Page 18 of 39
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 15/08/2011 21:09
by Serralson 10300
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 15/08/2011 21:46
by 122-042-132
Sabia la història de la veritable Mataró i com va acabar, però no n'havia vist mai cap fotografia. Moltes gràcies El Llop.
I també moltes gràcies Metring pels enllaços, veritables joies fotografiques, malgrat molts errors de peu de pàgina. Qué seria bó poder comunicar per la seva correcció i també per posar peu a fotos sense identificar, però identificables per nosaltres. Com per exemple; la 33 no és Diagonal, la 37 no és Fernando, la 30 és Fontana, la 25 és Poble Sec (actual Paral·lel), la 14 és Aragó (actual Passeig de Gràcia), la 4 anomena als 100 "camells"; no ho havia sentit a dir mai, si, en canvi "catedrals".
Salut a tots!
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 15/08/2011 23:48
by El LLOP
Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
Re: Imatges per a la història
Posted: Monday 15/08/2011 23:56
by Serralson 10300
El LLOP wrote:Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
Ara quedare com un ignorant de 1ª divisió, i em sap greu.
Pero algu em podria donar una explicació d'aquests noms????
Salut
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 16/08/2011 0:07
by El LLOP
Presumiblement se'ls deia camells perquè eren grans i grocs, i per la manera de moure's. Als pajaritos se'ls deia així degut al gran nombre d'avaries que patien feia que sempre estiguessin als tallers amb les caixes aixecades, aspecte que els feia semblar gàbies d'ocell.
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 16/08/2011 0:18
by Serralson 10300
El LLOP wrote:Presumiblement se'ls deia camells perquè eren grans i grocs, i per la manera de moure's. Als pajaritos se'ls deia així degut al gran nombre d'avaries que patien feia que sempre estiguessin als tallers amb les caixes aixecades, aspecte que els feia semblar gàbies d'ocell.
Merces per l'aclaració...
Salut..
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 16/08/2011 12:25
by 122-042-132
El LLOP wrote:Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
Moltes gràcies El Llop. Salut!
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 16/08/2011 16:16
by evody
Collons!!! Moltes no les havia vist mai!!!
Aquesta en mola molt! hehe
Re: Imatges per a la història
Posted: Wednesday 17/08/2011 22:10
by metring
Re: Imatges per a la història
Posted: Thursday 18/08/2011 21:14
by Serralson 10300
Brutals els enllaços. Merces metring.
Salutacions desde Düsseldorf......
Salut
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 20/08/2011 20:47
by metring
Mireu aquesta foto del carrer Olzinelles (Sants), amb un tramvia, del 1965, del bloc
http://memoriadesants.blogspot.com/sear ... t%C3%B2ria :
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 20/08/2011 20:51
by metring
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 20/08/2011 22:05
by victorcasta
Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 20/08/2011 23:36
by metring
victorcasta wrote:Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
Pensava en una cosa així, o que no fos l'estació de Bordeta de la TBF, però la foto sembla massa moderna per ser això.
Re: Imatges per a la història
Posted: Sunday 21/08/2011 9:31
by evody
metring wrote:victorcasta wrote:Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
Pensava en una cosa així, o que no fos l'estació de Bordeta de la TBF, però la foto sembla massa moderna per ser això.
Que jo sapiga l'edifici encara existeix i pertanya al transversal
Re: Imatges per a la història
Posted: Sunday 21/08/2011 11:51
by victorcasta
evody wrote:Que jo sapiga l'edifici encara existeix i pertanya al transversal
El que està darrere i amb un frontó sota la coberta sí que existeix, però crec que ens referim a les dues casetes entre aquest edifici i les vies.
Re: Imatges per a la història
Posted: Tuesday 23/08/2011 16:15
by metrobares
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 27/08/2011 20:36
by metrobares
122-042-132 wrote:Sabia la història de la veritable Mataró i com va acabar, però no n'havia vist mai cap fotografia. Moltes gràcies El Llop.
I també moltes gràcies Metring pels enllaços, veritables joies fotografiques, malgrat molts errors de peu de pàgina. Qué seria bó poder comunicar per la seva correcció i també per posar peu a fotos sense identificar, però identificables per nosaltres. Com per exemple; la 33 no és Diagonal, la 37 no és Fernando, la 30 és Fontana, la 25 és Poble Sec (actual Paral·lel), la 14 és Aragó (actual Passeig de Gràcia), la 4 anomena als 100 "camells"; no ho havia sentit a dir mai, si, en canvi "catedrals".
Salut a tots!
Los errores pueden ser subsanados... por lo menos eso dicen ellos al inicio de la galería de imágenes!
Aquí:
http://www.cptc.es/Galeria-de-imagenes.24.0.html
Re: imatges per a la història
Posted: Saturday 27/08/2011 20:44
by metrobares
evody wrote:Rambla Badal. Antic pont sota el ferrocarril y les obres de construccio de la ronda
Per cert.. Les edificacions del darrera pordrien tenir algu que veura amb la desapareguda estacio de Bordeta ?
Si no me equivoco, el edificio del fondo es la fachada de las Escuelas Comerciales Montserrat, el colegio que existía para los empleados del Metro...
Re: Imatges per a la història
Posted: Saturday 27/08/2011 23:34
by metring
Por favor, podrías reducir el tamaño de las imágenes? Es que no cabe nada!