Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Avui endarreriments de més de 10 minuts a la C2 Sud, cap a EdF, sense avisar ni res. Per cert, els trens amb composició simple, anàvem enllaunats!!!!
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Com ja s'ha comentat, renfe sembla que no escarmenti. Últimament estic notant una disminució de places, els trens que fa cosa de 3 anys els van posar en doble, ara resulta que els tornen a deixar en simple. El manteniment segueix baixant, doncs averies simultànies de trens en el mateix dia, i hi han averies de trens que com no afecten a la circulació dels altres trens i que no arriben a sortir als diaris.
Cada cop estic més convençut que això no acabarà mai fins que no s'incendiï un tren i hi hagi morts o algún fet greu d'aquest estil.
Cada cop estic més convençut que això no acabarà mai fins que no s'incendiï un tren i hi hagi morts o algún fet greu d'aquest estil.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.elpunt.cat/
El tren de Calders o l'absurd de la tartana
Barcelona - ANNA BALLBONA
Saben aquells contes de Pere Calders que basculen entre la realitat exagerada a l'extrem i el surrealisme cínic? Un absurd que fa somriure a qui llegeix el relat, però que és d'imaginar que neguitejaria els seus protagonistes, si fossin reals. El marit que prepara un coet al jardí per anar-se'n a la Lluna, el dimarts que sempre es repeteix, el senyor respectable que de cop i volta es canvia el nom. Aquesta és la justa mesura per descriure la situació cataclísmica que els passatgers d'un comboi de Renfe –qui sinó?– van viure abans-d'ahir.
C-3, línia de tren que mena a Vic i Ripoll. Des de Montcada i Reixac, és d'una sola via, cosa que fa que la velocitat comercial de la línia sigui gairebé prehistòrica. Volts de les vuit del vespre a l'estació d'Arc de Triomf. El tren, que havia de passar a les 8.04 h, arriba amb el retard habitual –uns deu minuts– i s'està més estona del normal parat: el darrere d'un dels vagons fumeja. Finalment arrenca i arriba a l'estació següent, Sant Andreu Arenal. Allà segueix fumejant i l'aturada s'allarga uns 25 minuts. Evidentment, cap informació als passatgers, que només veuen el trafiqueig, amunt i avall, d'operaris vestits de groc. Com és costum a la xarxa de rodalies, quan s'informa, s'informa de l'obvietat: per un problema tècnic el tren està parat més estona del normal, diuen per megafonia. El tren es torna a posar en marxa, però dues estacions més enllà, a Montcada-Bifurcació, torna a aturar-se. Apareix de cop un operari vestit de groc i diu a tot el passatge, ben bé més d'un centenar de persones, que baixi i que agafi el tren que passarà per l'altra via, en direcció a Ripoll. Efectivament, passa el tren. Passa i no s'atura. Tot i haver-hi una munió de persones que s'hi acosten quan sembla que s'atura, després torna a accelerar i se'n va. Una burla de mal gust.
Aquí comença el deliri col·lectiu, l'empipada descomunal i la demanda d'explicacions a un interventor indefens, cert, però que només és capaç d'emetre explicacions esquifides. Per què no han fet parar aquest tren? Ningú li ha pogut donar l'ordre d'aturar-se, encara que fos un semidirecte? Ni una simple trucada de mòbil? Es dóna la paradoxa que aquest tren en direcció a Ripoll passava a les 8.22 h per Arc de Triomf, més tard que aquesta tartana esgavellada de tren on el passatge es troba ara atrapat. Hi ha renecs i algun conat, sortosament avortat, de tallar les vies. Han d'esperar encara el següent tren, que en principi parava a Granollers-Canovelles, però que allarguen fins a la Garriga. Debatut i comptat: gairebé dues hores per fer el trajecte de Barcelona a la Garriga. El sofert passatger que confiava arribar a tres quarts de nou del vespre a la Garriga, hi arriba una hora més tard, amb la mosca al nas i la sensació que li han pres el pèl. Calders és molt millor llegit que protagonitzat.
El tren de Calders o l'absurd de la tartana
Barcelona - ANNA BALLBONA
Saben aquells contes de Pere Calders que basculen entre la realitat exagerada a l'extrem i el surrealisme cínic? Un absurd que fa somriure a qui llegeix el relat, però que és d'imaginar que neguitejaria els seus protagonistes, si fossin reals. El marit que prepara un coet al jardí per anar-se'n a la Lluna, el dimarts que sempre es repeteix, el senyor respectable que de cop i volta es canvia el nom. Aquesta és la justa mesura per descriure la situació cataclísmica que els passatgers d'un comboi de Renfe –qui sinó?– van viure abans-d'ahir.
