Page 19 of 104

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Wednesday 20/08/2008 17:41
by MRS
Ara per ara no s'ha produit cap problema amb el trànsit a Girona perquè gairebé tothom encara està de vacances; però després quan la gent en torni i, sobretot, quan comencin les classes, em sembla que tindrem un cacau de primer ordre.

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Thursday 21/08/2008 12:20
by aarongilp
Això no ho nego en cap moment. De fet, només de pensar en el 8 passant pel carrer de la Creu, el 4 donant la volta per St. Narcís i els embussos de les 8 del matí em poso negre. Però això no treu que aquesta "gran volta" no existeix.

Veïns impedeixen tala d'arbre a les obres

Posted: Wednesday 27/08/2008 23:40
by Guigui
Notícia de l'Avui:

Veïns de Girona impedeixen la tala d'un arbre centenari en les obres del TGV

L'ajuntament sosté que és necessari tallar aquest plataner per poder excavar el forat on es construirà la futura estació ferroviària, però s'ha compromès a no tocar l'arbre fins a divendres que ve

EFE
Girona
Ult. Act. 27.08.2008 - 18:00 hs


Una trentena de veïns de Girona han impedit que els operaris que estan treballant des de fa uns dies en les obres del TGV talessin un plataner centenari del barri de Sant Narcís.

Quan els veïns s'han acostat fins a l'arbre, situat al número 7 del carrer Josep Maria Gironella, prop de la plaça d'Europa, els operaris ja havien començat a tallar algunes branques, cosa que no ha impedit que se situessin sota el plataner amb cassoles i martells i impedissin que es tallés el tronc.

El consistori ha decidit no trasplantar l'arbre després de realitzar un estudi que assegura que està malalt i no sobreviuria a una intervenció d'aquestes característiques.

La presidenta de la plataforma de veïns afectats per les obres del TGV, "AVE Girona", Erika de Kettenburg, ha destacat que es tracta d'un arbre "centenari i emblemàtic del barri" i que, si és necessari, faran torns per no moure's del lloc i evitar que sigui talat.

El consistori ha decidit no trasplantar l'arbre després de realitzar un estudi que assegura que està malalt i no sobreviuria
L'ajuntament sosté que és necessari tallar aquest plataner per poder excavar el forat on es construirà la futura estació ferroviària, però s'ha compromès a no tocar l'arbre fins a divendres que ve.

Llavors, els veïns ja hauran pogut mirar l'informe de la regidoria de medi natural que conclou que l'arbre està molt malalt i que, si es trasplanta, morirà. Però els veïns no es creuen la versió del consistori i asseguren que en el transcurs d'aquests dies faran tot el possible per mantenir viu l'arbre.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 30/08/2008 12:37
by sortrens


Jo construiria algunes vies d'ample europeu desde la terminal de l'Estació de França passant per el Clot Aragó i d'aquesta manera arribés a l'estació de Sagrera (LAV). D'aquesta manera alguna de les línies internacionals que van a França les faria rribar a l'EDF. A Paris tenen estacions terminals per fer servir línies d'Alta Velocitat i no passa res. Si la futura estació de la Sagrera tindrà més vies d'Alta velocitat que l'estació de Sants, aleshores aquestes que li faltan a l'estació de Sants podria compensar l'EDF. Després soterraria la platja de vies que passan aprop del zoo i així és podria ampliar el Parc de la Ciutadella i ferlo més gran. Els trens que aribessin i surtissin de l'EDF passarien per sota del parc de la Ciutadella i ho construirira del tal manera que desde el parc es poguessin veure els trens passar desde un diferent nivell. Diguem que nosaltres com a vianants passajariem per el nou parc ampliat i veuriem per el terra transparent o en sistema barana els trens passar. No sé si m'explicat? :(



Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 30/08/2008 14:12
by JaMiRo!
sortrens wrote:Diguem que nosaltres com a vianants passajariem per el nou parc ampliat i veuriem per el terra transparent o en sistema barana els trens passar. No sé si m'explicat? :(
Company, el ferrocarril si bé és la nostra afició és un mitjà de transport, i gastar-se diners en "veure trens" és quelcom irracional. ;)

Re: Línia d'alta velocitat a Girona

Posted: Sunday 31/08/2008 18:05
by metring
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... irona.html

