http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-segur.do
Territori i Sostenibilitat invertirà 6 milions en la compra d'un tercer tren per a la línia Lleida-la Pobla de Segur
El nou vehicle serà igual que els altres dos adquirits pel Departament per dinamitzar aquesta línia de Ferrocarrils de la Generalitat
La tercera unitat donarà cobertura a l’increment de la demanda, que ha crescut ha crescut un 200% els primers sis mesos de 2017
El Departament de Territori i Sostenibilitat invertirà a l’entorn de 6 milions d’euros en la compra d’un nou tren per a la línia Lleida – la Pobla de Segur, que serà igual als dos que circulen per aquest servei operat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). El consell d’administració d’FGC ha aprovat aquesta setmana la compra de la nova unitat que donarà cobertura a l’increment de demanda experimentat per la línia, que ha crescut un 200% els primers sis mesos de 2017. Entre gener i juny ha transportat 91.969 usuaris, 61.329 més que el mateix període de l’any anterior.
Imatge dels dos trens que donen actualment servei a la línia de la Pobla.
La nova unitat permetrà FGC disposar de material de reserva i/o reforç no només per l’augment d’usuaris sinó també per fer front a futures eventualitats derivades de les revisions de cicle mitjà i llarg dels dos trens que ara donen servei a la línia, que obligaran a immobilitzacions més llagues del material. El termini de lliurament del nou tren és de 21 mesos.
Amb una longitud aproximada de 50 metres, els trens de la línia Lleida – la Pobla tenen una capacitat màxima de 201 viatgers cadascun (104 dels quals asseguts). El disseny interior és obert i diàfan, gràcies a les grans dimensions de les finestres, i inclou equipaments i serveis essencials per garantir la comoditat i el confort dels usuaris. Així, compta amb sistemes de climatització i d’informació al viatger amb equips de megafonia i intèrfons, a més d’endolls a l’interior per carregar qualsevol aparell electrònic.
Els trens estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda i disposen d’espais per col·locar cotxets de nadons, bicicletes i cadires de rodes. Atès que aquesta línia no és electrificada, funcionen amb dièsel de gran eficiència i mínima emissió de gasos.
El Departament de Territori i Sostenibilitat va invertir 9,4 milions en l’adquisició dels dos nous trens, a més de les actuacions que s’han realitzat en les estacions de la línia, d’uns 1,5 milions d’euros, per millorar la megafonia, l’atenció al client i procurar un accés adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda.