Page 19 of 121
Posted: Friday 15/06/2007 22:50
by Guigui
sortrens wrote:Apart de posar + trens civia també haurien de millorar les freqüències de tren fins els 3 minuts o menys i posar 4 víes per línia per crear una autèntica xarxa exprés de metro a Barcelona Província.
Cap línia de rodalies, fora del nus gordià de Barcelona, necessita trens cada 3 minuts. Les més freqüentades ja fan amb 6 minuts i de sobres. I per això n'hi ha perfectament prou amb via doble, excepte aquelles que hagin de compartir el trànsit amb regionals, llarga distància convencional i mercaderies (o sigui, Vilanova i Granollers).
Posted: Friday 15/06/2007 23:00
by UT596001
Guigui wrote:sortrens wrote:Apart de posar + trens civia també haurien de millorar les freqüències de tren fins els 3 minuts o menys i posar 4 víes per línia per crear una autèntica xarxa exprés de metro a Barcelona Província.
Cap línia de rodalies, fora del nus gordià de Barcelona, necessita trens cada 3 minuts. Les més freqüentades ja fan amb 6 minuts i de sobres. I per això n'hi ha perfectament prou amb via doble, excepte aquelles que hagin de compartir el trànsit amb regionals, llarga distància convencional i mercaderies (o sigui, Vilanova i Granollers).
Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
Posted: Friday 15/06/2007 23:23
by Guigui
UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble. Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.
Posted: Friday 15/06/2007 23:40
by sortrens
Precisament la xarxa de FGC que arriba a Terrassa i Sabadell caldria que tingués 4 víes per línia. 4 per la S1 i 4 per la S2. Les línies L6 i L7 també ja que aquestes arribarant en un futur a Molí Nou i Universitat Autònoma respectivament i cal que tinguin una L6 (local) i una L6 (exprés).
Posted: Saturday 16/06/2007 12:42
by UT596001
Guigui wrote:UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble.
Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.
Ejem... precisament a la Barcelona-Vallès fa anys i panys que els semidirectes (no lo d'ara sinó els autèntics semidirectes) van desaparèixer. Aquí hi ha un exemple clar que hi haurien d'haver 4 vies com a mínim de Sant Cugat fins a Barcelona.
Posted: Sunday 17/06/2007 15:53
by Guigui
UT596001 wrote:Guigui wrote:UT596001 wrote:Home, 4 vies per a Barcelona-Terrassa i per a Barcelona-Martorell per permetre combois semidirectes als extrems de la línia també s'agrairia molt.
Doncs crec que, amb freqüències de 6 minuts i apartadors ben gestionats, és possible mantenir via doble.
Entre FGC B-V i l'S-Bahn de Viena, ja he vist alguns exemples que em demostren que és possible.
Ejem... precisament a la Barcelona-Vallès fa anys i panys que els semidirectes (no lo d'ara sinó els autèntics semidirectes) van desaparèixer. Aquí hi ha un exemple clar que hi haurien d'haver 4 vies com a mínim de Sant Cugat fins a Barcelona.
A la B-V els trens van amb freqüència inferior als 6 minuts. Parlo de la gestió del flux, no de tots els aspectes del sistema. I, en referència a les rodalies de Viena, allí conviuen, en via doble, EC, IC (entre els dos, cada hora), regionals (30 minuts), S-Bahn (7-8 minuts) i mercaderies (entremig); en total, uns 12 trens per hora de mitjana (o 1 cada 5 minuts). Combinant el millor dels dos, hauria de ser possible implantar rodalies minimitzant les quadruplicacions de via. Passa que en la cultura ferroviària d'aquest país, els avançaments sembla que estiguin prostrats.
Posted: Sunday 17/06/2007 19:51
by Túnels del Garraf
El problema de la R2 (sud i nord) són el fet que el regionals ocupen les vies però la majoria no fan parades, per tant no donen servei a les zones per on passen. La solució de que tots els regionals passin a ser Avant és un suicidi, doncs només hi haurà 4 estacions fora de Barcelona, a Lleida i Girona encara, perquè estaran al centre, però ja sabem el que passa o passarà a Tarragona i Figueres. I aquestes estacions donaran servei només a una petita part de la població, doncs la majoria d'estacions veuran reduïts el nombre de trens que actualment hi passen sense tenir una alternativa, com podrien ser Torredembarra, Valls, Montblanc, Les Borges Blanques, Reus, Alcover, Sils, Flaçà...
