Page 182 of 411

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 1:00
by metring
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=512312

Es normalitza la circulació a la línia 2 de Rodalies després de l'atropellament mortal a Castelldefels

ACN // 21.10.2009 // 23.03 h element divisor Ref. 512312

Castelldefels (ACN).- La circulació a la línia 2 de Rodalies ja s'ha normalitzat, a tres quarts de deu de la nit d'aquest dimecres, després que s'hagi hagut de tallar la via entre les estacions de Castelldefels i Platja de Castelldefels, al Baix Llobregat, a causa d'un atropellament entre les dues parades. Segons ha informat Renfe, els fets han tingut lloc poc abans de les vuit del vespre i, tot i que inicialment se circulava per una sola via, els Mossos d'Esquadra han obligat a tallar la circulació entre les dues parades cap a un quart de nou. Aquest tall ha afectat els sis trens de la línia 2 que entre les vuit i tres quarts de deu de la nit uneixen aquestes dues estacions de Castelldefels.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 9:09
by wefer
metring wrote: s'hagi hagut de tallar la via entre les estacions de Castelldefels i Platja de Castelldefels,
I tant costava que els trens arribessin fins a Castelldefels Platja i allí giressin cua, posant un bus sustitutori entre Castelldefeles-Platja i Castelldefels? Si el problema és que no hi ha canvis d'agulla, podien haver fet una llençadora entre Castelldefels-Platja i Garraf, donant la volta els trens a Garraf. Diria jo que és més lògic això que no pas anar acumulant trens a Garraf sense alternativa, i més sabent que des d'allí no es pot sortir de cap manera i l'estació es troba tancada sense atenció al públic. Com sempre, ha hagut de ser un pobre vigilant de seguretat, que de casualitat es trobava allà, el que ha hagut d'atendre als viatgers i espavilar-se ell sol trucant a través del mòbil.

Igualment criticable l'acció dels Mossos d'Esquadra, que de fet van ser els que van prohibir la circulació de trens i es van quedar tant amples, però no van aparèixer en cap moment per atendre a la gent que estava penjada a les estacions en plena nit.

Amb 1 hora i mitja hi havia temps de sobra per reaccionar. A més, el telèfon d'atenció de Renfe rodalies no sabien res de res quan hi vaig trucar, i la noia va haver d'anar a preguntar què passava. A sobre, li van dir que els trens ja circulaven quan no era cert. Lamentable la desorganització i tot plegat.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 9:21
by metring
Apart de demanar Devolució Expres, penso fer una reclamació per la mala organització i per haver-nos deixat a centenars de passatgers de qualsevol manera a l'estació de Garraf, que per no tenir no té ni un edifici obert, amb sala d'estar ni cap responsable de Renfe per atendre't, i el més greu de tot: donar informació falsa per megafonia, per acabar de confondre totalment a la gent que l'únic que voliem era tornar a casa i descansar >:(

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 9:26
by josep_serre
Les dades que tinc és que es va tallar la circulació per ordre dels mossos entre Castelldefels i Garraf, arribar a Platja de Castelldefels hagués permès agafar no ja els autobusos substitutoris que no sé si haguessin engollit la gent d'un Euromed, d'un Catalunya Exprés de diversos rodalies, però si més dels autobusos de servei normal de la Mohn que arriben a l'entorn de l baixador de Platja de Castelldefels, al capdevall si una cosa tinc apresa és que en aquests casos quan molts viatgers s'acumulen per aquestes coses del que es tracta és que aquests tinguin una sortida el més aviat possible, bona o dolenta, però que la gent estigui retinguda el mínim temps possible.

També penso que ja que els mossos són l'autoritat d'haver tallat la circulació per les dues vies podrien haver coordinat l'operatiu de transport especial, bé que en altres llocs ho fa l'exèrcit en aquests casos.
wefer wrote:
metring wrote: s'hagi hagut de tallar la via entre les estacions de Castelldefels i Platja de Castelldefels,
I tant costava que els trens arribessin fins a Castelldefels Platja i allí giressin cua, posant un bus sustitutori entre Castelldefeles-Platja i Castelldefels? Si el problema és que no hi ha canvis d'agulla, podien haver fet una llençadora entre Castelldefels-Platja i Garraf, donant la volta els trens a Garraf. Diria jo que és més lògic això que no pas anar acumulant trens a Garraf sense alternativa, i més sabent que des d'allí no es pot sortir de cap manera i l'estació es troba tancada sense atenció al públic. Com sempre, ha hagut de ser un pobre vigilant de seguretat, que de casualitat es trobava allà, el que ha hagut d'atendre als viatgers i espavilar-se ell sol trucant a través del mòbil.

