Altres linies de Renfe = 2 "Regiolies" Reus - BCN (15130 y 15138)ortegote wrote: Al reves los trenes de la L9 dicen "Correspondencia amb rodalies de Catalunya i altres linies de Renfe" ya me diras tu que otras lineas por que en el Prat no para ni el Tato
Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Des del meu punt de vista però, podriem augmentar el num. de passatgers a curt termini, amb les següents mesures:
1-Reduir preu bitllet aeroport
2-Bitllet integrat (FGC, TRAM, Rodalies...)
3-Poder comprar bitllet anada i tornada a l'aeroport i a tot arreu.
4-Millorar la senyalització:
-Incorporar icona avió al logo de la L9sud de manera permanent, tan a plànols, estacions i sobretot a les estacions i andanes d'enllaç de la L1, L3, L5, FGC... (igual com a l'andana de Sants-Estació L3 i L5, tenim logo rodalies + icona avió)
-A la zona d'arribades de la T1 i T2 afegir la paraula METRO al costat del logo de metro de TMB, molta gent no identifica aquest logo com a Metro.
-Megafonia de les altres línies amb enllaç amb la L9sud, incorporar missatge, per exemple en un tren de la L5: Pròxima estació, Collblanc, enllaç a mb L9sud; Atenció! aquesta línia enllaça amb l'aeroport T1 i T2 (en cat, espa i eng)
-A l'interiors dels trens de la resta de línies de metro, posar d'una manrea vistosa el logo L9sud + icona avió i/o una frase que digui: Per anar a l'aeroport, utilitzi L9sud + icona avió.
Obres urgents a mig/llarg termini:
Potenciar El Prat-Estació com a intercanviador
Allargar L9sud fins a Sarrià FGC i Lessesps L3 - super urgent!
Intercanviador Torrassa Rodalies
L2 - Poble-Sec - Fira
1-Reduir preu bitllet aeroport
2-Bitllet integrat (FGC, TRAM, Rodalies...)
3-Poder comprar bitllet anada i tornada a l'aeroport i a tot arreu.
4-Millorar la senyalització:
-Incorporar icona avió al logo de la L9sud de manera permanent, tan a plànols, estacions i sobretot a les estacions i andanes d'enllaç de la L1, L3, L5, FGC... (igual com a l'andana de Sants-Estació L3 i L5, tenim logo rodalies + icona avió)
-A la zona d'arribades de la T1 i T2 afegir la paraula METRO al costat del logo de metro de TMB, molta gent no identifica aquest logo com a Metro.
-Megafonia de les altres línies amb enllaç amb la L9sud, incorporar missatge, per exemple en un tren de la L5: Pròxima estació, Collblanc, enllaç a mb L9sud; Atenció! aquesta línia enllaça amb l'aeroport T1 i T2 (en cat, espa i eng)
-A l'interiors dels trens de la resta de línies de metro, posar d'una manrea vistosa el logo L9sud + icona avió i/o una frase que digui: Per anar a l'aeroport, utilitzi L9sud + icona avió.
Obres urgents a mig/llarg termini:
Potenciar El Prat-Estació com a intercanviador
Allargar L9sud fins a Sarrià FGC i Lessesps L3 - super urgent!
Intercanviador Torrassa Rodalies
L2 - Poble-Sec - Fira
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Informació útil, però per a tot
Realment, cal un tractament tan especific per a l'aeroport? No hi ha cap altre lloc a Barcelona que atregui visitants de tot tipus (autòctons com forans, inclosos els incauts)?
N'hi hauria prou amb millorar la senyalètica. Això inclou, com a primera mesura, acabar amb l'absurditat de posar la icona de l'avió només a Sants, com si Passeig de Gràcia no servís per a res. I, per l'altra, que TMB es deixi de punyetes i posar el seu logo a tot arreu com si fos una cadena de supermercats. La gent no agafa el transport perquè es tracti d'una companyia o altra, sinó perquè és la manera més ràpida, convenient, econòmica, etc. per anar d'un punt A a un punt B. I prou.
Al transport públic, com en molts altres àmbits, els "gestors" (del seu propi patrimoni) d'aquest país no semblen fer-se mai una pregunta molt senzilla:
I això, per a què?
N'hi hauria prou amb millorar la senyalètica. Això inclou, com a primera mesura, acabar amb l'absurditat de posar la icona de l'avió només a Sants, com si Passeig de Gràcia no servís per a res. I, per l'altra, que TMB es deixi de punyetes i posar el seu logo a tot arreu com si fos una cadena de supermercats. La gent no agafa el transport perquè es tracti d'una companyia o altra, sinó perquè és la manera més ràpida, convenient, econòmica, etc. per anar d'un punt A a un punt B. I prou.
