Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Saturday 03/10/2009 14:32
No, és l'antítesi, el Pla Repulsa, per acabar de fer avorrir a la gent el tren
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Als horaris de rodalies posa ben clarament que els últims trens de la C1, C3 i C4 circulen desviats per Pg de Gràcia amb el mateix horari que per Plaça Catalunya, altre cosa és la ignorància del personal sobre aquest fet.Albert wrote:Ahir vaig agafar l'últim tren cap a Martorell des de Sants i em va servir per descobrir unes quantes coses que, almenys oficialment, no es diuen.
El desviament dels últims trens pel túnel de Catalunya es continua fent. Els trens que anaven cap a Granollers, Mataró ... que passaven per Sants al voltant de la mitjanit per Sants es desviaven per Passeig de Gràcia. Per sort les pantalles de les andanes ho indicaven ... Suposadament aquests desviaments s'havien de fer per instal·lar la catenària rígida al túnel de Catalunya i tenien un calendari que ja es va acabar fa unes setmanes. Als avisos de "Última Hora" de Renfe no s'informa d'aquest fet.
Degut a aquests desviaments es van produir retards de fins a 14 minuts en els últims trens de la nit. La seqüència va anar així:
- EL tren cap a Martorell, que havia de venir a les 0.08, apareix al panells (de cop) amb hora de pas 0.18
- Arriba a la via 8 un tren a Mataró que havia de marxar a les 0.10.
- Arriba a la via 7 un tren a Vilanova no anunciat per aquesta via. Comença a baixar gent corrent per les escales per agafar aquest tren. Es repeteixen avisos per megafonia per dir que el tren de VIlanova és a la via 7.
- El tren de Mataró surt de la via 8 a les 0.14 amb 4 minuts de retard, encara que habia arribat a Sants a temps.
- Arriba el tren de Martorell, a la via 8. Hora anuniciada de sortida 0.18 (i ja van 10 minuts de retard!)
- Surt el tren de Vilanova a les 0.18, no sé quant de retard duia.
- Surt el tren de Martorell, passades les 0.21 o 0.22.
En una hora en que el trànsit ferroviari és bastant baix, aconsegueixen fer canviar de via dos trens a l'últim moment i retardar 3 trens. A tot això, més d'un s'haurà emportat una sorpresa si ha anat a Catalunya a agafar l'últim tren. Malgrat s'intenti informar per la web, no li servirà de res.
He trucat a Renfe, al seu número de "Informació" perquè avui m'aniria bé poder agafar l'últim tren al centre. Per sort, ja havia vist que a la web no diuen res d'això i quan l'home m'ha dit que no hi havia cap incidència ni obres li he dit que s'ho mirés bé. Als horaris de la web el tren apareix a Sants, però no a Catalunya ni a Passeig de Gràcia.... M'hi he hagut de barallar per telèfon per què al final anés a preguntar què passava. Al final m'ha explicat que els trens passen per Clot i Passèig de Gràcia sense aturar-s'hi. Això és el Plan Impulsa? Informació als usuaris?
Doncs el personal hauria d'estar ben informat d'una cosa així. Falla la informació dins de l'empresa.Pere wrote: Als horaris de rodalies posa ben clarament que els últims trens de la C1, C3 i C4 circulen desviats per Pg de Gràcia amb el mateix horari que per Plaça Catalunya, altre cosa és la ignorància del personal sobre aquest fet.
Si només tingués aquest problema l'empresa .metring wrote:Doncs el personal hauria d'estar ben informat d'una cosa així. Falla la informació dins de l'empresa.Pere wrote: Als horaris de rodalies posa ben clarament que els últims trens de la C1, C3 i C4 circulen desviats per Pg de Gràcia amb el mateix horari que per Plaça Catalunya, altre cosa és la ignorància del personal sobre aquest fet.
En això sí que coincideixo amb tu. Notícies com aquesta animen molta gent a emprendre accions més enllà de queixar-se als coneguts i familiars.Guigui wrote:Doncs jo crec que si se'n fa prou difusió, hi haurà moltíssima més gent que s'animarà a denunciar Renfe. D'altra banda, no m'estranya que fins ara hi hagi hagut tants pocs processos, amb la fama que arrossega la justícia.