Per tant, davant d'aquest trist panorama s'adoptaran solucions totalment il·lògiques, coneixent la direcció de Renfe. Tinc el pressentiment que perllongaran la R2 fins a Tarragona o Reus per substituir els regionals, que aniran per la LAV, i que ho vendran com una millora del servei, quan en realitat significarà més temps de viatge entre Reus, Vila-Seca, Tarragona, Altafulla i Torredembarra fins a Barcelona.
Però, segur que no s'han plantejat una solució que té a veure amb la quadruple via que esteu dient. Tan difícil seria construir uns desviaments i intercanviadors d'ample a Sant Vicenç de Calders i a Sant Celoni per a que els Regionals i Catalunya Express vagin per la LAV mentre atravessen el nucli de Rodalies i una vegada han sortit d'ell tornin a la via convencional i viceversa?
És a dir, per exemple, un tren surt de Reus, i efectua parades a Vila-Seca, Tarragona, Altafulla, Torredembarra i Sant Vicenç de Calders, Un cop allà, pren la línia de Vilafranca fins passat El Vendrell i allà, aprofitant que la LAV va paral·lela, es construeix un intercanviador d'ample. O encara més senzill quans'hagi migrat totala xarxa a ample UIC. No ho trobeu lògic, barat i fàcil d'executar? I si es fes l'estació de Passeig de Gràcia del nou túnel encara seria millor. Per tant, tindríem la línia SVC - Vilanova - BCN només per Rodalies.
A la R2 nord igual, un intercanviar passat Sant Celoni en direcció Barcelona i els trens regionals a Girona per la LAV entre BCN i Sant Celoni.
Què us sembla?
Posted: Sunday 17/06/2007 20:26
by George85
Els CATEX i REGEX no desapareixeran ni molt menys!
Hi haurà molta gent que no estarà disposada a pagar el que costarà un bitllet en AVANT.
I ja t'asseguro jo que si RENFE Op. renúncia a oferir aquests serveis. Hi haurà cua per oferir-los d'altres operadores.
El problema que tenim es que ADIF té al·lergia als adelantaments i més després del accident de torredembarra.
Però el normal seria que els REGEX i CATEX aprofitessin les parades dels rodalies en desviada per adelantar-los.
Però això no és així...
Potser podem confiar en que operadores privades presionin a ADIF en aquest sentit...
Posted: Monday 18/06/2007 14:34
by mikado
Mako448 wrote:mikado wrote:463.205 + 464.205 que el viernes hizo el L'Hospitalet de LL - Arenys de Mar de la 21.50 (+/-), creo que la hora de salida es las 21.47. Aspecto lamentable del lateral mar. Las dos unidades, repito las dos unidades lucían una lamentable decoración de graffittis rallajos y otras lindezas tanto en los vagones de cabeza de la 463 como en los de cola de la 464, es decir que los amigos del bricomanía se habían dedicado un tiempecito a ello.
Avui ho he vist,aspecte al costat mar en estat lamentable i ple de grafitis.Ha passat 1 semana i els de la renfe ni els neteja
Encara que la culpa sòn dels pocasoltes dels grafiters,peró renfe també en té part de culpa perqué no hi posa vigilànica i no neteja ells trens inmediatament quan hi ha un grafitti,cosa que sí que ho fan altres empreses.
Mismo aspecto del 463-202 + 464-202 que acaba de entrar en l'Hospitalet. Aspecto del lateral mar fantasmagórico y de dejadez absoluta lleno de graffittis.
Me autoedito, sale ahora a las 14.47 la composición 463-206 + 464-206 donde el estado del 463 es más q lamentable , Horroroso¡¡¡ . Todo, repito todo ¡¡ el lateral mar está completamente pintado.
Vamos para bingo señores, 17.04 pasa el Molins de Rei - Mataró con el 463-205 + 464-205 y luce el mismo aspecto de hace unos días. No ha habido tiempo de retirar las pintadas ?? pero dónde duermen estos trenes ???? Ahh sí en la calle que es RENFE
Patètic...
Posted: Monday 18/06/2007 23:03
by JaMiRo!
mikado wrote:Mismo aspecto del 463-202 + 464-202 que acaba de entrar en l'Hospitalet. Aspecto del lateral mar fantasmagórico y de dejadez absoluta lleno de graffittis.