Al transport públic, com en molts altres àmbits, els "gestors" (del seu propi patrimoni) d'aquest país no semblen fer-se mai una pregunta molt senzilla:
I això, per a què?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
A partir del moment que té un preu especial, és que és especial, tinguent en compte que hi passen 100.000 persones cada dia i que ens ha cosat una pasta, si.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Pues acepto pulpo como animal de compañia, no sabia de esos 2 trenes gracias por la informació!!!albe6 wrote:Altres linies de Renfe = 2 "Regiolies" Reus - BCN (15130 y 15138)ortegote wrote: Al reves los trenes de la L9 dicen "Correspondencia amb rodalies de Catalunya i altres linies de Renfe" ya me diras tu que otras lineas por que en el Prat no para ni el Tato
Re: Informació útil, però per a tot
Guigui wrote:Realment, cal un tractament tan especific per a l'aeroport? No hi ha cap altre lloc a Barcelona que atregui visitants de tot tipus (autòctons com forans, inclosos els incauts)?
N'hi hauria prou amb millorar la senyalètica. Això inclou, com a primera mesura, acabar amb l'absurditat de posar la icona de l'avió només a Sants, com si Passeig de Gràcia no servís per a res. I, per l'altra, que TMB es deixi de punyetes i posar el seu logo a tot arreu com si fos una cadena de supermercats. La gent no agafa el transport perquè es tracti d'una companyia o altra, sinó perquè és la manera més ràpida, convenient, econòmica, etc. per anar d'un punt A a un punt B. I prou.
Al transport públic, com en molts altres àmbits, els "gestors" (del seu propi patrimoni) d'aquest país no semblen fer-se mai una pregunta molt senzilla:
I això, per a què?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De pa sucat amb oli
Avui, al metro (L3) han passat per megafonia una falca publicitària de la L9 sud al més pur estil TMB. Va, que no costa endevinar quins termes han dit: còmode, segur, sostenible. Per a completar tanta buidor semàntica, una fal·làcia com una catedral: "la millor manera d'anar del centre a l'aeroport" o quelcom així.
El màrqueting de TMB, senzillament, fot pena.
El màrqueting de TMB, senzillament, fot pena.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: De pa sucat amb oli
Yo creo que la escuché hace unos días en Sagrera L5... Soy yo o al principio se escucha el aviso de cierre de puertas de los 1000 o 1100?Guigui wrote:Avui, al metro (L3) han passat per megafonia una falca publicitària de la L9 sud al més pur estil TMB. Va, que no costa endevinar quins termes han dit: còmode, segur, sostenible. Per a completar tanta buidor semàntica, una fal·làcia com una catedral: "la millor manera d'anar del centre a l'aeroport" o quelcom així.
El màrqueting de TMB, senzillament, fot pena.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment de les obres de la L9
Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
Re: Seguiment de les obres de la L9
Esta Muy bien, pero la publicidad solo vale para Barcelona ciudad.xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
Yo soy de Igualada y sumale mi T10 de 6zonas mas los 4,50 euros teniendo que llegar a Europa Fira.
Con la T10 de 6 zonas bajandome en Sant Boi con el L77 no pago más y llego mucho antes que con FGC+L9Sud.
Todo es segun se mire, habra gente que le vaya genial y a otros que tengan mejores opciones antes que usar la L9Sud para ir al Aeroport.
Saludos.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Pues sí, la verdad es que fastidia que con una T-10 de varias zonas tengas que pagar el suplemento. Yo creo que sería mejor que con las T-10 de 2 a 6 zonas se pudiera llegar a Aeroport T1 y Aeroport T2.ortegote wrote:Esta Muy bien, pero la publicidad solo vale para Barcelona ciudad.xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
Yo soy de Igualada y sumale mi T10 de 6zonas mas los 4,50 euros teniendo que llegar a Europa Fira.
Con la T10 de 6 zonas bajandome en Sant Boi con el L77 no pago más y llego mucho antes que con FGC+L9Sud.
Todo es segun se mire, habra gente que le vaya genial y a otros que tengan mejores opciones antes que usar la L9Sud para ir al Aeroport.
Saludos.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No tot és Aerobús o metro
No t'has deixat cap opció? Segur? I que només val un viatge d'una zona per a qualsevol tipus?xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: No tot és Aerobús o metro
La podem calcular fàcilment.Guigui wrote:No t'has deixat cap opció? Segur? I que només val un viatge d'una zona per a qualsevol tipus?xevi wrote:Diagonal - T1:
Dimarts 26/4/16 - 11h
L3+Areobus=49min 1€ (T10) + 5,50€
Divendres 29/4/16 - 14h
L5+L9sud=44min 4,50€
L3 Diagonal - Passeig de Gràcia = 4 min (3 espera possibles + 1 de viatge)
Enllaç a Rodalies = 2 min
R2N Passeig de Gràcia - Aeroport T1 = 25 min (Acumulats, 30 minuts aprox, sense sumar el temps d'espera al R2N, que quadrant horaris, pot ser de menys de 5 minuts.)
