Page 19 of 36

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 11:59
by davroca5
Granolleri wrote:no obrir la línia 9, dinamitar el túnel i procedir a expropiar a tots els veïns situats a 5 kilòmetres a la rodona de la línia 9 i als ajuntaments afectats (Barcelona, L'Hospitalet, El Prat) perquè retornin fins l'últim cèntim a la resta de catalans i catalanes.
:riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure

Absolutament lamentables aquestes opinions, de veritat.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 12:09
by ortegote
Si no tengo mal entendido la Obra se Licito y se paralizo, ahora la han vuelyto a Licitar pero sin fecha de inicio de Obra.
Vamos que a los operarios con excavadoras y demas no se les espera ver por aqui y encima dicen 3 años, con nuestra experiencia en Obra Publica desde el ministerio el AVE hiba a llegar a Barcelona en 2004 y eso lo aseguro el Ministro Alvarez Cascos en Septiembre de 2013 y ya sabeis cuando se inaguro el AVE, Podemos seguir con la estación de la Sagrera tambien para 2004, Ups Todavia no esta terminada y no se sabe cuando (Estamos en 2015) y si hablo de la Generalitat pues tenemos Terrassa y Sabadell y la L9 L10, Vamos que las Obras no suelen cumplir esos años que dicen con la boca abierta e inaguran con la boca chica.

Yo no me creo nada, es tiempo de elecciones y ya vereis como en Septiembre como en Noviembre vuelve el Ministerio con la Promesa (estamos trabajando en ello) y la Generalitat Llorando de que empiezen las obras Ya.

Saludos y no nos enfademos con los Politicos, ellos no saben lo que hacen o si?

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 12:33
by Renfe451
Granolleri wrote:
Des de un punt de vista panbarceloní seria així, però com sempre oblideu que més enllà de Collserola hi ha vida, i que per als que venim de la resta de comarques en gran majoria l'únic accés que tenim si no és en cotxe i en les comptades línies d'autobús interurbà és el tren de rodalia.

Si s'haguessin fet les coses com cal, el metro a l'aeroport no s'hagués plantejat mai i el nou accés per a trens a l'aeroport l'haurien d'haver construït a mitges Generalitat-estat. Però com sempre, pagarem cara la grandesa en la que es creu Barcelona i llur àrea metropolitana al demanar fer arribar infraestructures inútils com el metro a l'aeroport, tenint present que com no paguen ells... encara que encara som a temps d'esmenar-ho: no obrir la línia 9, dinamitar el túnel i procedir a expropiar a tots els veïns situats a 5 kilòmetres a la rodona de la línia 9 i als ajuntaments afectats (Barcelona, L'Hospitalet, El Prat) perquè retornin fins l'últim cèntim a la resta de catalans i catalanes.
Saps que a la majoria de capitals europees tenen metro a l'aeroport? No cal anar lluny, Madrid o València en tenen! No obrir la línia 9 ara que ja han arribat un parell d'unitats i que en breu arrenquen les proves? Ens hem tornat bojos o què? Vols que continui agafant més pols del que ja ho està? El teu victimisme extremista anti-Barcelona, ja cansa, de debó.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 14:13
by Miquel
Renfe451 wrote:
Granolleri wrote:
Des de un punt de vista panbarceloní seria així, però com sempre oblideu que més enllà de Collserola hi ha vida, i que per als que venim de la resta de comarques en gran majoria l'únic accés que tenim si no és en cotxe i en les comptades línies d'autobús interurbà és el tren de rodalia.

