Page 18 of 35

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Tuesday 27/10/2009 17:05
by josep_serre
Encara no ha sortit com s'encaminaran els viatgers amb destinació Barcelona, el que sí que us puc dir és que la venda amb origen Barcelona cap a la frontera està blocada, a l'hora que arriba el tren a Sant Vicenç no hi ha rodalies fins a mitja hora després, de tota manera hi ha altres llocs on es pot fer el transbordament, Martorell, Cerdanyola-Universitat, Granollers.

Personalment no m'agrada aquesta tirada de autocars per tot arreu dels Plans Alternatius de Transport doncs pel que fa als trens que aniran per Matarí els viatgers de Granollers i Sant Celoni seran encaminats en autocar en comptes de prolongar a Maçanet un rodalies de Sant Celoni per l'ocasió i el no en comptes de fer transbordar als viatgers de rodalies a Montcada fer-hi parar els trens regionals per arribar a Barcelona o fer-hi passar els trens de rodalies que la malla permeti, ja fa temps que tinc l'impressió que tots aquests talls tant a la xarxa d'adif, del metro com de FGC no tenen un altre objectiu que donar més bombo a les obres.
genissimon wrote:Com que el Costa Brava va directe de Sant Vicenç de Calders a Sants i de Sants a Granollers, el més lògic és que els viatgers amb destinació Barcelona els transbordin a Sant Vicenç de Calders (6:27). El més lògic seria fer-los anar en una unitat de regionals (448) fletada especialment per a la ocasió, directa de SVC a Sants, que podria arribar a Sants amb el mateix horari que el Costa Brava (7:36). El més probable és que vagin en autocar.

Salut !!
Pere wrote:El Costa Brava NO passarà per Barcelona, serà directe de St Vicenç de Calders a Granollers-Centre per Vilafranca, Martorell, Cerdanyola Universitat i Granollers.
Els viatgers amb destinació Barcelona seràn transbordats a Granollers en un tren de MD imagino, tot i que també ho podrien fer a Cerdanyola a un rodalies.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Friday 30/10/2009 10:26
by josep_serre
Ja ha sortit el Pla Alternatiu de Transports, el Costa Brava farà parada comercial a Cerdanyola Universitat i des d'allà s'encaminaran els viatgers a Barcelona-Sants per carretera.

Per cert, sembla que el desviament sigui planificat perfectament de cara als aficionats, a Cerdanyola Universitat parada fotogràfica i tot.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Friday 30/10/2009 10:33
by Mako448
Crec jo,que no costaria tant que els trens que aquell dia circularàn entre Barcelona i Aeroport,almenys de cirular entre Barcelona Sants i Aeroport,o fessin entre EDF i Aeroport,que a Passeig de Gràcia no és poca precisament la gent que agafa el rodalies cap a l'Aeroport,i amb aixó,estaràn obligats a agafar un tren fins a Sants per allà agafar el del Aeroport.

Motiu del desviament?

Posted: Friday 30/10/2009 13:39
by UT440_132M
Digue-me ignorant, però quina és la causa del desviament? Quelcom relacionat amb les obres de la LAV a St. Andreu Comtal?

Re: Motiu del desviament?

Posted: Friday 30/10/2009 13:43
by josep_serre
Efectivament.
UT440_132M wrote:Digue-me ignorant, però quina és la causa del desviament? Quelcom relacionat amb les obres de la LAV a St. Andreu Comtal?

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Friday 30/10/2009 14:12
by Trenscat
I cap a quina hora podria ser la parada del Costa Brava a Cerdanyola Universitat aproximadament? :?

Paradoxes del transport ferroviari

Posted: Friday 30/10/2009 22:20
by Guigui
josep_serre wrote:Ja ha sortit el Pla Alternatiu de Transports, el Costa Brava farà parada comercial a Cerdanyola Universitat i des d'allà s'encaminaran els viatgers a Barcelona-Sants per carretera.
El motiu que l'enllaç no sigui ferroviari és purament econòmic? En casa del herrero...