Les obres del TGV disparen la venda de motos a Girona


Molts veïns veuen en les dues rodes la solució contra el caos circulatori que causaran les restriccions de trànsit. El sector preveu augmentar les vendes a partir del setembre

Elisabet Escriche
Girona
Ult. Act. 31.08.2008 - 12:40 hs

Tot i ser agost, un mes en què la majoria de gent era fora de la ciutat, i malgrat el moment de desacceleració econòmica, els establiments de venda de motos de Girona han detectat les darreres setmanes un increment de clients interessats a adquirir un vehicle de dues rodes. El motiu? Les obres del tren de gran velocitat (TGV), que aquest mes ja han obligat a fer els primers talls de trànsit en carrers importants, com Rafel Masó i un tram del carrer Oviedo. Aquestes restriccions, segons va reconèixer la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, provocaran un caos circulatori al centre de la ciutat les primeres setmanes de setembre.

El propietari de Motos Casademont, Jordi Casademont, assegura que tot i que les xifres de venda de l'agost encara no estan tancades, sí que han notat un augment de la demanda. "Són persones que viuen a la zona afectada per les obres, bàsicament al barri de Sant Narcís, i que ens diuen literalment que no saben com fer-s'ho amb tants canvis i talls de circulació", explica.

La majoria busquen motos de 125 centímetres cúbics per conduir-les amb el carnet de cotxe. La mateixa situació s'ha repetit a Motos Gili. Tot i haver tingut l'establiment tancat una setmana, el responsable, Lluís Gili, afirma que durant els darrers dies ha atès una quinzena de persones que volen comprar-se una moto perquè viuen a la zona on es fan els treballs. El negoci també ha detectat un increment de clients que feia anys que tenien la moto al garatge i que volen fer-li una posada a punt.

Com l'any passat

Motos Trafach és un establiment situat a l'avinguda Sant Narcís, al cor d'allà on s'estan fent els principals talls de trànsit. "Hi ha hagut un repunt de vendes", reconeix en Mario, un treballador. Les xifres parlen per si soles: tot i l'actual context econòmic, l'establiment està igualant aquest agost les vendes aconseguides en el mateix període de l'any passat.

El gerent de Motor Auradell, Pere Auradell, també ha notat l'increment de demanda d'informació, però no pas de caixa. "Quan la gent vegi la dificultats per transitar, compraran", augura. És una opinió que també comparteix Miquel Pérez, de Motocicletes Miqui Moto. "Crec que es notarà a partir del setembre. Fins que no plou, no comprem el paraigua".

Pagans considera exagerat l'afer del plàtan

Posted: Monday 01/09/2008 21:49
by Guigui
Sense que serveixi de precedent, per un cop dono la raó a la facció usuària del cotxe oficial. Notícia de l'Avui:

Pagans qualifica 'd'exagerat' l'afer del plàtan afectat pel TGV i demana que es pensi en l'obra en clau de futur

ACN / Xavier Pi
Girona
Ult. Act. 01.09.2008 - 18:06 hs


L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, ha qualificat aquesta tarda 'd'exagerat' l'afer del plàtan afectat pels treballs del TGV i ha demanat que es pensi en l'obra en clau de futur. 'Volem abordar el tema amb seriositat, sense parlar d'atacs ecològics i pensant que l'arribada del tren suposarà una transformació de l'espai del Parc Central i la construcció d'una nova zona enjardinada', ha ressaltat l'alcaldessa. Pagans ha reiterat que l'informe municipal desaconsella traslladar l'arbre, perquè està malalt i hi ha poques possibilitats que sobrevisqui. L'alcaldessa també ha ressaltat que la postura del consistori serà la de 'total i absoluta transparència' al voltant de l'obra.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 05/09/2008 16:03
by 437.001
Bones, petit detall observat en un forum francès: els pals elèctrics de suport de la catenària entre El Pertús i El Soler (a l´entrada de Perpinyà-St.Charles) són tipus... RENFE-AVE!
Es veuen clarament fotos del salt de moltó amb catenària posada tipus RENFE-AVE i no SNCF...
Algú ho sap explicar? Suposo que és a causa de TP-Ferro?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 05/09/2008 17:52
by oriolp13
Pots posar l'enllaç del fòrum aquest siusplau? ;)

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 05/09/2008 18:35
by ROMI65
437.001 wrote:Bones, petit detall observat en un forum francès: els pals elèctrics de suport de la catenària entre El Pertús i El Soler (a l´entrada de Perpinyà-St.Charles) són tipus... RENFE-AVE!
Es veuen clarament fotos del salt de moltó amb catenària posada tipus RENFE-AVE i no SNCF...
Algú ho sap explicar? Suposo que és a causa de TP-Ferro?
I per acabar-ho d'adobar, els pals de la catenària són de tipus SNCF entre el túnel i Vilafant, com es pot veure a les fotos d'aquesta notícia (de fa quasi un any).

