Page 20 of 130

Posted: Monday 05/06/2006 0:23
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Jo no dic que fiquin un tren cada cinc minuts, però mentre només hi hagin tres trens al dia, de Balaguer a La Pobla, això no servirà de res.
Tu havies provat tal i com estava abans? I has provat tal i com està avui? Només per això ja val la pena l'esforç que s'ha gastat, i els diners. Que es pot estalviar 15 minuts...perfecte! En un trajecte de 110 minuts, 15 ja és bastant!!!!!

I perquè vols, de moment, més que 3 trens fins a La Pobla, si les demandes ara per ara no ho justifiquen? Potser quan la gent vegi que ara és un tren modern l'agafarà i es justificarà el posar-ne més, no? Però clar, és més fàcil posar-se a dir tonteries com que no val per res l'esforç si els horaris són iguals...

Posted: Monday 05/06/2006 0:34
by Jordi Freixas
Mira, per la teva informació. En molts indrets de la provincia de Barcelona, va incrementar considerablement el nombre de viatgers a partir del moment en que es va instaurar el nucli de Rodalies. I amb la línia de La Pobla, passarà exactament el mateix, si es decideixen a ficar més de tres trens al dia.

Posted: Monday 05/06/2006 0:38
by aarongilp
Sobretot perquè anaven sota la politica de "Viatgem gratis"...i com sempre, la teva és una veritat a mitges...el que no comentes és que abans de "instaurar rodalies" (com a Unitat de Negoci) ja es van augmentar el nombre de serveis, i al veure que la demanda responia, van augmentar més.

Aquí s'ha renovat la linia sencera...ai, me'n olvidava que AIXÒ NO ÉS RES...

Posted: Monday 05/06/2006 0:44
by Jordi Freixas
I renovar la línia sencera per seguir amb pràcticament els mateixos horaris d'abans de la renovació, no serveix de res (bueno sí... per estalviar-se un quart d'hora de viatge).

Posted: Monday 05/06/2006 0:45
by Jordi Freixas
I renovar la línia sencera per seguir amb pràcticament els mateixos horaris d'abans de la renovació, no serveix de res (bueno sí... per estalviar-se un quart d'hora de viatge).

Posted: Monday 05/06/2006 0:46
by Ferrovi
PENSEU UNA COSA... no us poseu tensos, quan el tren arribi a Sort, es millorarà les frequancies de pas a La Pobla de Segur..., perque ha d'haver més trens a Sort per collons.
L'unic que s'ha fet no va ser millorar la via i restar temps de viatge, sinó, s'estan remodelant les estacions, el material, el servei i moltes coses més, amés, amb l'arribada a Sort, l'estació final actual es podria ubicar una mica més al centre de La Pobla, el qual, el faria guanyar nombre de viatgers.
Al meu viatge, de tornada de la Pobla, a Cellers-Llimiana es va pujar una escola sencera!!!, i només es el primer dia de funcionament amb 3 trens diaris!!! perdoneume, pero crec que posaria dos o tres trens més que arribin a Tremp

Posted: Monday 05/06/2006 0:48
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:I renovar la línia sencera per seguir amb pràcticament els mateixos horaris d'abans de la renovació, no serveix de res (bueno sí... per estalviar-se un quart d'hora de viatge).
I torno a dir-te que es nota que tu no has viatjat mai en aquella linia...bé, tu has anat per un cami de grava i en mal estat en cotxe? Doncs era pitjor...amb nombroses limitacions a 20 i 30...ara, en canvi, la via és totalment renovada...els trens són més bons...diguem que com a minim ara ÉS HUMÀ anar per aquella linia...abans no...

Posted: Monday 05/06/2006 0:52
by aarongilp
Ferrovi wrote:PENSEU UNA COSA... no us poseu tensos, quan el tren arribi a Sort, es millorarà les frequancies de pas a La Pobla de Segur..., perque ha d'haver més trens a Sort per collons.
L'unic que s'ha fet no va ser millorar la via i restar temps de viatge, sinó, s'estan remodelant les estacions, el material, el servei i moltes coses més, amés, amb l'arribada a Sort, l'estació final actual es podria ubicar una mica més al centre de La Pobla, el qual, el faria guanyar nombre de viatgers.
Al meu viatge, de tornada de la Pobla, a Cellers-Llimiana es va pujar una escola sencera!!!, i només es el primer dia de funcionament amb 3 trens diaris!!! perdoneume, pero crec que posaria dos o tres trens més que arribin a Tremp
I parla l'altre... evidentment, la gent que hi havia avui no és representativa perquè era el dia de la reinauguració i volien veure què tal estava la cosa...

I que arribarà a Sort??????????? Nano...o ets més optimista que el papa de Roma o ets un ilús...i no ho dic amb acritud, és que em sorpren aquesta seguretat amb que afirmes que el tren arribarà a Sort...i ho dius amb una forma com si el tren hagués d'arribar el mes que vé a Sort...quan és molt improvable que s'arribi a fer...

Posted: Monday 05/06/2006 0:56
by Ferrovi
per sort arribarà a Sort, jo, si, soc optimista, perque ja que tenen la linia... donç com a minim donarli utilitat apartir de Balaguer fent-lo arribar a Sort, es que FGC no te altre opció, Jo crec que el tram a Sort estarà sobre el 2014, ja que crec que les obres començaràn sobre el 2010

Si finsitot hi ha autocars ja..., vol dir que aquest tram es necesari, més que una prolongació de la L-A a Súria

Posted: Monday 05/06/2006 0:59
by aarongilp
Ferrovi wrote:per sort arribarà a Sort, jo, si, soc optimista, perque ja que tenen la linia... donç com a minim donarli utilitat apartir de Balaguer fent-lo arribar a Sort, es que FGC no te altre opció, Jo crec que el tram a Sort estarà sobre el 2014, ja que crec que les obres començaràn sobre el 2010
Nano, si existís el premi Nobèl al optimisme...anava per a tu...collons, em deixes K.O...no ho té clar ni la Generalitat si arribarà a Sort (bé, aquests no tenen mai res clar), i tu ho tens per segurissim...i a sobres amb dates!!!

