I jo, al 1.000 per 1.000! Ara estem pagant les conseqüències d'un gran error.gatvell wrote:Totalment d'acord amb tu, toni.
Estació de Sagrera-TAV
Re: Estació de Sagrera-TAV
Re: Estació de Sagrera-TAV
Amb tots els respectes, discrepo. Barcelona necessita una tercera estació central (jo l'Estació de França la deixaria), ja que Sants es troba al límit del col·lapse. Penso que l'estació de Sagrera és necessària, ja que afavoriria no només als barris del nord de Barcelona, sino també a les poblacions més properes i a bona part del nord de la província de Barcelona (Montcada i Reixac, Badalona, Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, i les comarques del Vallès Oriental i el Maresme) de tenir una estació central a pocs km de distància, i agafar els trens de llarg recorregut còmodament i sense tenir que anar a Sants. Hi ha moltes ciutats europees que tenen més d'una estació, només cal anar a París, Viena, Berlín i un munt de ciutats més que em deixaria pel camí i que no hi hagut cap problema en absolut. El que sí que no hi estic d'acord, és en els terminis i els retards en que està patint l'obra.gatvell wrote:Per mi es una vergonya aquesta estació, però és el que hi ha.
No se si estarà acabada el 2019, ja es veurà.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Com diu en Toni, es podria haver conservat el ramal Marina, soterrat vora la B10.
En el Nord, el desviament de la R1 per l'interior satura els túnels i en el sud la entrada de l'AVE pel Prat i Sants ha tallat d'arrel la possibilitat d'ampliar (fàcilment) la xarxa Ibèrica. Abans part de la línia Vilanova fins al Prat estava triplicada, i ara no faria pas mal.
Tot i que a la ben llarga, l'opció a seguir seria un 3r túnel (Diagonal).
I segur que tots compartim l'opinió en contra d'aquesta que volta per allà dient "quan tinguem la Sagrera, ho tindrem tot i ens podrem carregar Estació de França". EdF potser no tornarà a ser l'estació central però com a eix base i complementari de la xarxa és necessari. I, tal com en el 92 amb el ramal Marina, no s'han de llençar coses que en un futur puguin ser necessàries.
S'ha concebut una xarxa vertebrada amb Sagrera com a pilar bàsic (quedant actualment una xarxa mig acabada).Renfe451 wrote: Amb tots els respectes, discrepo. Barcelona necessita una tercera estació central (jo l'Estació de França la deixaria), ja que Sants es troba al límit del col·lapse. Penso que l'estació de Sagrera és necessària, ja que afavoriria no només als barris del nord de Barcelona, sino també a les poblacions més properes i a bona part del nord de la província de Barcelona (Montcada i Reixac, Badalona, Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, i les comarques del Vallès Oriental i el Maresme) de tenir una estació central a pocs km de distància, i agafar els trens de llarg recorregut còmodament i sense tenir que anar a Sants. Hi ha moltes ciutats europees que tenen més d'una estació, només cal anar a París, Viena, Berlín i un munt de ciutats més que em deixaria pel camí i que no hi hagut cap problema en absolut. El que sí que no hi estic d'acord, és en els terminis i els retards en que està patint l'obra.
En el Nord, el desviament de la R1 per l'interior satura els túnels i en el sud la entrada de l'AVE pel Prat i Sants ha tallat d'arrel la possibilitat d'ampliar (fàcilment) la xarxa Ibèrica. Abans part de la línia Vilanova fins al Prat estava triplicada, i ara no faria pas mal.
Tot i que a la ben llarga, l'opció a seguir seria un 3r túnel (Diagonal).
I segur que tots compartim l'opinió en contra d'aquesta que volta per allà dient "quan tinguem la Sagrera, ho tindrem tot i ens podrem carregar Estació de França". EdF potser no tornarà a ser l'estació central però com a eix base i complementari de la xarxa és necessari. I, tal com en el 92 amb el ramal Marina, no s'han de llençar coses que en un futur puguin ser necessàries.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Si es fa un tercer túnel de rodalies sota la Diagonal... quines línies utilitzarien el nou túnel?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
És un tema que es tracta al fil corresponent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Tenim una estació de Sants soterrada i encaixonada i sense possibilitats de crèixer, si més no, fàcilment, com diu en Prest.
