Cremallera de Núria
Re: Notícies cremallera Núria
Si però són les activitats de l'any passat.
Quan vaig parlar amb els d'ARMF, de fet van ser uns 10 e-mails, només els vaig demanar per restaurar els cotxes: A1, 51, 11, 12, 21 i 29. La proposta que vaig fer tot i no estar en el preu esmentat tambe preveia reconstruir els dos cotxes de montserrat cremats, i restaurar els cotxes C27 i C28 (sport wagen).
PEr cert quan i on podem quedar per parlar de la proposta?
Quan vaig parlar amb els d'ARMF, de fet van ser uns 10 e-mails, només els vaig demanar per restaurar els cotxes: A1, 51, 11, 12, 21 i 29. La proposta que vaig fer tot i no estar en el preu esmentat tambe preveia reconstruir els dos cotxes de montserrat cremats, i restaurar els cotxes C27 i C28 (sport wagen).
PEr cert quan i on podem quedar per parlar de la proposta?
De nou al FTC
Re: Notícies cremallera Núria
Ja ho sé. Només ho he posat perquè es veiés el tarannà de l'associació, i de si us mereix confiança en el sentit de que ens puguin ajudar en alguna cosa.marc wrote:Si però són les activitats de l'any passat.
Restaurar els Sport Wagen, en quina línia i per què, si no és pas material històric del Cremallera de Núria?marc wrote:Quan vaig parlar amb els d'ARMF, de fet van ser uns 10 e-mails, només els vaig demanar per restaurar els cotxes: A1, 51, 11, 12, 21 i 29. La proposta que vaig fer tot i no estar en el preu esmentat tambe preveia reconstruir els dos cotxes de montserrat cremats, i restaurar els cotxes C27 i C28 (sport wagen).
Jo ja vaig dir que estic sense feina i sense un duromarc wrote:PEr cert quan i on podem quedar per parlar de la proposta?
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Els Sport Wagen són uns cotxes interiorment brutals: de fet és el tren del cremallera de Núria amb millor espai interior per a viatgers: supera als cotxes convencionals, als Beh i per suposat als GTW Stadler.
Poca broma amb aquests dos cotxes! Són brutals.
Poca broma amb aquests dos cotxes! Són brutals.
Jordi Freixas wrote:Ja ho sé. Només ho he posat perquè es veiés el tarannà de l'associació, i de si us mereix confiança en el sentit de que ens puguin ajudar en alguna cosa.marc wrote:Si però són les activitats de l'any passat.
Restaurar els Sport Wagen, en quina línia i per què, si no és pas material històric del Cremallera de Núria?marc wrote:Quan vaig parlar amb els d'ARMF, de fet van ser uns 10 e-mails, només els vaig demanar per restaurar els cotxes: A1, 51, 11, 12, 21 i 29. La proposta que vaig fer tot i no estar en el preu esmentat tambe preveia reconstruir els dos cotxes de montserrat cremats, i restaurar els cotxes C27 i C28 (sport wagen).
Jo ja vaig dir que estic sense feina i sense un duromarc wrote:PEr cert quan i on podem quedar per parlar de la proposta?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Ehem, a veure... queda al costat d'un antic matadero, per entendre'ns bé, l'estació de Ribes-Vila?
Vaig veure els cotxes SportWagen per dins. Fins i tot cataloga en una de les parts un plànol del MGB i dels RhB. De fet, segueixen circulant, amb resultats boníssims, serveixen per trens regionals, sobretot, Andernatt-Disentis, doncs Zermatt-Andernatt ho fan més sovint ara els Stadler, però no m'enrotllaré més.
Jo ja he mostrat la meva negació a ser d'aquesta associació, i de ninguna. Els diners no són cap problema si contes amb el que vaig dir l'altre dia, i 60000 euros no és res, comptant que la Creusot va costar 150000 euros, i el museu Vasc no en va pagar ni un duro, per cert.
Les triples traccions? La llevaneus històrica i 2 locomotores de les originals.
Lo de la trobada es pot resoldre fàcilment, Jordi, ja t'ho diré per E-Mail. Jo també ho tinc dificil, estic destinat a agafar transport públic.
Si tindria acceptació els trens suïssos? Mira el ferrocarril de la Mure...
En resultat: Això no és qüestió de diners.