C-3, línia de tren que mena a Vic i Ripoll. Des de Montcada i Reixac, és d'una sola via, cosa que fa que la velocitat comercial de la línia sigui gairebé prehistòrica. Volts de les vuit del vespre a l'estació d'Arc de Triomf. El tren, que havia de passar a les 8.04 h, arriba amb el retard habitual –uns deu minuts– i s'està més estona del normal parat: el darrere d'un dels vagons fumeja. Finalment arrenca i arriba a l'estació següent, Sant Andreu Arenal. Allà segueix fumejant i l'aturada s'allarga uns 25 minuts. Evidentment, cap informació als passatgers, que només veuen el trafiqueig, amunt i avall, d'operaris vestits de groc. Com és costum a la xarxa de rodalies, quan s'informa, s'informa de l'obvietat: per un problema tècnic el tren està parat més estona del normal, diuen per megafonia. El tren es torna a posar en marxa, però dues estacions més enllà, a Montcada-Bifurcació, torna a aturar-se. Apareix de cop un operari vestit de groc i diu a tot el passatge, ben bé més d'un centenar de persones, que baixi i que agafi el tren que passarà per l'altra via, en direcció a Ripoll. Efectivament, passa el tren. Passa i no s'atura. Tot i haver-hi una munió de persones que s'hi acosten quan sembla que s'atura, després torna a accelerar i se'n va. Una burla de mal gust.
Aquí comença el deliri col·lectiu, l'empipada descomunal i la demanda d'explicacions a un interventor indefens, cert, però que només és capaç d'emetre explicacions esquifides. Per què no han fet parar aquest tren? Ningú li ha pogut donar l'ordre d'aturar-se, encara que fos un semidirecte? Ni una simple trucada de mòbil? Es dóna la paradoxa que aquest tren en direcció a Ripoll passava a les 8.22 h per Arc de Triomf, més tard que aquesta tartana esgavellada de tren on el passatge es troba ara atrapat. Hi ha renecs i algun conat, sortosament avortat, de tallar les vies. Han d'esperar encara el següent tren, que en principi parava a Granollers-Canovelles, però que allarguen fins a la Garriga. Debatut i comptat: gairebé dues hores per fer el trajecte de Barcelona a la Garriga. El sofert passatger que confiava arribar a tres quarts de nou del vespre a la Garriga, hi arriba una hora més tard, amb la mosca al nas i la sensació que li han pres el pèl. Calders és molt millor llegit que protagonitzat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Probablement, si comentéssim el que funciona bé a Rodalies Renfe acabaríem abansMiquel wrote:Comentar que avui he agafat les Rodalies, i com no, hi havien retards.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Precisament he començat a llegir l'integral ("Tots els contes", Grup 62, Col·lecció La Butxaca, 2008), així que si en trobo algun que transcorri en un tren en faré referència a "Oci i divertiments". Edificis que es converteixen en croquetes com els trens i busos es converteixen en rollitos de primavera en hora punta, japonesos amb aspecte occidental com els nostres vehicles del primer món plens com si fossim a l'India...Saben aquells contes de Pere Calders que basculen entre la realitat exagerada a l'extrem i el surrealisme cínic? Un absurd que fa somriure a qui llegeix el relat, però que és d'imaginar que neguitejaria els seus protagonistes, si fossin reals. El marit que prepara un coet al jardí per anar-se'n a la Lluna, el dimarts que sempre es repeteix, el senyor respectable que de cop i volta es canvia el nom.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Vergonya!
La gent es queixa de la C2 sud, però nosaltres a la R3, portem anys i panys patint coses així, i no ens ho han arreglat! Porten un any tramitant l'estudi per desdoblar-la... Menys estudis i més eficàcia, que som la vergonya ferroviària del païs!
Dissabte passat, entre Arc de Triomf i P. Catalunya, ens vam quedar "tirats" una estona, perquè el maqui va arrancar massa depressa, i va fer com si calés el tren (una doble 447 procedent de La Tour). Vam estar com 3 minuts dins el túnel sense que ningú digués res, i vam poder reemprendre la marxa sense més, i el més fort de tot, vam arribar a les 16:32 (puntual!).
Dissabte passat, entre Arc de Triomf i P. Catalunya, ens vam quedar "tirats" una estona, perquè el maqui va arrancar massa depressa, i va fer com si calés el tren (una doble 447 procedent de La Tour). Vam estar com 3 minuts dins el túnel sense que ningú digués res, i vam poder reemprendre la marxa sense més, i el més fort de tot, vam arribar a les 16:32 (puntual!).
