Page 19 of 30
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 17/11/2009 15:03
by 122-042-132
No, no és va fer amb tuneladora, crec que és va fer en el sistema de mina; però és igual 500 ó 850 metres, amb la quantitat d'obres que és fan avui en dia, ja no és el preu; és una manca de planificació. Quan sería una de les millors inversions socials en el Metro de Barcelona, apropar tota la part alta de la ciutat (tots els serveis mèdics de la Vall d'Hebron, i la univeritat de les llars Mundet), a Nou Barris, St. Andreu, Santa Coloma i Badalona, i una connexió nord-sud impressionant, tot per conectar la L3 amb la L1. Salut companys!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 17/11/2009 15:46
by Miquel
BCN2008 wrote:No són només 500 metres: Segons el Google Earth serien 850 metres aproximadament, comptant la cua de maniobres de Trinitat Nova i sense comptar la possible cua de Trinitat Vella. En tot cas, la longitud que podriem restar-li de la cua de maniobres de Trinitat Nova se la podriem sumar amb la cua de Trinitat Vella. 850 metres nous de tunel poden costar molt més del que sembla: Entre estudis, obres i el cost de fer l'estació podrien apujar molt la factura.
Salutacions!
Perdoneu l'off topic, però BCN2008, em pots dir que és el que tens activat del Google Earth per a que apareguin el traçat de les línies de metro??
Tornant al tema, a jo hi veig bé la prolongació de la L1 a Sant Boi desde el Prat. Obviament, si durant el tunel, no hi han cap parada entre el mitg, i suposo que amb els trens a 80Km/h serà força ràpid.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 17/11/2009 15:48
by Vilarrubla
doncs dibuixant-ho.
St. Boi-El Prat, ramal de la L-A
Posted: Tuesday 17/11/2009 17:34
by Guigui
Miquel wrote:Tornant al tema, a jo hi veig bé la prolongació de la L1 a Sant Boi desde el Prat. Obviament, si durant el tunel, no hi han cap parada entre el mitg, i suposo que amb els trens a 80Km/h serà força ràpid.
Tindria molt més sentit fer-hi un ramal de la L-A, amb l'ample degudament unificat a UIC. Al ritme que van les idees i les seves execucions en aquest país, podria fer-se coincidir tot.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Wednesday 18/11/2009 13:57
by Santfeliuenc
Hola,
Obviamente no habría ninguna estación, pero de túnel nada, sería un ramal que iría en superficie, creo yo. Evidentemente mejor para FGC procedente de Sant Boi y destinado a entrar directamente por Gran Vía, que no para la L1 del metro.
Saludos,
Sergio
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Wednesday 18/11/2009 15:30
by Miquel
Peró la idea es que els veïns de la zona del Prat, puguin anar amb Metro fins a Sant Boi sense haver de recular a Hospitalet o Barcelona, res més, ja que els que venim de l'Hospitalet i Barcelona ja tenim FGC, i es absurd anar amb la L1.
Veieu el que dic??
És més per als usuaris del Prat que per els d'altre lloc, i aixó afavoreix també als que venen amb Rodalies de la R2, ja que la L1 enllaça al Prat amb aquesta.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Wednesday 18/11/2009 15:53
by Trytasa Baldaquino
BCN2008 wrote:No són només 500 metres: Segons el Google Earth serien 850 metres aproximadament, comptant la cua de maniobres de Trinitat Nova i sense comptar la possible cua de Trinitat Vella. En tot cas, la longitud que podriem restar-li de la cua de maniobres de Trinitat Nova se la podriem sumar amb la cua de Trinitat Vella. 850 metres nous de tunel poden costar molt més del que sembla: Entre estudis, obres i el cost de fer l'estació podrien apujar molt la factura.
Salutacions!
No són tants metres... a les obres van foradar fins a la Meridiana, per la qual cosa gairebé la meitat del túnel està fet. Clar que valdrà diners... però què no ho vol, avui en dia? Almenys seria una bona solució per al final la línia 3.