Vaig veure els cotxes SportWagen per dins. Fins i tot cataloga en una de les parts un plànol del MGB i dels RhB. De fet, segueixen circulant, amb resultats boníssims, serveixen per trens regionals, sobretot, Andernatt-Disentis, doncs Zermatt-Andernatt ho fan més sovint ara els Stadler, però no m'enrotllaré més.
Jo ja he mostrat la meva negació a ser d'aquesta associació, i de ninguna. Els diners no són cap problema si contes amb el que vaig dir l'altre dia, i 60000 euros no és res, comptant que la Creusot va costar 150000 euros, i el museu Vasc no en va pagar ni un duro, per cert.
Les triples traccions? La llevaneus històrica i 2 locomotores de les originals.
Lo de la trobada es pot resoldre fàcilment, Jordi, ja t'ho diré per E-Mail. Jo també ho tinc dificil, estic destinat a agafar transport públic.
Si tindria acceptació els trens suïssos? Mira el ferrocarril de la Mure...
Vamos, amb una simple remodelació de carroceria...Jordi Freixas wrote:n'hi ha un d'emergència que està habilitat amb unes portes centrals. No sé si es podria prescindir d'això.
En resultat: Això no és qüestió de diners.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
De quan és aquest viatge (E1+cotxe convencional). El va organitzar algú de vosaltres?
http://www.youtube.com/watch?v=uCK5R-TaiPE
http://www.youtube.com/watch?v=uCK5R-TaiPE
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Emmm sona d'algú, probablement liniadelripollés.
Però ara FGC ficaria moooltes més traves, de ben segur. Em sembla que no és l'únic que s'ha fet d'aquest estil.
Però ara FGC ficaria moooltes més traves, de ben segur. Em sembla que no és l'únic que s'ha fet d'aquest estil.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
I no t'estic dient pas el contrari, però continua sense ser material històric del Cremallera de Núria. Per a serveis convecionals acoplats a un automotor, sí, però com a viatges turístics en material històric, no seria gents coherent.liniadelRipollés wrote:Els Sport Wagen són uns cotxes interiorment brutals: de fet és el tren del cremallera de Núria amb millor espai interior per a viatgers: supera als cotxes convencionals, als Beh i per suposat als GTW Stadler.
Poca broma amb aquests dos cotxes! Són brutals.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Per tot aquest material hi ha una bona sol·lució:
Tren del Ciment.
Tren del Ciment.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
Però em vinc a referir que d'aquest vagó potser no s'en pot prescindir.BB9200 wrote:Si tindria acceptació els trens suïssos? Mira el ferrocarril de la Mure...Vamos, amb una simple remodelació de carroceria...Jordi Freixas wrote:n'hi ha un d'emergència que està habilitat amb unes portes centrals. No sé si es podria prescindir d'això.
En resultat: Això no és qüestió de diners.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
Llavors si se li ha afegit es pot tornar a treure amb una reforma. Altra cosa és el que s'ha fet amb el cotxe 11, aquest sí és bastant irrecuperable, això és una bestiesa.
Per cert, el cotxe 23 conserva tot el seu estat per circular, només li caldria tornar l'interiorisme original. És el que està amb la E1.
Per cert, el cotxe 23 conserva tot el seu estat per circular, només li caldria tornar l'interiorisme original. És el que està amb la E1.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Notícies cremallera Núria
El vídeo es meu i el viatge el va organitzar en liniadelRipollés. El viatge es va fer el 24/11/2007 (com passa el temps....) i es va pujar fins a Queralbs.xevi wrote:De quan és aquest viatge (E1+cotxe convencional). El va organitzar algú de vosaltres?
http://www.youtube.com/watch?v=uCK5R-TaiPE
PD: Llàstima que en aquella època no tingués la càmera de vídeo d'ara, perquè mira que es veu malament el vídeo!!
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Notícies cremallera Núria
Això si que és un cremallera històric (1977 vagons i locomotora en estat original):
http://www.youtube.com/watch?v=Quzkn5dP2q8
http://www.youtube.com/watch?v=Quzkn5dP2q8
Re: Notícies cremallera Núria
OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!! OH DÉU SANT!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Finestres com cal
I amb finestres practicables.xevi wrote:Això si que és un cremallera històric (1977 vagons i locomotora en estat original):
http://www.youtube.com/watch?v=Quzkn5dP2q8
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies cremallera Núria
Com aquest material no estigui tancat al museu de la Pobla és tecnicament impossible, la via del cremallera és de 1000mm i la del tren del ciment de 600.Per tot aquest material hi ha una bona sol·lució:
Tren del Ciment.