Igualment criticable l'acció dels Mossos d'Esquadra, que de fet van ser els que van prohibir la circulació de trens i es van quedar tant amples, però no van aparèixer en cap moment per atendre a la gent que estava penjada a les estacions en plena nit.

Amb 1 hora i mitja hi havia temps de sobra per reaccionar. A més, el telèfon d'atenció de Renfe rodalies no sabien res de res quan hi vaig trucar, i la noia va haver d'anar a preguntar què passava. A sobre, li van dir que els trens ja circulaven quan no era cert. Lamentable la desorganització i tot plegat.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 9:39
by metring
Si, per al que volen, son autoritat, i per al que no, diuen que no és la seva competència i tira que te vas. A sobre, com poden oferir els de Renfe com a alternativa, tornar cap a Sitges i agafar busos, quan son misèria i companyia els que hi passen i no haurien donat a bast amb la gent que hi haviem, i a sobre a Garraf només passaven quatre taxis, i que Renfe no assumiria el cost d'aquests????????

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 10:10
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
Aturada la C-2 sud dues hores per un atropellament
RAMON TOMÁS - BARCELONA

Un atropellament mortal entre les parades de Platja de Castelldefels i Castelldefels (Baix Llobregat), a la línia C-2 sud, va posar ahir en entredit la capacitat de resposta de Renfe davant els contratemps. Un suïcidi va causar la interrupció del servei en tots dos sentits durant prop de dues hores, fins que es va produir l’aixecament del cadàver.

Aquest parèntesi va suscitar la indignació de molts passatgers que a penes van disposar d’informació mentre els combois estaven aturats en fila a la via, ni tampoc d’alternatives com un servei d’autobusos. «Ens han dit que en aquest cas l’empresa no se’n responsabilitza», va manifestar David, un afectat. «Estem d’acord que no és la seva responsabilitat, però em sembla una vergonya que Renfe no prevegi una mesura alternativa ni tampoc mogui fitxa».

Un portaveu de la companyia va afirmar que cap a les 21.15 hores es van posar dos autobusos llançadora de Castelldefels a Sitges en tots dos sentits. No obstant, en el comboi de David, parat a l’altura de Castelldefels, no van tenir notícies del servei, potser per la inaudible megafonia.

A més, moments abans, un tall elèctric a la mateixa línia entre Granollers i Cardedeu (Vallès Oriental) va provocar endarreriments de 20 minuts als trens.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 10:19
by metring
I per què a Garraf no aclarien que el servei de busos era només entre Castelldefels i Sitges, i el vigilant a Garraf ens deia que era "leyenda urbana"?

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 15:47
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... ?id=301376

Recupera la normalitat la línia C4 de Rodalies

Una avaria entre Castellbisbal i Molins ha provocat retards de 15 minuts

LAMALLA.CAT

Una avaria a Castellbisbal ha provocat retards a la línia C4 de Renfe Rodalies, la que uneix Sant Vicenç de Calders i Manresa. Les demores que han durat des de les 9.00 hores fins poc abans de les 12.00 han estat, segons la companyia, d'uns 15 minuts en tots dos sentits de la marxa.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 17:39
by Danzig
retards de 30 minuts aquest matí a la C2-Nord, sense més explicacions

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 19:00
by Enric
metring wrote:http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... ?id=301376

