Page 19 of 23
Posted: Thursday 19/07/2007 19:24
by El LLOP
victorcasta wrote:Ahir a la nit, en les meves visites sismilerils em van explicar que ja hi ha un 9000 accidentat. Resulta que el Tren-Stop va frenar el tren quan estava al cul de maniobres de Paral·lel per evitar que col·lisionés amb el topall, doncs el motorista, ni corto ni perezoso, va tornar a traccionar i es va acabar menjant el topall.
i descarrilant
Posted: Friday 20/07/2007 21:09
by El LLOP
aquí us deixo una foto dels 9000 amb els seus companys d'explotació.
Posted: Friday 20/07/2007 23:15
by jlr
El LLOP wrote:aquí us deixo una foto dels 9000 amb els seus companys d'explotació.
De quan és la foto? Em sembla veure un 5000. Ja fa força dies que no en veig cap a la línia 2.
Posted: Saturday 21/07/2007 7:25
by El LLOP
de primers de juny. Aquest 5000 seria segurament l'últim que quedava.
Posted: Wednesday 01/08/2007 21:13
by Vox
Ahir vaig veure la 9518.
Vox
Preguntes
Posted: Wednesday 01/08/2007 22:04
by Guigui
Vox wrote:Ahir vaig veure la 9518.
Això vol dir que n'hi ha més de 100 numerats (en servei no, que es trepitjarien) o 95xx és la numeració dels remolcs (si és que la sèrie 9000 en té)?
Gràcies a qui m'ho pugui aclarir.
Re: Preguntes
Posted: Wednesday 01/08/2007 22:08
by U-Bahn
Guigui wrote:Vox wrote:Ahir vaig veure la 9518.
Això vol dir que n'hi ha més de 100 numerats (en servei no, que es trepitjarien) o 95xx és la numeració dels remolcs (si és que la sèrie 9000 en té)?
Gràcies a qui m'ho pugui aclarir.
És el número del remolc, i com que de remolc només hi ha una a cada tren, vol dir que hi ha (mínim) 18 trens.
Posted: Wednesday 05/09/2007 19:32
by aim
Revisc el thread per comentar una cosa.
L'altre dia vaig agafar un 9000 i vaig observar que el vidre de darrere la cabina no estava tintat. Avui he tornat a pujar a un altre (9060) i també tenia el vidre sense tintar.
Sabeu si és que ara els treuen tots així? O he tingut la sort d'enganxar els dos que van sense tintar?
Posted: Wednesday 05/09/2007 21:57
by hugobcn
aquestes són unes fotografies del primer 9000 que va arribar, realitzant les proves nocturnes per la línia.
espero que us agradin.
Posted: Wednesday 05/09/2007 22:00
by entfe001
La primera és preciosa!
I la segona també
Posted: Wednesday 05/09/2007 23:05
by Guigui
entfe001 wrote:La primera és preciosa!
Déu n'hi do, també, la segona! Ja se'm fa la boca aigua de pensar com m'amorraré al vidre de davant a la L9, quan faci de "conductor". Bé, potser serà amb la sèrie 12000, al ritme que van les obres...
Posted: Wednesday 05/09/2007 23:11
by U-Bahn
Ui, sembla que Bac de Roda sigui una estació fantasma!
Molt boniques, les fotos.
Posted: Wednesday 05/09/2007 23:18
by aarongilp
Em sumo també als elogis. Són precioses. Al seu costat les fotos nocturnes que he fet avui són horroroses (bé, ho són de per sí
).
Posted: Thursday 06/09/2007 9:19
by Trenscat
M'encanta la foto de la cabina del 9000 i el túnel il·luminat!!
Gràcies!
Posted: Thursday 06/09/2007 18:35
by JaMiRo!
Gràcies per les fotos, company!
Posted: Thursday 06/09/2007 21:45
by traveller
Jordilar wrote:Frenen el 100% elèctricament fins que s'aturen, que es quan sona el soroll nyiiiiiiiiiiaaaaccc. Total, amb la poca demanda d'aire que es nescessita per això...