Si s'haguessin fet les coses com cal, el metro a l'aeroport no s'hagués plantejat mai i el nou accés per a trens a l'aeroport l'haurien d'haver construït a mitges Generalitat-estat. Però com sempre, pagarem cara la grandesa en la que es creu Barcelona i llur àrea metropolitana al demanar fer arribar infraestructures inútils com el metro a l'aeroport, tenint present que com no paguen ells... encara que encara som a temps d'esmenar-ho: no obrir la línia 9, dinamitar el túnel i procedir a expropiar a tots els veïns situats a 5 kilòmetres a la rodona de la línia 9 i als ajuntaments afectats (Barcelona, L'Hospitalet, El Prat) perquè retornin fins l'últim cèntim a la resta de catalans i catalanes.
Saps que a la majoria de capitals europees tenen metro a l'aeroport? No cal anar lluny, Madrid o València en tenen! No obrir la línia 9 ara que ja han arribat un parell d'unitats i que en breu arrenquen les proves? Ens hem tornat bojos o què? Vols que continui agafant més pols del que ja ho està? El teu victimisme extremista anti-Barcelona, ja cansa, de debó.
Home, tant extremista no cal ser, però en certa manera jo estic d'acord parcialment amb el que diu.
Tenir la L9 a l'Aeroport alhora que Rodalies és absurd (tenint en compte que les obres de construcció d'aquestes no són pas modestes, només faltaria), més que dinamitar, jo el que faria és entrar les rodalies pel túnel de la L9 i limitar aquesta més enrere. No li veig la gràcia a no tenir res a de cop i volta tenir dos serveis ferroviaris diferents al mateix lloc, un amb utilitat (Rodalies) i l'altre per que algú volia fardar (L9).

Podem tenir metro a l'aeroport com d'altres ciutats però el nostre no te ni cap ni peus, no sortirà gens competitiu en relació al temps de trajecte. L'únic benefici de fer arribar el metro es que uneix l'Aeroport amb la Fira, i això es podria haver solucionat amb un ramal de rodalies cap aquella zona un cop arriba a la Gran Via.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 14:55
by trensmat
Tengo una propuesta si hacen este nuevo acceso Ferroviario a la T1 desde Barcelona, creo que se debería de crear otro acceso ferroviario a la T1 pero en dirección Sur para que los usuarios de Reus, Lleida, Tarragona y Valencia tengan un conexión con la T1.

Sobre los precios de la lanzadera ferroviaria a la T1 me parecen un poco abusivos igual que los precios del aerobus.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 15:58
by Don Ramón
bigcoaster wrote:En cas de que es fes, no compteu menys de 5 anys. I segurament s'acabaria abans de les següents eleccions estatals, una vegada passades aquestes anirà a ralentí. Tot i això, em convenç bastant aquest projecte, vindria a ser un Gatwick Express, tren directe amb comptades parades. Tot i que s'ha de fer una gran obra (túnel de 5 km) crec que serà una obra útil i amb sentit. Es complementarà amb la L9, suposo, el metro per gent normal i l'express per turistes i qui s'ho pugui permetre, ja que el preu s'aproparà més als 10 que als 5 segur.
No sabes que el Metro también tendrá suplemento? Pues ahora lo sabes. Ni ricos ni pobres, dos opciones donde te timan por igual.
Respecto a lo del "Express" puedes ir olvidándolo, no hay mucho exprés por hacerle, como mucho se saltará Bellvitge y el Prat lo cual (sobre todo en el caso de El Prat) hará más mal que bien.
Granolleri wrote:L'exemple de Gatwick no és pertinent ja que de l'estació de l'Aeroport de Gatwick a part del Gatwick Express també tenen parada trens de rodalia normals i corrents que permeten no tan sols anar a Londres de manera més econòmica sinó servir l'àrea més propera a l'aeroport de manera eficient. I des de Heathrow a part del Heathrow Express també hi ha el Heathrow Connect que para a totes les estacions i permet fer enllaços amb altres línies ferroviàries sense haver d'arribar a Londres. Aquí es planteja fer una connexió per tal de no entrar a Barcelona per arribar a l'aeroport i el primer que dirien a Can Fanga és de traïdors cap amunt.
El problema no es que no haya transporte directo, ¿a donde llegamos si desde cualquier pueblo hacemos líneas directas al aeropuerto que las usarán cuatro gatos? No olvides que la mayor parte de gente que van al aeropuerto son turistas, ni siquiera Barceloneses, y esos van en un 99% a Barcelona. Los trenes de cercanías que van a Gatwick también solo harán las paradas entre Gatwick y Londres (y tal vez luego la línea con la que empalme como aquí la R2N), no van a todos los pueblos periféricos. Desde ahí habrá que trasbordar en Londres, como es normal en tantas ciudades. El problema si eso es que fallan enlaces y frecuencias para facilitar esos trasbordos. Yo entiendo que fuera de Barcelona os sintáis menospreciados, en muchas situaciones con razón vistas las deficiencias de Rodalies, pero es absurdo quejarse que desde fuera de Barcelona no hayan transportes directos al aeropuerto. Una cosa es que haya cosas que fallan, lo otro pedir que te pavimenten la calle con oro. Dos errores no suman un acierto.
Renfe451 wrote:
Granolleri wrote: Si s'haguessin fet les coses com cal, el metro a l'aeroport no s'hagués plantejat mai i el nou accés per a trens a l'aeroport l'haurien d'haver construït a mitges Generalitat-estat. Però com sempre, pagarem cara la grandesa en la que es creu Barcelona i llur àrea metropolitana al demanar fer arribar infraestructures inútils com el metro a l'aeroport, tenint present que com no paguen ells... encara que encara som a temps d'esmenar-ho: no obrir la línia 9, dinamitar el túnel i procedir a expropiar a tots els veïns situats a 5 kilòmetres a la rodona de la línia 9 i als ajuntaments afectats (Barcelona, L'Hospitalet, El Prat) perquè retornin fins l'últim cèntim a la resta de catalans i catalanes.
Saps que a la majoria de capitals europees tenen metro a l'aeroport? No cal anar lluny, Madrid o València en tenen! No obrir la línia 9 ara que ja han arribat un parell d'unitats i que en breu arrenquen les proves? Ens hem tornat bojos o què? Vols que continui agafant més pols del que ja ho està? El teu victimisme extremista anti-Barcelona, ja cansa, de debó.
[/quote]