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Monday 02/11/2009 8:36
by Trenscat
Podeu veure una foto del Costa Brava desviat i fent parada a Cerdanyola-Universitat al meu bloc. Per cert, el tren va arribar cap a les 7:40 i va estar-se uns 10 minuts parat a l'estació. També de regal vam veure una 333 maniobrant amb uns vagons carrilers.

http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/1 ... sitat.html

Re: Paradoxes del transport ferroviari

Posted: Tuesday 03/11/2009 20:08
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:
josep_serre wrote:Ja ha sortit el Pla Alternatiu de Transports, el Costa Brava farà parada comercial a Cerdanyola Universitat i des d'allà s'encaminaran els viatgers a Barcelona-Sants per carretera.
El motiu que l'enllaç no sigui ferroviari és purament econòmic? En casa del herrero...
Lo més llogic hauria sigut fer la parada a Castellbisbal enlloc de Cerdanyola-UAB i des d'allà el 1r. rodalies que passi cap a BCN, i si falta molta estona doncs que en posin un especial.

Re: Paradoxes del transport ferroviari

Posted: Thursday 05/11/2009 14:02
by genissimon
Ara no recordo on vaig llegir que el que li demana la D.G. de Servicios de Cercanías y Media Distancia a la D.G. de Servicios de Alta Velocidad / Larga Distancia per fer-li un servei "discrecional" amb un tren és unes quantes vegades el que li costen l'equivalent en autocars per al mateix nombre de places. És una cosa que no entenc, però diuen que és així.

Traduit (*): si les 200 places (en nombres rodons) assegudes d'una 447 les hem de cobrir en autocars, es necessiten 4 autocars de 50 places. Si cada autocar costa 300 € per a fer el servei de Cerdanyola Universitat a Sants, surten per 1200 €. Doncs la D.G. de Servicios de Cercanías y Media Distancia li demanava de l'ordre de 5000 € per posar una 447 "discrecional" entre Cerdanyola Universitat i Sants.

* Els imports no són reals, però sí més o menys el factor de multiplicació major de quatre entre els 1200 i els 5000.

Salut !!

Guigui wrote:El motiu que l'enllaç no sigui ferroviari és purament econòmic? En casa del herrero...

Re: Paradoxes del transport ferroviari

Posted: Thursday 05/11/2009 14:18
by josep_serre
I quan li cobra per admetre viatgers de LD en una unitat no discrecional que en diumenge a primera hora del matí no crec que vagi gaire plena, l'únic problema podria ser separar tota la gran quantitat de borratxos que sol haver en aquests trens.
genissimon wrote:Ara no recordo on vaig llegir que el que li demana la D.G. de Servicios de Cercanías y Media Distancia a la D.G. de Servicios de Alta Velocidad / Larga Distancia per fer-li un servei "discrecional" amb un tren és unes quantes vegades el que li costen l'equivalent en autocars per al mateix nombre de places. És una cosa que no entenc, però diuen que és així.

Traduit (*): si les 200 places (en nombres rodons) assegudes d'una 447 les hem de cobrir en autocars, es necessiten 4 autocars de 50 places. Si cada autocar costa 300 € per a fer el servei de Cerdanyola Universitat a Sants, surten per 1200 €. Doncs la D.G. de Servicios de Cercanías y Media Distancia li demanava de l'ordre de 5000 € per posar una 447 "discrecional" entre Cerdanyola Universitat i Sants.

* Els imports no són reals, però sí més o menys el factor de multiplicació major de quatre entre els 1200 i els 5000.

Salut !!

Guigui wrote:El motiu que l'enllaç no sigui ferroviari és purament econòmic? En casa del herrero...

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Tuesday 10/11/2009 11:36
by rogermelcior
Nous desviaments de trens de la R3 i R4 per Passeig de Gràcia, Clot, St Andreu Comtal i Bifurcació Aigües fins a final de mes!

