Page 19 of 26
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Friday 24/04/2009 23:14
by Pere
Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.
Video inici obres, part catalana
Posted: Saturday 25/04/2009 13:35
by UT440_132M
Seguint amb els videos, ara l'inici de les obres, a la part catalana. Tram La Molina - Urtx, ja sense vies.
Renovació de via entre Tarascon i La Molina.
Posted: Saturday 25/04/2009 19:37
by liniadelRipollés
S'estan duent a terme obres de renovació de via entre aquestes dues estacions, exceptuant els trams frontera-La Tor ample ibèric i frontera-Puigcerdà ample UIC.
. Queda clar que tant Espanya com França són països europeus que vetllen per les connexions i la germanor i fraternitat entre nordcatalans i sudcatalans.
Per banda francesa es col.loca nou carril i travessa bibloc, encara que a La Tor de Querol es fa renovació també amb monobloc. En aquests moments s'està renovant la platja de vies de La Tor i fa goig veure l'estació amb tants trens de balast i locomotores noves de trinca, rotulades en alemany i francès.
Pel que fa a la nostra banda, s'ha començat amb renovació per La Molina, oberta i amb personal i amb el plaer de poder entrar per via 5. Aquesta via s'anuncia per megafonia manual però no està rotulada a les andanes.
A comentar també que, amb motiu del centenari del Pont penjant Gisclard del tren groc aquest servei es fa amb autobús de dilluns a divendres fins al juny per tal de "recuperar tots els colors originals" d'aquest pont. És una bona notícia que RFF inverteixi en la conservació d'aquest lloc emblemàtic. Enhorabona!
S'utilitzaran mai els trams internacionals?
Posted: Saturday 25/04/2009 19:44
by Guigui
Em pregunto si Renfomentadif i SNCF/RFF pensen donar o permetre donar mai algun ús a aquests trams. Com es nota que Madrid i París queden lluny!
Re: S'utilitzaran mai els trams internacionals?
Posted: Saturday 25/04/2009 21:31
by liniadelRipollés
A nivell comarcal de la Cerdanya sembla ser que mostren una mica més d'interès pel tema que fins ara. De fet, millorar freqüències, reduir temps de viatge i facilitar els transbordaments interestatals va en benefici de Puigcerdà i de tota la comarca. Sovint s'oblida aquell públic potencial que vindria en transport públic.
Personalment no m'entra al cap la no renovació del tram La Tor-Puigcerdà en ample SNCF, així com la no renovació de l'ample Adif entre la frontera i La Tor de Querol. No puc entendre que l'exprés de París no arribi a Puigcerdà.
Guigui wrote:
Em pregunto si Renfomentadif i SNCF/RFF pensen donar o permetre donar mai algun ús a aquests trams. Com es nota que Madrid i París queden lluny!
[/quote]
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Sunday 26/04/2009 0:12
by liniadelRipollés
renovació francesa
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 27/04/2009 12:59
by liniadelRipollés
Bé, és a inversa. Fa tres anys que l'estació estava oberta sense personal, abans del BLAU amb TM estava tancada i sense personal.
Pere wrote:Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Monday 27/04/2009 23:54
by Pere
liniadelRipollés wrote:Bé, és a inversa. Fa tres anys que l'estació estava oberta sense personal, abans del BLAU amb TM estava tancada i sense personal.
Pere wrote:Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.
. Abans s'obria quan trobaven algú o quan feia falta.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Tuesday 28/04/2009 22:45
by liniadelRipollés
Per un missatge que puc contradir-te no t'enfadis, homenot
Pere wrote:liniadelRipollés wrote:Bé, és a inversa. Fa tres anys que l'estació estava oberta sense personal, abans del BLAU amb TM estava tancada i sense personal.
Pere wrote:Us informo que degut a aquestes obres, l'estació de La Molina s'ha reobert provisionalment amb personal de circulació, després de 3 anys d'haver-se tancat al poder-se telecomandar des de Puigcerdà.
. Abans s'obria quan trobaven algú o quan feia falta.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 29/04/2009 8:39
by Trenscat
Se sap alguna cosa de si han de pujar trens de balast o algun altre tren regular d'obres? (tipus els trens carrilers que van pujar fa un mes).
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 29/04/2009 9:57
by fubang
Bon dia.
Ahir va pujar una ALCO sola que va passar per Vic sobre les 14 hores direcció Ripoll.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 29/04/2009 18:34
by liniadelRipollés
Jo no he vist balast enlloc, exceptuant La Tor de Querol i aquest deu ser per a ús francès (espero)
Trenscat wrote:Se sap alguna cosa de si han de pujar trens de balast o algun altre tren regular d'obres? (tipus els trens carrilers que van pujar fa un mes).