También cansa el extremismo de decirle que no a todo porque él exponga opiniones extremistas. En este caso concreto, le doy toda la razón a Granolleri, y que otras ciudades tengan algo como siempre es un argumento completamente NULO para defender lo que necesita nuestra ciudad. Esto me recuerda a algo que me decían en el parvulario: "si los otros se tiran por la ventana, tu también te tiras por la ventana?" Hay que ver las necesidades de cada situación y la posibles soluciones: En Madrid, por ejemplo, ese "Metro" al aeropuerto funciona más parecido a un tren de cercanías, porque hace contadas paradas para el trayecto, y así llega muy rápido. Aquí, como ya se dijo muchas veces, el Metro ni siquiera servirá para ir de Barcelona al aeropuerto, ¡es demasiado lento! Nadie tomará un Metro que hace 45 minutos si hay un tren que haga 25. El Metro al Aeropuerto en realidad sólamente sirve para unir El Prat al Aeropuerto. Me recuerda muchísimo al ejemplo de Zúrich, ahí hay tren y tranvía al aeropuerto, y aunque el tranvía llega hasta el centro de Zúrich, no está pensado para eso, sino para las poblaciones que atraviesa primero. Igual aquí la L9. El problema viene de que es completamente irrisorio hacer un Metro entre El Prat y el aeropuerto, se hizo vendiéndonos la moto de que es "el Metro de Barcelona al aeropuerto", y que por eso tendría sentido hacer Metro. Podría haber tenido sentido hacer algo como Madrid, pero ahí la pregunta simplemente es ¿por qué hacer un túnel si la línea de cercanías ya pasa por ahí?

Yo tampoco hubiera visto ninguna necesidad de hacer llegar el Metro al aeropuerto, más falta hace desde siempre el tren de cercanías, que (y esto te gustará, Granolleri) no sólamente sirve a Barcelona, sino que (con buenos enlaces) sirve para que TODA el área Metropolitana llegue al aeropuerto.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 16:50
by bigcoaster
Granolleri wrote:
bigcoaster wrote:Es complementarà amb la L9, suposo, el metro per gent normal i l'express per turistes i qui s'ho pugui permetre, ja que el preu s'aproparà més als 10 que als 5 segur.
Des de un punt de vista panbarceloní seria així, però com sempre oblideu que més enllà de Collserola hi ha vida, i que per als que venim de la resta de comarques en gran majoria l'únic accés que tenim si no és en cotxe i en les comptades línies d'autobús interurbà és el tren de rodalia.