A partir d'aquí, caldrà veure com continuar, però si fa no fa, el temps en Bus (46, L77 o Llançadora) es relativament semblant, tot i que pel que diu Aena, la Llançadora triga 14 minuts de la T2 a la T1, i juraria que quan he anat amb el 46, trigàvem menys, en tot cas, ja són 15 minuts més, i només pel preu d'un viatge integrat (menys d'1 euro amb una T-10), i força menys en abonaments.
Amb L9Sud el temps es un pel inferior, amb un màxim d'11 minuts (7 d'espera + 4 de viatge), que en cas de disposar d'abonament (que hauria de ser el més normal), seria l'opció més ràpida per tothom.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Una mesura per donar a coneixer als "potencials" usuaris la nova L9 SUD seria actualizar els panols de la xarxa. A un bon grapat d' estacións, les planols exteriors encara estan sense actualit
zar!!!
zar!!!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ho sento, però Rodalies a la T1 és insuportable:
Anar fins a Pg. de Gràcia o Sants, amb una mica de sort esperar 15 o 20min, si tens mala sort 1/2 hora. Arriba a la T2, 5min. fins els bus i d'allà una volta de 10,12... minuts. No puc.
Anar fins a Pg. de Gràcia o Sants, amb una mica de sort esperar 15 o 20min, si tens mala sort 1/2 hora. Arriba a la T2, 5min. fins els bus i d'allà una volta de 10,12... minuts. No puc.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Els horaris teòrics són públics, per tant, mentre vas fent el trajecte pots calcular perfectament quina ruta de totes les opcions et serà la més curta en relació al temps consumit. Si veus que perdràs la R2 i vas amb T10, o bé esperes 30 minuts o pagues el suplement en favor del temps (tot i que el pla B seria anar a buscar FGC a Espanya i pescar el 46 a Europa | Fira (si fos el meu cas).xevi wrote:Ho sento, però Rodalies a la T1 és insuportable:
Anar fins a Pg. de Gràcia o Sants, amb una mica de sort esperar 15 o 20min, si tens mala sort 1/2 hora. Arriba a la T2, 5min. fins els bus i d'allà una volta de 10,12... minuts. No puc.
Si duus un abonament, cap a L9S, ja que el temps d'espera de Rodalies no compensa la volta d'aquesta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Y para que quieres cojer los FGC de espanya a fira para enlazar co la 46, cuando ya te puedes montar en la 46 en espanya
Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs perquè si has perdut un 46 a Espanya, degut al trànsit, pots pescar-lo a Europa | Fira, ja que són només 6 minutets amb FGC, i al venir de Metro, l'enllaç és més pràctic.premixero wrote:Y para que quieres cojer los FGC de espanya a fira para enlazar co la 46, cuando ya te puedes montar en la 46 en espanya
I qui diu el 46, diu qualsevol interurbà menys el 165 que va per la C-31.
Amb l'aplicació del AMBTempsBus pots seguir el rastre del bus mentre vas amb d'altres transports, i així, estalviar força temps, ja que tens marge per variar la ruta per una altre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tres estacions de la L9 finalistes dels premis FAD 2016:
https://noticies.tmb.cat/cultura-i-oci/ ... -fad[quote][/quote]
https://noticies.tmb.cat/cultura-i-oci/ ... -fad[quote][/quote]
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si, Miquel, eso lo sabes tu y los cuatro frikis que estamos por aqui (en el sentido de que nos gusta, no peyorativo...) pero el 99,99% de la gente no va con la app del movil en plan GPS y menos cuando se va al aeropuerto que precisamente en eso no se va pensando.
por eso creo que hay que ser realistas y hacer los itinerarios logicos, aunque impliquen tiempos de espera.
por ejemplo si ya voy en renfe lo logico es seguir en renfe y luego la lanzadera. Si estoy en BCN segun donde viva cogere el metro y si solo tengo un transbordo seguire en metro.
el aerobus es un servicio en principio pensado para ir al/desde el centro de la ciudad que a los turistas les suele ser muy util porque es una linea sin complicacion, (en metro/tren o bus interurbano siempre hay que estar pendiente de por donde vas, para no pasarte)
el 46 sigue teniendo sentido ya que por el trazado de la L9 para la gente que viva en la zona les es mas comodo ademas de acercar las firas al aeropuerto
por eso creo que hay que ser realistas y hacer los itinerarios logicos, aunque impliquen tiempos de espera.
por ejemplo si ya voy en renfe lo logico es seguir en renfe y luego la lanzadera. Si estoy en BCN segun donde viva cogere el metro y si solo tengo un transbordo seguire en metro.
el aerobus es un servicio en principio pensado para ir al/desde el centro de la ciudad que a los turistas les suele ser muy util porque es una linea sin complicacion, (en metro/tren o bus interurbano siempre hay que estar pendiente de por donde vas, para no pasarte)
el 46 sigue teniendo sentido ya que por el trazado de la L9 para la gente que viva en la zona les es mas comodo ademas de acercar las firas al aeropuerto