Page 19 of 19
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Friday 16/09/2011 13:44
by genissimon
Jo crec que la línia orbital és molt més viable i, per tant, probablement la veurem construïda. De fet, tan sols construint els dos trams extrems del projecte actual (Mataro-Granollers i Vilanova-Vilafranca) es podria explotar la línia a partir d'ampliar l'actual recorregut de la R8: de Granollers a Mataró i de Martorell a Vilafranca i Vilanova. Si, al final es construeixen els intercanviadors entre la R8 i la R3 a Santa Perpètua i entre la R8 i la R4 a prop del Baricentro (Barberà-Cerdanyola), ja suposaria una gran millora, tot i que amb el projecte original la millora és molt superior. Es tracta d'una línia destinada directament a trens de rodalia.
A l'Eix Transversal Ferroviari jo li veig la utilitat com a gran corredor de mercaderies per on també s'haurien de fer passar trens de viatgers. És per això que caldria executar-lo directament en ample UIC i, probablement, electrificat a 25KVca. Jo, potser, rebaixaria el plantejament inicial dels 4300 metres de radi mínim de corba (uns 300 Km/h de velocitat) als 3300 metres (uns 250 Km/h de velocitat) de cara a reduir costos i, també, l'impacte ambiental de l'obra. En els ramals d'accés a les poblacions aquests paràmetres poden ser molt menys exigents: entre 800 i 1300 metres (entre 120 i 160 Km/h).
Salut !!
Pe Jorba wrote:Si ara s'ha oficialitzat l'aturada del projecte Eix Transversal, d'aquí a quatre dies li tocarà el torn (de l'enterrament) a la Via Orbital. ¿O no?
Una obra supèrflua en la seva concepció actual
Posted: Friday 16/09/2011 14:45
by Guigui
La Línia Orbital presenta unes diferències fonamentals respecte a l'ETF. D'una banda, i com ja ha dit en genissimon, permet la construcció per trams que, per si sols, ja tenen sentit i suposen una millora substancial de les comunicacions. De l'altra, i d'acord amb els darrers plans oficials, la LOF està plantejada per a servir directament el territori per on passa, ben al contrari de l'ETF.
A part de tot això, la rendibilitat de l'ETF com a eix de mercaderies tampoc queda del tot clara. Ara per ara, els dos principals punts d'entrada i sortida de mercaderies a Catalunya són les àrees de Barcelona i de Tarragona; cap de les dues queda servida per l'ETF. Després, el Corredor Mediterrani acabarà posant-se en marxa, de la manera que sigui i amb el finançament que sigui, però de ben segur que molt abans d'un hipotètic ETF, de manera que només caldria cobrir el tram entre Tarragona i Lleida per a suplir-lo del tot. Donada l'orografia d'un i altre hipotètic traçat, és molt més econòmica aquesta darrera variant.
Quedaria el trànsit intercomarcal de passatgers: entre Lleida i Manresa, haurien de mirar d'augmentar la velocitat comercial amb un mínim d'intervencions possibles (potser amb alguna rectificació de traçat al límit entre l'Anoia i la Segarra) i deixar-se de tren-tram, que no faria sinó enviar la gent de pet a l'autobús i al cotxe privat. Quant al transport Manresa-Vic-Girona, caldria veure quina demanda hi ha; ara per ara, molt m'ensumo que una bona oferta d'autobús a intervals regulars faria i de sobres; el principal punt en contra és la baixa densitat demogràfica fora d'aquestes tres ciutats i els seus voltants.
Per a les connexions entre Lleida i Girona, hi haurà l'Avant.
Re: Una obra supèrflua en la seva concepció actual
Posted: Sunday 18/09/2011 5:20
by nicolas
Guigui wrote:La Línia Orbital presenta unes diferències fonamentals respecte a l'ETF. D'una banda, i com ja ha dit en genissimon, permet la construcció per trams que, per si sols, ja tenen sentit i suposen una millora substancial de les comunicacions. De l'altra, i d'acord amb els darrers plans oficials, la LOF està plantejada per a servir directament el territori per on passa, ben al contrari de l'ETF.