L'exemple de Gatwick no és pertinent ja que de l'estació de l'Aeroport de Gatwick a part del Gatwick Express també tenen parada trens de rodalia normals i corrents que permeten no tan sols anar a Londres de manera més econòmica sinó servir l'àrea més propera a l'aeroport de manera eficient. I des de Heathrow a part del Heathrow Express també hi ha el Heathrow Connect que para a totes les estacions i permet fer enllaços amb altres línies ferroviàries sense haver d'arribar a Londres. Aquí es planteja fer una connexió per tal de no entrar a Barcelona per arribar a l'aeroport i el primer que dirien a Can Fanga és de traïdors cap amunt.

Si s'haguessin fet les coses com cal, el metro a l'aeroport no s'hagués plantejat mai i el nou accés per a trens a l'aeroport l'haurien d'haver construït a mitges Generalitat-estat. Però com sempre, pagarem cara la grandesa en la que es creu Barcelona i llur àrea metropolitana al demanar fer arribar infraestructures inútils com el metro a l'aeroport, tenint present que com no paguen ells... encara que encara som a temps d'esmenar-ho: no obrir la línia 9, dinamitar el túnel i procedir a expropiar a tots els veïns situats a 5 kilòmetres a la rodona de la línia 9 i als ajuntaments afectats (Barcelona, L'Hospitalet, El Prat) perquè retornin fins l'últim cèntim a la resta de catalans i catalanes.
No sóc de Barcelona ni dels voltants, per tant t'asseguro que la visió que tinc és amb bastant perspectiva. Dit això, en la meva opinió, el tren de Rodalies hi ha de ser, tot i que ara no és el millor moment per fer-lo, i més quan en un any hi arribarà el metro. Hi ha qui diu que el metro tardarà bastant temps per arribar a enllaçar amb altres línies i que això és intolerable :nose . Jo crec que qui pugui de Barcelona i el Prat l'agafarà, i segurament gent que potser farà transbord al tren de rodalies. Ara bé, ens estem plantejant fer un nou accés a l'Aeroport del Prat, que ens costarà un ronyó i mínim cinc anys d'obres, per aconseguir que? Ja t'ho dic jo, una rebaixa de 10 o 15 minuts per arribar a Sants i Passeig de Gràcia i que després també acabarà transbordant al metro, a i més problemes a Rodalies ja que els túnel de Bcn van al límit.

No em comparis el Prat amb Heathrow. T'he comparat Gatwick per ficar un exemple d'algun servei semblant, a més que el tamany de l'aeroport és semblant, no li donis més voltes. Heatrhow té un tren de metro cada 2 minuts i com tú has dit dos línies més fins a St. Pancras crec. En canvi, el Prat, tindrà un tren de metro cada uns 10 minuts o més, amb el que n'hi haurà més que suficient i que inútil no serà. Tot i això ens estem plantejant fer un nou accés, amb increment de preu al bitllet, que no agafarà gaire gent, ja que el turistes compraran la T-10 i cap al metro i els que es puguin permetre el tren agafaran el taxi (com ara). Això té un motiu: eleccions!

Ah, i pel que dius a l'últim paràgraf t'explico: des de que es va cosntruir la T1, que és la que porta més passatgers, la generalitat sempre ha demanat que es fes el tren a la nova terminal, però qui ha de fer el tren de rodalia és l'estat. L'estat té la competència per fer línies de tren i rodalies, i la Generalitat té la competència per fer línia de metro. Vist que l'estat mai ha volgut fer res en benefici de Barajas, la Generalitat va seguir endavant amb el projecte de fer arribar el metro a l'aeroport. Ara bé, em sembla molt bé que el tren de rodalies hi sigui, i crec que hi ha de ser, però això per d'aquí alguns anys, quan el ferrocarril es consolidi com a manera d'arribar a l'aeroport. Ara mateix als R2 que van a la T2 més de la meitat són turistes i la resta suposo que són gent que viu a prop de la R2. Actualment el tren no és competitiu ni en temps ni en servei ni en preu.