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
I aquesta tarda, sobre les 15:30, els trens ascendents passaven per la via 3 a Sant Andreu Arenal (si més no el Cerdanyola UAB que passa redera del La Tour de Carol).
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Aquesta tarda a Sant Sadurní, han informat que un Vilafranca no efectuaria parada per estar al maxim de capacitat que en uns minuts pararía un de nou o_O la primera vegada que ho escolto i els Manresa els feien pasar per la vía 4. Una fantastica andana feta pols totalment deserta
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
I si algú volia baixar a l'estació?
Alex_C4 wrote:Aquesta tarda a Sant Sadurní, han informat que un Vilafranca no efectuaria parada per estar al maxim de capacitat que en uns minuts pararía un de nou o_O la primera vegada que ho escolto i els Manresa els feien pasar per la vía 4. Una fantastica andana feta pols totalment deserta
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A veure si algú en sap res:
http://www.20minutos.es/carta/556228/0/ ... /retrasos/
Huelga en Cercanías
NURIA SÁNCHEZ. 02.11.2009
Hace 15 días que los trenes de Cercanías van con retrasos y hay supresiones de trenes. Según Renfe, se debe a las lluvias y averías. Pues hoy me he enterado de que los maquinistas están de huelga de celo por diferencias laborales.
Y como siempre los usuarios llegando tarde al trabajo y a nuestras casas. Es vergonzoso lo que hacen con nosotros. Espero que el 1 de enero del 2010 todo cambie. Y que la Generalitat ponga orden.
http://www.20minutos.es/carta/556228/0/ ... /retrasos/
Huelga en Cercanías
NURIA SÁNCHEZ. 02.11.2009
Hace 15 días que los trenes de Cercanías van con retrasos y hay supresiones de trenes. Según Renfe, se debe a las lluvias y averías. Pues hoy me he enterado de que los maquinistas están de huelga de celo por diferencias laborales.
Y como siempre los usuarios llegando tarde al trabajo y a nuestras casas. Es vergonzoso lo que hacen con nosotros. Espero que el 1 de enero del 2010 todo cambie. Y que la Generalitat ponga orden.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Seguirà sent Renfe
Doncs que no es faci massa il·lusions, aquesta bona dona...Espero que el 1 de enero del 2010 todo cambie. Y que la Generalitat ponga orden.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Vagues de zel ja n'hi ha hagut a Rodalies i han tingut conseqüències molt més sonades que les que ara se li imputen, especialment supressions d'expedicions de forma total o parcial.
Si la credibilitat de la premsa gratuïta ja és molt qüestionable, que no significa que la de pagament sigui creïble, més ho és quan la informació prové d'una carta al director.
Si la credibilitat de la premsa gratuïta ja és molt qüestionable, que no significa que la de pagament sigui creïble, més ho és quan la informació prové d'una carta al director.
And now for something completely different...
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Se suposa que a Vilafranca ja haurien avisat de que no s'aturaria a St.Sadurni i els que hi aneesin haurien pujat al següent.josep_serre wrote:I si algú volia baixar a l'estació?
Alex_C4 wrote:Aquesta tarda a Sant Sadurní, han informat que un Vilafranca no efectuaria parada per estar al maxim de capacitat que en uns minuts pararía un de nou o_O la primera vegada que ho escolto i els Manresa els feien pasar per la vía 4. Una fantastica andana feta pols totalment deserta
Divendres a la tarda van fer passar 2 trens seguits a Terrassa (1 en simple i 1 en doble) i despres el de Manresa i despres el de Lleida, tot en cosa de 10 minuts.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo no he trobat cap anomalia destacable a Rodalies aquests dies.
metring wrote:A veure si algú en sap res:
http://www.20minutos.es/carta/556228/0/ ... /retrasos/
Huelga en Cercanías
NURIA SÁNCHEZ. 02.11.2009
Hace 15 días que los trenes de Cercanías van con retrasos y hay supresiones de trenes. Según Renfe, se debe a las lluvias y averías. Pues hoy me he enterado de que los maquinistas están de huelga de celo por diferencias laborales.
