Es tracta d'uns dispositius que calculen periòdicament qualsevol desplaçament que les vibracions de les perforacions puguin provocar en els fonaments dels edificis. Els tècnics sabran així si és necessari injectar formigó al subsòl, per evitar alteracions en el terreny.
Encara que els primers mecanismes es van començar a col.locar ahir, la seva instal.lació durarà unes dues setmanes. La cinquantena de sensors es distribuiran al llarg dels carrers Josep Maria Gironella i Santander. Es tracta d'una de les zones més afectades pel pas de l'AVE per Girona perquè algunes pantalles de la futura estació es faran només a dos metres de les vivendes.
OFICINA D'INFORMACIÓ
Els propietaris que vulguin saber els resultats dels mesuraments i l'estat dels seus immobles es podran dirigir a l'oficina d'atenció al ciutadà d'Adif. Aquest servei, que està situat al carrer Pierre Vilar, va entrar en funcionament fa dos mesos i mig i durant aquest temps ha rebut més de 550 peticions d'informació.
Els veïns que viuen a prop del futur pas del tren han mostrat la seva "preocupació" pel desenvolupament de les obres en els últims mesos. Per això alguns ciutadans han constituït una plataforma d'afectats, per garantir que les obres es fan adoptant totes les mesures de seguretat. L'associació compta amb el suport d'altres plataformes com ara les del Prat de Llobregat i L'AVE pel Litoral de Barcelona.
La nova associació ha recomanat als propietaris dels pisos afectats per les obres de l'alta velocitat que facin peritatges i revisions independents dels seus immobles, al marge d'aquelles que faci Adif. També els aconsellen que els estudis se certifiquin davant de notari, per poder demostrar, si arriba el cas, que les "esquerdes o fissures als edificis han estat ocasionades per les obres", segons va explicar ahir la portaveu, Erika de Kettenburg.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1049
GIRONA
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Uiii, sona com a Sants, el centre de control, la supervisió d'obres, etc... .
Salutacions, C.A.C.V.
Salutacions, C.A.C.V.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvis de circulació per les obres a Girona
Notícia de l'Avui:
Comencen les obres de construcció de l'estació del TGV a Girona amb restriccions de trànsit
La construcció de l'estació afecta els carrers Rafael Masó i Josep Maria Gironella pel tancament per obres a la zona del Parc Central
EFE
Girona
Ult. Act. 18.08.2008 - 08:39 hs
Les obres de construcció de l'estació soterrada del tren d'alta velocitat a Girona obliga a partir d'avui a fer canvis circulatoris a la zona Güell, segons han informat fonts de l'Ajuntament.
La construcció de l'estació afecta els carrers Rafael Masó i Josep Maria Gironella pel tancament per obres a la zona del Parc Central.
Així, el carrer Caterina Albert serà de sentit únic des del carrer Joan Pons fins a Bernat Boades; el carrer Francesc Civil, sentit únic entre Bernat Boades i Santa Eugènia; el passatge Massagué instal·la semàfors que permetin el gir a l'esquerra cap a Joaquim Vayreda; al carrer Santa Eugènia s'ha senyalitzat un carril bus, i al carrer Pere de Palol i travessia del Carril s'ha invertit el sentit de la circulació
Comencen les obres de construcció de l'estació del TGV a Girona amb restriccions de trànsit
La construcció de l'estació afecta els carrers Rafael Masó i Josep Maria Gironella pel tancament per obres a la zona del Parc Central
EFE
Girona
Ult. Act. 18.08.2008 - 08:39 hs
Les obres de construcció de l'estació soterrada del tren d'alta velocitat a Girona obliga a partir d'avui a fer canvis circulatoris a la zona Güell, segons han informat fonts de l'Ajuntament.
La construcció de l'estació afecta els carrers Rafael Masó i Josep Maria Gironella pel tancament per obres a la zona del Parc Central.
Així, el carrer Caterina Albert serà de sentit únic des del carrer Joan Pons fins a Bernat Boades; el carrer Francesc Civil, sentit únic entre Bernat Boades i Santa Eugènia; el passatge Massagué instal·la semàfors que permetin el gir a l'esquerra cap a Joaquim Vayreda; al carrer Santa Eugènia s'ha senyalitzat un carril bus, i al carrer Pere de Palol i travessia del Carril s'ha invertit el sentit de la circulació
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Ja hi ha molta gent que s'ha queixat, ja que si no tinc entès malament, es té que fer una gran volta per poder accedir a l'altra banda .
Au revoir .
Au revoir .
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Com a pseudogironí que sóc, i quasi únic representant de la ciutat al fòrum (tenim dos companys, un desaparegut i l'altre vé molt poc per aquí), m'agradaria saber exactament a què et refereixes, perquè jo aquest matí no he tingut problema algun en "anar a l'altra banda". Hi ha algun carrer tallat i s'ha de fer una mica de volta, però d'aquí a el que dius...Si em permets un consell, parla del que coneguis o del que en tinguis dades fiables.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
Almenys són comentaris de gent que ho ha dit a TV3 que viu a Girona.
Au revoir .
Au revoir .