Page 19 of 58

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 03/04/2008 10:41
by Peter
Inspecció Oficiosa wrote:El servei de les línies L8, S33 i S8 es troba suspès per causes alienes a FGC, segons informa TransMet. La resta de trens (R5 i R6) circulen amb retards d'entre 20 i 30 minuts segons la mateixa font.

Altre cop el Gornal?
Segons el diari Metro, va ser un atropellament mortal a l'estació d'Almeda.

Confusió de panells a FGC

Posted: Monday 07/04/2008 18:59
by Guigui
Indicis de Renfomentadifització a FGC. Arribo a Pl. Catalunya per agafar un L6 (o S55). Com que he quedat, deixo passar alguns trens i veig que un indica sortida prevista a les 14.13 (en aquell moment, són les 14.21) amb destinació Reina Elisenda, però l'indicador del tren diu S55 Universitat Autònoma. El següent tren passa a ser (segons monitor) el de les 14.25 a Reina Elisenda, que surt amb un retard de tres minuts. Haurà saltat el de les 14.19 o era aquest l'S55 que he vist sortir, però el monitor de l'andana no ho indicava correctament?

Re: Confusió de panells a FGC

Posted: Monday 07/04/2008 20:59
by Pere
Guigui wrote:Indicis de Renfomentadifització a FGC. Arribo a Pl. Catalunya per agafar un L6 (o S55). Com que he quedat, deixo passar alguns trens i veig que un indica sortida prevista a les 14.13 (en aquell moment, són les 14.21) amb destinació Reina Elisenda, però l'indicador del tren diu S55 Universitat Autònoma. El següent tren passa a ser (segons monitor) el de les 14.25 a Reina Elisenda, que surt amb un retard de tres minuts. Haurà saltat el de les 14.19 o era aquest l'S55 que he vist sortir, però el monitor de l'andana no ho indicava correctament?
Imagino que et deus referir a un S55 que té enllaç a Sarrià amb una llençadora a Reina Elisenda. En hora punta em sembla que un de cada dos L6 es converteixen en S55 i aquests S55 tenen enllaç a Sarrià amb una llençadora.

Discrepància

Posted: Monday 07/04/2008 21:27
by Guigui
Pere wrote:Imagino que et deus referir a un S55 que té enllaç a Sarrià amb una llençadora a Reina Elisenda. En hora punta em sembla que un de cada dos L6 es converteixen en S55 i aquests S55 tenen enllaç a Sarrià amb una llençadora.
El problema és que el teleindicador del tren deia una cosa (S55 Universitat Autònoma) i el monitor d'andana una altra (S6 Reina Elisenda, sortida 14.13), passant després al tren de les 14.25 i saltant-se el de les 14.19.

Re: Discrepància

Posted: Monday 07/04/2008 21:53
by Pere
Guigui wrote:
Pere wrote:Imagino que et deus referir a un S55 que té enllaç a Sarrià amb una llençadora a Reina Elisenda. En hora punta em sembla que un de cada dos L6 es converteixen en S55 i aquests S55 tenen enllaç a Sarrià amb una llençadora.
El problema és que el teleindicador del tren deia una cosa (S55 Universitat Autònoma) i el monitor d'andana una altra (S6 Reina Elisenda, sortida 14.13), passant després al tren de les 14.25 i saltant-se el de les 14.19.
Llavors sí que és un problema com els de renfomentadif

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Tuesday 08/04/2008 19:46
by Mako448
Acabo d'arribar i comenatar que alguna cosa ha passat avui amb la Llobregat-Anoia.

Primer,que el S8 que passa per Gornal a les 18.54 direcció Martorell ha vingut a les 19.01 amb 7 minuts de retard,i els trens que anaven direcció Barcelona estaven a l'estació mès temps aturats de lo normal.

I els trens anaven amb retard,a Sant Vicenç hem passat a les 19.21 i ens hem creuat amb l'S8 de baixada que hauria de passar per aquesta estació a les 19.16(5 mints de retard),i el mijor de tot,servit per 211(211.07 concretament).Veure una 211 fent un S8 pot semblar normal,peró no fent aquest servei S8 que surt de Enllaç a les 18.54 i arriba a Barcelona a les 19.44,aquest servei és inusual que és faci amb 211 i anava amb 5 minuts de retard(tindrà res a veure?)