A part de tot això, la rendibilitat de l'ETF com a eix de mercaderies tampoc queda del tot clara. Ara per ara, els dos principals punts d'entrada i sortida de mercaderies a Catalunya són les àrees de Barcelona i de Tarragona; cap de les dues queda servida per l'ETF. Després, el Corredor Mediterrani acabarà posant-se en marxa, de la manera que sigui i amb el finançament que sigui, però de ben segur que molt abans d'un hipotètic ETF, de manera que només caldria cobrir el tram entre Tarragona i Lleida per a suplir-lo del tot. Donada l'orografia d'un i altre hipotètic traçat, és molt més econòmica aquesta darrera variant.
Quedaria el trànsit intercomarcal de passatgers: entre Lleida i Manresa, haurien de mirar d'augmentar la velocitat comercial amb un mínim d'intervencions possibles (potser amb alguna rectificació de traçat al límit entre l'Anoia i la Segarra) i deixar-se de tren-tram, que no faria sinó enviar la gent de pet a l'autobús i al cotxe privat. Quant al transport Manresa-Vic-Girona, caldria veure quina demanda hi ha; ara per ara, molt m'ensumo que una bona oferta d'autobús a intervals regulars faria i de sobres; el principal punt en contra és la baixa densitat demogràfica fora d'aquestes tres ciutats i els seus voltants.
Per a les connexions entre Lleida i Girona, hi haurà l'Avant.
De acuerdo hasta en las comas.
Re: Una obra supèrflua en la seva concepció actual
Posted: Sunday 18/09/2011 9:18
by victorcasta
Guigui wrote:La Línia Orbital presenta unes diferències fonamentals respecte a l'ETF. D'una banda, i com ja ha dit en genissimon, permet la construcció per trams que, per si sols, ja tenen sentit i suposen una millora substancial de les comunicacions. De l'altra, i d'acord amb els darrers plans oficials, la LOF està plantejada per a servir directament el territori per on passa, ben al contrari de l'ETF.
A part de tot això, la rendibilitat de l'ETF com a eix de mercaderies tampoc queda del tot clara. Ara per ara, els dos principals punts d'entrada i sortida de mercaderies a Catalunya són les àrees de Barcelona i de Tarragona; cap de les dues queda servida per l'ETF. Després, el Corredor Mediterrani acabarà posant-se en marxa, de la manera que sigui i amb el finançament que sigui, però de ben segur que molt abans d'un hipotètic ETF, de manera que només caldria cobrir el tram entre Tarragona i Lleida per a suplir-lo del tot. Donada l'orografia d'un i altre hipotètic traçat, és molt més econòmica aquesta darrera variant.
Quedaria el trànsit intercomarcal de passatgers: entre Lleida i Manresa, haurien de mirar d'augmentar la velocitat comercial amb un mínim d'intervencions possibles (potser amb alguna rectificació de traçat al límit entre l'Anoia i la Segarra) i deixar-se de tren-tram, que no faria sinó enviar la gent de pet a l'autobús i al cotxe privat. Quant al transport Manresa-Vic-Girona, caldria veure quina demanda hi ha; ara per ara, molt m'ensumo que una bona oferta d'autobús a intervals regulars faria i de sobres; el principal punt en contra és la baixa densitat demogràfica fora d'aquestes tres ciutats i els seus voltants.
Per a les connexions entre Lleida i Girona, hi haurà l'Avant.
