UT440_132M wrote:La solució més lògica per fer arribar el ferrocarril a Andorra, és a través de Puigcerdà. A l'alçada del baixador d'Urtx-Alp, es pot fer un desviament cap a la vall del Segre, i fer passar el tren proper al riu fins a La Seu. Seguint el corredor de la N-260.
Respecte l'ETF, vaja, veig que si que es pot fer una mega autovia de dos carrils per banda, en ocasions tres, i que encara ens queden 30 anys per pagar-la, però no un ferrocarril. La gent de Vic i Manresa (entre altres) us aplaudirien, sí senyor...
Mentrestant, fiquem tres o quatre autobusos diaris d'Eix Bus, plens a vessar, que a Teisa, Castellà i Alsa ja els va bé. I l'Eix Transversal viari batent rècords de circulació de vehicles any rere any.
Si jo vull anar a Girona en tren, he de fer una mega volta fins a Granollers, per tornar a recular en direcció nord, quan és més fàcil i un gran estalvi de temps fer que molts camions, i cotxes que ara van per la C-25, especialment el tram Manresa - Vic i Vic - Girona, podrien ser trasvassats al tren, si hi hagués una línia regional que comuniqui les principals poblacions d'aquest corredor, i estalviar-nos milers de tones de CO2 provinents del transport per carretera.
Però es igual, total, ja tenim l'autovia i és més còmode anar en vehicle privat, sense pensar en els costos econòmics i medi ambientals que suposa tot el trànsit de la C-25.
Si, tens raó, però l'autovia ja està feta i l'ETF s'hauria de fer partint de 0. La C-25 ja tenia feta la predecessora carretera amb el que només es van fer dos carrils més, i ja s'havia fet amb radis d'autovia i no va caler retocar res. En canvi, si ara féssim l'ETF hauria de ser amb radis d'almenys 160-200 km/h per una orografia complicadíssima sobretot en els trams Manresa-Vic i Vic-Girona (aquest últim tela) i això costa una morterada. I tindria passatgers, si, però tants com per justificar tal inversió multimilionària? Vull dir, molts dels vehicles que passen per l'eix seguirien fent-ho, tampoc és que hi hagi gaires Eixbus, tot i que vagin plens, però ompliríem trens suficients com per justificar la línia? No ho sé.
Primer de tot, jo augmentaria freqüències de l'Eixbus fins a la saturació, per veure com reacciona la gent. Una vegada amb aquestes dades a la mà, i amb dades dels recorreguts dels vehicles de la C-25, decidiríem, i podria estar d'acord en fer l'ETF, però ara per ara, sense cap dada, no puc dir que em sembla bé una infraestructura tan cara.
Si les dades assenyalen que hi ha demanda par a tal línia, doncs ens posem demà mateix a construir una línia amb doble via en ample UiC, catenària a 25.000 apta per a 220 km/h amb parades a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Manresa, Vic i Girona. El traçat entre Lleida i Cervera, tret d'alguna variant simple, es podria mantenir com en l'actualitat però s'hauria de desdoblar. Entre Cervera i Manresa, crec que s'hauria de fer tot nou, però no seria molt car, només trinxeres i algun túnel. De Manresa a Vic, i de Vic a Girona, ho deixo en mans de tècnics, perquè jo només sóc capaç de veure pont-trinxera-túnel-pont-trinxera-túnel.
La demanda ha de justificar la línia, no ha de ser la línia qui justifiqui la demanda.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.