Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Friday 26/08/2016 21:17
Però el túnel no està connectat? Els trens ja haurien d'haver entrat a fer les proves i interpreto que haurien de fer la marxa en blanc ni que sigui, nocturna.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Pensa que n'hi una estació pensada molt a prop o fins i tot diria "una reforma de tal estació" , i és l'estació Sabadell - Plaça Major - Centre, la tanquen pel fet de que pugui ser viable l'ampliació.trensmat wrote:Jo penso que tindrien que allargar la S55 fins Sabadell Rambla perquè molts usuaris utilitzen aquesta estació i tancarla seria una llàstima per desgracia.
Olvidáis que actualmente ya hay servicios desde/hasta Sabadell Rambla, Sant Quirze y Terrassa NU que no efectúan parada en Les Planes, Baixador de Vallvidrera y Peu del funicular, y que en el caso de Terrassa (lo sé por un amigo que coge uno de esos), vienen indicados como S5. Sólo hace falta prolongar los que quedan en Rubí y en la UAB, pero de llegar hasta las terminales ya llegan S5 y S55.fgc113 wrote:No cal allargar la S55 fins a Rambla, perquè els qui l'utilitzen aniran a Plaça Major. Si de cas, a mig termini, allargar la S5 a Terrassa i la S55 a Sabadell.
Només una de les dues vies. L'altra és l'accés actual a Sabadell Rambla, i no es connectarà fins que s'obri el nou tram.Miquel wrote:Però el túnel no està connectat? Els trens ja haurien d'haver entrat a fer les proves i interpreto que haurien de fer la marxa en blanc ni que sigui, nocturna.
Nació Digital Sabadell wrote: La freqüència de trens dels FGC a Sabadell es reduirà als 5 minuts al 2019
> Les dues noves estacions de la capital vallesana s’inauguraran el 12 de setembre
> El primer tren que circularà es dirà Joan Oliver
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) reduirà a la meitat ela freqüència de pas de trens a les línies del Vallès. Així ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que aquest divendres ha visitat les dues noves estacions de la línia de Sabadell i que s’inauguraran el proper 12 de setembre, Can Feu – Gràcia i Sabadell Plaça Major. Rull també ha anunciat que el primer tren llançadora que circularà per les vies de les noves estacions es dirà Joan Oliver, i que serà el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, qui en faci el bateig oficial.
La Generalitat ha previst una inversió de 130 milions d’euros per adquirir 15 noves unitats del model 113 de FGC, els més moderns que corren per les vies catalanes i que entraran en funcionament de manera gradual a partir de 2019. “Això permetrà incrementar la freqüència de pas, de manera que de Plaça Catalunya a Sabadell passarem de 10 minuts a 5 de freqüència, i de Plaça Catalunya a Terrassa de 8 a 5”, ha explicat Rull.
El conseller ha explicat que d’aquesta manera es dóna resposta a l’increment de demanda previst, que es calcula que a Sabadell, un cop hagin entrat en funcionament les cinc línies del perllongament, incrementarà un 20%, mentre que a Sabadell ha estat del 50%.
De la mateixa manera, ha tret pit davant la bona gestió que la Generalitat assegura que fa en matèria ferroviària, i ha reclamat un cop més la cessió de les competències per gestionar allò que ara depèn de Madrid. "Allò que ara gestiona Adif i Renfe, si el gestiona la Generalitat pot funcionar molt millor, ho reivindiquem amb fets, perquè quan la Generalitat gestiona les coses, inaugurem noves estacions i hi ha un millor servei", ha assegurat.
Can Feu – Gràcia i Sabadell Plaça Major, obertes a partir del 12 de setembre
No serà fins el 12 de setembre que les dues noves estacions de la xarxa de FGC a Sabadell s’obrin a la ciutadania. Can Feu – Gràcia i Sabadell Plaça Major s’inauguraran de manera oficial amb un acte que presidirà el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que aprofitarà per batejar el primer tren que discorri oficialment per les vies que uniran les noves parades amb el nom del poeta sabadellenc Joan Oliver.
Durant el dia 12 es farà una jornada de portes obertes perquè la ciutadania conegui les estacions i pugui discórrer amb trens llançadora per les dues parades, mentre que la connexió oficial a la xarxa no es farà fins l’endemà, dimarts 13 de setembre. “Aquells romàntics tindran fins el 12 a la nit per poder ser a Sabadell Rambla, a partir del 13 quedarà tancada”, ha assegurat Rull, que ha assegurat que el futur d’aquest espai s’ha de pactar amb l’Ajuntament.
Quedarà, però, pendent el projecte per soterrar tot el tram de vies que discorrerà a l'aire lliure entre els barris de Can Feu i Gràcia. "Hi ha la voluntat de l'Ajuntament de Sabadell i del Parlament, ara són necessaris els recursos econòmics, i hem de veure quina distribució econòmica fem en el temps, un primer compromís era fer el projecte constructiu, i ara el que hem de fer és aconseguir executar ", ha dit Rull.
Clar, ni quan es té família al càrrec...Trenscat wrote:Jo ho vaig veure en un mail ahir a la nit, però clar un treballa i no sempre pot anar on voldria...
Suposo que després que el Molt Honorable inauguri les noves estacions, tal i com va passar a Terrassa. El que no sé es quan tancaran a la nit...aim wrote:Es sap l'horari de les portes obertes del dia 12?
Va a ser que no! I els trens de la Pobla?Trenscat wrote:De http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ts/al/2019
Nació Digital Sabadell wrote: La Generalitat ha previst una inversió de 130 milions d’euros per adquirir 15 noves unitats del model 113 de FGC, els més moderns que corren per les vies catalanes i que entraran en funcionament de manera gradual a partir de 2019. “Això permetrà incrementar la freqüència de pas, de manera que de Plaça Catalunya a Sabadell passarem de 10 minuts a 5 de freqüència, i de Plaça Catalunya a Terrassa de 8 a 5”, ha explicat Rull.
Va a ser que FGC es la línea Catalunya y ya está. Pero la Catalans, los cremalleras y todo lo demás ná!bigcoaster wrote:Va a ser que no! I els trens de la Pobla?Trenscat wrote:De http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ts/al/2019
Nació Digital Sabadell wrote: La Generalitat ha previst una inversió de 130 milions d’euros per adquirir 15 noves unitats del model 113 de FGC, els més moderns que corren per les vies catalanes i que entraran en funcionament de manera gradual a partir de 2019. “Això permetrà incrementar la freqüència de pas, de manera que de Plaça Catalunya a Sabadell passarem de 10 minuts a 5 de freqüència, i de Plaça Catalunya a Terrassa de 8 a 5”, ha explicat Rull.