Si hem de parlar de línies noves i de la seva utilitat per als trens mercants, és molt més necessari construir una nova línia entre Tarragona i Castellbisbal, dedicada exclusivament a les mercaderies, línia que ha aparegut en alguns esborranys de la Generalitat i que encara ningú es pren seriosament, però que en el futur serà necessària: la LAV entre Camp de Tarragona i Barcelona ja presenta una densitat de trànsit prou alta (que creixerà) i la línia actual de Vilafranca ha de poder-se dedicar exclusivament als trens de rodalia; és a dir, que quan el Corredor Mediterrani estigui plenament operatiu i el volum de trens de mercaderies (intra-CM o cap a Europa) creixi, serà notòria la necessitat d'aquesta variant exclusiva per a mercants.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Tuesday 08/11/2011 13:32
by UT440_132M
http://www.naciodigital.com/gironainfo/noticia/19055
ACN / Redacció | Actualitzat el 08/11/2011 a les 07:44h
ICV creu que l'eix transversal ferroviari ha de ser inversió prioritària
El candidat ecosocialista per Lleida assegura que la infraestructura descongestionaria el tràfic de mercaderies per carretera
El candidat d'ICV-EUiA per Lleida al Congrés, Josep Maria Carles, considera que la inversió més important ha de fer l'Estat és l'eix transversal ferroviari de Lleida a Girona ja que, tot i que els vagons i l'explotació dependria de la Generalitat, la construcció de les vies és competència del govern espanyol. Carles considera que aquesta infraestructura, que hauria d'incloure una ramificació entre Cervera i Igualada, permetria oferir un servei de rodalies als municipis del voltant. A més, ha destacat, permetria descongestionar l'intens trànsit de mercaderies de l'A-2, milloraria la qualitat ambiental i permetria estalviar en combustible, ja que es preveu una gran pujada del preu del petroli. ICV-EUiA aposta pels mitjans de transport menys contaminants, amb menys impacte econòmic i que pugui utilitzar la majoria de la població. Per això aquest dilluns han defensat el Pla Ferroviari Català, conegut com Pla Tren 2014, promogut per la PTP Associació per a la Promoció del Transport Públic que pretén que la prioritat de l'Estat ha de ser la construcció de l'eix transversal ferroviari entre Lleida i Girona. Els ecosocialistes ho consideren "factible" ja que "es pot desenvolupar en uns 6 anys aprofitant els recursos ja existents". El candidat d'ICV-EUiA per Lleida al Congrés, Josep Maria Carles, ha explicat que aquesta infraestructura disminuiria els actuals temps de trajecte, es baixarien les emissions de CO2 i el consum de petroli i contribuiria a reactivar l'economia i generar ocupació. A més, expliquen, seria també viable econòmicament ja que el seu cost calculen que estaria al voltant dels 7.000 milions d'euros, uns diners que representen el 21.4% de les inversions previstes a l'Addicional 3a de l'Estatut o el que és el mateix, la meitat del cost de la línia Madrid-Barcelona-Frontera Francesa. Amb aquesta infraestructura, es calcula que el 94% de la ciutadania de Catalunya tindria accés a rodalies i totes les comarques de més de 50.000 habitants i municipis de més de 30.000 habitants tindrien estació ferroviària. Hi hauria servei de rodalies a Tarragona, Girona i Lleida, a més de Barcelona amb 16 línies de rodalies. A més, impulsaria el servei ferroviari de mercaderies ja que uniria les zones mes industrialitzades i l'interior del Catalunya amb els ports de Tarragona i Barcelona, amb França i amb el Corredor Mediterrani.
Somiar truites
Posted: Tuesday 08/11/2011 13:48
by Guigui
Els ecosocialistes ho consideren "factible" ja que "es pot desenvolupar en uns 6 anys aprofitant els recursos ja existents".
Fer Manresa-Girona en 6 anys? Només si és per a finançar-se venent llibres de ciència-ficció...
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Tuesday 08/11/2011 15:49
by Sagrerenc
Nació Digital wrote:A més, expliquen, seria també viable econòmicament ja que el seu cost calculen que estaria al voltant dels 7.000 milions d'euros, uns diners que representen el 21.4% de les inversions previstes a l'Addicional 3a de l'Estatut o el que és el mateix, la meitat del cost de la línia Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.
Em sembla que alguns haurien de tornar a la pesseta, perquè amb els euros encara no saben comptar. 7.000 milions d'euros és més d'1 bilió de pessetes, o el que és el mateix, gairebé 1.000 euros per cada català. Que una línia de 313 km (comptant ramals) costi la meitat que una de 800 km és una animalada!