A més a més, s'està fent una estació nova, La Sagrera, que amb l'excusa d'unir-ho tot, també és soterrada, encaixonada i tunelitzada, així que si cal ampliar-la un dia, malmaent.
Ei, que trobo molt bé unir les línies de metro i algunes de rodalies, però tot? Sants 2.0, ve't-ho aquí.
Potser més que fer una gran, enorma estació on hi càpiga l'ego dels dirigents, fora milor fer uns baixadors interconnectats per oferir un servei, i mentre ja la gent pot pujar i baixar dels trens i canviar de línia, es pot anar fent una estació de debó (com Sants de baixador a estació central soterrada) però amb cara i ulls.
A més a més, s'està fent una estació nova, La Sagrera, que amb l'excusa d'unir-ho tot, també és soterrada, encaixonada i tunelitzada, així que si cal ampliar-la un dia, malmaent.
Ei, que trobo molt bé unir les línies de metro i algunes de rodalies, però tot? Sants 2.0, ve't-ho aquí.
Potser més que fer una gran, enorma estació on hi càpiga l'ego dels dirigents, fora milor fer uns baixadors interconnectats per oferir un servei, i mentre ja la gent pot pujar i baixar dels trens i canviar de línia, es pot anar fent una estació de debó (com Sants de baixador a estació central soterrada) però amb cara i ulls.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Estació de Sagrera-TAV
Yo no veo que La Sagrera esté en el centro del esquema, por un lado porque para la red convencional no será más que un apeadero (tendrá 4 vías para la R1 y otras 4 para la R2, nada espectacular que deje espacio para ser una terminal de nada), y por el otro porque en Barcelona no existe un plan maestro para el esquema ferroviario. La última vez que hubo uno este se llamaba "Plà de Rodalies", e implicaba tonterías como tener 23 trenes por hora en Pl. Catalunya, la desaparición de los trenes regionales como tal en ancho ibérico, la supresión de la Estació de França y el ya olvidado cruce de La Torrassa con su apeadero (soterrado, faltaría menos). Todo eso era una locura, y menos mal que la crisis impidió que se condujera más la situación según ese proyecto. En algunas situaciones se sigue pensando en este proyecto (por ejemplo con la solución chapucera de las terminales de regionales), en otras directamente se ha asumido la provisionalidad, como es el caso de La Sagrera, sin un proyecto claro de como encajarla con toda la red más allá de ser una parada más para la R2 y R1, una parada que por cierto estará PÉSIMAMENTE comunicada, porque sólo tendra enlace con la L4 en dirección Poblenou y la L9/L10 (y a saber si estas tendrán para entonces el tronco central), y hay que tomar el Metro para ir a Sagrera-Meridiana a tomar la L1 y L5.
Lo que hace falta es que se defina un nuevo proyecto global, que fuera racional y saque el máximo provecho de lo que hay, haciendo sólamente las obras necesarias, y poniendo La Sagrera en su sitio. Ese proyecto tendría que incluir por narices la EdF, y hacerla un núcleo igual o más importante que La Sagrera, por ninguna otra razón de que es una gran terminal que tiene que aprovecharse a tope si queremos sacar jugo a las pocas vías que tenemos.
Lo que hace falta es que se defina un nuevo proyecto global, que fuera racional y saque el máximo provecho de lo que hay, haciendo sólamente las obras necesarias, y poniendo La Sagrera en su sitio. Ese proyecto tendría que incluir por narices la EdF, y hacerla un núcleo igual o más importante que La Sagrera, por ninguna otra razón de que es una gran terminal que tiene que aprovecharse a tope si queremos sacar jugo a las pocas vías que tenemos.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
mmmm, fem un pla mestre ferroviari?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Altre tema
Sí, però això serien figues d'un altre paner (=fil).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Yo lo que no termino de enteder es que si tanta falta hace esta estación por que no esta hecha?.Renfe451 wrote:Amb tots els respectes, discrepo. Barcelona necessita una tercera estació central (jo l'Estació de França la deixaria), ja que Sants es troba al límit del col·lapse. Penso que l'estació de Sagrera és necessària, ja que afavoriria no només als barris del nord de Barcelona, sino també a les poblacions més properes i a bona part del nord de la província de Barcelona (Montcada i Reixac, Badalona, Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, i les comarques del Vallès Oriental i el Maresme) de tenir una estació central a pocs km de distància, i agafar els trens de llarg recorregut còmodament i sense tenir que anar a Sants. Hi ha moltes ciutats europees que tenen més d'una estació, només cal anar a París, Viena, Berlín i un munt de ciutats més que em deixaria pel camí i que no hi hagut cap problema en absolut. El que sí que no hi estic d'acord, és en els terminis i els retards en que està patint l'obra.gatvell wrote:Per mi es una vergonya aquesta estació, però és el que hi ha.