Recupera la normalitat la línia C4 de Rodalies

Una avaria entre Castellbisbal i Molins ha provocat retards de 15 minuts

LAMALLA.CAT

Una avaria a Castellbisbal ha provocat retards a la línia C4 de Renfe Rodalies, la que uneix Sant Vicenç de Calders i Manresa. Les demores que han durat des de les 9.00 hores fins poc abans de les 12.00 han estat, segons la companyia, d'uns 15 minuts en tots dos sentits de la marxa.
Potser, ara avui el rodalies Manresa-Sant Vicenç, que para a El Vendrell a las 12h04m. u a fet passades dos quarts de una del migdia, en cambi els mercaderias seguian passant com si res.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 19:07
by Tony M. Nyphot
metring wrote:En els darrers mesos, he pogut llegir diversos cops a les pantalles de Sants que hi han incidències per atropellament. Jo penso que el fet que no s'expliqui això no serveix per aturar la esfereidora quantitat de gent que acaba d'aquesta manera, sigui accidental o voluntàriament.
Així doncs, sembla que Renfe deu estar farta que se li carreguin com a pròpies aquestes incidències i ha decidit tirar pel dret. Me n'alegro.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 19:25
by Tony M. Nyphot
wefer wrote:I tant costava que els trens arribessin fins a Castelldefels Platja i allí giressin cua, posant un bus sustitutori entre Castelldefeles-Platja i Castelldefels? Si el problema és que no hi ha canvis d'agulla, podien haver fet una llençadora entre Castelldefels-Platja i Garraf, donant la volta els trens a Garraf. Diria jo que és més lògic això que no pas anar acumulant trens a Garraf sense alternativa, i més sabent que des d'allí no es pot sortir de cap manera i l'estació es troba tancada sense atenció al públic. Com sempre, ha hagut de ser un pobre vigilant de seguretat, que de casualitat es trobava allà, el que ha hagut d'atendre als viatgers i espavilar-se ell sol trucant a través del mòbil.

Igualment criticable l'acció dels Mossos d'Esquadra, que de fet van ser els que van prohibir la circulació de trens i es van quedar tant amples, però no van aparèixer en cap moment per atendre a la gent que estava penjada a les estacions en plena nit.

Amb 1 hora i mitja hi havia temps de sobra per reaccionar. A més, el telèfon d'atenció de Renfe rodalies no sabien res de res quan hi vaig trucar, i la noia va haver d'anar a preguntar què passava. A sobre, li van dir que els trens ja circulaven quan no era cert. Lamentable la desorganització i tot plegat.
Diverses coses a comentar, ho faig per ordre.

Per començar el fet que Castelldefels Platja fos terminal de línia requeria l'establiment de blocatge telefònic ja que el sistema automàtic no permet establir itineraris parcials, a més que un cop bloquejada una via en un sentit no es pot bloquejar en l'invers, així que la marxa enrere del tren no estaria degudament protegida amb el risc d'accident que això comporta. Per aquest motiu faria falta que hi hagués personal de circulació tant a Garraf com a Castelldefels Platja, que en cap dels casos es compleix per trobar-se la circulació a la primera estació controlada des de CTC i la segona configurada com una mera estació de pas sense significació a efectes de circulació.

És possible que quan s'hagués donat l'ordre d'interrupció no hi hagués hagut forma de retenir aquests dos trens a Sitges, potser perquè el Rodalies ja estava de camí i perquè l'Euromed necessita més temps per notificar-li una parada, no es pot frenar així com així un tren. És més, segurament Adif comptava amb fer passar els trens per via única fins que els Mossos d'Esquadra no ho van permetre. En aquest sentit l'actuació dels Mossos és bastant estranya, en atropellaments en via única i a menys que la persona accidentada ocupi les dues vies, només es deixa interceptada una amb el tren atropellador immobilitzat però permetent la circulació per l'altra via ni que sigui a velocitat reduïda, les alteracions seran igualment importants però sense arribar a la caòtica situació d'aturar la principal artèria ferroviària de comunicació amb la resta d'Espanya durant hora i mitja. Potser és que convenia políticament caldejar la situació de Renfe en relació amb el traspàs, possiblement mai ho sabrem del cert.

Els canals d'informació interna de Renfe és un fet que no funcionen correctament, i en situacions d'incidència només fa que augmentar la problemàtica. Tot i així cal tenir en compte en primer lloc que amb una hora no es pot organitzar un dispositiu de transport alternatiu per carretera, cal contractar els autobusos, trobar conductors disponibles i proporcionar-los un full de ruta perquè molt possiblement passaran per zones que desconeixen, si Renfe hagués començat els tràmits per posar-lo en marxa que ho desconec només hauria aconseguit muntar el dispositiu just quan es restablia el servei, amb el conseqüent malgastament de fons públics destinats a uns autobusos que no hauran servit per a res.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 21:34
by canalcole
http://www.elconfidencial.com/sociedad/ ... 91022.html

Las lluvias causan problemas en la red de Metro y de Cercanías de Barcelona

(...)

En cuanto a la red de Cercanías, los trenes circulan desde las 16.00 horas con una media de quince minutos de retraso como consecuencia de las fuertes lluvias, según ha informado Renfe en un comunicado.

Renfe ha modificado además la salida de los trenes de la línea 2 sur de Cercanías -que une Sant Vicenç de Calders con la estación de Francia-, de forma que los convoyes parten de la Estación de Sants, con el objetivo de "minimizar la afectación a los usuarios".

