Page 20 of 95
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 0:01
by UT596001
Mako448 wrote:prou de reformar estacions reformades fa pocs anys o construides fa pcos anys per l'únic fet d'estar a la línai mimada de Rodalies,l'R1,i renoveu d'una vegada per totes les estacions fetes pols que hi han a l'R4,que no són poques precisament
Home, també hi han estacions fetes caldo a la R1 que de moment no es reformen, i un exemple clar és el baixador d'Ocata.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 2:20
by 437.001
Robert, que jo sàpiga, Ocata es va reformar fa temps, probablement més de deu anys, no sé en quin estat es troba ara.
Però crec que a la R4 és imperiós, més i tot que a la R3, que tela també...
L´Arboç, Els Monjos, Sant Sadurní, Lavern, La Granada, Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell, Sant Vicenç de Castellet...
i ja ni parlo de la R3 (tot i que potser no estigui tant fatal de malament com la R4).
Massa estacions con per tenir-les així de malament... hi ha molt poquetes estacions de rodalies Renfe a Espanya en tant mal estat.
Em vénen al cap Meco i Getafe-Industrial, a Madrid... i no me´n vé al cap cap més d´enlloc més (tot i que no conec rodalies Renfe Cantàbria).
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 9:16
by Trenscat
Justament d'Ocata en parla en un breu al 20 minutos d'avui:
20 minutos wrote:Obras de mejora en la estación de Ocata. Se prolongarán los andenes en una longitud de 44 metros para adecuarlos a los trenes Civia y se ensancharán hasta los 1,6 metros para mejorar el acceso a los trenes.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 9:47
by Mako448
Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de prioritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 9:55
by metring
Mako448 wrote:Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de proritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
Doncs feu una plataforma reivindicativa a lo Girona, i ja veureu com us fan cas, sinó, serà com si no res.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 23:38
by UT596001
437.001 wrote:Robert, que jo sàpiga, Ocata es va reformar fa temps, probablement més de deu anys, no sé en quin estat es troba ara.
Ocata té principalment dos problemes:
1.-Pas inferior molt estret i en mal estat. Aquest, tot i que connecta les dues andanes, també connecta el nucli urbà amb les platjes i el Passeig Marítim, de fet diria que és titularitat de l'ajuntament ja que he vist en vàries ocasions que era netejat per personal de la neteja de l'Ajuntament (el de RENFE no ho fa, al no ser instal·lacions de l'estació). Això provoca a més que a efectes tarifaris les dues andanes quedin gairebé aïllades, ja que només existeix un pas a nivell sense adaptar al final de les andanes costat Barcelona. A més, cal considerar que no està adaptat, ja que si bé del costat Passeig Marítim hi ha una rampa de nivell suau que hi permet accedir, del costat nucli urbà no ho està, tant la sortida directa que dóna a la N-II com l'accés a l'andana de via 2. Per a més inri està situat davant de l'Ajuntament aquest pas inferior.
2.-Andanes curtes i estretes. Un Civia amb composició 465+463 quan va cap a Barcelona, hi cap molt just i si el maquinista para més enrera del que li pertoca les úlitmes portes donen a parar a la barana que separa el passadís d'accés a l'andana venint de la taquilla i la via, de manera que cal anar per dins del tren fins trobar la primera porta que permet sortir per l'andana, encara que hi han viatgers que directament salten la barana i sorten al carrer per la rampa d'entrada a l'estació.
Cal considerar també que les barreres tarifàries de l'estació no permeten l'accés de persones amb mobilitat reduïda (un cotxet ample no hi cap). A l'andana de la via 1 no existeix problema ja que a la punta costat Mataró hi ha un rampa i un torniquet ample adaptat per a PMR, a l'andana de la via 2 no és així, obligant per tant a fer-lo passar per sobre del torniquet. La configuració de l'estació permet accedir (si no tingués torniquets) a ambdues vies (existeix rampa) però com el pas inferior no ho està, cal anar fins al pas inferior que surt de la Plaça Llibertat -davant de la oficina de la ONCE-, que té ascensor al costat Nucli Urbà i rampa al costat Passeig Marítim, i si en el supòsit que l'ascensor estigués avariat cal anar cent metres més enllà a un nou pas inferior que arrenca d'una nova Plaça al costat Nucli Urbà i va a parar al Port, ambdós costats amb rampa.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 09/09/2010 8:21
by Trenscat
Mako448 wrote:Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de prioritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
Tordera s'està remodelant ja i de Blanes també havia vist el projecte, que comporta modificar les vies i andanes passants, fer una nova andana més ampla per a dues vies i un pas inferior amb ascensors per enllaçar amb l'andana principal actual. No sé si hauran iniciat obres a Blanes però no crec que triguin massa si encara no està en obres. A Maçanet també havien d'aixecar andanes, arreglar el pas inferior i fer un nou edifici de viatgers on ara hi ha el pseudo-aparcament, algú sap si han iniciat obres?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 09/09/2010 12:34
by Mako448
I se'n sap de projecte de reformes integres d'alguna/es estació/ns de l'R4?On els d'Adif i Rodalies volen condenar a marginació l'R4 com penso jo?