Y como siempre los usuarios llegando tarde al trabajo y a nuestras casas. Es vergonzoso lo que hacen con nosotros. Espero que el 1 de enero del 2010 todo cambie. Y que la Generalitat ponga orden.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
04/11/2009. http://www.telenoticies.cat
Premià de Mar
La línia de Renfe del Maresme registra retards fins al final del servei per una avaria
Actualitzat a les 23:48 h 04/11/2009
La línia 1 de Renfe Rodalies, la del Maresme, ha registrat retards aquest dimecres a la nit fins al final del servei a causa d'una avaria a la catenària entre Premià i Vilassar de Mar. Segons ha informat la companyia, hi hagut retards de 30 minuts de mitjana. L'avaria ha passat a tres quarts de 9 del vespre i ha obligat a transbordar els passatgers de dos combois, una operació que s'ha fet situant els trens en paral·lel. Mentre ha durat la incidència, els trens han circulat amb via única entre Mataró i el Masnou.
05/11/2009. 06.30h
Según informa RAC1 Vía única entre Vilassar y Montgat en la C1 por avería de catenaria. Retrasos de entre 15-20 min oficiales.
Premià de Mar
La línia de Renfe del Maresme registra retards fins al final del servei per una avaria
Actualitzat a les 23:48 h 04/11/2009
La línia 1 de Renfe Rodalies, la del Maresme, ha registrat retards aquest dimecres a la nit fins al final del servei a causa d'una avaria a la catenària entre Premià i Vilassar de Mar. Segons ha informat la companyia, hi hagut retards de 30 minuts de mitjana. L'avaria ha passat a tres quarts de 9 del vespre i ha obligat a transbordar els passatgers de dos combois, una operació que s'ha fet situant els trens en paral·lel. Mentre ha durat la incidència, els trens han circulat amb via única entre Mataró i el Masnou.
05/11/2009. 06.30h
Según informa RAC1 Vía única entre Vilassar y Montgat en la C1 por avería de catenaria. Retrasos de entre 15-20 min oficiales.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
[05/11/2009 09:00]
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, per causes alienes a l'empresa, les entrades i sortides de Barcelona de la línia C2 Sud estan registrant 15 minuts de demora. La resta de línies de Renfe Rodalies, però, així com Metro, Autobusos, Tramvia i Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
Les causes "alienes" segons un company de feina que hi venia en un regional desde Tarragona és que esperaven el jutge per aixecar un cadaver víctima d'un suicidi - arrollament entre Bellvitge i Sants. Ai ¡ ¡ ¡ aquella tercera via que teniem abans de l'AVE que bé que anava en segons quins moments . . .
En aquests moments hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, per causes alienes a l'empresa, les entrades i sortides de Barcelona de la línia C2 Sud estan registrant 15 minuts de demora. La resta de línies de Renfe Rodalies, però, així com Metro, Autobusos, Tramvia i Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.
Les causes "alienes" segons un company de feina que hi venia en un regional desde Tarragona és que esperaven el jutge per aixecar un cadaver víctima d'un suicidi - arrollament entre Bellvitge i Sants. Ai ¡ ¡ ¡ aquella tercera via que teniem abans de l'AVE que bé que anava en segons quins moments . . .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi de mètode
I aquells irresponsables no es podrien tirar davant d'un cotxe oficial? Mira que anant a 180 per l'autopista, no hi ha gaire opcions de supervivència...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Tercera i quarta, clar que potser millor haguéssim hagut de dir de la línia Barcelona-Sants Can Tunis i el tram El Prat de Llobregat Barcelona-Sants de la línia Aeroport Barcelona Sants dues línies clausurades arran de les obres de l'Alta Velocitat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo he arribat 40 minuts tard a Sants venint des del nord.
El tren Granollers-Casteldlefels en el que anava ha estat desviat cap a "Término", segons paraules textuals del maquinista
Han confirmat per megafonia que era un "arrollamiento".
El tren Granollers-Casteldlefels en el que anava ha estat desviat cap a "Término", segons paraules textuals del maquinista
Han confirmat per megafonia que era un "arrollamiento".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estrenyiment per la gràcia de "Déu"
Oh, nois, és que les ferides urbanes són molt ferides... i molt urbanes. Així que, per esgarrapar un grapadet de vots, collem el transport públic d'alta capacitat fins a nivells insostenibles. I tranquils, que això amb prou feines passarà factura a qui més se'n vanti.
No serà fins que la màfia del pseudodisseny urbanístic deixi de tallar el bacallà que podrem aspirar a un transport públic decent en aquest país i en aquesta ciutat, en particular.
No serà fins que la màfia del pseudodisseny urbanístic deixi de tallar el bacallà que podrem aspirar a un transport públic decent en aquest país i en aquesta ciutat, en particular.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.