Page 19 of 22

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 28/07/2015 0:03
by Miquel
Ecomobisostrans wrote:En els horaris pel mes d'agost hi ha un error: 3 dels trens Barcelona-Terrassa consten com S5 però fan les parades dels S1: https://www.fgc.cat/downloads/horaris/T ... _jul15.pdf ara ves a saber si l'error es el número o les parades.
És un error, doncs no fa parada a les estacions urbanes de Barcelona i si les fa a les barcelonines de Collserola. Així que és un S1 amb totes les de la llei.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 28/07/2015 22:34
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... onomica.do

President Mas: "Davant l'escassetat de recursos, les inversions s'han de concentrar on hi ha més gent i activitat econòmica"
· El cap de l’Executiu ha inaugurat aquesta tarda el perllongament de la línia d’FGC a Terrassa, que inclou tres noves estacions
 
· Artur Mas destaca “que quan tenim capacitat de decisió i instruments a la mà, som un país capaç de fer les coses molt bé”
 
· La nova infraestructura ferroviària, que ha suposat una inversió de 401 milions d’euros, millorarà la mobilitat a l’interior de la ciutat i la connexió amb el Vallès i l’àrea metropolitana de Barcelona

L'il·lustrador terrassenc Conrad Roset mostra el vagó que ha pintat al president, l'alcalde i el conseller Vila. Autor: Rubén Moreno
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha subratllat aquesta tarda, en l’acte d’inauguració del perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa, que, “quan hi ha pocs recursos públics, aquests s’han de concentrar allà on hi ha més gent i més activitat econòmica”.
 
El cap de l’Executiu ha lamentat que en els darrers anys l’Estat espanyol hagi destinat “milers de milions d’euros a l’AVE en llocs on un es pregunta si hi ha un mínim de demanda per cobrir les necessitats”, mentre que “les infraestructures són molt més justes en llocs que estan saturats de gent i activitat”.
 
“El govern central haurà invertit al sistema de rodalies de Catalunya la meitat dels 800 milions d’euros que ha invertit el Govern de la Generalitat a Terrassa i Sabadell”, ha destacat Mas, que ha qualificat de “desproporció total” aquestes xifres i ha posat en dubte els criteris d’eficiència i de bon ús dels recursos públics que s’han seguit.
 
Per aquest motiu, ha desitjat que, “davant de tantes inversions amb dubtosa eficiència, a partir d’ara les inversions es concentrin on hi ha necessitat de gent i d’activitat econòmica”, perquè “del bon funcionament dels pulmons d’activitat econòmica després se’n beneficia tothom”.
 
En aquest sentit, el president s’ha felicitat de la posada en servei del perllongament de la línia de FGC a Terrassa, i ha assegurat que infraestructures com aquesta demostren que “quan tenim capacitat de decisió i instruments a la mà, som un país capaç de fer les coses molt bé”.
 
El fet de “poder fer polítiques pròpies”, ha subratllat, “acaba revertint en una vida millor per a la gent de Catalunya”, que s’acaba traduint en molts camps: “Quan Catalunya ha tingut una certa capacitat de decisió, hem aconseguit fer un dels millors sistemes sanitaris de tota Europa i el millor sistema universitari de tot l’Estat espanyol; hem pogut desplegar una policia pròpia i hem arribat a un índex d’eficiència d’aquest cos molt notable; hem pogut desenvolupar una companyia pròpia de transport públic, els FGC, i l’hem convertit en una de les millors companyies de transport públic de tota la UE”.
 
 
Una infraestructura prioritària
 
El perllongament de la línia dels FGC a Terrassa, que entrarà en funcionament demà, ha estat, com ha explicat el president, “una prioritat en un moment de gran escassetat de recursos públics”.
 
El cap de l’Executiu ha demanat disculpes per tots els inconvenients que ha causat el fet que l’obra s’hagi allargat 12 anys, però ha remarcat que aquesta inversió va ser prioritària en arribar al Govern, malgrat que l’accés al crèdit estava pràcticament tancat.
 
En aquest sentit, ha destacat que, juntament amb Terrassa,  també es va decidir prioritzar Sabadell i una part important de la L9 de Barcelona, i ha explicat que la previsió és que el 2016 es pugui posar en servei la inversió a Sabadell i, al febrer del mateix any, la línia 9 del metro des de la Zona universitària a la terminal 1 de l’Aeroport del Prat.
 
El nou tram inaugurat dels FGC avui té una longitud de 4 quilòmetres des de l’estació de Terrassa Rambla, on finalitzava la línia ara, fins al barri de Can Roca, al nord de la ciutat. Amb el perllongament, entren en funcionament tres noves estacions: Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides.
 