Me autoedito, sale ahora a las 14.47 la composición 463-206 + 464-206 donde el estado del 463 es más q lamentable , Horroroso¡¡¡ . Todo, repito todo ¡¡ el lateral mar está completamente pintado.
Vamos para bingo señores, 17.04 pasa el Molins de Rei - Mataró con el 463-205 + 464-205 y luce el mismo aspecto de hace unos días. No ha habido tiempo de retirar las pintadas ?? pero dónde duermen estos trenes ???? Ahh sí en la calle que es RENFE
Patètic.
Posted: Tuesday 19/06/2007 22:07
by ABB_Traccion
El dia 16 vam baixar cap a Vilanova des de Sabadell amb l' Altaria_Triana i vàrem veure uns... no sabria dir si eren 3 o 4 Civies (semblaven ben nous) a Montcada Bifurcació amb VJ custodiant-los, ara bé, no sé si eren de Renfe o bé d' Alstom... quan vam pujar a les 9 de la nit, encara hi eren...!
Salut
Posted: Thursday 21/06/2007 13:41
by neroon
Atenció companys: Avistat un 463 (708-208) en direcció Girona per Riells i Viabrea fa hora i mitja mès o menys
Salutacions
Posted: Thursday 21/06/2007 13:47
by aarongilp
neroon wrote:Atenció companys: Avistat un 463 (708-208) en direcció Girona per Riells i Viabrea fa hora i mitja mès o menys
Salutacions
Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
Dinen allà dalt
Posted: Thursday 21/06/2007 14:17
by JaMiRo!
aarongilp wrote:Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
Correcte, dinen allà dalt.
Re: Dinen allà dalt
Posted: Thursday 21/06/2007 14:37
by aarongilp
JaMiRo! wrote:aarongilp wrote:Aquesta tarda haig d'anar a Girona, així que ja m'hi passaré aviam si en saben quelcom (normalment, si pujen cap al migdia dinen a Figueres i després tornen)
Correcte, dinen allà dalt.
Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Hora...
Posted: Thursday 21/06/2007 15:24
by JaMiRo!
aarongilp wrote:Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Doncs cap a les 15-15:30 baixen normalment. I també per norma general baixen fins a Maçanet, tornen a pujar cap a Girona, i de la capital gironina ja tornen directes cap a la capital catalana.
Sort amb la cacera!
Re: Hora...
Posted: Thursday 21/06/2007 15:29
by aarongilp
JaMiRo! wrote:aarongilp wrote:Saps més o menys a quina hora surten de Figueres? L'últim cop que en vaig veure un baixar va ser cap a les cinc, però d'això en fa 3 anys (el primer Civia en circulació per les terres gironines, el 465-003).
Doncs cap a les 15-15:30 baixen normalment. I també per norma general baixen fins a Maçanet, tornen a pujar cap a Girona, i de la capital gironina ja tornen directes cap a la capital catalana.
Sort amb la cacera!
Mmmm...potser el que baixa fins Maçanet (si és que ho fa) no l'enyanxo per lògica arribaria entre ara i dintre de mitja hora, però jo sortiré en 20 minuts...amb una mica de sort, i comptant que haig d'anar a cert electrodomestikmarket, ja miraria d'esperar-me a que tornés a pujar, que suposo que seria cap a les 16:30-17. Igualment, si tinc una mica de sort, ja preguntaría a algú que conec...
Posted: Thursday 21/06/2007 19:35
by Mako448
Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola?
Posted: Thursday 21/06/2007 20:41
by aarongilp
Mako448 wrote:Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola?
A quina hora? A les 16 ha passat per Girona, però he arribat a les 16:10 i ja no l'he vist, i a diferència del que deia mr. JaMiRo! no ha girat cua a Maçanet, ha seguit cap avall.
Posted: Thursday 21/06/2007 22:11
by Mako448
aarongilp wrote:Mako448 wrote:Avui,el civia 463-208 estava a la via mig morta que hi ha al costat de l'estació de Cerdanyola del Vallès,just on s'acaba la triple via,a la via mès cap al costat Barcelona-
Qué deuria fer un civia a Cerdanyola?
A quina hora? A les 16 ha passat per Girona, però he arribat a les 16:10 i ja no l'he vist, i a diferència del que deia mr. JaMiRo! no ha girat cua a Maçanet, ha seguit cap avall.
Eren les 17:25 quan l'he vista.No em crec que hagui anat tant ràpid.