De nou al FTC
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Notícies cremallera Núria
La idea seria aquesta:
I així formar el tren històric.
Almenys seria interessant reuperar el pantògraf original, la decoració original i remodelació i manteniment tècnic a les locomotores.
En quant als cotxes, podem considerar perduts 7 o 8 de, em sembla que 15. Si volem fer alguna cosa, ens tenim que apanyar com poguem.
La imatge està extreta de llibre MAF De Ribes a Núria.
I així formar el tren històric.
Almenys seria interessant reuperar el pantògraf original, la decoració original i remodelació i manteniment tècnic a les locomotores.
En quant als cotxes, podem considerar perduts 7 o 8 de, em sembla que 15. Si volem fer alguna cosa, ens tenim que apanyar com poguem.
La imatge està extreta de llibre MAF De Ribes a Núria.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies cremallera Núria
Ei que se'n va cap a Núria-. I ens ha deixat !!!!
aim wrote:El vídeo es meu i el viatge el va organitzar en liniadelRipollés. El viatge es va fer el 24/11/2007 (com passa el temps....) i es va pujar fins a Queralbs.xevi wrote:De quan és aquest viatge (E1+cotxe convencional). El va organitzar algú de vosaltres?
http://www.youtube.com/watch?v=uCK5R-TaiPE
PD: Llàstima que en aquella època no tingués la càmera de vídeo d'ara, perquè mira que es veu malament el vídeo!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies cremallera Núria
Ara m'he perdut. De quin material estàs parlant ara? Perquè si estem parlant de reflotar el material històric del Cremallera de Núria, abortar la idea i enviar-ho al Tren del Ciment (o al famós "museu"), encara que tècnicament fós possible, seria un suicidi.marc wrote:Com aquest material no estigui tancat al museu de la Pobla és tecnicament impossible, la via del cremallera és de 1000mm i la del tren del ciment de 600.Per tot aquest material hi ha una bona sol·lució:
Tren del Ciment.
Re: Notícies cremallera Núria
Tinc alguns dubtes...
1- Pel que fa a la decoració original FGC no només la va respectar, sinó que se la va apropiar com a imatge i colors corporatius de la línia (encara que des de l'aparició dels Stadler la cosa hagi canviat lleugerament pel que fa als automotors); les úniques diferències decoratives entre abans i després que la Generalitat s'en fés càrrec, fou suprimir el logo de FMGP i el "RIBAS - NURIA" pel logo de FGC. No creieu que en aquest sentit es podria fer un poti poti de totes dues versions? Fins i tot, es podria aprofitar, i posar-ho en català: "RIBES - NÚRIA" (sobre això ja m'entretindré una mica amb el Photoshop).
2- D'altra banda... l'altre dia em vaig estar mirant de costat les fotos de les elèctriques, abans i després de la seva reforma, i la veritat és que d'una a l'altra canvia més del que en principi tenia memoritzat. Amb això vull insistir en que seria interessant de deixar-ne dues de cada.
2 vagons plataforma:
2 vagons de mercaderes (vagó groc):
1 vagó adaptat per a treballs i emergències per el Cremallera de Montserrat:
1 vagó adaptat per a treballs i emergencies per el Cremallera de Núria, que és sobre el qual estavem parlant una mica més enrere:
Sobre aquest vagó caldria saber si és prescindible i es pot recuperar com a cotxe de viatgers. Però mentrestant, el compto com a perdut.
1 cotxe cinema (realment... tanta tonteria per posar-hi el mateix video que s'exposa permanentment a dalt a Núria... s'els hi hauria de caure la cara de vergonya):
En total, 10 vagons irrecuperables. Això d'un parc mòbil que a l'any 1931 era de 15 cotxes. D'aquests 15, un és el cotxe saló, un altre és el que esta exposat a Monistrol amb la E2, i ara resulta que dels 3 que queden, un l'han fotut d'oficina de reserves o alguna cosa així.
Malament anem...