Code: Select all

L’execució, per part d’Adif, de treballs d’instal.lació de catenària rígida als túnels de Barcelona, fa necessari mantenir l’ampliació de la banda de manteniment en el túnel de El Clot Aragó a partir de les 23.20 hores. D’aquesta manera, quatre trens de Rodalies circularan desviats per Passeig de Gràcia i efectuaran parada a: BCN Passeig de Gràcia, BCN Clot i BCN Sant Andreu Comtal:

- HOSPITALET 23:44 - GRANOLLERS CANOVELLES 00:33
- HOSPITALET 23:50 - TERRASSA 00:44
- TERRASSA 23:16 - MARTORELL 00:33 
- HOSPITALET 04:40 - LA GARRIGA 05:41 

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Tuesday 10/11/2009 23:42
by Pere
rogermelcior wrote:Nous desviaments de trens de la R3 i R4 per Passeig de Gràcia, Clot, St Andreu Comtal i Bifurcació Aigües fins a final de mes!

Code: Select all

L’execució, per part d’Adif, de treballs d’instal.lació de catenària rígida als túnels de Barcelona, fa necessari mantenir l’ampliació de la banda de manteniment en el túnel de El Clot Aragó a partir de les 23.20 hores. D’aquesta manera, quatre trens de Rodalies circularan desviats per Passeig de Gràcia i efectuaran parada a: BCN Passeig de Gràcia, BCN Clot i BCN Sant Andreu Comtal:

- HOSPITALET 23:44 - GRANOLLERS CANOVELLES 00:33
- HOSPITALET 23:50 - TERRASSA 00:44
- TERRASSA 23:16 - MARTORELL 00:33 
- HOSPITALET 04:40 - LA GARRIGA 05:41 
Aquests desviaments porten fent-se des de fa mesos, el que fins ara no s'havien dignat a informar-ne a la pàgina web.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Friday 13/11/2009 15:54
by rogermelcior
Més talls aquest cap de setmana, entre Clot i Sant Andreu. En els cartells posa "OBRES A L'ESTACIÓ DE LA SAGRERA". Sembla que ja estigui oberta...
Modificació tres primers trens de la línia 2 de Rodalies el dia 14 de novembre

Degut a les obres de millora de la infraestructura a Sagrera que es realitzen dissabte 14 de novembre, els tres primers trens d’inici de servei de la línia 2 de Rodalies no circularan entre les estacions de Barcelona Sants i St. Andreu Comtal. Renfe ha activat un pla alternatiu de transport per tal de garantir la mobilitat dels viatgers, la modificació de servei pels trens afectats és la següent:
Dissabte 14 de novembre:
- Tren Vilanova i la Geltrú (4.42h) – Sant Celoni (6.29h): recorregut habitual en tren des de l’estació d’origen fins a Barcelona Sants, on els viatgers poden enllaçar amb els serveis de Metro fins a Sant Andreu Comtal. Recorregut habitual en tren des de Sant Andreu Comtal fins a Sant Celoni.
- Tren Granollers Centre (4.52h) – Aeroport (5.53h): recorregut habitual en tren des de l’estació d’origen fins a Barcelona Sant Andreu Comtal, on els viatgers poden enllaçar amb els serveis de Metro fins a Barcelona Sants. Recorregut habitual en tren des de Sants fins a l’Aeroport.
- Tren Granollers Centre (5.26h) – Aeroport (6.27): recorregut habitual en tren des de l’estació d’origen fins a Barcelona Sant Andreu Comtal, on els viatgers poden enllaçar amb els serveis de Metro fins a Barcelona Sants. Recorregut habitual en tren des de Sants fins a l’Aeroport.

Pla de Comunicació i Atenció al Client, Impulsa
Per atendre les necessitats d’informació dels viatgers, Adif i Renfe reforçaran els seus equips d’atenció al client i seguretat amb 12 persones a les estacions afectades: Barcelona Sants, Passeig de Gràcia, Clot Aragó i St. Andreu Comtal.

Els bitllets de transport de Rodalies seran vàlids pel servei de Metro.