Ah, i el que dius de que retornin fins l'últim cèntim em sembla molt egoista. Això vol dir que un poblet del Pallars Sobirà s'hauria de quedar amb el camí de terra de fa 100 anys ja que mai tindrà prou diners per fer una carretera. Barcelona necessitava la L9, ara bé, la manera com s'ha portat a terme ha sigut pèssima, però això no es culpa dels ciutadans del Prat ni de Bcn, i aquests tampoc ni tenen res a veure amb la política i corrupció que hi ha darrere la L9.

No us trenqueu el cap perquè això no crec que ho veiem en els pròxims 10 anys. :riure

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 17:41
by Don Ramón
Tienes algo de razón en lo que dices, pero para empezar subestimas lo mal que está planteado el acceso al aeropuerto con con la L9: Para empezar, el tramo que se abrirá apenas penetra Barcelona, solo llega a Zona Universitaria. Es decir, que para llegar al centro habrá que trasbordar a la L1 en La Torrassa, la L5 en Collblanc, o la L3 en Z. Universitaria. En total si no haces más de una hora vas bien, eso es bastante exagerado para lo cerca que queda el aeropuerto. Ahora mismo el tren no hace ni media hora a Pg. de Gràcia. La L9 se sobredimensionó, todo el ramal L9 en el sur sobra, y el ramal de la L10 se salva porque buena parte es en viaducto, que es una solución razonable para el tipo de zona, aún y así se ha hecho primero lo que tenía que haber sido un trayecto secundario respecto a la prolongación de la L2 hasta la Zona Franca que hubiera sido más útil (y que, insisto, pienso que se podría haber hecho prolongando desde Paral·lel, y en superficie a lo largo de las vías de ADIF del Morrot que se supone que quieren desmantelar).
Resumiendo, que la L9 no será competitiva para lo que es la demanda principal desde y hacia Barcelona centro, sino únicamente para la demanda justo al sur de la ciudad, en partes de L'Hospitalet (aunque desde Bellvitge también es más rápido el tren) y El Prat. Como ya se ha dicho, operará con frecuencias de alrededor de 10 minutos (y aún cuando se termine la L9 irá cada 6), lo cual deja muy claro que no se espera una demanda que pueda justificar un Metro, menos aún soterrado.

Pero, sea como fuere, el daño está hecho, y obviamente no voy a decir ninguna tontería de que no hay que terminar la obra ni dinamitarla ni ná. De hecho, yo creo que la mayor utilidad que tendrá el ramal sur de la L9 será para enlazar las estaciónes de El Prat y Aeroport con la T1 mientras no se haga el nuevo acceso de cercanías (que posiblemente vaya para largo).