M'agradaria saber què entén el Sr. Carles per "viabilitat econòmica". Jo em pensava que volia dir que els ingressos havien de compensar les despeses, però aquest senyor prescindeix dels ingressos per dir que una infraestructura és viable.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Thursday 10/11/2011 1:16
by gracienc
jejejej, si que es nota que s'apropen eleccions... i sempre ens passen l'aparador amb els mateixos projectes (perquè després no es tiren endavant).
Jo ja quasi penso que no es fan per poder dir a les properes (i les següents) eleccions que els faran o farien (... algun dia).jej
Si hi hagués un interès real de tirar endavant el país en el seu conjunt i aquests grans projectes s'anessin plantejant a escala més petita, amb cara i ulls (viabilitat econòmica!,prioritat d'eixos de transport!, consens del territori,...) pot ser ja tindríem una connexió entre Igualada i Cervera, i la línia d'Igualada a Martorell arreglada, en condicions per aquesta. I llavors ja estaríem parlant de fer un Manresa-Vic passant per Moià bla bla... i no es plantejarien fer tota una nova infraestructura entre Manresa i Lleida sinó aprofitar la que hi ha i arreglar-la (que sovint la millor solució és la més senzilla)... bla bla (tot això implicant canvis d'ample de via bla bla)---> ja ho sé, somiar és gratuït.
Però clar, llavors pot ser no tindríem 3%s per obres faraòniques ni donacions a partits polítics per part de ferrovial, dragados, sacyr,...
jejejej, i llavors en comptes d'estar fent ara desdoblaments a l'eix transversal (viari!) s'estarien ja fent obres del ferroviari!
Finalment dir que amb la situació actual i el que ve en endavant, no crec que aquest tema del fòrum tingui gaires més comentaris....
Salutacions!
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Saturday 24/12/2011 16:37
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2169 ... _abans_que
El conseller Recoder diu que hi ha altres prioritats abans que el tren transversal i afirma que és un projecte per executar a llarg termini
última actualització: 22-12-2011 (17:43)
El pressupost de l’eix transversal ferroviari, de 6.200 milions d’euros, és superior al tram català del corredor mediterrani.
Ho ha dit en una compareixença al Parlament, on ha assegurat que la línia orbital, que ha d’unir les ciutats de la segona corona, o la millora de línies existents són més necessàries i barates. De fet, el pressupost de l’eix transversal ferroviari, de 6.200 milions d’euros, és superior al tram català del corredor mediterrani.
El tren transversal és un projecte presentat l’estiu del 2005 per l’aleshores president Pasqual Maragall i que ja està inclòs al Pla Nacional d’Infraestructures. Uniria Mollerussa amb Girona passant per Igualada, Manresa i Vic.
Parada i fonda
Posted: Monday 26/12/2011 23:16
by Guigui
Estava cantat. Ara, si arriben a recuperar mai el projecte, que sigui amb cara i ulls, adaptat al territori per on passa i no un monstre faraònic d'aire transportat en alta velocitat.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Wednesday 14/03/2012 12:56
by Sky
L'Ajuntament d'Igualada lluitarà per l'Eix Transversal Ferroviari
Tots els grups municipals donen suport a una moció per reclamar el 'Tren Gran'
Aquest dimarts s'ha aprovat una moció presentada pel grup municipal socialista a l'Ajuntament d'Igualada en què es reclama l'Eix Transversal Ferroviari, que de moment, ha quedat desat en un calaix perquè el govern català no el considera prioritari, tal i com va expressar recentment el director general de Transports, Ricard Font. El 'Tren gran' havia de dotar la capital de l'Anoia d'una connexió ràpida amb Barcelona i l'Interior de Catalunya. La moció ha comptat amb el suport de tots els partits amb representació municipal, inclòs el de Convergència i Unió, que fins ara no s'havia pronunciat.
El text recull la necessitat del territori de desenvolupar aquesta infraestructura, prioritzant el ramal de connexió ferroviària d'Igualada amb Barcelona. A més, proposa crear una Taula Unida on tinguin representació tots els partits polítics de la ciutat, a més dels agents socioeconòmics com la Unió Empresarial, la Cambra de Comerç i els sindicats CCOO i UGT.
La moció preveu finalment traslladar l'acord als municipis veïns, al Consell Comarcal i a la Generalitat de Catalunya.