Salut,
Hoola! A veure, m'he informat i sembla ser que aixo no acaba de ser aixi. Forma d'actuar del fre de servei: A l'inici, en quant es fica el primer punt de fre, entren 0'5 kilos d'aire al fre neumàtic, només per aproximar "zapatas", no per frenar, i a la vegada comença a frenar elèctricament. Llavors, segueix frenant elèctricament fins arribar als 15 km/h, que és quan entra el neumàtic, i entren tants kilos de pressió com punts de fre li fiquis. Existeix una forma de evitar el fre elèctric, que és directament ficant el punt 7, on s'obre directament el llaç d'emergència (o en cas excepcional, prement la "seta", on a més d'obrirse el llaç, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'estacionament). No obstant, la única forma d'evitar el fre neumàtic seria activant l'anul·lació de fre neumatic (i és en cas d'averia, prèvia autorització del CCM)
Espero sigui d'ajut.
Posted: Thursday 06/09/2007 23:39
by El LLOP
traveller wrote:Jordilar wrote:Frenen el 100% elèctricament fins que s'aturen, que es quan sona el soroll nyiiiiiiiiiiaaaaccc. Total, amb la poca demanda d'aire que es nescessita per això...
Salut,
Hoola! A veure, m'he informat i sembla ser que aixo no acaba de ser aixi. Forma d'actuar del fre de servei: A l'inici, en quant es fica el primer punt de fre, entren 0'5 kilos d'aire al fre neumàtic, només per aproximar "zapatas", no per frenar, i a la vegada comença a frenar elèctricament. Llavors, segueix frenant elèctricament fins arribar als 15 km/h, que és quan entra el neumàtic, i entren tants kilos de pressió com punts de fre li fiquis. Existeix una forma de evitar el fre elèctric, que és directament ficant el punt 7, on s'obre directament el llaç d'emergència (o en cas excepcional, prement la "seta", on a més d'obrirse el llaç, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'estacionament). No obstant, la única forma d'evitar el fre neumàtic seria activant l'anul·lació de fre neumatic (i és en cas d'averia, prèvia autorització del CCM)
Espero sigui d'ajut.
Puntualitzo: aixó que has escrit es correcte per les sèriies 1000-1100-2000-3000-4000 en la part que es refereix als 15 km/h i l'aproximació de sapates. De la s2100 no estic segur. A part del punt 7 i la seta, pots fer que el tren freni només pnumàticament sel.leccionat punt 1 del selector de velocitats a la sèrie 1000 i a les sèries 3000-4000-5000-6000-9000 sel.leccionant "Maniobra" o "Túnel" al selector de velocitats.
Pel que fa a les sèries 5000 i 9000. Tot i que no frenen 100% elèctricament, ho fan fins els 4-5 km/h aproximadament, el justet per acabar de "matar" el tren.En cas que s'apliquin les setes d'emergència, s'aplica frè d'emergència pneumàtic (aprox. 4 kg/cm2), s'aplica frè d'estacionament (mecànic) però NO S'OBREN els disjuntors.
El frè pneumàtic només es pot anul.lar actuant a sobre dels polsadors o les aixetes que equipen els cotxes i es poden anul.lar o un bogie o un cotxe sencer però MAI, MAI un tren sencer. Es pot circular amb passatge amb dos cotxes sense frè pneumàtic (sempre tenint en compte que el frè elèctric funcioni, i que es canvii el tren el mes aviat possible). Amb el que tu et refereixes amb l'anul.lació de frè pneumàtic prèvia autorització del CCM, es l'anul.lació del LLaç d'emergència que fa que el tren desfreni per poder circular (sense passatge) però no anul.la el frè sino les causes que el fan actuar; si deixes anar l'home mort, el tren es frenarà per emergència pneumàtica, igual que si apliques el punt 7 o tires de la seta.