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 21:39
by wefer
Tony M. Nyphot wrote:Per començar el fet que Castelldefels Platja fos terminal de línia requeria l'establiment de blocatge telefònic ja que el sistema automàtic no permet establir itineraris parcials,
Com a usuari de Renfe m'importa ben poc tot plegat (em refereixo als desajustos interns de Renfe, no al teu missatge ;) ). Que no es pugui fer una cosa perquè tècnicament és simplement perquè ningú s'ha pres la molèstia de preveure possibles incidències. Un cas com aquest es pot tornar a donar per un altre atropellament, una esllavissada o el que sigui.
Renfe ha de posar els mitjans necessaris i ha de tenir els protocols adequats per afrontar un tall EN QUALSEVOL PUNT de la seva xarxa, i més encara en un tram tant transitat com aquell.
Tony M. Nyphot wrote:amb una hora no es pot organitzar un dispositiu de transport alternatiu per carretera, cal contractar els autobusos, trobar conductors disponibles i proporcionar-los un full de ruta p
Tornem al punt anterior. Renfe (o millor l'ATM) haurien de tenir un contingent mínim de busos preparats per actuar a qualsevol punt de la xarxa, i uns conductors ben formats que sàpiguen accedir a qualsevol estació (també existeixen els GPS de tota manera). En aquest cas concret per exemple, amb 4 o 5 autobusos ja haguessin fet prou per parar el cop al primer moment. És demanar tant que en una aglomeració urbana de més 4 milions d'habitants hi hagi 7 o 8 autobusos repartits per l'AMB amb els seus conductors disponibles durant les hores de servei de rodalies?

Imaginem-nos que els serveis d'emergència tipus bombers funcionessin igual: que calgués buscar un camió cuba, uns conductors, donar-los un full de ruta. Per sort, els bombers sempre estan disponibles i sí, passen moltes hores sense actuar... però cal que hi siguin.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 21:43
by sanjo888
Tornem al punt anterior. Renfe (o millor l'ATM) haurien de tenir un contingent mínim de busos preparats per actuar a qualsevol punt de la xarxa, i uns conductors ben formats que sàpiguen accedir a qualsevol estació (també existeixen els GPS de tota manera). En aquest cas concret per exemple, amb 4 o 5 autobusos ja haguessin fet prou per parar el cop al primer moment. És demanar tant que en una aglomeració urbana de més 4 milions d'habitants hi hagi 7 o 8 autobusos repartits per l'AMB amb els seus conductors disponibles durant les hores de servei de rodalies?
I sino pasa re que tenen que fer, pasarse 24 hores del dia rascanse els ous? :nose , note ni cap ni peus, son busos, no bombers, no pots comparar.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 21:44
by metring
Ell té raó, hi han de ser. Amb la quantitat d'incidències que hi ha a la Renfe, dubto que tinguessin gaire temps per rascar-se res.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 21:49
by sanjo888
metring wrote:Ell té raó, hi han de ser. Amb la quantitat d'incidències que hi ha a la Renfe, dubto que tinguessin gaire temps per rascar-se res.

que hi hagin retards. dubto qe per aixo tingem qe fer servir un bus -_-'', com si sempre i hagesin talls d'aquet estil...

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 22:51
by wefer
sanjo888 wrote:I sino pasa re que tenen que fer, pasarse 24 hores del dia rascanse els ous? :nose , note ni cap ni peus, son busos, no bombers, no pots comparar.
Són serveis imprescindibles, bàsics pel funcionament de la ciutat. Cal que sigui així. Igualment, el cost de tot plegat és irrisori. Amb el que es gastava en Millet en una setmana, segur que es podria mantenir aquest sistema sense problemes :D

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 22:57
by metring
Com a mínim, que tinguin els autobusos per la zona de la C2 Sud, que té problemes d'aturades molt sovint per atropellaments (m'agradaria saber la quantitat, perquè cada setmana hi ha al menys un), i si no, que sol·lucionin radicalment el problema, posant 4 vies d'una [...] vegada en els trams a on només n'hi han 4, sino el problema no acabarà mai.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 22/10/2009 23:33
by metring
Un missatge referent a la notícia de les pluges a http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... p#comments
Avui els retards han estat de més d'una hora a la línia C2 entre estació de França i Sant Vicenç, és mentida que fossin retards d'un quart d'hora; i quan per fi s'han dignat a fer arribar un tren, era d'un sol pis, totalment insuficient per a l'allau de gent que hi havia a les estacions de Passeig de Gràcia, Sants, Gavà, Castelldefels...