L'alcalde de la ciutat, el convergent Marc Castells, ha assegurat que les paraules de Ricard Font sobre el 'Tren Gran' es van malinterpretar i ha fet una aposta per la cooperació entre el sector públic i el privat per poder tirar endavant la infraestructura, assegurant que "tots junts" ho aconseguiran.
http://www.lamalla.cat/infolocal/catalu ... id=1019070
Gran coherència
Posted: Wednesday 14/03/2012 14:17
by Guigui
I mentrestant, celebren que allunyen l'estació d'FGC del centre. I on voldran posar l'estació d'això que anomenen "Eix Transversal Ferroviari" (en tot cas, un ramal)? A l'aeròdrom d'Òdena?
Tot plegat, sense tenir en compte que no es farà en els propers 30 anys.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Wednesday 14/03/2012 19:51
by lithops
Aquest dimarts s'ha aprovat una moció presentada pel grup municipal socialista a l'Ajuntament d'Igualada en què es reclama l'Eix Transversal Ferroviari...
El 'Tren gran' havia de dotar la capital de l'Anoia d'una connexió ràpida amb Barcelona i l'Interior de Catalunya. (...)
El text recull la necessitat del territori de desenvolupar aquesta infraestructura, prioritzant el ramal de connexió ferroviària d'Igualada amb Barcelona.
O sigui, reclamen l'ETF però el que els interessa de debó és la connexió amb Barcelona, com aquesta connexió forma part de la redacció de l'ETF fan veure que els interessa quan en realitat el que volen és el ramal cap a Barcelona. Per què els hi costa tant als polítics parlar clar?
Salutacions
Josep Maria
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Wednesday 14/03/2012 23:16
by nicolas
Sky wrote:L'Ajuntament d'Igualada lluitarà per l'Eix Transversal Ferroviari
Tots els grups municipals donen suport a una moció per reclamar el 'Tren Gran'
Bueno, y si preguntas en Sort te dirán que hay que extender la línea de La Pobla... por no hablar del reclamo de soterrar en Sant Cugat, y mejor no empecemos...
Vale la pena publicar estas cosas, o al menos hacerlo tan neutralmente, sin siquiera un guiño de sentido crítico? (en un periódico, digo, aquí claro que nos podemos reir todo el día de las ¨luchas¨ y ¨soportes¨ sin sentido)
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Monday 19/03/2012 13:47
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ferroviari
Societat Nació Digital | Actualitzat el 19/03/2012 a les 13:34h
Jordi Moltó: «Ara no és temps de fer volar coloms amb l'Eix Transversal Ferroviari»
El delegat del Govern a la Catalunya Central també diu que és una necessitat arreglar la connexió de tren entre Vic i Barcelona, però que no hi ha calendari ni recursos.
El delegat del Govern a la Catalunya Central, Jordi Moltó, ha assegurat que la millora de la connexió ferroviària entre Manresa, Vic i Igualada amb Barcelona és una "necessitat", però ha afirmat que en aquests moments "no hi ha ni calendari ni els recursos necessaris".
Moltó també ha desvinculat aquestes actuacions de la construcció de l’Eix Transversal Ferroviari. “Ara no és temps de fer volar coloms, ja que estem pagant les conseqüències d'algunes alegries que vam tenir en un passat", ha manifestat el delegat en relació a l’Eix Transversal. “Es tracta d’una infraestructura amb una inversió astronòmica que va llançar el tripartit i sense dir com la pensaven pagar”, ha afegit.
Moltó també ha assegurat que les obres de desdoblament de l’Eix Transversal estan molt avançades i podrien estar enllestides abans del previs, a l’estiu del 2013, tal com ja va anunciar Osona.com.
Més informació a Nació Digital
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Thursday 29/10/2020 12:23
by viictxr
L'alcalde d'Igualada, Marc Castells; el coordinador del pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias; i la Unió Empresarial de l'Anoia es comprometen a impulsar el tram Sant Guim - Igualada - Martorell de l'eix transversal ferroviari en el curt-mig termini gràcies als fons europeus de recuperació que arribaran durant els propers anys.