De hecho, visto que este despropósito de Metro al menos servirá para unir esmentadas estaciones de tren con las respectivas terminales, yo casi que preferiría que no se le diera prioridad ahora mismo a este acceso de Rodalies, y que de mientras se ofrezca e indique el trasbordo con cualquier billete (aunque sea de Rodalies) a la L9 entre El Prat y las terminales, y también entre la estación de Rodalies en la T2 y la T1. Aunque a largo plazo estará bien hacer algún día el acceso para cercanías a la T1 también, por ahora ésto solucionará muchos problemas sin necesidad de ponerse otra vez a hacer grandes obras.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 18:01
by bigcoaster
Don Ramón wrote:De hecho, visto que este despropósito de Metro al menos servirá para unir esmentadas estaciones de tren con las respectivas terminales, yo casi que preferiría que no se le diera prioridad ahora mismo a este acceso de Rodalies, y que de mientras se ofrezca e indique el trasbordo con cualquier billete (aunque sea de Rodalies) a la L9 entre El Prat y las terminales, y también entre la estación de Rodalies en la T2 y la T1. Aunque a largo plazo estará bien hacer algún día el acceso para cercanías a la T1 también, por ahora ésto solucionará muchos problemas sin necesidad de ponerse otra vez a hacer grandes obras.
:plas Això seria perfecte! En algun país normal es faria, aquí -per desgracia- no. A més, que no faria falta cap nou túnel de 5km sota les pistes de l'aeroport ni tanta licitació en període electoral.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 19:55
by Miquel
bigcoaster wrote:
Don Ramón wrote:De hecho, visto que este despropósito de Metro al menos servirá para unir esmentadas estaciones de tren con las respectivas terminales, yo casi que preferiría que no se le diera prioridad ahora mismo a este acceso de Rodalies, y que de mientras se ofrezca e indique el trasbordo con cualquier billete (aunque sea de Rodalies) a la L9 entre El Prat y las terminales, y también entre la estación de Rodalies en la T2 y la T1. Aunque a largo plazo estará bien hacer algún día el acceso para cercanías a la T1 también, por ahora ésto solucionará muchos problemas sin necesidad de ponerse otra vez a hacer grandes obras.
:plas Això seria perfecte! En algun país normal es faria, aquí -per desgracia- no. A més, que no faria falta cap nou túnel de 5km sota les pistes de l'aeroport ni tanta licitació en període electoral.
El túnel que travessa les pistes no estava construït ja? O era una llegenda urbana? :?

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 20:32
by bigcoaster
Miquel wrote: El túnel que travessa les pistes no estava construït ja? O era una llegenda urbana? :?
Fins on jo sé no està fet. El que si que està fet és el forat de l'estació a la T1, tot l'espai que ocuparien l'estació i els accessos des de la terminal. El que caldria fer totalment nou és l'estació de la T2 i tot el túnel (des del Prat fins a la T1).

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 20:56
by trensmat
bigcoaster wrote:
Miquel wrote: El túnel que travessa les pistes no estava construït ja? O era una llegenda urbana? :?
Fins on jo sé no està fet. El que si que està fet és el forat de l'estació a la T1, tot l'espai que ocuparien l'estació i els accessos des de la terminal. El que caldria fer totalment nou és l'estació de la T2 i tot el túnel (des del Prat fins a la T1).
Jo tengo una idea, seria crear un ramal sur para conectar con las dos terminales del Aeropuerto de Barcelona con Lleida, Tarragona, Reus, Valencia y en especial Salou ya que es una zona muy turística.

Mi otra propuesta seria que la R1 volviera a su estación terminal original como es el Aeropuerto, me contestareis que sin el salto del carnero no se puede hacer y yo digo que si se puede, como desviando unos cuantos trenes de la R1 por el túnel de Paseo de Gracia.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 21:15
by Renfe451
trensmat wrote:Mi otra propuesta seria que la R1 volviera a su estación terminal original como es el Aeropuerto, me contestareis que sin el salto del carnero no se puede hacer y yo digo que si se puede, como desviando unos cuantos trenes de la R1 por el túnel de Paseo de Gracia.
"Unos cuantos" a cuál te refieres? El túnel de Pg. Gràcia está igual de saturado que el de Catalunya, ya que paran los regionales y pasan los LD procedentes de Sant Andreu Comtal. Si metemos los R1 por ahí, vamos a saturarlo aún más de lo que está.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 16/05/2015 21:32
by trensmat
Renfe451 wrote:
trensmat wrote:Mi otra propuesta seria que la R1 volviera a su estación terminal original como es el Aeropuerto, me contestareis que sin el salto del carnero no se puede hacer y yo digo que si se puede, como desviando unos cuantos trenes de la R1 por el túnel de Paseo de Gracia.
"Unos cuantos" a cuál te refieres? El túnel de Pg. Gràcia está igual de saturado que el de Catalunya, ya que paran los regionales y pasan los LD procedentes de Sant Andreu Comtal. Si metemos los R1 por ahí, vamos a saturarlo aún más de lo que está.
5 trenes Aeropuerto - Maresme de Ida y otros 5 de vuelta, otra propuesta seria que algunos regionales de la zona de Girona en especial los de Cerbere y junto con todos los trenes de la línea RG1 finalizaran su recorrido en la Estación de Francia.