Això sí que seria una obra de transport útil per a la Trini Vella, i no les giragonses estúpides del 126 i el 127 o el nou accés a la Meridiana des de la sortida 1 de la Ronda de Dalt.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 19/11/2009 13:59
by Santfeliuenc
Hola,
Miquel wrote:Peró la idea es que els veïns de la zona del Prat, puguin anar amb Metro fins a Sant Boi sense haver de recular a Hospitalet o Barcelona, res més, ja que els que venim de l'Hospitalet i Barcelona ja tenim FGC, i es absurd anar amb la L1.
Veieu el que dic??
És més per als usuaris del Prat que per els d'altre lloc, i aixó afavoreix també als que venen amb Rodalies de la R2, ja que la L1 enllaça al Prat amb aquesta.
Sí, lo he visto, y estoy de acuerdo, pero yo uniría la estación de Sant Boi de FGC con la del Prat en línea recta en paralelo a la carretera existente con una doble vía de ancho UIC, convertiría a UIC la línea de FGC Llobregat-Anoia y luego la prolongaría desde El Prat entrando por Gran Vía hasta enlazar con el otro tramo que vendría de Cornellà y L'H.
Saludos,
Sergio
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 19/11/2009 14:12
by Vilarrubla
Yo creo que lo que dices estaría bien pero con una matización, que al encontrarse con el FGC que viene de Cornellà y L'H siguiera paral·lelo hasta España y entrarlo ya en el interior de Barcelona... así luego se podría hacer la migración a UIC de toda la red de FGC sin afectar el tramo de Barcelona además que habría una cuadruplicación de vías para aumentar servicios o crear servicios directos hacía los puntos más lejanos.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Thursday 19/11/2009 19:43
by uriol108
Vilarrubla wrote:Yo creo que lo que dices estaría bien pero con una matización, que al encontrarse con el FGC que viene de Cornellà y L'H siguiera paral·lelo hasta España y entrarlo ya en el interior de Barcelona... así luego se podría hacer la migración a UIC de toda la red de FGC sin afectar el tramo de Barcelona además que habría una cuadruplicación de vías para aumentar servicios o crear servicios directos hacía los puntos más lejanos.
... Y por donde meterias esas nuevas vias de l'Hospitalet hasta plaça España ?
Túnel d'entrada cap a Pl. Espanya
Posted: Thursday 19/11/2009 21:23
by Guigui
Hi ha un magnífic carrer amplíssim anomenat Gran Via.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Friday 20/11/2009 0:02
by Vilarrubla
aixó mateix.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Friday 20/11/2009 7:24
by Santfeliuenc
Hola,
Vilarrubla wrote:Yo creo que lo que dices estaría bien pero con una matización, que al encontrarse con el FGC que viene de Cornellà y L'H siguiera paral·lelo hasta España y entrarlo ya en el interior de Barcelona... así luego se podría hacer la migración a UIC de toda la red de FGC sin afectar el tramo de Barcelona además que habría una cuadruplicación de vías para aumentar servicios o crear servicios directos hacía los puntos más lejanos.
Esa sería la idea, utilizar la cabeza, tener previsión, planificación y pensar que en el futuro, además de las cuadruplicaciones necesarias habrá que pensar en el cambio o paso de los FGC del Llobregat-Anoia a UIC. Si tenemos 2 tramos de doble vía de FGC entre BCN y Sant Boi, uno por L'H y Cornellà y el otro por Gran Vía y El Prat, mientras uno de esos tramos se va cambiando a UIC, lógicamente el más antiguo, se usaría el otro. Y digo lógicamente porque debería ser lógico y evidente que el tramo nuevo a construir, es decir, el de Sant Boi a Pl. Espanya pasando por El Prat, es de suponer que como se haría nuevo se haría con un tercer raíl ya preparado para ese UIC y construido, con lo cual y cuando se tuviese que cambiar no fuese necesario hacer nada y simplemente trabajando en el futuro los Sres. de mantenimiento por las noches o festivos, habría que retirar el raíl del ancho métrico.