Posted: Friday 07/09/2007 13:49
by traveller
El LLOP wrote:
Puntualitzo: aixó que has escrit es correcte per les sèriies 1000-1100-2000-3000-4000 en la part que es refereix als 15 km/h i l'aproximació de sapates. De la s2100 no estic segur. A part del punt 7 i la seta, pots fer que el tren freni només pnumàticament sel.leccionat punt 1 del selector de velocitats a la sèrie 1000 i a les sèries 3000-4000-5000-6000-9000 sel.leccionant "Maniobra" o "Túnel" al selector de velocitats.
Pel que fa a les sèries 5000 i 9000. Tot i que no frenen 100% elèctricament, ho fan fins els 4-5 km/h aproximadament, el justet per acabar de "matar" el tren.En cas que s'apliquin les setes d'emergència, s'aplica frè d'emergència pneumàtic (aprox. 4 kg/cm2), s'aplica frè d'estacionament (mecànic) però NO S'OBREN els disjuntors.
El frè pneumàtic només es pot anul.lar actuant a sobre dels polsadors o les aixetes que equipen els cotxes i es poden anul.lar o un bogie o un cotxe sencer però MAI, MAI un tren sencer. Es pot circular amb passatge amb dos cotxes sense frè pneumàtic (sempre tenint en compte que el frè elèctric funcioni, i que es canvii el tren el mes aviat possible). Amb el que tu et refereixes amb l'anul.lació de frè pneumàtic prèvia autorització del CCM, es l'anul.lació del LLaç d'emergència que fa que el tren desfreni per poder circular (sense passatge) però no anul.la el frè sino les causes que el fan actuar; si deixes anar l'home mort, el tren es frenarà per emergència pneumàtica, igual que si apliques el punt 7 o tires de la seta.
Per parts
:
- La sèrie 2100 també utilitza aquesta combinacio elèctric+neumatic a partir dels 15 km/h.
- Quant a lo de obrir el disjuntor tirant de la seta, estic segur que al 5000 si que s'obren, avans de posar-ho ho vaig mirar al manual de la sèrie 5000 (no disposo del de la sèrie 9000, però aviat el tindré)
- Correcte que només es pot anular el neumàtic de 1 o 2 cotxes perquè si no el tren mai acabaria de parar.
- L'anul·lació del llaç d'emergència no és només per desfrenar el tren, sino també per evitar que entrin el 3'5-4 kilos d'emergència (s'entén que no actuen l'home mort i el punt 7; la seta només obriria el disjuntor i activaria el fre d'estacionament, i crec que la tipica "caçada" de l'ATP en comptes de frenar el tren el deixaria en deriva "sense codis" (aixo últim està per confirmar).
Quan aconsegueixi el manual del 9000 revisaré el tema de quan entra el fre neumàtic a la frenada de servei, això queda pendent
Posted: Friday 07/09/2007 14:36
by El LLOP
- s2100 no estava segur, gràcies per l'aclaració.
- revisa el manual de la s5000 que tens ja que el primer tenia una pila d'errades que es van haver de corregir. Jo t'ho dic perquè ho he provat personalment, que el disjuntor no s'obre.
- l'anul.lació del llaç d'emergència fa que el tren no es pogui frenar per els sistemes que depenen del llaç (presostat de mínima, aparell d'alarma, etc). Ni el manipulador (punt 7) ni l'home mort depenen del llaç d'emergència (de fet l'home mort té el seu propi interruptor d'anul.lació).
El llaç d'emèrgencia no anul.la les caçades de l'ATP ja que son sitemes independents. Les úniques maneres d'anular l'ATP son : a) posar mode m+25 b) posar mode especial. Si l'ATP té una avaria que el deixa "clavat" per dir-ho d'alguna manera, l'única sol.lució sino funciona el possar-lo en mode especial, es desfrenar el tren buidant-lo d'aire, recollir els estacionaments i remolcar-lo.
Posted: Friday 07/09/2007 21:32
by nooiler
Avui per pura casualitat he vist dos camions transportant dues unitats de la 9000 circulant per la Rambla Guipuscoa a l'altura del pont calatrava, direcció cotxeres.