Avui he passat per Cerdanyola frl Vallès i sembla que estaven fent unes lleugeres obres i millores,suposo que la millora serà canviar els bancs i paperes,posar la cartelleria de Rodalies Catalunya i ja està.Res d'allargar l'andana,ni tampoc alçar-la(no ho necessita,peró bé que alcen andanes d'estacions amb andanes altes,com Granollers Centre o Cabrera de Mar,i properament Montgat),ni col.locació de marquesines al llarg de tota l'andana.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Thursday 09/09/2010 14:20
by victorcasta
Aviam, ja es va dir que s'adaptarien a les exigències del Civia (200 metres de llargada i 68 cm d'alçada respecte la cota del carril) TOTES les estacions de rodalia, i que s'atacaria per línies, començant per les de més demanda, cosa que trobo raonable.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 10/09/2010 10:16
by Mako448
victorcasta wrote:Aviam, ja es va dir que s'adaptarien a les exigències del Civia (200 metres de llargada i 68 cm d'alçada respecte la cota del carril) TOTES les estacions de rodalia, i que s'atacaria per línies, començant per les de més demanda, cosa que trobo raonable.
En algún lloc vaig veure que l'R4 era la segona línia amb més demanda,per sobre de l'R1,i amb menys distància de la primera(R2)que de la tercera(R1).
Un altre cosa és que en els darrers anys,per culpa del pèssim servei que renfe ofereix en a l'R4,molts usuaris s'haguin passat a FGC o al bus,i hagui baixat els usuaris de certa línia,jo trobo més sentit i raonable reformar abans L'Arboç(estacó amb força viatgers,ho tinc comprovat,amb andanes pèssimes i sense pas inferior ni superior)que no pas Montgat(estació renovada fa pocs anys)
Sobre les millores que vaig veure a Cerdanyola,sabeu a que consisiteixen?Suposo que nomès canviar els bancs,papers i posar la cartelleria de Rodalies suposo?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 10/09/2010 10:59
by victorcasta
Per ordre de viatgers, R1, R2 Sud, R4 Nord, R4 Sud, R2 Nord, R3 i R7.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 10/09/2010 12:11
by cristian26
victorcasta wrote:Per ordre de viatgers, R1, R2 Sud, R4 Nord, R4 Sud, R2 Nord, R3 i R7.
Es nota la influència que hi té el fet de tenir una freqüència alta o no en el nombre de viatgers potencials per fer servir una línia de tren o no. Les freqüències de les tres darreres son pèssimes.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 10/09/2010 14:49
by genissimon
Doncs per a mi la dada determinant pel que fa a la potencial demanda d'una línia ferroviària és quanta gent viu dins un cercle d'un quilòmetre de radi des de les estacions.
En aquest cas, la R1 i la R2 sud, crec, guanyen per golejada.
En segon lloc podem parlar de si el servei que s'hi presta és l'adequat o no (fiabilitat del servei, freqüència de pas i durada del viatge), de si els trens van nets, de si el viatger te sensació de seguretat, de si les estacions, andanes i trens són més o menys accessibles, etc...
Salut !!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 10/09/2010 15:48
by victorcasta
genissimon wrote:Doncs per a mi la dada determinant pel que fa a la potencial demanda d'una línia ferroviària és quanta gent viu dins un cercle d'un quilòmetre de radi des de les estacions.
En aquest cas, la R1 i la R2 sud, crec, guanyen per golejada.
Caldria matitzar-ho més.
Només Terrassa, Sabadell, Barberà, Badia, Cerdanyola i Montcada sumen 544.000 habitants, sense comptar poblacions com Castellar o Ripollet, que tenen ràpid accés a la R4 Nord. Això és més que tot el Maresme junt (420.000 habitants), i més que tot el Garraf (140.000 habitants) sumant-hi la població de Calafell, Cunit i Coma-ruga (35.000 habitants).