Alguna cosa ha passat aquesta tarda a la Llobregat-Anoia....

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Tuesday 15/04/2008 20:06
by Mako448
Aquesta tarda,festival dels bons a la Llobregat-Anoia.Potser em costarà explicar,ja que he enxampat l'averia de ple,peró ha passat coses interessants,abans dir que l'averia era de la 211.01 a l'estació d'Almeda i la 211.05 que anava per darrere l'ha remolcada fins a la vía 4 d'Av.Carrilet,i allà ha finalitzat recorregut.Una doble composició de 211 de 3 cotxes(concretament la 211.01),mai ho he vist(sí sí,mai ).
El fet arribo a les 18:30 a Av.Carrilet disposat a agafar un tren cap a Sant Jospep per veure si han instal.lat MAEv2,arribo i veig sortint un L8 cap a Molí Nou,observo que a l'andana és queixen que fa estona que no passa cap tren.De sobte escolto,que s'ha averiat un tren a Almeda i els trens circulen fora del seu horari.La meva reacció ha estat directament canviar d'andana per arribar el mès aviat possible a casa per qué sabia que arribaria molt tard.Al cap de molts pocs minuts diuen que per vía 4 arribarà un tren sense servei,i per vía 4 fa entrada una doble de 211 formades per la 211.01+211.05 plenes de gent les dues composicions.Baixa una quantitat de gent que fa por,torno a l'andana direcció Barcelona per saber el que havia passat i contemplar aquella 211,l'andana estava a petar de gent.El mès divertit ha estat quan per megafonia han anunciat que el tren de la vía 4 aniria a Manresa parant a totes les estacions(a la vía 4 hi havia la doble de 211),óbiament no m'ho creia i desprès vaig comprovar que era fals peró per si de cas ho pregunto a un agent d'estació.Alguns usuaris també s'han pensat que era veritat.Al cap d'uns minuts ve un R6 en simple direcció Barcelona que ja venia algo plena,doncs bé,l'enorme quantitat de gent que ha pujat a aquest tren,l'R6 anava que no cabia ni una agulla,semblava el metro de Tokio,la gent li costava entrar,i alguns han intentat pujar peró no ha pogut,per la vía 1 passa un altre L8 direcció Molí Nou.Torno a l'andana direcicó Martorell,sembla que els trens direcció Barcelona tornen a passar,lno paren de repetir el missatge l'averia una vegada darrere l'altre,tot i que direcció Barcelona els trens anaven amb 10 minuts de retard,tot i que a mesura que passa el temps els retard és disminueixen,aixó direcció Barcelona,perqué direcció Martorell pasaven els minuts i no passava cap tren.Hem estat desde les 18.36 fins a les 18.50 sense passar cap tren direcció nord,i l'andana plena de gom.A les 18.51 arriba la 211.03 fent un S33 a Can Ros(en teoria bans d'aquest S33 hauria de passar l'R5,i que finalment ha passat desprès),tot i que no és el meu tren,decideixo agafar-lo fins a Can Ros i allà esperar-me a un tren que vagyui mès amunt,perqué l'andana d'Av.Carrilet estava apunt de caure.L'S33 venia plena peró amb algún espai buit fet que no es tenia ambient d'agobi.A Molí Nou consegueixo seure.Arribo a Can Ros,i megafonia manual anunciant que el tren acababa allà,baixa tothom a Can Ros,peró molts és pensaven que aquest tren anava mès amunt i han decidit esperar-se allà.Al cap de 7 minuts(a les 19.17),arriba l'R5 amb simple de 213,a petar de gent,i m'ha tocat anar "ensardinat",com a mínim fins a Pallejà,allà s'ha baixat una quantitat important de gent i tot i que he anat de peu,ja no hi havia tanta gent de peu(peró la seguia havent).De Can Ros cap amunt em sembla que han estat mès de mitja hora sense cap tren cap a Martorell.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 17/04/2008 16:31
by Danzig
A hores d'ara, 25 minuts de freqüència a FGC, sentit Barcelona :cop

Informen d'una avaria per causes alienes a FGC, però res més

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 17/04/2008 16:37
by UT440_132M
Deu ser pel mal temps?

