Home, també hi han estacions fetes caldo a la R1 que de moment no es reformen, i un exemple clar és el baixador d'Ocata.Mako448 wrote:prou de reformar estacions reformades fa pocs anys o construides fa pcos anys per l'únic fet d'estar a la línai mimada de Rodalies,l'R1,i renoveu d'una vegada per totes les estacions fetes pols que hi han a l'R4,que no són poques precisament
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Robert, que jo sàpiga, Ocata es va reformar fa temps, probablement més de deu anys, no sé en quin estat es troba ara.
Però crec que a la R4 és imperiós, més i tot que a la R3, que tela també...
L´Arboç, Els Monjos, Sant Sadurní, Lavern, La Granada, Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell, Sant Vicenç de Castellet...
i ja ni parlo de la R3 (tot i que potser no estigui tant fatal de malament com la R4).
Massa estacions con per tenir-les així de malament... hi ha molt poquetes estacions de rodalies Renfe a Espanya en tant mal estat.
Em vénen al cap Meco i Getafe-Industrial, a Madrid... i no me´n vé al cap cap més d´enlloc més (tot i que no conec rodalies Renfe Cantàbria).
Però crec que a la R4 és imperiós, més i tot que a la R3, que tela també...
L´Arboç, Els Monjos, Sant Sadurní, Lavern, La Granada, Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell, Sant Vicenç de Castellet...
i ja ni parlo de la R3 (tot i que potser no estigui tant fatal de malament com la R4).
Massa estacions con per tenir-les així de malament... hi ha molt poquetes estacions de rodalies Renfe a Espanya en tant mal estat.
Em vénen al cap Meco i Getafe-Industrial, a Madrid... i no me´n vé al cap cap més d´enlloc més (tot i que no conec rodalies Renfe Cantàbria).
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Justament d'Ocata en parla en un breu al 20 minutos d'avui:
20 minutos wrote:Obras de mejora en la estación de Ocata. Se prolongarán los andenes en una longitud de 44 metros para adecuarlos a los trenes Civia y se ensancharán hasta los 1,6 metros para mejorar el acceso a los trenes.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de prioritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
Last edited by Mako448 on Wednesday 08/09/2010 9:56, edited 1 time in total.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs feu una plataforma reivindicativa a lo Girona, i ja veureu com us fan cas, sinó, serà com si no res.Mako448 wrote:Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de proritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ocata té principalment dos problemes:437.001 wrote:Robert, que jo sàpiga, Ocata es va reformar fa temps, probablement més de deu anys, no sé en quin estat es troba ara.
1.-Pas inferior molt estret i en mal estat. Aquest, tot i que connecta les dues andanes, també connecta el nucli urbà amb les platjes i el Passeig Marítim, de fet diria que és titularitat de l'ajuntament ja que he vist en vàries ocasions que era netejat per personal de la neteja de l'Ajuntament (el de RENFE no ho fa, al no ser instal·lacions de l'estació). Això provoca a més que a efectes tarifaris les dues andanes quedin gairebé aïllades, ja que només existeix un pas a nivell sense adaptar al final de les andanes costat Barcelona. A més, cal considerar que no està adaptat, ja que si bé del costat Passeig Marítim hi ha una rampa de nivell suau que hi permet accedir, del costat nucli urbà no ho està, tant la sortida directa que dóna a la N-II com l'accés a l'andana de via 2. Per a més inri està situat davant de l'Ajuntament aquest pas inferior.
2.-Andanes curtes i estretes. Un Civia amb composició 465+463 quan va cap a Barcelona, hi cap molt just i si el maquinista para més enrera del que li pertoca les úlitmes portes donen a parar a la barana que separa el passadís d'accés a l'andana venint de la taquilla i la via, de manera que cal anar per dins del tren fins trobar la primera porta que permet sortir per l'andana, encara que hi han viatgers que directament salten la barana i sorten al carrer per la rampa d'entrada a l'estació.