No se si estarà acabada el 2019, ja es veurà.
Sants no estaba prevista para albergar a los TAV debia ser Sagrera y mirar como estamos a dia de hoy.
Atocha no es la misma del 92 se ha modernizado para albergar a los nuevos AVEs que se han creado y se supone que la obra del tercer tunel de la risa dentro de poco (no en el 2019) estara terminada y aqui vemos como la gran estación del AVE en Barcelona se demora y se demora ahora 2019 que personalmente tal y como van dando dinero a cuentagotas para hacer la obra, no creo que este para esa fecha y si esta sera tipo Vilafranca del Penedes con su tramo soterrado y listo por abajo pero sin terminar por arriba, vamos que la sagrera podra ser operativa pero el entorno no lo veo yo terminado.
Esperemos que este Foro si aguanto a la llegada del AVE a Barcelona aguante ahora hasta el 2019 para seguir criticando/mejorando/alegrandonos de lo que suceda.
Saludos.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Sempre he pensat que l'AVE havia arribat a Sants ja que no se sabi com fer l'estació de la Sagrera la qual havia de ser l'estació de l'AVE a Barcelona.
Al final tenint un nyap a Sants i un forat a la Sagrera.
A Atocha, ha crecut molt degut a ser el punt central de la xarxa d'AVE d'Espanya, si hagués sigut passant, segurament seria molt més petita.
Trobo anecdòtic, se que el comentari es fora de línia, que a Madrid s'invertixi i és refermi Atocha com a central terminal de tots els AVE i a Barcelona hi hagi marginada l'estació de França, que dia si, dia també, ens preguntem si tanca, si continua si això o allò.
Al final tenint un nyap a Sants i un forat a la Sagrera.
A Atocha, ha crecut molt degut a ser el punt central de la xarxa d'AVE d'Espanya, si hagués sigut passant, segurament seria molt més petita.
Trobo anecdòtic, se que el comentari es fora de línia, que a Madrid s'invertixi i és refermi Atocha com a central terminal de tots els AVE i a Barcelona hi hagi marginada l'estació de França, que dia si, dia també, ens preguntem si tanca, si continua si això o allò.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Estació de Sagrera-TAV
Quan s'acabi el "Túnel de la risa III" exclusiu per a l'alta velocitat l'estació de Puerta de Atocha si no m'equivoco deixarà de ser passant, i això permetrà que es pugui anar directament des de Barcelona i/o Sevilla amb Valladolid en AVE sense cap transbordament.gatvell wrote: A Atocha, ha crecut molt degut a ser el punt central de la xarxa d'AVE d'Espanya, si hagués sigut passant, segurament seria molt més petita.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Quan s'acabi el Túnel de la Risa 3 i es construeixi l'enllaç entre el túnel i la LAV Barcelona.
I va per llarg aquest enllaç ja que el túnel obrirà per fases, i aquest només enllaçarà primerament amb la nova plataforma de la LAV de Llevant entre el túnel i Torrejón de Velasco (ara s'usa provisionalment la LAV Sevilla i Puerta de Atocha; amb la qual cosa tindrem la via quadruplicada entre Atocha i Torrejón de Velasco.
1a fase: vía única electrificada i sense estació passant a Atocha
2a fase: via doble electrificada i estació passant a Atocha
3a fase: enllaç Túnel - LAV Barcelona
4a fase: estació Mendez Álvaro al Tunel de la Risa 3
I va per llarg aquest enllaç ja que el túnel obrirà per fases, i aquest només enllaçarà primerament amb la nova plataforma de la LAV de Llevant entre el túnel i Torrejón de Velasco (ara s'usa provisionalment la LAV Sevilla i Puerta de Atocha; amb la qual cosa tindrem la via quadruplicada entre Atocha i Torrejón de Velasco.