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 17/04/2008 17:14
by Mako448
Danzig wrote:A hores d'ara, 25 minuts de freqüència a FGC, sentit Barcelona :cop

Informen d'una avaria per causes alienes a FGC, però res més
Aixó a quina línia?L'informació de la ATM no està actualitzada desde les 15.00 i no fa constància de l'incident.

Per cert,últimament tela FGC,dimarts averia d'un convoy i retrasos de 15-20 minuts,ahir un L8 no podia tancar portes durant 5 minuts i va arribar amb 7 minuts de retard a Sant Boi,i l'S4 de darrere anava amb 5 minuts de retard.I avui aixó.

Qué està passant últimament amb FGC?

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 17/04/2008 18:37
by Danzig
Perdó, m'he oblidat de dir que era a la Llobregat-Anoia.

Jo era a Sant Josep i han passat 5 trens de pujada per cap de baixada.

El tren anava meravellosament ple, semblava Renfe :)

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Sunday 11/05/2008 15:23
by Mako448
Afectacions en la circulació de la Línia Llobregat
Anoia per dos desprendiments.
En el matí del diumenge 11 de maig s’han produït dos despreniments de terres a
les vies de la línia Llobregat Anoia que han afectat la circulació de dos trens.

El primer s’ha produït a Martorell-Vila a quarts de deu del matí i ha obligat a
desallotjar els pocs passatgers que viatjaven en el tren a un altre comboi per
continuar el seu viatge. En la zona que s’ha produït l’incident hi ha doble via, el
que ha permès continuar el servei utilitzant l’altra via en aquell tram.
El segon incident s’ha produït a quarts d’onze en un tram entre Sant Vicenç de
Castellet i Manresa. En ser aquesta zona de via única ha calgut enviar un altre
tren per traslladar els viatgers a la seva destinació i, posteriorment, remolcar la
unitat que ha patit una petita avaria fins a Martorell. Aquest incident ha
comportant retards de 40 minuts per als viatgers que viatjaven en aquest tren.
Els serveis de manteniment han reparat a les 13:30h. l’únic lloc on les
esllavissades han fet malbé les infraestructures a Martorell, deixant la circulació
completament normalitzada en aquell tram.

Font:Web d'FGC

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 14/05/2008 14:58
by metring
De LaMalla:

Sant Vicenç de Castellet

Els combois van aturar-se uns 35 metres abans de xocar

FGC investiga la trobada frontal de dos trens a l'estació de Sant Vicenç de Castellet

LAMALLA.NET / EFE

El comitè de seguretat de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) investiga les causes per les quals, el passat dia 9, dos trens es van trobar frontalment a l'estació de Sant Vicenç de Castellet (Bages). Els trens van aconseguir aturar-se a uns 35 metres de distància l'un de l'altre i, segons un portaveu de l'emrpesa, "es va deure a un error humà i no tècnic.

Els combois implicats van ser un tren de passatgers procedent de Barcelona, que es dirigia a Martorell (Baix Llobregat) i que estava parat a l'estació, i un tren de mercaderies carregat amb potassa.

Des de FGC s'ha explicat que aquell dia, el maquinista del tren de mercaderies, que circulava en direcció Barcelona, va rebre de l'operador del centre de control de Sant Boi de Llobregat una instrucció inadequada amb què l'autoritzava a passar un semàfor en vermell.

Pel que sembla, segons FGC, el maquinista es va saltar el senyal i va desactivar, a més, un sistema de seguretat del tren, que no es pot treure sense una autorització expressa del centre de control.Així, el comboi es va encaminar, a uns deu quilòmetres per hora, cap a una via per la qual acabava d'entrar un altre tren de viatgers a l'estació.

El maquinista de mercaderies, en veure que hi havia un altre tren a la mateixa via, va frenar el comboi i es va parar a uns 35 metres de l'altre tren.

Segons el portaveu de FGC, el comitè de seguretat està estudiant les converses entre el conductor i el centre de control i totes les operacions del maquinista, que queden registrades en una espècie de caixa negra del tren, per conèixer exactament com van succeir els fets.La investigació que està en marxa permetrà conèixer també si hi va haver un canvi inadequat d'agulles.

Les mateixes fonts han assegurat que s'ha obert un expedient sobre aquest funcionament inadequat del sistema per veure on està l'error, i que, si es confirma l'actuació irregular per part del personal, se'ls obrirà un expedient disciplinari.

"It's geography, stupid!"

