Page 19 of 43

Re: Pas dels trens

Posted: Saturday 11/09/2010 22:42
by Pere
Guigui wrote:
Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
Entre Ribes de Freser i la frontera la via és nova des de fa un parell d'anys. La formació de garrots no té cap més explicació que aquesta... o que s'hagi fet la renovació de manera molt xapussera.
Malgrat tot ja hi ha màquines perfiladores per arreglar aquests desperfectes en els propers dies pel que he vist.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 11/09/2010 23:08
by ABB_Traccion
Una imatge dels dos artefactes:

Image
Batonadora en primer pla i la perfiladora al darrera.

La via sí, està renovada de fa un parell d'anys però a mesura que han anat passant les 447 han deformat la via -és l'únic que circula...- i el tren dona bandades força interessants. Segons en quins punts es poden observar les marques amb forma d' "S" que hi ha a ambdós carrils, a la superficie de contacte carril-roda. M'he adonat que aquest fenomen s'acusa als punts on hi ha travessa de fusta.

Re: Pas dels trens

Posted: Monday 13/09/2010 17:32
by liniadelRipollés
És habitual que en una renovació de via completa calgui fer un o dos anivellaments de via posteriors.
Pere wrote:
Guigui wrote:
Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
Entre Ribes de Freser i la frontera la via és nova des de fa un parell d'anys. La formació de garrots no té cap més explicació que aquesta... o que s'hagi fet la renovació de manera molt xapussera.
Malgrat tot ja hi ha màquines perfiladores per arreglar aquests desperfectes en els propers dies pel que he vist.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 15/09/2010 18:56
by Nocturno ferroviario
Hola a tothom.

Seria interessant saber si estem parlant de garrots o bé de sotracs (garrotes o baches), perquè el seu orígen i el seu tractament son diferents.

Si tenim un sotrac, és a dir, un defecte d'anivellació vertical a la vía, pot ser per una deformació a la plataforma o a les capes inferiors, ja sigui per acció de l'aigua o altres elements. També pot ser que el balast s'hagi descomprimit puntualment en una zona concreta i el pas dels trens hagi generat el sotrac. En ambdós casos, la solució ràpida es batonar i perfilar. Si el sotrac no desapareix o torna a sortir, caldrà mirar-ho amb més cura, no sigui que el problema estigui més aball.

En canvi, si tenim un garrot, és a dir, un defecte d'anviellació horitzontal de la vía, el que tenim es o bé un ripat a la banqueta de balast o bé un problema en les tensions del carril. És a dir, pot ser que en algún moment per alguna raó la vía hagi rebut un cop extern que l'hagi desplaçat horitzontalment del seu lloc, generant un garrot puntual. Però també pot ser que en el moment de soldar el carril no estigués correctament alliberat i axiò hagi generat un garrot durant l'estiu per l'excés de temperatura entre la temperatura de neutralització i la d'alliberació.

Tinguem el que tinguem ara mateix a la vía (suposo que deu haver-hi de tot...), és força patètic que després de dos anys tornem a estar així. ¿Aquesta gent no sap que el batonat i el perfilat de la banqueta són operacions que s'han de fer de continu, no només quan hi ha dues dotzenes de problemes d'anivellació a la via? I a sobre una línea com aquesta, tant complicada a nivell de traçat... el tram entre Montcada Ripollet i La Florida fot por, i l'anivellació de les vies de Santa Rosa... millor callar.

Salutacions per tothom!

N.F.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 15/09/2010 21:48
by UT596001
Aprofito per comentar que últimament he vist, sobretot a diaris de caire gratuït, cartes de viatgers de les estacions de la R3 on el semidirecte de Puigcerdà ha deixat de parar criticant que sigui directe a Vic i demanant que torni a parar a les seves estacions.

Re: Filmacions del semidirecte

Posted: Wednesday 15/09/2010 22:19
by Jacob.CH
Avui, pel youtube, ja he vist un parell de vídeos del semidirecte de Puigcerdà. Crec que algun dels autors està registrat en aquest fòrum.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Friday 17/09/2010 20:34
by ABB_Traccion
UT596001 wrote:Aprofito per comentar que últimament he vist, sobretot a diaris de caire gratuït, cartes de viatgers de les estacions de la R3 on el semidirecte de Puigcerdà ha deixat de parar criticant que sigui directe a Vic i demanant que torni a parar a les seves estacions.
Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.

Ahir, sense anar més lluny, una noia, va protagonitzar una escena bastant lamentable a l'entrada de Parets. La cosa va anar així:
Va preguntar a un del costat si aquell tren parava a Parets i li van dir que no, que anava directe a Vic, va fer un crit però de cop es va tranquil·litzar. El tren es va parar a la E'1 (senyal d'entrada de Parets) i es va aixecar anant a la porta per obrir pensant-se que hi havia andana, no va aconseguir res. Es va dirigir a la cabina on els hi va demanar que si parava o no, evidentment, la resposta va ser que no. Va tornar a seure, enfadada. El tren arrenca i anem guanyant velocitat i entrem a l'estació a uns 50km/h i augmentant. Torna anar a cabina i comença a suplicar -gairebe de genolls- que parin. Tota la gent del davant vam mirar amb cara d'estranyats a la noia i amb mirades entre nosaltres i somriures per sota del nas... arribant a Centelles va passar el revisor i li va muntar un cristo bastant considerable i l'home es va limitar a dir-li que "mirate el horario y verás como este no para en Parets".

Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Friday 17/09/2010 22:01
by Jacob.CH
Avui, el semidirecte deu haver arribat a la Cerdanya amb retràs, amb el dia que fa...

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 1:05
by wefer
ABB_Traccion wrote:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 1:58
by josep_serre
I després sempre hi ha els típics espavilats que són incapaços de dir "no ho sé" avui al regional de Lleida per Manresa de la tarda que fins a Manresa es fa amb 447 (almenys avui) una dona estrangera al sortir de Sabadell-Nord preguntava si era el tren de Lleida i una altra dona si anava a Lleida ja que s'havia anunciat així a Sant Andreu Arenal (el tren portava els teleindicadors apagats) la dona li diu que els teleindicadors estaven equivocats i el tren acabava a Manresa i que baixés a la següent estació i tornés a Sant Andreu Arenal, al final m'he aixecat i m'he hagut de posar pel mig per dir que la dona ja estava al tren que havia d'estar, l'altra dona s'ha baixat a Terrassa Est doncs deu pensar que el regional de Lleida ni tan sols és el seu tren ni de la seva línia i amb la consciència ben tranquila de ser incapaç de dir "no ho sé".

L'altre clàssic és el que reté un tren perquè arriba tard i quan ja l'ha parat ja l'ha fet esperar i ja és el tren pregunta si realment va a...
wefer wrote:
ABB_Traccion wrote:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 11:26
by Vilarrubla
wefer wrote:
ABB_Traccion wrote:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.
Això em recorda a Plaça Catalunya, una dona "gran" baixava per les escales i veu que hi havia un tren parat amb les portes obertes (ja portava una estona) i de cop comença a pitar per tancar-se i quan ja estava pujant veient que se li tancaria es llança en planxa a l'interior, pillant-li un peu la porta... total la gent obrint la porta a la força, el tren parat i llavors la dona se n'adona després de donar varis tombs per dins que aquell no era el seu tren... torna a baixar i se les pira... i llavors apareix suposo que el conductor mirant que havia passat i la dona ja no hi era.

Queixes injustificades?

Posted: Saturday 18/09/2010 11:53
by Guigui
ABB_Traccion wrote:Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.
És a dir, trigar fins a dues hores per a fer 70 quilòmetres escassos és el més normal del món, oi?

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 13:25
by liniadelRipollés
Via doble fins a Vic és el que cal o almenys fer trams de via doble de forma parcial on creuin tren de forma habitual trens per permetre entrades simultànies a les estacions.

Entre Vic i Ripoll no és necessari fer res.

de Ripoll a La Tor de Querol pot ser útil reobrir Campdevànol amb dues vies i Toses amb dues vies també.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 14:00
by Jacob.CH
Per cert, per les notícies el Nadal o algú altre del govern deia que era difícil augmentar els serveis ja que la línia és de vía única, i jo hi afegeixo:
i més ara, quan moltes estacions les hem deixat amb una sola via...

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 15:26
by viscaelcat
No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 15:28
by Jacob.CH
viscaelcat wrote:No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.
I algú sap quan pensa fer-ho la Generalitat??
Potser m'equivoco, però no sembla que tinguin gaires presses.

Re: Queixes injustificades?

Posted: Saturday 18/09/2010 15:46
by ABB_Traccion
Guigui wrote:
ABB_Traccion wrote:Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.
És a dir, trigar fins a dues hores per a fer 70 quilòmetres escassos és el més normal del món, oi?
Les queixes que trobo injustificades són en el tram comprès entre Vic i Barcelona...

I no, no és el més normal del món però si tenim via única i les freqüencies són les que són i si poses un altre tren l'has de posar amb calçador...

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 16:38
by alkolo89
Sobre la foto que va pujar el company David de la batonadora i perfiladora a Ribes, ahir estàven a Puigcerdà, juntament amb una altra batonadora, és a dir, una batonadora línial, una de canvis i una perfiladora, les quals ahir a la nit van estar treballant tot i la pluja que anava caient.

Queixes injustificades, no es facin obres

Posted: Saturday 18/09/2010 17:06
by Guigui
ABB_Traccion wrote:Les queixes que trobo injustificades són en el tram comprès entre Vic i Barcelona...
Aleshores, deixem-ho tot com està, si circular a una mitjana de 35 km/h és perfectament acceptable.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 18:21
by metring
Doncs a mi no em semblen gens injustificades: no es poden ampliar freqüències, ni velocitat...