Cal considerar també que les barreres tarifàries de l'estació no permeten l'accés de persones amb mobilitat reduïda (un cotxet ample no hi cap). A l'andana de la via 1 no existeix problema ja que a la punta costat Mataró hi ha un rampa i un torniquet ample adaptat per a PMR, a l'andana de la via 2 no és així, obligant per tant a fer-lo passar per sobre del torniquet. La configuració de l'estació permet accedir (si no tingués torniquets) a ambdues vies (existeix rampa) però com el pas inferior no ho està, cal anar fins al pas inferior que surt de la Plaça Llibertat -davant de la oficina de la ONCE-, que té ascensor al costat Nucli Urbà i rampa al costat Passeig Marítim, i si en el supòsit que l'ascensor estigués avariat cal anar cent metres més enllà a un nou pas inferior que arrenca d'una nova Plaça al costat Nucli Urbà i va a parar al Port, ambdós costats amb rampa.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Tordera s'està remodelant ja i de Blanes també havia vist el projecte, que comporta modificar les vies i andanes passants, fer una nova andana més ampla per a dues vies i un pas inferior amb ascensors per enllaçar amb l'andana principal actual. No sé si hauran iniciat obres a Blanes però no crec que triguin massa si encara no està en obres. A Maçanet també havien d'aixecar andanes, arreglar el pas inferior i fer un nou edifici de viatgers on ara hi ha el pseudo-aparcament, algú sap si han iniciat obres?Mako448 wrote:Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de prioritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I se'n sap de projecte de reformes integres d'alguna/es estació/ns de l'R4?On els d'Adif i Rodalies volen condenar a marginació l'R4 com penso jo?
Avui he passat per Cerdanyola frl Vallès i sembla que estaven fent unes lleugeres obres i millores,suposo que la millora serà canviar els bancs i paperes,posar la cartelleria de Rodalies Catalunya i ja està.Res d'allargar l'andana,ni tampoc alçar-la(no ho necessita,peró bé que alcen andanes d'estacions amb andanes altes,com Granollers Centre o Cabrera de Mar,i properament Montgat),ni col.locació de marquesines al llarg de tota l'andana.
Avui he passat per Cerdanyola frl Vallès i sembla que estaven fent unes lleugeres obres i millores,suposo que la millora serà canviar els bancs i paperes,posar la cartelleria de Rodalies Catalunya i ja està.Res d'allargar l'andana,ni tampoc alçar-la(no ho necessita,peró bé que alcen andanes d'estacions amb andanes altes,com Granollers Centre o Cabrera de Mar,i properament Montgat),ni col.locació de marquesines al llarg de tota l'andana.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Aviam, ja es va dir que s'adaptarien a les exigències del Civia (200 metres de llargada i 68 cm d'alçada respecte la cota del carril) TOTES les estacions de rodalia, i que s'atacaria per línies, començant per les de més demanda, cosa que trobo raonable.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
En algún lloc vaig veure que l'R4 era la segona línia amb més demanda,per sobre de l'R1,i amb menys distància de la primera(R2)que de la tercera(R1).victorcasta wrote:Aviam, ja es va dir que s'adaptarien a les exigències del Civia (200 metres de llargada i 68 cm d'alçada respecte la cota del carril) TOTES les estacions de rodalia, i que s'atacaria per línies, començant per les de més demanda, cosa que trobo raonable.
Un altre cosa és que en els darrers anys,per culpa del pèssim servei que renfe ofereix en a l'R4,molts usuaris s'haguin passat a FGC o al bus,i hagui baixat els usuaris de certa línia,jo trobo més sentit i raonable reformar abans L'Arboç(estacó amb força viatgers,ho tinc comprovat,amb andanes pèssimes i sense pas inferior ni superior)que no pas Montgat(estació renovada fa pocs anys)
Sobre les millores que vaig veure a Cerdanyola,sabeu a que consisiteixen?Suposo que nomès canviar els bancs,papers i posar la cartelleria de Rodalies suposo?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Per ordre de viatgers, R1, R2 Sud, R4 Nord, R4 Sud, R2 Nord, R3 i R7.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Es nota la influència que hi té el fet de tenir una freqüència alta o no en el nombre de viatgers potencials per fer servir una línia de tren o no. Les freqüències de les tres darreres son pèssimes.victorcasta wrote:Per ordre de viatgers, R1, R2 Sud, R4 Nord, R4 Sud, R2 Nord, R3 i R7.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs per a mi la dada determinant pel que fa a la potencial demanda d'una línia ferroviària és quanta gent viu dins un cercle d'un quilòmetre de radi des de les estacions.
En aquest cas, la R1 i la R2 sud, crec, guanyen per golejada.
En segon lloc podem parlar de si el servei que s'hi presta és l'adequat o no (fiabilitat del servei, freqüència de pas i durada del viatge), de si els trens van nets, de si el viatger te sensació de seguretat, de si les estacions, andanes i trens són més o menys accessibles, etc...
Salut !!
En aquest cas, la R1 i la R2 sud, crec, guanyen per golejada.
En segon lloc podem parlar de si el servei que s'hi presta és l'adequat o no (fiabilitat del servei, freqüència de pas i durada del viatge), de si els trens van nets, de si el viatger te sensació de seguretat, de si les estacions, andanes i trens són més o menys accessibles, etc...