Con ese ramal del Prat en la red de FGC se podría pensar también en un ramal al aeropuerto... ya fuese construyéndolo de forma directa en la primera fase, que es cuando yo lo haría, o bien dejándolo para una segunda fase. De tal forma que yo colocaría una línea entre Pl. Espanya y el recinto aeroportuario y otro entre dicho recinto y Sant Boi. Cuando los FGC se prolongasen más allá de Pl. Espanya, la línea también se ampliaría y la otra línea se podría extender a Martorell desde el aeropuerto. Visto que el servicio de RENFE al aeropuerto no solamente es lamentable y deplorable sino que además no se hace nada por mejorarlo ni adecuarlo a los tiempos que corren, no se le aplican las frecuencias que serían necesarias, se avería constantemente y tras la llegada del AVE todo esto, lejos de haber terminado, encima continúa... lo lógico es que la ATM le quite a esta operadora nefasta esa línea y se la dé a otra ¿no?
Saludos,
Sergio
L'incest ferroviari de sempre
Posted: Friday 20/11/2009 15:05
by Guigui
Santfeliuenc wrote:Visto que el servicio de RENFE al aeropuerto no solamente es lamentable y deplorable sino que además no se hace nada por mejorarlo ni adecuarlo a los tiempos que corren, no se le aplican las frecuencias que serían necesarias, se avería constantemente y tras la llegada del AVE todo esto, lejos de haber terminado, encima continúa... lo lógico es que la ATM le quite a esta operadora nefasta esa línea y se la dé a otra ¿no?
El problema és que la infraestructura de l'actual línia a l'aeroport és Adif, integrant d'aquell incest anomenat Renfomentadif.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Friday 20/11/2009 17:23
by Santfeliuenc
Hola,
La liberalización del sector está cerca, lo ralentizarán todo lo que puedan, pero vendrá.
Saludos,
Sergio
Liberalització
Posted: Friday 20/11/2009 17:46
by Guigui
Santfeliuenc wrote:La liberalización del sector está cerca, lo ralentizarán todo lo que puedan, pero vendrá.
La liberalització de rodalia no està contemplada per la legislació comunitària.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Friday 20/11/2009 18:34
by Santfeliuenc
Hola,
¿Renfomentadif forever?
Saludos,
Sergio
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 24/11/2009 16:20
by Javi M
Hola
¿Però no havien acordat ja el transpàs a la Generalitat de Rodalies?
Perdoneu-me però es que d'això no m'entero
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 24/11/2009 16:34
by Vilarrubla
Si ho dius per la liberalització del sector... crec que volen dir que adif (o el Govern) no té l'obligació de liberalitzar trams ferroviàris que siguin d'interés públic (si no se li'n diu així, és similar). És a dir que si una empresa proposa Adif fer un servei de rodalies, Adif li ho pot negar si volen, mentre que si una empresa vol fer un servei de mercaderies, si és viable no li ho poden negar.
(al mens jo ho entenc així, els experts podran dir-ho millor)
Sobre Rodalies, si que s'ha traspassat a la Generalitat, però fins el gener no es farà efectiu, però igualment el servei el farà Renfe perquè hi ha un contracte que no s'acaba fins a finals del 2010 i per tant haurien de pagar una multa per rescindir-ho, suposo que ben grossa, a part de que la Gene no té una vareta màgica per tenir desenes de trens d'un dia per un altre i fer-ho fer a FGC o a una nova. Però igualment les vies seguiran sent d'adif.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Posted: Tuesday 24/11/2009 18:48
by ferroviario_catalan
Vilarrubla wrote:Sobre Rodalies, si que s'ha traspassat a la Generalitat, però fins el gener no es farà efectiu, però igualment el servei el farà Renfe perquè hi ha un contracte que no s'acaba fins a finals del 2010 i per tant haurien de pagar una multa per rescindir-ho, suposo que ben grossa, a part de que la Gene no té una vareta màgica per tenir desenes de trens d'un dia per un altre i fer-ho fer a FGC o a una nova. Però igualment les vies seguiran sent d'adif.
Que quieres decir con esto, que la Generlitat una vez empiece a gestionar las Cercanías de Barcelona, pretende incorporar trenes propios?
Yo creía que los trenes, seguirán siendo los de renfe, vamos, los 447, 450, 451, civias...