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 05/09/2008 18:39
by ROMI65
oriolp13 wrote:Pots posar l'enllaç del fòrum aquest siusplau? ;)
Supose que es tracta d'aquestes fotos.

Bona tarda.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 05/09/2008 19:03
by JaMiRo!
França cada vegada més a prop ferroviàriament parlant...

Salt de moltó

Posted: Friday 05/09/2008 19:41
by Guigui
ROMI65 wrote:Supose que es tracta d'aquestes fotos.
El salt de moltó, és perquè a França se circula per l'esquerra, i a Espanya per la dreta?

Re: Salt de moltó

Posted: Friday 05/09/2008 20:00
by ROMI65
Guigui wrote:
ROMI65 wrote:Supose que es tracta d'aquestes fotos.
El salt de moltó, és perquè a França se circula per l'esquerra, i a Espanya per la dreta?
Sí.

Llei de l'embut

Posted: Friday 05/09/2008 20:11
by Guigui
Doncs em sembla una animalada supina. Tindrien vàries opcions més barates, com fer circular per l'esquerra de Barcelona amunt. Aleshores, també hi ha salt de moltó més amunt de Lilla, o els Thalys circulen a Bèlgica per l'esquerra, a diferència del ferrocarril convencional? També en faran un a la LGV Est quan creui la frontera amb Alemanya?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 05/09/2008 23:06
by 437.001
No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.

Els pals són tots tipus Renfe, no n´hi ha de tipus SNCF, ni a l´Empordà ni al Rosselló.

No té lògica

Posted: Friday 05/09/2008 23:34
by Guigui
437.001 wrote:No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.
Continuo creient que els salts de moltó són superflus. Podrien fer circular la LGV-Est per la dreta, per exemple. A Àustria, a la Westbahn (línia de Viena a l'oest) se circula per la dreta, i a la Südbahn (línia de Viena al sud), per l'esquerra. Sense salts de moltó, i amb força trànsit entre línies.

És que, a més, ho trobo d'una rigidesa extrema. Què passa si, pel motiu que sigui, un territori concret decideix canviar de direcció? Desmuntar el salt de moltó per una milionada?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 06/09/2008 13:14
by ROMI65
437.001 wrote:No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.

Els pals són tots tipus Renfe, no n´hi ha de tipus SNCF, ni a l´Empordà ni al Rosselló.
Vols dir que no n'hi ha dels dos tipus?

Image
Foto de VilaWeb.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 06/09/2008 20:20
by 437.001
Fixa-t´hi bé, que són tipus renfe de les dues classes, com que no estan pintats de verd ni de blau, enganya a la vista, però són renfe.

P.s: com va la línia des Carpates? L´has visitada (respon pel privat, si vols).

Re: No té lògica

Posted: Saturday 06/09/2008 20:22
by 437.001
Guigui wrote:
437.001 wrote:No a tota França es circula per l´esquerra. A Alsàcia i una part de Lorena (departament de Mosel.la) se circula per la dreta i sí, hi ha salts de moltó.
Continuo creient que els salts de moltó són superflus. Podrien fer circular la LGV-Est per la dreta, per exemple. A Àustria, a la Westbahn (línia de Viena a l'oest) se circula per la dreta, i a la Südbahn (línia de Viena al sud), per l'esquerra. Sense salts de moltó, i amb força trànsit entre línies.

És que, a més, ho trobo d'una rigidesa extrema. Què passa si, pel motiu que sigui, un territori concret decideix canviar de direcció? Desmuntar el salt de moltó per una milionada?
O crear-lo. Entre Príncipe Pío i Pinar es circulava per l´esquerra, i ara per la dreta i van haver de fer un salt de moltó al by-pass de Pinar.