L'acte de la UEA, el IV Fòrum empresarial de l'Anoia, a més de presentar un extens document amb propostes d'infraestructures i mobilitat per la comarca, va servir per anunciar el compromís de desbloquejar un projecte ara qualificat com essencial pel territori començant per construir el tram ja esmentat.
Nota de premsa:
http://www.uea.cat/articles-mostra-4040 ... trial_.htm
Enllaç a l'acte complet en vídeo:
https://www.youtube.com/watch?v=mBcY8n5nRIg
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Thursday 29/10/2020 17:37
by ortegote
viictxr wrote: ↑Thursday 29/10/2020 12:23
L'alcalde d'Igualada, Marc Castells; el coordinador del pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias; i la Unió Empresarial de l'Anoia es comprometen a impulsar el tram Sant Guim - Igualada - Martorell de l'eix transversal ferroviari en el curt-mig termini gràcies als fons europeus de recuperació que arribaran durant els propers anys.
L'acte de la UEA, el IV Fòrum empresarial de l'Anoia, a més de presentar un extens document amb propostes d'infraestructures i mobilitat per la comarca, va servir per anunciar el compromís de desbloquejar un projecte ara qualificat com essencial pel territori començant per construir el tram ja esmentat.
Nota de premsa:
http://www.uea.cat/articles-mostra-4040 ... trial_.htm
Enllaç a l'acte complet en vídeo:
https://www.youtube.com/watch?v=mBcY8n5nRIg
Buenas,
Acaban de vender Humo por enesima vez, todos tranquilos que no lo van a hacer, el ETF esta bien enterrado y si es por que FGC en 2024 va a tener trenes entre Lleida y Manresa huele a electoralismo por parte del alcalde de Igualada, por que claro Igualada no va a ser menos que Manresa.
Sin crear polemica si la generalitat y FGC son incapaces de hacer la conexion de lleida pirineus y la linea de la pobla que no llega ni a 2km de vias, como van a hacer un ramal en ancho iberico de sant guima Igualada y despues Martorell, si no tienen ni la decencia de hablar de la linea Orbital y hacer los tramos Vilanova a Vilafranca y de Granollers a Mataro a que viene todo esto?
lluvia de millones de Europa para hacer este tramo? de verdad os lo vais a creer?
Siendo de la zona estos a mi no me engañan, demasiadas veces han prometido el soterramiento y es de FGC y que han echo? nada.
Ahora me callare un tiempo en este post y esperare a ver como empiezan las obras del Ramal.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Thursday 29/10/2020 18:17
by viictxr
ortegote wrote: ↑Thursday 29/10/2020 17:37
Buenas,
Acaban de vender Humo por enesima vez, todos tranquilos que no lo van a hacer, el ETF esta bien enterrado y si es por que FGC en 2024 va a tener trenes entre Lleida y Manresa huele a electoralismo por parte del alcalde de Igualada, por que claro Igualada no va a ser menos que Manresa.
Sin crear polemica si la generalitat y FGC son incapaces de hacer la conexion de lleida pirineus y la linea de la pobla que no llega ni a 2km de vias, como van a hacer un ramal en ancho iberico de sant guima Igualada y despues Martorell, si no tienen ni la decencia de hablar de la linea Orbital y hacer los tramos Vilanova a Vilafranca y de Granollers a Mataro a que viene todo esto?
lluvia de millones de Europa para hacer este tramo? de verdad os lo vais a creer?
Siendo de la zona estos a mi no me engañan, demasiadas veces han prometido el soterramiento y es de FGC y que han echo? nada.
Ahora me callare un tiempo en este post y esperare a ver como empiezan las obras del Ramal.
Toda la razón, desgraciadamente veo muy poco interés real en hacer realidad este proyecto tan necesario, aunque ojalá me equivoque.
Re: Eix transversal ferroviari
Posted: Friday 30/10/2020 9:18
by Sky
Ostres, l'ETF bellugant-se després de tots aquests anys és digne de Halloween.
Bé, en realitat això no seria ben bé el mateix perquè si no recordo malament l'ETF havia de ser tot via nova d'alta velocitat.