Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Posted: Friday 29/01/2016 18:57
M'he fixat que al Google Maps encara no hi surten les parades de l'ampliació de FGC a Terrassa, només hi surt la de Terrassa - Rambla
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Gràcies per enllaçar la notícia, no me n'havia assabentat i m'anirà perfecte per agafar-ne un ja des de dilluns mateix. Realment en aquestes franges horàries fa molta falta trobar maneres per augmentar freqüències o capacitats, ja que ens amunteguem tots els que entrem a treballar entre 2/4 de 9 i les 9 a Barcelona.albert28 wrote:FGC amplia el servei de trens amb dues freqüències més en hora punta a Terrassa
[...]
Les dues noves circulacions es posaran en marxa el dilluns 9 de maig i, en lloc d’iniciar el servei a Rubí, ho faran a Terrassa Nacions Unides. Aquests trens sortiran d’aquesta estació a les 7.56 hores i a les 8.04 hores i circularan com els de la línia S5, aturant-se a totes les estacions, excepte a Les Planes, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular. “Aquest increment de freqüències significa capacitat per a mil persones més i una descongestió del sistema ferroviari en moments de màxima afluència”, ha destacat Rull.
[...]
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fa5e87.pdf
Circularà com un S5, així que suposu deu ser un S5 que començava a St Cugat o Rubí, i ara començarà des de Terrassa.
Correcte. Aquests no són pas els primers S5 que fan allargar del recorregut. A les 7:30 i les 7:45 dels dies feiners surten de Terrassa-NU els S5, que són marcats com a tal a les pantalles, ja que fan el recorregut de l'S5 (saltant-se Les Plantes, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular i parant a totes les estacions de Barcelona).Javi M wrote:Llavors el numeren com a S5?
No cal canviar cap mapa. Són només alguns S5 que es prolonguen (com ja passava abans).bigcoaster wrote:Doncs au, a tornar a canviar tots els mapes!!!
Si ja, però el mapa de l'ATM i el d'FGC estaran malament per aquests serveis. Si només són dos, ho podríem passar, però em sembla que en el futur s'aniran posant més trens cap a Terrassa i Sabadell i per això dic de marcar els S5 ja fins a Sabadell i Terrassa.fgc113 wrote:No cal canviar cap mapa. Són només alguns S5 que es prolonguen (com ja passava abans).bigcoaster wrote:Doncs au, a tornar a canviar tots els mapes!!!
Suposo que els estacionaran en una tercera via al costat nord, abans de passar el pont, si és que hi cap per llargada.Alr wrote:Tornen a canviar-ho: el tren de les 8:13 sortirà només des de Terrassa Rambla, per evitar aglomeracions al tren. També comenten a la noticia que volen tapar la Via 0 de l'estació de Rubí per augmentar les andanes (què faran amb els S5 que començen a Rubí doncs?)
Al final, a can FGC s'hauran d'acabar per adonar que el què tenen que afrontar és el problema de la longitud d'andanes i la falta de rapidesa entre Sarrià i Plaça Catalunya.wefer wrote:En fi... quin país. O no es fa res per solucionar les coses, o quan es fa potser hagués estat millor que s'haguessin quedat veient la tele.
Mi experiencia con FGC, es que con una llamada de Telefono tenemos en Igualada Bancos en el edificio de la Estación para que la gente se siente, por que No habia y tambien gracias al Telefono FGC puso un Reloj en el anden, por que tampoco habia y es mas lo pusieron mal situado, se volvio a llamar y entonces ya lo dejaron bien puesto.wefer wrote:Suposo que els estacionaran en una tercera via al costat nord, abans de passar el pont, si és que hi cap per llargada.Alr wrote:Tornen a canviar-ho: el tren de les 8:13 sortirà només des de Terrassa Rambla, per evitar aglomeracions al tren. També comenten a la noticia que volen tapar la Via 0 de l'estació de Rubí per augmentar les andanes (què faran amb els S5 que començen a Rubí doncs?)