El vagó de càrrega (que em sembla que encara es fa servir per traslladar els cavalls de la hípica de Núria a Ribes o a la inversa segons si és per principi o final de temporada) tindria alguna funció específica, o seria púrament decorativa?BB9200 wrote:La idea seria aquesta:
I així formar el tren històric.
Pel que fa a les locomotores, varies coses:BB9200 wrote:Almenys seria interessant reuperar el pantògraf original, la decoració original i remodelació i manteniment tècnic a les locomotores.
1- Pel que fa a la decoració original FGC no només la va respectar, sinó que se la va apropiar com a imatge i colors corporatius de la línia (encara que des de l'aparició dels Stadler la cosa hagi canviat lleugerament pel que fa als automotors); les úniques diferències decoratives entre abans i després que la Generalitat s'en fés càrrec, fou suprimir el logo de FMGP i el "RIBAS - NURIA" pel logo de FGC. No creieu que en aquest sentit es podria fer un poti poti de totes dues versions? Fins i tot, es podria aprofitar, i posar-ho en català: "RIBES - NÚRIA" (sobre això ja m'entretindré una mica amb el Photoshop).
2- D'altra banda... l'altre dia em vaig estar mirant de costat les fotos de les elèctriques, abans i després de la seva reforma, i la veritat és que d'una a l'altra canvia més del que en principi tenia memoritzat. Amb això vull insistir en que seria interessant de deixar-ne dues de cada.
Actualment, els cotxes irrecuperables són, d'entrada els tres que es van desballestar a l'any 1983, i posteriorment: (amb fotos de TrensCat)BB9200 wrote:En quant als cotxes, podem considerar perduts 7 o 8 de, em sembla que 15. Si volem fer alguna cosa, ens tenim que apanyar com poguem.
La imatge està extreta de llibre MAF De Ribes a Núria.
2 vagons plataforma:
2 vagons de mercaderes (vagó groc):
1 vagó adaptat per a treballs i emergències per el Cremallera de Montserrat:
1 vagó adaptat per a treballs i emergencies per el Cremallera de Núria, que és sobre el qual estavem parlant una mica més enrere:
Sobre aquest vagó caldria saber si és prescindible i es pot recuperar com a cotxe de viatgers. Però mentrestant, el compto com a perdut.
1 cotxe cinema (realment... tanta tonteria per posar-hi el mateix video que s'exposa permanentment a dalt a Núria... s'els hi hauria de caure la cara de vergonya):
En total, 10 vagons irrecuperables. Això d'un parc mòbil que a l'any 1931 era de 15 cotxes. D'aquests 15, un és el cotxe saló, un altre és el que esta exposat a Monistrol amb la E2, i ara resulta que dels 3 que queden, un l'han fotut d'oficina de reserves o alguna cosa així.
Malament anem...
Re: Notícies cremallera Núria
El cotxe cinema, és facilment recuperable, ja que només se li han tapat les finestres amb uns plafons del material que hi ha a l'interior, i si no vaig errat els seus seients encara els guarden, però com que es voldria recuperar l'interior original, així hi ha menys feina, ja és buit de dins
Pel que fa a les locomotore, jo crec més important restaurar-ne la part mecànica (causant de la seva desgracia i inutilitzaió), que no pas la part estetica. Si els de barcelona no saben distingir un 1000 d'un 1100 o un 8000 d'un 8100, si no els ho dius tampoc notaran la diferencia entre les locomotores restaurades o no. A part, si les deixes com les originals pel què fa a finestres, com pel que fa a comandament de conducció, no te les deixarien utilitzar (mira com ha acabat la E3), ja que no tenen prou visivilitat pel costat Núria, ni disposen d'home mort, entre altres elements basics.
Pel que fa a les locomotore, jo crec més important restaurar-ne la part mecànica (causant de la seva desgracia i inutilitzaió), que no pas la part estetica. Si els de barcelona no saben distingir un 1000 d'un 1100 o un 8000 d'un 8100, si no els ho dius tampoc notaran la diferencia entre les locomotores restaurades o no. A part, si les deixes com les originals pel què fa a finestres, com pel que fa a comandament de conducció, no te les deixarien utilitzar (mira com ha acabat la E3), ja que no tenen prou visivilitat pel costat Núria, ni disposen d'home mort, entre altres elements basics.
De nou al FTC