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 29/04/2009 19:41
by alkolo89
Per ara de balast només hi ha una pila a la zona del pont de la carretera d'Urtx. Pel que fa a trens d'obre suposo que quant tinguin la plataforma enllestida per a començar a ficar via ja es deixarà veure algun.
Si vols Bernat, passat pel meu Flickr, que hi ha alguna foto de la pila de balast.
Flickr
Salut
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Thursday 30/04/2009 20:55
by awe
L'últim cop que vaig anar a Puigcerdà hi havia un parell d'Alcos de TECSA. Segons em va informar el personal que se'n cuidava, sortien només a la nit i no em varen especificar a quina feina es destinaven. No vaig demanar res més. Crec que era pel febrer.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Tuesday 05/05/2009 17:29
by tren250
He anat aquest cap de setmana. Informo d'alguns fets:
L'Alco 321-048 està a la via on es troba l'estado 1006. A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
La via està desmontada des de La Molina fins a meitat de camí entre UrTX-aLP I Queixans. A Urtx hi ha les antigues vies, molt desgastades. S'estan fent entre la Molina i Urtx-Alp instal·lacions de seguretat, com ''barandilles'', senyalització, renforçament de parets i túnels, etc.
A Puigcerdà segueix el cap de despatx de bitllets (d'algun lloc es tenen que agafar!) i a la Molina hi ha el centre de comandament.
Part francesa: La renovació està en pròxima fase d'anar a l'obra. Com mostreu en una de les fotos, la compayia encarregada de la renovació és VFLI (Voies Ferrés des Landes) amb material G1206 i BB66600-66400. A La Molina funciona la megafonia
.
Si em descuido alguna cosa, us la comentaré.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Tuesday 05/05/2009 22:38
by Pere
tren250 wrote:He anat aquest cap de setmana. Informo d'alguns fets:
L'Alco 321-048 està a la via on es troba l'estado 1006. A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
La via està desmontada des de La Molina fins a meitat de camí entre UrTX-aLP I Queixans. A Urtx hi ha les antigues vies, molt desgastades. S'estan fent entre la Molina i Urtx-Alp instal·lacions de seguretat, com ''barandilles'', senyalització, renforçament de parets i túnels, etc.
A Puigcerdà segueix el cap de despatx de bitllets (d'algun lloc es tenen que agafar!) i a la Molina hi ha el centre de comandament.
Part francesa: La renovació està en pròxima fase d'anar a l'obra. Com mostreu en una de les fotos, la compayia encarregada de la renovació és VFLI (Voies Ferrés des Landes) amb material G1206 i BB66600-66400. A La Molina funciona la megafonia
.
Si em descuido alguna cosa, us la comentaré.
Amb el teu permís, et corregeixo amb un parell de coses: a La Molina únicament es porta el comandament local de l'enclavament, ja que degut a que no hi ha via cantó Puigcerdà, els trens han d'entrar amb rebasament autoritzat (no és pas cap centre de comandament).
La travessa que permet el canvi d'ample i que s'està instal·lant a la línia, és la travessa de formigó.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Tuesday 05/05/2009 23:01
by victorcasta
tren250 wrote:A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
La travessa de formigó pot ser mono-bloc o bi-bloc, depenent si és una sola peça de formigó o dues, i després pot ser polivalent (permet dos amples) o d'un sol ample.
Tipus de travessa utilitzada
Posted: Tuesday 05/05/2009 23:09
by UT440_132M
victorcasta wrote:tren250 wrote:A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc), amb un petit racó de travesses de fusta de roure (suposadament per el tros no renovat de Planoles).
La travessa de formigó pot ser mono-bloc o bi-bloc, depenent si és una sola peça de formigó o dues, i després pot ser polivalent (permet dos amples) o d'un sol ample.
Si no vaig errat, diria que la travessa que utilitzen és la monobloc polivalent, permetent ample ibèric o UIC. Les de fusta són pels revolts que tenen un sobre-ample més gran del convencional.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Tuesday 05/05/2009 23:11
by Jordi Freixas
Pere wrote:tren250 wrote:A La Molina hi ha l'estil de travessa intercanviable (ignoro el seu nom, diria que és la bibloc),
La travessa que permet el canvi d'ample i que s'està instal·lant a la línia, és la travessa de formigó.
De fet, la denominació exacta d'aquest tipu de travesses em sembla que és la de bivalent.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Posted: Wednesday 06/05/2009 9:56
by genissimon