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Caldria matitzar-ho més.genissimon wrote:Doncs per a mi la dada determinant pel que fa a la potencial demanda d'una línia ferroviària és quanta gent viu dins un cercle d'un quilòmetre de radi des de les estacions.
En aquest cas, la R1 i la R2 sud, crec, guanyen per golejada.
Només Terrassa, Sabadell, Barberà, Badia, Cerdanyola i Montcada sumen 544.000 habitants, sense comptar poblacions com Castellar o Ripollet, que tenen ràpid accés a la R4 Nord. Això és més que tot el Maresme junt (420.000 habitants), i més que tot el Garraf (140.000 habitants) sumant-hi la població de Calafell, Cunit i Coma-ruga (35.000 habitants).
El matís que cal donar és que Terrassa i Sabadell tenen mètodes alternatius com els Ferrocarrils de la Generalitat, i el Vallès Occidental gaudeix d'una via ràpida com la C58, que és gratuita. En canvi, el Maresme i el Garraf només tenen el transport ferroviari de Rodalies i unes vies ràpides de peatge, la qual cosa dissuadeix bastant d'utilitzar aquest mode.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Trenscat wrote:Tordera s'està remodelant ja i de Blanes també havia vist el projecte, que comporta modificar les vies i andanes passants, fer una nova andana més ampla per a dues vies i un pas inferior amb ascensors per enllaçar amb l'andana principal actual. No sé si hauran iniciat obres a Blanes però no crec que triguin massa si encara no està en obres. A Maçanet també havien d'aixecar andanes, arreglar el pas inferior i fer un nou edifici de viatgers on ara hi ha el pseudo-aparcament, algú sap si han iniciat obres?Mako448 wrote:Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de prioritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
He vist alguna cosa, però no sé ben bé què...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A granollers centre, fa temps que no paren de fer obres, han arreglat l'andana de davant l'estació i han ballat la part que quedava de l'estació de mercaderies (deixant però un espai sense ballar perque es pugui seguir entrant i sortint sense pagar, no fos cas) a part un vigilant em va comentar que s'hi instalaven 30 cameres de seguretat noves, nose si em prenia el pel o que perquè ja m'explicaràs on les posaran..sabeu si hi ha més reformes previstes?
I una altre..el pas entre andanes de Passeig de Gràcia fins quan el pensen tenir tancat? Pels que cada matí baixem del tren de Granollers-Sant Celoni per agafa el que va a l'estació de frança es una atèntica mitja marató recorrer les dues andanes sense perdre l'enllaç!
I una altre..el pas entre andanes de Passeig de Gràcia fins quan el pensen tenir tancat? Pels que cada matí baixem del tren de Granollers-Sant Celoni per agafa el que va a l'estació de frança es una atèntica mitja marató recorrer les dues andanes sense perdre l'enllaç!
Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
30 càmeres en una sola estació
Em costa de creure que, fora de l'estació de Sants, n'hi hagi alguna altra a tot Catalunya que tingui trenta càmeres de "seguretat".Llépol wrote:[...] a part un vigilant em va comentar que s'hi instalaven 30 cameres de seguretat noves, nose si em prenia el pel o que perquè ja m'explicaràs on les posaran.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: 30 càmeres en una sola estació
Guigui wrote:Em costa de creure que, fora de l'estació de Sants, n'hi hagi alguna altra a tot Catalunya que tingui trenta càmeres de "seguretat".Llépol wrote:[...] a part un vigilant em va comentar que s'hi instalaven 30 cameres de seguretat noves, nose si em prenia el pel o que perquè ja m'explicaràs on les posaran.
i a mi..i més tenint en compte que practicament no serveixen per a res..tot hi així a Granollers n'hi ha unes quantes..es de les estacions que més en té de la linia crec
Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes
Avui he vist noves travesses al costat de la via entre Maçanet i Tordera. Són del tipus tercer carril. També n'hi havia més endavant de Blanes si no recordo malament.
Des de principis d'estiu es fan obres de millora a l'estació de Maçanet. Encara hi treballen; reformant el pas subterrani i alçant les andanes. De moment només són a les andanes de rodalies, encara que dubto que passin a les altres.
L'estació de Llavaneres ja està gairebé acabada pel que m'ha semblat veure quan hi he passat.
Des de principis d'estiu es fan obres de millora a l'estació de Maçanet. Encara hi treballen; reformant el pas subterrani i alçant les andanes. De moment només són a les andanes de rodalies, encara que dubto que passin a les altres.
L'estació de Llavaneres ja està gairebé acabada pel que m'ha semblat veure quan hi he passat.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes
Via?viscaelcat wrote:Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes