Re: Remodelació d'estacions de metro
Posted: Monday 04/03/2013 13:03
Els missatges sobre deficiències de retolació del metro els hem dividit al nou fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 71#p216071
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
No exageris. A Poblenou no hi puja ni hi baixa molta més gent que a Bogatell.Busman wrote:Sí, ja ho sé que Bogatell té pics puntuals. Poblenou no en té: hi ha molta gent durant tot el servei. I només unes escales mecàniques.
Tal vez piensan hacer un acceso directo a la EdF desde Barceloneta437.001 wrote:No exageris. A Poblenou no hi puja ni hi baixa molta més gent que a Bogatell.Busman wrote:Sí, ja ho sé que Bogatell té pics puntuals. Poblenou no en té: hi ha molta gent durant tot el servei. I només unes escales mecàniques.
I com tu mateix admets, Bogatell té pics de demanda elevats.
Tot s´ha de dir: no s´entén que es reformin aquestes estacions, i que Ciutadella i Barceloneta no es reformin...
No sé si lo sabes, pero había uno... en parte, supongo que aún se debe conservar.alf_ wrote: Tal vez piensan hacer un acceso directo a la EdF desde Barceloneta
Si, lo se, creo que daba a la antigua estación de cercanías, ¿no? Como sea, no llegaba hasta la EdF, aunque más cerca. Se ha dicho muchas veces aquí que deberían reabrirlo, pero eso parece tener poco futuro, no se si porque no se pueda o porque no se quiera.437.001 wrote:No sé si lo sabes, pero había uno... en parte, supongo que aún se debe conservar.alf_ wrote: Tal vez piensan hacer un acceso directo a la EdF desde Barceloneta
Bueno, la estación de Cercanías formaba parte de la Estación de Francia. De hecho, a veces salía a cuenta sacar el billete en las taquillas de cercanías, porque si estaba tu tren para salir de la vía tropecientos, no siempre daba tiempo a llegar a la otra taquilla (las actuales/de toda la vida). Había ciertos trenes que podían salir tanto de las vías bajo la marquesina, como de las vías de cercanías. Recuerdo un tren que solía salir, o bien de la vía 1 (actual 3), o bien de la vía 00 (que compartía parte del andén con la actual vía 3, pero que llegaba hasta casi Pla de Palau).alf_ wrote:Si, lo se, creo que daba a la antigua estación de cercanías, ¿no? Como sea, no llegaba hasta la EdF, aunque más cerca.437.001 wrote:No sé si lo sabes, pero había uno... en parte, supongo que aún se debe conservar.alf_ wrote: Tal vez piensan hacer un acceso directo a la EdF desde Barceloneta
No sé si se puede. Al haber edificado, es muy probable que se hayan cargado parte del pasadizo.Se ha dicho muchas veces aquí que deberían reabrirlo, pero eso parece tener poco futuro, no se si porque no se pueda o porque no se quiera.
Idees força estrambòtiques les de TMB, com sempre. A tot això, a la Floresta (FGC) no havien posat a l'andana una especie de plataforma per salvar la distància a les cadires de rodes?metring wrote: TMB estudiarà alternatives
Una de les possibilitats que estudia TMB per aconseguir que les persones que van en cadira de rodes puguin pujar als trens sense l’ajuda de ningú és instal·lar als combois de la línia rampes desplegables.
En principi tots els projectes d'adaptació d'estacions de metro per a persones amb mobilitat reduïda han d'estar redactats ja perquè es van adjudicar el desembre del 2011 i tenien com a màxim un any per redactar-los. Ara nomes els hi deuen faltar les diners per pagar l'obraHenry 030 wrote:
Algú coneix els plans de reforma i adaptació dels intercanviadors Urquinaona i Plaça de Sants?
Suposo que ambdós casos comportaràn unes obres molt complexes però necessàries.
xabuca wrote:En principi tots els projectes d'adaptació d'estacions de metro per a persones amb mobilitat reduïda han d'estar redactats ja perquè es van adjudicar el desembre del 2011 i tenien com a màxim un any per redactar-los. Ara nomes els hi deuen faltar les diners per pagar l'obraHenry 030 wrote:
Algú coneix els plans de reforma i adaptació dels intercanviadors Urquinaona i Plaça de Sants?
Suposo que ambdós casos comportaràn unes obres molt complexes però necessàries.
En les bases de les licitacions dels projectes es donava la possibilitat als enginyers a realitzar l'adaptació dels intercanviadors per superfície si suposava un sobre cost molt gran l'adaptació de tot l'intercanviador. És a dir, les persones amb mobilitat reduïda haurien de sortir al carrer per poder fer l'enllaç amb una altre línia. Que recordi aquesta era una opció que estava en les bases del projecte de Plaça de Sants i crec que l’altre era l’estació de Verdaguer.
Per a mirar què hi ha, prendre mides i demanar el parer d'un tècnic, cal una auditoria?En la Comissió de Seguretat i Mobilitat, el Grup Municipal del PSC ha instat Transports Metropolitans de Barcelona a portar a terme una auditoria externa de l’estació per avaluar-ne la qualitat, l’eficàcia i l’eficiència de l’accessibilitat, així com tots els elements que hi ha.
No entiendo cual es el impedimento a tener a un empleado en esta estación, y que atienda a viajeros en silla de ruedas...metring wrote:http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/05/ ... assumible/
El govern diu que la millora de l’accessibilitat a l’estació de Virrei Amat és “inassumible”
Actualitzat el 23.05.2013 a les 12:56
Els desnivells en l'accés als vagons de metro de l'estació reformada de Virrei Amat, a la Línia 5, requereixen una "inversió inassumible". El primer tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, considera que l'esforç per millorar-ne l'accessibilitat "compleix amb els paràmetres estàndard". Forn ha rebutjat una petició del PSC de realitzar una auditoria externa per avaluar la qualitat i l'eficiència de l'estació.
Les obres de millora a l’estació han finalitzat, però no s’ha aconseguit que les persones que es desplacen amb cadira de rodes puguin accedir per si soles als combois. La distància entre els vagons i l’andana continua sent massa alta.
En la Comissió de Seguretat i Mobilitat, el Grup Municipal del PSC ha instat Transports Metropolitans de Barcelona a portar a terme una auditoria externa de l’estació per avaluar-ne la qualitat, l’eficàcia i l’eficiència de l’accessibilitat, així com tots els elements que hi ha.
El govern, per boca del president de TMB, Joaquim Forn, ha rebutjat el prec perquè la reforma no va anar a càrrec de TMB sinó de la Generalitat. Forn ha explicat que la reforma de l’andana requereix d’una “inversió milionària perquè l’estació està construïda en una corba i caldria tornar a fer tot el túnel”.
La regidora del PSC Maria Pilar Díaz ha reclamat que es faci una rampa d’accés en el primer vagó i ha demanat al govern “ser valent, demanar una auditoria i no acceptar l’obra de la Generalitat si no s’ha fet com Déu mana”.
Forn ha insistit que ha parlat amb tècnics i enginyers: “m’han dit que no hi ha res a fer i els he de creure” i ha afegit que “el que no es pot fer és minimitzar l’esforç a millorar l’accessibilitat. Ara aquesta inversió no la podem fer”.
Que hay que pagarle, básicamente. A no ser que lo haga alguna asociación de voluntariado...alf_ wrote:No entiendo cual es el impedimento a tener a un empleado en esta estación, y que atienda a viajeros en silla de ruedas...
Des de fa uns anys, atendre al viatger de manera permanent no entra en els plans de l'empresa, sols cal veure la tira d'exemples diaris que poden succeir un dia normal (i ja no parlem d'un dia festiu).alf_ wrote:No entiendo cual es el impedimento a tener a un empleado en esta estación, y que atienda a viajeros en silla de ruedas...metring wrote:http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/05/ ... assumible/
El govern diu que la millora de l’accessibilitat a l’estació de Virrei Amat és “inassumible”
Actualitzat el 23.05.2013 a les 12:56
Els desnivells en l'accés als vagons de metro de l'estació reformada de Virrei Amat, a la Línia 5, requereixen una "inversió inassumible". El primer tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, considera que l'esforç per millorar-ne l'accessibilitat "compleix amb els paràmetres estàndard". Forn ha rebutjat una petició del PSC de realitzar una auditoria externa per avaluar la qualitat i l'eficiència de l'estació.
Les obres de millora a l’estació han finalitzat, però no s’ha aconseguit que les persones que es desplacen amb cadira de rodes puguin accedir per si soles als combois. La distància entre els vagons i l’andana continua sent massa alta.
En la Comissió de Seguretat i Mobilitat, el Grup Municipal del PSC ha instat Transports Metropolitans de Barcelona a portar a terme una auditoria externa de l’estació per avaluar-ne la qualitat, l’eficàcia i l’eficiència de l’accessibilitat, així com tots els elements que hi ha.
El govern, per boca del president de TMB, Joaquim Forn, ha rebutjat el prec perquè la reforma no va anar a càrrec de TMB sinó de la Generalitat. Forn ha explicat que la reforma de l’andana requereix d’una “inversió milionària perquè l’estació està construïda en una corba i caldria tornar a fer tot el túnel”.
La regidora del PSC Maria Pilar Díaz ha reclamat que es faci una rampa d’accés en el primer vagó i ha demanat al govern “ser valent, demanar una auditoria i no acceptar l’obra de la Generalitat si no s’ha fet com Déu mana”.
Forn ha insistit que ha parlat amb tècnics i enginyers: “m’han dit que no hi ha res a fer i els he de creure” i ha afegit que “el que no es pot fer és minimitzar l’esforç a millorar l’accessibilitat. Ara aquesta inversió no la podem fer”.
Això és una excusa, el treballador és allà per atendre el passatge, menys estar davant l'ordinador o de xerrameca continuada dins els "centres de control" i més vigilància, control i atenció al viatger.Adolescent barceloní wrote:Que hay que pagarle, básicamente. A no ser que lo haga alguna asociación de voluntariado...