A més, els viatgers podran consultar les modificacions de servei en el telèfon 902 24 02 02 i al web http://www.renfe.com

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Friday 13/11/2009 20:25
by MZA_1600
El motiu es la substitució d'una travessa sense unió entre les vies 2 i 4 per una travessa d'unió doble. Aquests elements es trobem just a l'entrada del tunel de Clot Aragó.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Wednesday 25/11/2009 8:48
by metring
Extret d'una notícia de La Vanguardia en paper d'avui:
Por otra parte, la segunda estación de Sant Andreu - la de Arenal-comienza a instalar este fin de semana - con afectaciones en el servicio-nuevos equipos que permitirán una mejor gestión de la circulación y la posibilidad de ser final de línea con el rebote de los trenes en sentido Montcada. Esta prestación tiene que estar lista en abril. Desde entonces y hasta septiembre, los convoyes no circularán entre esta estación y la de Arc de Triomf debido a las obras de la nueva parada de Sagrera-Meridiana.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Wednesday 25/11/2009 13:22
by trainman
El fin de semana del 27 al 28 de noviembre Barcelona

Modificación de servicios viernes 27 y sábado 28 de noviembre en las líneas 3,4 y 7 de Rodalies por obras de mejora en la infraestructura en la estación de Sant Andreu Arenal Ficheros Adjuntos
Con motivo de los trabajos de mejora de la infraestructura en la estación de Sant Andreu Arenal, Renfe activa un plan alternativo de transporte con tal de garantizar la movilidad de los viajeros. Los trenes afectados son los siguientes:

-Viernes 27 y Sábado 28 de noviembre de 2009

Línea 4 de Rodalies (Manresa/Terrassa – St. Vicenç de Calders)

• Terrassa (22.31) – Sant Vicenç de Calders (00.33): circulación habitual en tren hasta Torre Baró, donde los viajeros serán transbordados a un servicio de autobús hasta la estación de Montcada Bifurcació. Este tren circulará desviado por Passeig de Gràcia, Clot Aragó y Sant Andreu Comtal, por lo que no efectuará parada en Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf y Plaça de Catalunya.

•Martorell (22.31) – Terrassa (23.49): Este tren circulará desviado por Passeig de Gràcia, Clot Aragó y Sant Andreu Comtal, por lo que no efectuará parada en Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf y Plaça de Catalunya. Se realizará transbordo por carretera entre Montcada Bifurcació y Torre Baró, donde los viajeros continuarán la circulación habitual en tren hasta destino.

-Sábado 28 y Domingo 29 de Noviembre de 2009

Línea 4 de Rodalies (Manresa/Terrassa – St. Vicenç de Calders)

Dirección Manresa – Sant Vicenç de Calders

• Terrassa (5.00) - L’Hospitalet del Llobregat (5.33)

• Terrassa (5.54) - Martorell (7.11)

• Montcada Bifurcació - Sant Vicenç de Calders (8.04)

• Manresa (6.04) - Sant Vicenç de Calders (8.40)

• Terrassa (6.57) - Martorell (8.14)

• Terrassa (7.18) - L’hospitalet de Llobregat (8.11)

Dirección Sant Vicenç de Calders – Manresa

• L’Hospitalet (5.43) - Terrassa (6.37)

• Martorell (6.07) - Terrassa (7.25)

• St. Vicenç de Calders - Manresa (9.00)

Estos trenes circularán desviados por Sant Andreu Arenal y Clot Aragó, por lo que no efectuarán parada en Sant Andreu Arenal. Entre Montcada Bifurcació y Torre Baró se utilizará un servicio de autobuses.

Línea 3 de Rodalies (Barcelona – Vic/Puigcerdà)

Dirección L’hospitalet – Vic

• L’Hospitalet (6.10) - Vic (7.49)

• L’Hospitalet (6.52) - La Tor de Carol (10.17

Dirección Vic - L’Hospitalet

• Granollers Canovelles (5.06) - L’Hospitalet (5.56)

• Vic (5.43) - L’Hospitalet (7.14)

• Vic (6.40) - L’Hospitalet (8.14)

Estos trenes circularán desviados por Sant Andreu Arenal y Clot Aragó, por lo que no efectuarán parada en Sant Andreu Arenal. Entre Montcada Bifurcació y Torre Baró se utilizará un servicio de autobuses.