El que m'ha preocupat d'aquest vídeo és el representant de Convergència de Rubí, que (a part que parla i es mou com si fos una calca d'Artur Mas) es penja la medalla de la millora dient que ell ha telefonat als directius de FGC i que aleshores el president ha anat a Rubí, ha vist la problemàtica i en 24 hores han aplicat la "solució". Em sorgeixen diverses preguntes:En fi... quin país. O no es fa res per solucionar les coses, o quan es fa potser hagués estat millor que s'haguessin quedat veient la tele.
- És que cap tècnic vigila i estudia els fluxos de les estacions? Ha de trucar un de Rubí al president perquè vagi a veure que allò no funciona?
- La solució és una típica xapussa "made in FGC". Com que el tren arriba ple a Rubí perquè s'ha omplert a Terrassa... doncs la solució és que no passi per Terrassa!! O com a mínim que no passi per la majoria d'estacions de Terrassa. Clar que sí, són uns campions!!
- Segons diu el del vídeo això fa que en aquest tren de les 8:13 hi viatgin unes 70 persones menys. Tot un èxit dels Srs. de FGC, aconseguir que viatgi menys gent en el tren!! Però faré una pregunta innocent: aquestes 70 persones... a partir d'ara es queden a casa? Es teletransporten? Van en cotxe? O abarroten el següent tren i a sobre arriben tard a la feina? Sigui com sigui, un gran èxit!
No se si te res a veure amb això de la trucada, però des de fa una setmana a l'andana direcció Terrassa de Rubí han posat operaris controlant el flux de viatgers que volen sortir per l'escala mecànica. Jo els he vist per les tardes, no sé si la resta del dia també estan.ortegote wrote:Mi experiencia con FGC, es que con una llamada de Telefono tenemos en Igualada Bancos en el edificio de la Estación para que la gente se siente, por que No habia y tambien gracias al Telefono FGC puso un Reloj en el anden, por que tampoco habia y es mas lo pusieron mal situado, se volvio a llamar y entonces ya lo dejaron bien puesto.wefer wrote:Suposo que els estacionaran en una tercera via al costat nord, abans de passar el pont, si és que hi cap per llargada.Alr wrote:Tornen a canviar-ho: el tren de les 8:13 sortirà només des de Terrassa Rambla, per evitar aglomeracions al tren. També comenten a la noticia que volen tapar la Via 0 de l'estació de Rubí per augmentar les andanes (què faran amb els S5 que començen a Rubí doncs?)
El que m'ha preocupat d'aquest vídeo és el representant de Convergència de Rubí, que (a part que parla i es mou com si fos una calca d'Artur Mas) es penja la medalla de la millora dient que ell ha telefonat als directius de FGC i que aleshores el president ha anat a Rubí, ha vist la problemàtica i en 24 hores han aplicat la "solució". Em sorgeixen diverses preguntes:En fi... quin país. O no es fa res per solucionar les coses, o quan es fa potser hagués estat millor que s'haguessin quedat veient la tele.
- És que cap tècnic vigila i estudia els fluxos de les estacions? Ha de trucar un de Rubí al president perquè vagi a veure que allò no funciona?
- La solució és una típica xapussa "made in FGC". Com que el tren arriba ple a Rubí perquè s'ha omplert a Terrassa... doncs la solució és que no passi per Terrassa!! O com a mínim que no passi per la majoria d'estacions de Terrassa. Clar que sí, són uns campions!!
- Segons diu el del vídeo això fa que en aquest tren de les 8:13 hi viatgin unes 70 persones menys. Tot un èxit dels Srs. de FGC, aconseguir que viatgi menys gent en el tren!! Però faré una pregunta innocent: aquestes 70 persones... a partir d'ara es queden a casa? Es teletransporten? Van en cotxe? O abarroten el següent tren i a sobre arriben tard a la feina? Sigui com sigui, un gran èxit!