Posted: Wednesday 14/05/2008 17:43
by Guigui
metring wrote:Els combois implicats van ser un tren de passatgers procedent de Barcelona, que es dirigia a Martorell (Baix Llobregat) i que estava parat a l'estació, i un tren de mercaderies carregat amb potassa.
Evidentment, Manresa (Bages). Tanmateix, és increïble com entre la informació original d'EFE i el filtre de La Malla (i potser alguna altra instància) ningú s'hagi adonat d'aquesta pífia geogràfica.

La carrera de periodisme és una màquina de fer xurros, perdó, títols universitaris?

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 14/05/2008 18:01
by UT440_132M
Amb el merder que tenim aqui, son capaços que la capital d'Osona és Manresa. :emprenyat

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 14/05/2008 18:47
by UT596001
EUKibo wrote:I els de la Renfe venen la devolució express com quelcom especial i després són uns desconfiats i s'estan una eternitat comprovant el teu bitllet i si el tren ha arribat tard en molts casos. Tot i que també hi ha gent més competent que sap que la probabilitat que un tren de la Renfe vagi en retard és tant elevada que no cal remirar-s'ho molt...
Doncs ja m'agradaria que FGC tingués Devolucció Xpress. Dissabte passat per anar de Manresa a Martorell amb FGC es va avariar el tren en el que anava i entre el transbord al següent tren i el retard d'aquest vaig arribar 50 minuts tard a Martorell. Doncs l'agent d'estació que hi havia em va dir que "són coses que passen" i que no em tornaven ni un cèntim. Un viatge d'una T-10 de 4 zones a la paperera...

It's... knowledge

Posted: Wednesday 14/05/2008 22:13
by orique
Des de FGC s'ha explicat que aquell dia, el maquinista del tren de mercaderies, que circulava en direcció Barcelona, va rebre de l'operador del centre de control de Sant Boi de Llobregat una instrucció inadequada amb què l'autoritzava a passar un semàfor en vermell.

Pel que sembla, segons FGC, el maquinista es va saltar el senyal i va desactivar, a més, un sistema de seguretat del tren, que no es pot treure sense una autorització expressa del centre de control
Per saltar-se un vermell, s'ha de desactivar el sistema de seguretat. Si no, per molt que t'hagin autoritzat a passar-lo, el tren s'aturarà en el moment que passi per sobre la balisa.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 15/05/2008 10:03
by Platanito
UT440_132M wrote:Amb el merder que tenim aqui, son capaços que la capital d'Osona és Manresa. :emprenyat
Sembla que han desplaçat les comarques cap al nord: aquesta setmana he llegit que el Pantá de La Baells és al Bages!

Periodistes analfabets

Posted: Thursday 15/05/2008 16:17
by Guigui
Platanito wrote:Sembla que han desplaçat les comarques cap al nord: aquesta setmana he llegit que el Pantá de La Baells és al Bages!
No fa més que confirmar la meva sospita: a no ser que els pocs sensats que queden al ram facin neteja, caldrà passar a considerar el col·lectiu periodista una colla d'analfabets funcionals. Sé que el que dic és molt dur per a qualsevol professional que es prengui a consciència la seva feina, però el ramat cada cop més gran d'ovelles negres desprestigia massivament aquesta professió i comença a ser hora de que la gent seriosa prengui mesures.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Thursday 15/05/2008 20:37
by uriol108
Nota de l'administració: els següents 4 missatges provenen del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... start=1060

FGC expedienta 3 treballadors per errors que haurien pogut acabar en xocs

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va obrir ahir tres expedients informatius, que podrien acabar en sanció, a tres treballadors per dos incidents greus registrats la setmana passada a la línia de tren Llobregat-Anoia i que van estar a punt d'acabar en xoc de combois.
El succés més recent es va produir divendres passat a l'estació de Sant Vicenç de Castellet (Bages), on un tren de passatgers i un mercaderies van quedar enfrontats a la mateixa via a només desenes de metres de distància. L'anterior, dimecres, va tenir lloc a Masquefa (Anoia). En cap cas es van haver de lamentar danys.
Les persones expedientades, segons van explicar ahir fonts de FGC després de la reunió del comitè de seguretat, són el maquinista del mercaderies i un operador i el cap de sala del centre d'operacions.

EL PERIÓDICO
BARCELONA

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022