Línea 7 de Rodalies (Barcelona – Cerdanyola Universitat/Martorell)

• Martorell (6.27) - L’Hospitalet (7.26)

• L’Hospitalet (6.22) - Martorell (7.25)

Estos trenes circularán desviados por Sant Andreu Arenal y Clot Aragó, por lo que no efectuarán parada en Sant Andreu Arenal. Entre Montcada Bifurcació y Torre Baró se utilizará un servicio de autobuses.

Plan de Comunicación y Atención al Cliente, Impulsa

Para atender las necesidades de información de los viajeros, Adif y Renfe reforzarán sus equipos de atención al cliente y seguridad durante los días de las modificaciones de servicio con un total de 70 personas en todas las estaciones afectadas: Torrebaró, Montcada Bifurcació y St. Andreu Comtal

Así mismo, se dispondrá de una flota de 10 autobuses con tal de realizar el plan de transporte alternativo y garantizar la movilidad de los clientes.

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... 79003657E2

Auticitació

Posted: Wednesday 25/11/2009 13:42
by UT440_132M
UT440_132M wrote:
Jo he vist a Vic, que els dies 28 - 29 i 30 de Novembre (si la memòria no em falla), hi hauran modificacions a les línies 3 4 i 7, les que passen per St. Andreu Arenal, els tres primers trens de la R3 (un Canovelles i dos Vic) són els afectats.
Com us vaig dir, a Vic ja fa bastants dies que tenen el cartell penjat, a la taquilla.

Canvi d'enclavament a Granollers-Centre.

Posted: Tuesday 01/12/2009 21:23
by Pere
Amb motiu de les obres d'adaptació de Bloqueig Automàtic en via Doble (BAD) a Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB) del tram Cardedeu-Montmeló els propers dies 5 i 7 de desembre es produiran alguns retards en els trens de rodalies, regionals i llarg recorregut que circulin pel tram afectat i probablement afectacions en els primers i últims trens de rodalies.
Les obres consistiran en canviar l'enclavament de l'estació Granollers-Centre i per aquest motiu serà necessari realitzar Bloqueig Telefònic Normal (BTN) per trams, en el cas del dissabte 5 de desembre s'actuarà a la banda sud de l'estació i serà necessari efectuar durant tot el dia el BTN entre les estacions de Granollers Centre i Montmeló. Dilluns 7 de desembre s'actuarà a la banda nord de l'estació i serà necessari efectuar durant tot el dia el BTN entre les estacions de Granollers-Centre i Cardedeu. Bona notícia pels amants de veure caps d'estació donant sortida amb gorra, xiulet i banderí.
Recordar que mentre es realitza el BTN es redueix notablement la capacitat del tram on es realitza i per aquest motiu es produiran retards, segurament no anunciats per l'operadora.

No està previst desviar cap tren de MD ni LD per la línia de Mataró

Re: Canvi d'enclavament a Granollers-Centre.

Posted: Tuesday 01/12/2009 21:27
by liniadelRipollés
Doncs vinga MD 499 amb drapeau rouge à main !!!!!

Pere wrote:Amb motiu de les obres d'adaptació de Bloqueig Automàtic en via Doble (BAD) a Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB) del tram Cardedeu-Montmeló els propers dies 5 i 7 de desembre es produiran alguns retards en els trens de rodalies, regionals i llarg recorregut que circulin pel tram afectat i probablement afectacions en els primers i últims trens de rodalies.
Les obres consistiran en canviar l'enclavament de l'estació Granollers-Centre i per aquest motiu serà necessari realitzar Bloqueig Telefònic Normal (BTN) per trams, en el cas del dissabte 5 de desembre s'actuarà a la banda sud de l'estació i serà necessari efectuar durant tot el dia el BTN entre les estacions de Granollers Centre i Montmeló. Dilluns 7 de desembre s'actuarà a la banda nord de l'estació i serà necessari efectuar durant tot el dia el BTN entre les estacions de Granollers-Centre i Cardedeu. Bona notícia pels amants de veure caps d'estació donant sortida amb gorra, xiulet i banderí.
Recordar que mentre es realitza el BTN es redueix notablement la capacitat del tram on es realitza i per aquest motiu es produiran retards, segurament no anunciats per l'operadora.

No està previst desviar cap tren de MD ni LD per la línia de Mataró