A la pàgina web de TMB han creat un apartat anomenat
Metro automàtic, on apareix informació i documents interessants sobre les línies automàtiques, inclosa la L9 Sud.
Entre d'altres hi ha això
:
L9 SUD:
El proper mes de febrer es posarà en servei un nou tram de la línia 9 de metro, des de Zona Universitària fins a l’Aeroport de Barcelona-El Prat, amb la denominació L9 Sud. El tram entre Santa Coloma de Gramenet i la Sagrera passarà a denominar-se L9 Nord.
La L9 Sud passarà pels municipis de Barcelona, l’Hospitalet i el Prat de Llobregat. El tram unirà la Zona Universitària amb la terminal 1 de l’Aeroport del Prat, i donarà servei a zones que ara no disposen de connexió amb transport públic ferroviari. El nou tram afegirà 20 km (19,6 km) a l’actual xarxa de metro i 15 noves parades.
Parades de la L9 Sud: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries/Gornal, Europa Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T2 i Aeroport T1.
Les estacions Camp Nou, La Ribera i Aeroport terminal de càrrega entraran en servei en fases posteriors.
Característiques especials
-Dimensions del tram: el nou tram de metro que entrarà en servei té una dimensió sense precedents, ja que amb el que s’obrirà suposarà una prolongació de 20 km, una llargada comparable a la de la línia 1.
-Més metro automàtic: la línia 9/10 disposarà de 31 km i 27 estacions en funcionament. La xarxa de metro tindrà 122 km en total, el 25% dels quals de funcionament automàtic sense conductor.
-Metro a l'aeroport: el metro arribarà fins a l'aeroport, una autèntica fita per al transport públic de Barcelona. També connectarà zones de l'àrea metropolitana que no disposaven de metro fins ara, especialment àrees industrials i d'important activitat econòmica i social. D’aquesta manera s’aconseguirà una millor vertebració del territori metropolità.
-Repte d’infraestructures: de l’Aeroport a Europa Fira les estacions seran convencionals, com les habituals al metro de Barcelona. De Can Tries/Gornal a Zona Universitària les estacions tindran el format característic de la L9, amb estructura en forma de pou i túnel de 12 m de diàmetre per on els trens circularan en dos nivells de via, amb una llosa intermèdia.
-Nous models de servei i informació: aquesta prolongació comportarà l’estrena de nous models de servei i de gestió de metro, així com de nous sistemes d’informació al client més actius i dinàmics.
Fase de proves
Durant la fase de proves s’estan comprovant aspectes com ara les instal·lacions elèctriques i de seguretat, les estacions, la ventilació, l'energia, les comunicacions i les portes automàtiques. En total, cal desenvolupar fins a 3.700 protocols al llarg de diversos mesos. A les proves també s’hi estan incorporant els trens (14 unitats) que donaran servei a la nova línia. Finalment, es portarà a terme la fase de marxa en blanc, la simulació del funcionament del servei sense passatgers.
Com veieu, TMB ja es comença a preparar per l'arribada de la Sud.