El matís que cal donar és que Terrassa i Sabadell tenen mètodes alternatius com els Ferrocarrils de la Generalitat, i el Vallès Occidental gaudeix d'una via ràpida com la C58, que és gratuita. En canvi, el Maresme i el Garraf només tenen el transport ferroviari de Rodalies i unes vies ràpides de peatge, la qual cosa dissuadeix bastant d'utilitzar aquest mode.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Friday 10/09/2010 23:44
by 437.001
Trenscat wrote:Mako448 wrote:Jo segueixo dient que les reformes de St.Adrià i Cabrera de Mar sobren,que allarguin l'andana i punt peró s'estalvïn ascensors i alçades d'andanes inútils(Cabrera de Mar té rampes i Sant Adrià tá ascensor,tot i que l'ascensor de St.Adrià sempre m'ha semblat una mica curiòs,de color blanc,el de Gelida és molt semblant),i també sobre la reforma de Montgat,a més no estic del tot segur peró diria que a Montgat hi cap una doble de 465,l'andana la veig força llarga,o és aquesta la meva sensació.Sí de cas allargar l'andana peró res més.S'ha de prioritzar la reforma de les estacions que estàn fetes pols,com la majoria de l'R3 i l'R4,o La Llagosta,Tordera,Blanes,i alguna de l'R1,peró no nomès les de l'R1 tant les fetes pols com les reformades fa poc,o el més greu,les construides fa poc.També sobre les reformes de Granollers-Centre i Montcada i Reixac,amb posar-hi ascensors i en el cas de Montcada allargar l'andana és més que suficient.Per tant trobo que algunes actuacions en certes estacions és llençar els diners.
A l'R2 Sud com a mínim les estacions que s'han reformat estaven fetes pols(o sigui,quasi totes)
Tordera s'està remodelant ja i de Blanes també havia vist el projecte, que comporta modificar les vies i andanes passants, fer una nova andana més ampla per a dues vies i un pas inferior amb ascensors per enllaçar amb l'andana principal actual. No sé si hauran iniciat obres a Blanes però no crec que triguin massa si encara no està en obres. A Maçanet també havien d'aixecar andanes, arreglar el pas inferior i fer un nou edifici de viatgers on ara hi ha el pseudo-aparcament, algú sap si han iniciat obres?
He vist alguna cosa, però no sé ben bé què...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 14/09/2010 17:52
by Llépol
A granollers centre, fa temps que no paren de fer obres, han arreglat l'andana de davant l'estació i han ballat la part que quedava de l'estació de mercaderies (deixant però un espai sense ballar perque es pugui seguir entrant i sortint sense pagar, no fos cas) a part un vigilant em va comentar que s'hi instalaven 30 cameres de seguretat noves, nose si em prenia el pel o que perquè ja m'explicaràs on les posaran..sabeu si hi ha més reformes previstes?
I una altre..el pas entre andanes de Passeig de Gràcia fins quan el pensen tenir tancat? Pels que cada matí baixem del tren de Granollers-Sant Celoni per agafa el que va a l'estació de frança es una atèntica mitja marató recorrer les dues andanes sense perdre l'enllaç!
30 càmeres en una sola estació
Posted: Tuesday 14/09/2010 18:03
by Guigui
Llépol wrote:[...] a part un vigilant em va comentar que s'hi instalaven 30 cameres de seguretat noves, nose si em prenia el pel o que perquè ja m'explicaràs on les posaran.
Em costa de creure que, fora de l'estació de Sants, n'hi hagi alguna altra a tot Catalunya que tingui trenta càmeres de "seguretat".
Re: 30 càmeres en una sola estació
Posted: Tuesday 14/09/2010 22:27
by Llépol
Guigui wrote:Llépol wrote:[...] a part un vigilant em va comentar que s'hi instalaven 30 cameres de seguretat noves, nose si em prenia el pel o que perquè ja m'explicaràs on les posaran.
Em costa de creure que, fora de l'estació de Sants, n'hi hagi alguna altra a tot Catalunya que tingui trenta càmeres de "seguretat".
i a mi..i més tenint en compte que practicament no serveixen per a res..tot hi així a Granollers n'hi ha unes quantes..es de les estacions que més en té de la linia crec
Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes
Posted: Saturday 18/09/2010 16:26
by viscaelcat
Avui he vist noves travesses al costat de la via entre Maçanet i Tordera. Són del tipus tercer carril. També n'hi havia més endavant de Blanes si no recordo malament.
Des de principis d'estiu es fan obres de millora a l'estació de Maçanet. Encara hi treballen; reformant el pas subterrani i alçant les andanes. De moment només són a les andanes de rodalies, encara que dubto que passin a les altres.
L'estació de Llavaneres ja està gairebé acabada pel que m'ha semblat veure quan hi he passat.
Re: Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes
Posted: Saturday 18/09/2010 17:05
by victorcasta
viscaelcat wrote:Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes
Via?