La nova infraestructura ha suposat una inversió de 401 milions d’euros i millora notablement la mobilitat del transport públic a Terrassa i  la connexió amb el Vallès i l’àrea metropolitana de Barcelona, a més de potenciar la intermodalitat amb Rodalies. És previst que amb aquest perllongament de la línia, la xarxa de FGC sumi 5,5 milions de viatgers l’any i suposarà per al Metro del Vallès 3 milions d’usuaris nous.
 
L’execució d’aquestes obres ha generat entre 200 i 800 llocs de treball directes, en funció del desenvolupament dels treballs. A partir d’ara, amb la posada en servei del nou tram, FGC amplia la seva plantilla en 45 persones, i es calcula que els llocs de treball induïts en els pròxims cinc anys seran 1.250, uns 250 llocs de treball per any.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 28/07/2015 22:41
by Granolleri
Aquesta tarda m'he acostat a les portes obertes que feien a les noves estacions. Només dir que la resposta per part dels terrassencs ha estat massiva doncs en qüestió de només mitja hora s'han esgotat tots els bitllets commemoratius i han hagut d'obrir els torniquets de les noves estacions perquè els terrassencs les poguessin visitar. Els trens ja admetien passatge i també anaven plens de gom a gom.

Per el que fa a les estacions, encara no ho puc valorar gaire perquè amb la gentada que hi havia no es podia veure bé les coses, però el que m'ha desagradat són les andanes estretes de Vallparadís-Universitat i que només un dels quatre ascensors s'aturin al vestíbul intermedi (el que dóna accés al Parc de Vallparadís).

L'enllaç entre FGC i RENFE encara no està operatiu (però les màquines autovenda de RENFE ja funcionaven), tot i que a la taquilla de RENFE m'han dit que demà ja es trobarà en servei. El nou vestíbul de RENFE no disposarà de venda de bitllets per taquilla, només per màquina.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 28/07/2015 22:46
by Adolescent barceloní
Les instal·lacions m'han agradat. Coincideixo amb en Granollerí en el tema de les andanes de Vallparadís. Efectivament, els terrassencs han acudit en massa a la inauguració, i se l'han presa com una gran festa. El túnel és curiós, amb aquelles espècies d'andanes laterals.

El protocol de seguretat d'Artur Mas és impressionant; moltíssima seguretat tant personal com Mossos. Al seu discurs, que he enregistrat com bonament he pogut amb la càmera i sense trípode (no tinc bon pols), ha parlat també de la línia 9 del metro, dient que prioritzen Terrassa i Sabadell que no pas la L9.

Salutacions al Raúl López, company de premsa per al Magazín, i també a Bernat Borràs (he parlat amb tu una estona, però no m'he presentat), així com a la resta de companys que cobrien la notícia.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Wednesday 29/07/2015 0:08
by raulitinbcn
http://magazin.amicsdelbus.com/20150729 ... -terrassa/
El president Artur Mas inaugura el perllongament de la línia d’FGC a Terrassa
El president de la Generalitat, Artur Mas, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presidit avui dimarts, dia 28 de juliol, la inauguració de perllongament de la línia d’FGC a Terrassa. L’acte ha tingut lloc a les cinc de la tarda a l’estació de Vallparadís Universitat i, prèviament, ha realitzat un viatge inaugural des de l’estació de Terrassa Nacions Unides.[veure fotos]

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Wednesday 29/07/2015 0:54
by victorcasta
Qui vagi a veure-les, s'adonarà de la cutrada que han fet per estalviar-se una escala mecànica de baixada... Omplir el forat amb planxes metàl.liques, per si en el futur les posen.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Thursday 30/07/2015 16:06
by Carlos González
Bueno, ara toca l'ampliació de la S2 de Sabadell, a veure si l'inauguren l'any que bé jjejeje :P :D :) ;)

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Thursday 30/07/2015 16:16
by Adolescent barceloní
Tècnicament l'any vinent, segons Mas.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 31/07/2015 12:38
by sergi
Coincido con la crítica que se hace a los andenes demasiado estrechos de la estación Vallparadís universitat .

Y con más razón teniendo en cuenta que he leído que ha sido la estación más utilizada de las 3 que han entrado en servicio.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 31/07/2015 18:18
by sag470
Algú ha conseguit el nou horari de la S1? He passat per Catalunya, Provença, Gràcia i Muntaner, i ni rastre.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 31/07/2015 18:59
by Carlos González
Perquè està encara obert aquest fil???, si ja s'ha inaugurat l'ampliació i ja ha entrat en servei, senyores i senyors, ja no crec que n'hi hagi de dir res més en aquest fil. 8-)

Mentre hi hagi diàleg, hi haurà fil

Posted: Friday 31/07/2015 19:04
by Guigui
Sí que hi ha coses a dir. La prova, els missatges publicats des de la inauguració.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 31/07/2015 22:12
by Granolleri
sag470 wrote:Algú ha conseguit el nou horari de la S1? He passat per Catalunya, Provença, Gràcia i Muntaner, i ni rastre.
FGC ja no edita horaris en paper a la Barcelona- Vallès.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Saturday 01/08/2015 15:31
by metring
Carlos González wrote:Perquè està encara obert aquest fil???, si ja s'ha inaugurat l'ampliació i ja ha entrat en servei, senyores i senyors, ja no crec que n'hi hagi de dir res més en aquest fil. 8-)
Si no vols dir res, endavant, però encara se'n parla de com han quedat les estacions, del temps de durada del viatge...

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Monday 10/08/2015 10:23
by pukyxd
El nou ‘metro' a Terrassa rep un 57% més de passatgers

Amb les tres noves estacions que es van posar en funcionament, s'ha passat dels 29.013 passatgers de mitjana del 2014 als 45.595 en una setmana

L'1 d'agost la demanda va pujar més d'un 101%

Les tres noves estacions de la línia S1 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) –tram conegut com a metro del Vallès– que es van posar en funcionament ara fa una setmana a Terrassa han comportat un increment del 57,2% en el nombre de passatgers respecte a la mitjana dels dies feiners i els caps de setmana dels mesos de juliol i agost de l'any passat.

Després de dotze anys d'obres pel canvi de projecte i per la falta de liquiditat econòmica, les xifres demostren l'“expectació i l'interès” de la població per les noves estacions, segons recull un comunicat de la companyia ferroviària. En total, unes 45.595 persones es van desplaçar per les estacions de Terrassa durant la primera setmana de servei del tram ampliat en relació amb les 29.013 de mitjana que es van registrar l'any passat. Així mateix, FGC destaca l'augment de la demanda al llarg del cap de setmana, ja que respecte a aquests mateixos dos dies de juliol del 2014, la demanda va augmentar fins a un 101,48% el dissabte dia 1 d'agost i un 93,1% el diumenge 2 d'agost.

Notícia Completa

Posted: Monday 10/08/2015 12:45
by Renfe445
En resumen, que la prolongación resultó ser un exitazo "quetecagas".

Re:

Posted: Monday 10/08/2015 20:25
by bigcoaster
Renfe445 wrote:En resumen, que la prolongación resultó ser un exitazo "quetecagas".
:plas :plas :plas

¡Éxitooooooo! (Spotify-Ad-Style)

Posted: Monday 10/08/2015 21:37
by Renfe445
bigcoaster wrote: :plas :plas :plas
¿Hay algún emoticono de reverencia pero al estilo teatro? :P :x

Es que un 101% es como decir que es la demanda que hay, más la demanda que hay, más algunos que pasaron por allí ( :P ) ese 1 de agosto.

Me espero las mismas expectativas para cuando hagan lo de Sabadell. ¡De exitazo en exitazo, señores!

Eso sí, si esto va vinculado a las elecciones, ¡por mí que todos los días sean en campaña electoral! 8-) 8-) 8-)

Re: ¡Éxitooooooo! (Spotify-Ad-Style)

Posted: Tuesday 11/08/2015 0:31
by Fran-Ikarus
Renfe445 wrote:Eso sí, si esto va vinculado a las elecciones, ¡por mí que todos los días sean en campaña electoral! 8-) 8-) 8-)
Lo malo en sí no es el periodo de campaña electoral, sino los 3000 y pico días anteriores que han hecho falta para construirlo...

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Saturday 29/08/2015 15:32
by metring
http://www.elpuntavui.cat/territori/art ... g-gas.html

Infraestructures
Les novetats a la línia S1 dels Ferrocarrils de la Generalitat
Arrencada a mig gas

Es compleix un mes de la posada en marxa de les tres noves estacions i dels 4 quilòmetres de prolongació dels Ferrocarrils a Terrassa
Tot i la gran l'expectació generada els primers dies i la bona acollida obtinguda, la coincidència amb l'agost i les vacances fa que la prova de foc del servei s'ajorni fins al setembre
Sandra Pérez

Com si d'una parella que comença a sortir es tractés, la relació durant el primer mes de funcionament entre el conegut com a metro del Vallès a Terrassa i els veïns del municipi i de poblacions properes s'ha caracteritzat per viure moments de coneixement i flirteig mutu. De les 9.500 persones que van trepitjar les noves instal·lacions –tres noves parades i 4 quilòmetres de prolongació que han costat 401 milions d'euros– durant la inauguració, a la qual va assistir el president de la Generalitat, Artur Mas, s'ha passat a un degoteig constant d'usuaris i curiosos que s'acosten a les noves estacions, sense produir cap tipus d'aglomeració, per preguntar tarifes, fer un primer cop d'ull a la principal novetat de l'estiu a Terrassa o simplement i, com és el més normal, utilitzar els ferrocarrils per moure's per la cocapital vallesana o per qualsevol altra de les opcions que ja oferia la línia S1 que acaba a plaça Catalunya, a Barcelona.

En produir-se a l'agost, en plenes vacances, l'arrencada s'ha fet a mig gas. Tot fa pensar, doncs, que la primera prova de foc per al nou servei ferroviari es viurà al setembre, quan tornin a la feina els terrassencs, els universitaris agafin de nou els llibres i les visites a la Mútua de Terrassa es multipliquin. De moment, segons comenten alguns usuaris, l'ambient aquest agost ha estat “tranquil”.

A les noves i espaioses estacions i andanes, hi conviuen els despistats que, per exemple, desconeixen on han de fer l'enllaç amb Renfe o a quina via han d'anar per anar cap a Barcelona, amb els que saben on van i coneixen a la perfecció els horaris i arriben quan està a punt de passar el tren. El silenci predomina dins i fora dels combois i només es trenca per les converses animades d'alguns usuaris o pel mateix soroll del tren. El personal que informa a les estacions –normalment, però no sempre, hi ha una persona a cada estació, segons expliquen alguns usuaris– va atenent les demandes amb calma però sense torbar-se. Pels terrassencs era una obra volguda i esperada. Han hagut de patir dotze anys d'obres i de nombrosos retards perquè el metro sigui una realitat. “Estic molt contenta. Visc a Nacions Unides i ara en pocs minuts sóc al centre”, diu Montse Castrillo, acompanyada d'una amiga i d'un nen petit mentre s'espera a l'estació de Terrassa Rambla, on abans s'acabava la línia. No perden, però, l'oportunitat per tornar a recordar el que ja es va demanar en la inauguració al president i al conseller de Territori, Santi Vila: reduccions en la tarifa. Segons va exposar l'alcalde, Jordi Ballart (PSC), els terrassencs pateixen un greuge comparatiu respecte a altres ciutats de la comarca com Sabadell ja que han de pagar una zona tarifària tres.

A l'estació de Vallparadís Universitat, María Ángeles Recio assegura que per als veïns de Rubí, com és el seu cas, el metro també ha estat una bona notícia: “Tardem uns minuts a arribar a la Mútua de Terrassa. Abans, sobretot en el cas de la gent gran com la meva mare, es feia més complicat perquè havien de caminar més o agafar més transports.” La dona també veu positiu que existeixi un intercanviador a Terrassa Estació del Nord per fer el transbord amb Renfe. Hi ha un passadís d'unió, relativament curt malgrat que per a una persona que el trepitgi per primera vegada pot no semblar-ho ja que no és del tot recte.

“És curiós... Està molt bé, malgrat que el vestíbul de l'estació m'ha semblat una mica petit i ara no hi havia cap persona que donés informació”, diu Núria Bugunyà, asseguda per primer cop en un comboi aturat a l'estació Terrassa Nacions Unides. L'acompanyen els seus pares, una parella que es desplaça a Barcelona sovint i que ha vist com ara ho té més fàcil. “Abans anaven caminant fins a l'estació del centre”, explica la dona. “Les primeres setmanes sembla que hi havia més gent. Ara no n'hi ha gaire, però segur que és per les vacances”, diu l'home. Almenys en part, Bugunyà és bastant encertat ja que durant la primera setmana al nou metro va augmentar fins a un 57% el nombre d'usuaris. Les dades del primer mes, però, encara no estan disponibles.

Dotze anys d'espera
Les obres de prolongació de la línia S1 dels Ferrocarrils de la Generalitat s'han allargat dotze anys. Les tres noves estacions i els 4 quilòmetres de vies han suposat una inversió de 401 milions d'euros per part de la Generalitat. La posada en marxa del nou servei va generar els primers dies una gran expectació entre els terrassencs perquè era una obra volguda i esperada
La tornada a la feinai a la universitat i l'increment de visites a l'hospital posaran a prova les millores