Asi que Yo si me creo que con una llamada se haga algo.
Saludos.
Cal dir que el govern tripartit tenia projectat realitzar la cua de maniobres de Plaça Catalunya. Quan va arribar CiU a la Generalitat, el projecte es va guardar en un calaix. I ara doncs, ens trobem en una situació molt delicada a FGC Vallès. Amb les ampliacions a Terrassa i properament la de Sabadell, el número de passatgers no para d'augmentar i cada cop es repeteixen les escenes de col·lapse a les estacions. Si no es fa res, la situació pot ser pitjor. Per tant, crec que s'ha de reactivar el projecte de la cua de maniobres per ajudar a millorar la regularitat dels trens.Hopobcn wrote:Cua de maniobres de plaça Catalunya per quan?
No crec que es faci: el cost seria astronòmic, amb talls a Plaça Catalunya, Rambles, Pelai, Fontanella i Portal de l'Àngel.Renfe451 wrote:Cal dir que el govern tripartit tenia projectat realitzar la cua de maniobres de Plaça Catalunya. Quan va arribar CiU a la Generalitat, el projecte es va guardar en un calaix. I ara doncs, ens trobem en una situació molt delicada a FGC Vallès. Amb les ampliacions a Terrassa i properament la de Sabadell, el número de passatgers no para d'augmentar i cada cop es repeteixen les escenes de col·lapse a les estacions. Si no es fa res, la situació pot ser pitjor. Per tant, crec que s'ha de reactivar el projecte de la cua de maniobres per ajudar a millorar la regularitat dels trens.Hopobcn wrote:Cua de maniobres de plaça Catalunya per quan?
El problema es que si aumentas frecuencias al norte de Sarrià, ofreces a los pasajeros de las estaciones entre Sarrià y Plaça Catalunya acceder a trenes saturados en hora punta.Don Ramón wrote:Estamos a 32 trenes por hora en hora punta. Ya lo he dicho muchas veces, pero creo que con eso aún hay margen de mejorar los servicios suburbanos. Recortando la L6 a lanzadera y pasando todos los L6 a S5/S55 ya se podría hacer bastante.
Muy complicado: aun con ERTMS entre Hospitalet y bifurcación Marina, no caben muchos más trenes ahí. Y no puedes meter muchos trenes en Sant Andreu Arenal, porque ahí termina la R7 (que potencialmente podría ser sustituída por algunos servicios R1 a Mataró/Arenys vía Sant Cugat-Molins), y está por ver qué ocurrirá con la R3 con el próximo (toco madera) inicio de las obras de duplicación entre Parets y La Garriga y las consecuencias en forma de aumento de frecuencias (o no) que pudiera haber en esa línea. Además, no hay manera humana de poder apartar trenes entre Sabadell-Sud y Montcada-Bifurcació, y no sé si sería posible y efectivo reformar Sabadell-Sud o cuadruplicar entre Sabadell-Sud y Barberà para rebases de trenes sin cizallamientos. Sí se podría hacer un segundo salto de carnero invertido entre Cerdanyola del Vallès y Cerdanyola-Universitat para eliminar completamente los cizallamientos de la R7, eso sí; y lo mismo en Montcada-Bifurcació para eliminar los cizallamientos de la R3 (pero no sería barato).Don Ramón wrote:Tampoco estaría de más que la R4 ofreciera más trenes rápidos, que para ir a Terrassa o Sabadell ofrecen un tiempo de trayecto más atractivo que los FGC.
Crec que simplement s'ha oblidat de llevar el símbol.Carlos González wrote:I què em dius de la S5, ho dic perquè a l'imatge es veu encara en negreta i el simbol de la línia, a la teva proposta estaria també el servei des de Sant Cugat-Pl.Catalunya, o Rubí-Pl. Catalunya?????