Sobre el ramal del sur que opinas.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Sunday 17/05/2015 0:04
by bigcoaster
trensmat wrote:
Renfe451 wrote:
trensmat wrote:Mi otra propuesta seria que la R1 volviera a su estación terminal original como es el Aeropuerto, me contestareis que sin el salto del carnero no se puede hacer y yo digo que si se puede, como desviando unos cuantos trenes de la R1 por el túnel de Paseo de Gracia.
"Unos cuantos" a cuál te refieres? El túnel de Pg. Gràcia está igual de saturado que el de Catalunya, ya que paran los regionales y pasan los LD procedentes de Sant Andreu Comtal. Si metemos los R1 por ahí, vamos a saturarlo aún más de lo que está.
5 trenes Aeropuerto - Maresme de Ida y otros 5 de vuelta, otra propuesta seria que algunos regionales de la zona de Girona en especial los de Cerbere y junto con todos los trenes de la línea RG1 finalizaran su recorrido en la Estación de Francia.

Sobre el ramal del sur que opinas.
Em sembla bé, però crec que seria un caos ja que a més de cisallar, els regionals acostumen a anar fora del temps previst, cosa que desconfiguraria la malla. Ara bé, suposo que ficar dos R1 per hora, com actualment hi ha amb la R2 a l'aerport no seria extremadament difícil i podria anar molt bé d'ocupació. També hi hauria el problema que no podria anar-hi civies de 10 vagons, màxim de 8 crec. Crec que seria interessant també enllaçar l'aeroport des del sud, amb dos trens per hora, i així molta gent de la costa deixaria el cotxe a canvi del tren ja que passa pel mig de molts pobles.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Thursday 21/05/2015 9:57
by uriol108
Jo opino que l'ideal seria que la línea 9 acabés el seu recorregut a l'estació / Intercanviador de el Prat Centre. Desde allí, la resta del tunel fins a Mas Blau i Aeroport t1 i t2 fos utilitzat per les Rodalies...

Rodalia pel túnel del metro? No pas...

Posted: Thursday 21/05/2015 10:02
by Guigui
Amb el traçat i el gàlib del túnel i la llargada de les estacions, ficar-hi els rodalies seria més complicat que fer-ho com està previst. I tampoc s'escurçaria el termini d'obres, ans al contrari.

PTP: sense millor infraestructura, no a l'accés nou

Posted: Thursday 21/05/2015 15:03
by Guigui
Una plataforma d'usuaris demana que s'aparqui la llançadora a l'Aeroport fins que es millori la capacitat de Rodalies

El president de Promoció de Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha assegurat que "no és una bona idea que un operador privat exploti un servei amb una infraestructura feble"

http://www.ara.cat/societat/plataforma- ... 64025.html

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Tuesday 21/07/2015 1:46
by jaezcurra
Pastor avança que aquest dimecres començaran les obres del tren llançadora a l'aeroport del Prat
Colau retreu a Foment que ho anunciï sense consensuar-ho amb l'Ajuntament
ACN Cornellà del Llobregat ACTUALITZADA EL 20/07/2015 20:10
http://www.ara.cat/societat/Pastor-come ... 60458.html

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Tuesday 21/07/2015 22:01
by raulitinbcn
Del mailing de premsa del govern:
Dimecres, 22 de juliol de 2015
16.45 | Vila participa en l'acte d'inici d'obres de la llançadora de l'aeroport del Prat. (autovia C-31, PK 190,5 08820) | El Prat de Llobregat (Baix Llobregat)

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, participarà en l'acte d'inici de les obres de la llançadora a l'aeroport del Prat.
Si algú vol venir, el PK 190, 5 es a la zona del polígon de Mas Blau.