1a fase: vía única electrificada i sense estació passant a Atocha
2a fase: via doble electrificada i estació passant a Atocha
3a fase: enllaç Túnel - LAV Barcelona
4a fase: estació Mendez Álvaro al Tunel de la Risa 3
Re: Estació de Sagrera-TAV
Avui a l'edició impresa de La Vanguardia (i per subscriptors: http://www.lavanguardia.com/20140219/54 ... munoz.html) hi ha una pàgina dedicada a l'accés de la T1 i Trias demanant una empenta a la reactivació de les obres.
Més o menys parla dels temes clàssics: Les obres, la L9 "La necessitem de totes totes, és la connexió de l'aeroport amb la fira, una connexió què és competitivitat" i Sants (Trias es queixa de l'entorn de l'estació i la mala imatge per els nouvinguts a la ciutat).
Hi ha un esqquema de l'estació i donant-hi voltes m'he donat compte que els regionals que vinguin per la línia de Granollers possiblement haurien de creuar el costat de la línia de Mataró per accedir a EdF... I seria el moment ideal, tenint el projecte ara, de fer un salt de moltó; per creuar les línies abans d'entrar a Sagrera.
Més o menys parla dels temes clàssics: Les obres, la L9 "La necessitem de totes totes, és la connexió de l'aeroport amb la fira, una connexió què és competitivitat" i Sants (Trias es queixa de l'entorn de l'estació i la mala imatge per els nouvinguts a la ciutat).
Hi ha un esqquema de l'estació i donant-hi voltes m'he donat compte que els regionals que vinguin per la línia de Granollers possiblement haurien de creuar el costat de la línia de Mataró per accedir a EdF... I seria el moment ideal, tenint el projecte ara, de fer un salt de moltó; per creuar les línies abans d'entrar a Sagrera.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Totalmente de acuerdo. Se podría hacer en superficie con un viaducto lo cual abarataría mucho la obra, y así sería menos problemático hacer llegar los regionales a EdF. Seguirían cizallando ahí donde se bifurca la línea hacia EdF y hacia Arc de Triomf respectivamente. Lo ideal sería hacer dos vías más para la línea de Granollers que antes de Sagrera se enfilaran del otro lado de las vías de la R1. Por ahí irían paralelas hasta la bifurcación Glòries para que los regionales lleguen a EdF sin interferir con la circulación de los R1. Claro que esto significaría ampliar el tunel entre Clot y Glòries, y eso ya sería una obra bastante más grande, más la estación Clot-Aragó que tendría dos vías más. Se podría haber hecho a la vez que se remodelaba la plaza Glòries, aprovechando que se iba a reurbanizar igualmente.Prest wrote: Hi ha un esqquema de l'estació i donant-hi voltes m'he donat compte que els regionals que vinguin per la línia de Granollers possiblement haurien de creuar el costat de la línia de Mataró per accedir a EdF... I seria el moment ideal, tenint el projecte ara, de fer un salt de moltó; per creuar les línies abans d'entrar a Sagrera.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: LAV Barcelona-França
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... grera.htmlFomento reactiva las obras de la estación de la Sagrera
Pastor garantizó a Trias que daría un empujón a los trabajos antes del 15 de marzo
- TeleAlterna
- N2
- Posts: 10
- Joined: Friday 14/03/2014 14:06
Re: LAV Barcelona-França
Bé per fi els de Madrid ens fan cas, això es que lis fa por la Independència de Catalunya.RogerHernan95 wrote:http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... grera.htmlFomento reactiva las obras de la estación de la Sagrera
Pastor garantizó a Trias que daría un empujón a los trabajos antes del 15 de marzo
Credibilitat del govern de Madrid
Jo d'aquesta gent no em crec res ja, molt parlar però després res, com sempre.TeleAlterna wrote:Bé per fi els de Madrid ens fan cas, això es que lis fa por la Independència de Catalunya.
PD: Per cert, estaria bé que almenys et presentessis en el fil de presentacions.
Re: Credibilitat del govern de Madrid
No te per què. Si ja ha escrit un missatge, no és obligatori fer-ho en aquell fil, creat per tal que els nous usuaris escriguin al menys un cop i es mantingui el seu compte.Renfe451 wrote:
PD: Per cert, estaria bé que almenys et presentessis en el fil de presentacions.
I ara,tornem al tema.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si realment fos per la Sagrera, estarien escagarrinats
Crec que hi ha altres obres molt més útils a Catalunya que Madrid podria desbloquejar.TeleAlterna wrote:Bé per fi els de Madrid ens fan cas, això es que lis fa por la Independència de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.