...si les coses fossin tan fàcils com semblen, la vida no tindria sentit i seria més caqueta del que és actualment...les coses tenen sempre la seva dificultat...molta més del que ens pensem...clar, jo puc dir que aviam si demà surto al carrer i em trobo amb una nova linia de tren que passi per el Passeig dels Països Catalans...però és que sé que no serà així...així que, apart de ser optimistes, toquem si us plau una mica amb els peus a terra...

Posted: Monday 05/06/2006 1:05
by Jordi Freixas
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:I renovar la línia sencera per seguir amb pràcticament els mateixos horaris d'abans de la renovació, no serveix de res (bueno sí... per estalviar-se un quart d'hora de viatge).
I torno a dir-te que es nota que tu no has viatjat mai en aquella linia...bé, tu has anat per un cami de grava i en mal estat en cotxe? Doncs era pitjor...amb nombroses limitacions a 20 i 30...ara, en canvi, la via és totalment renovada...els trens són més bons...diguem que com a minim ara ÉS HUMÀ anar per aquella linia...abans no...
Sobre això no et dic que no, però... tu estaràs d'acord amb mi, en que moltes vegades, és precísament el baix nombre de circulacions de trens, que influeixen en que una línia sigui deficitària.

Posted: Monday 05/06/2006 1:07
by Ferrovi
aarongilp wrote: clar, jo puc dir que aviam si demà surto al carrer i em trobo amb una nova linia de tren que passi per el Passeig dels Països Catalans
Donç avui, o ahir... em vaig llevar, em vaig trobar que han renovat una linia.... :o
no agafis tanta ira... pero.... et donaré un exemple, si estic omplint un got de cava, i l'acabo d'omplir, i queda una merdeta a l'ampolla, ai carai!, ja, m'ho bec tot, i no deixaré la mini goteta de cava noi...

Posted: Monday 05/06/2006 1:09
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:I renovar la línia sencera per seguir amb pràcticament els mateixos horaris d'abans de la renovació, no serveix de res (bueno sí... per estalviar-se un quart d'hora de viatge).
I torno a dir-te que es nota que tu no has viatjat mai en aquella linia...bé, tu has anat per un cami de grava i en mal estat en cotxe? Doncs era pitjor...amb nombroses limitacions a 20 i 30...ara, en canvi, la via és totalment renovada...els trens són més bons...diguem que com a minim ara ÉS HUMÀ anar per aquella linia...abans no...
Sobre això no et dic que no, però... tu estaràs d'acord amb mi, en que moltes vegades, és precísament el baix nombre de circulacions de trens, que influeixen en que una línia sigui deficitària.
Si, es clar...però si la gent veu que fas quelcom per la linia (renovar la vía és fer quelcom, de molta importància, per cert), i poses trens nous, i els segueixes posant el bus substitutori a Sort...doncs provarà el servei (d'aquí a la gran afluència d'avui)...i si li agrada (és a dir, que hi veu millores substancials) és possible que es plantegi agafar el tren per als seus desplaçaments o almenys posar una suggerència per email o en persona per a la gent de FGC diguent'els-hi que aviam si posen un tren a tal hora...i això ja és un èxit rotund de la renovació...

Posted: Monday 05/06/2006 1:12
by aarongilp
Ferrovi wrote:
aarongilp wrote: clar, jo puc dir que aviam si demà surto al carrer i em trobo amb una nova linia de tren que passi per el Passeig dels Països Catalans
Donç avui, o ahir... em vaig llevar, em vaig trobar que han renovat una linia.... :o
no agafis tanta ira... pero.... et donaré un exemple, si estic omplint un got de cava, i l'acabo d'omplir, i queda una merdeta a l'ampolla, ai carai!, ja, m'ho bec tot, i no deixaré la mini goteta de cava noi...
...però si resulta que la minigoteta costa una milionada, s'han de modificar tots els projectes per culpa de l'especulació immobiliària i és dificil d'executar...o tens uns arguments amb molt de pes per convencer a la gent de que es begui la goteta o la deixaran a l'ampolla...

És el que dic...si fos tan fàcil ja s'hauria fet...però si no s'ha fet no és perquè no els vingui de gust, t'ho puc assegurar...

Posted: Monday 05/06/2006 1:13
by Ferrovi
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:
aarongilp wrote:I torno a dir-te que es nota que tu no has viatjat mai en aquella linia...bé, tu has anat per un cami de grava i en mal estat en cotxe? Doncs era pitjor...amb nombroses limitacions a 20 i 30...ara, en canvi, la via és totalment renovada...els trens són més bons...diguem que com a minim ara ÉS HUMÀ anar per aquella linia...abans no...
Sobre això no et dic que no, però... tu estaràs d'acord amb mi, en que moltes vegades, és precísament el baix nombre de circulacions de trens, que influeixen en que una línia sigui deficitària.
Si, es clar...però si la gent veu que fas quelcom per la linia (renovar la vía és fer quelcom, de molta importància, per cert), i poses trens nous, i els segueixes posant el bus substitutori a Sort...doncs provarà el servei (d'aquí a la gran afluència d'avui)...i si li agrada (és a dir, que hi veu millores substancials) és possible que es plantegi agafar el tren per als seus desplaçaments o almenys posar una suggerència per email o en persona per a la gent de FGC diguent'els-hi que aviam si posen un tren a tal hora...i això ja és un èxit rotund de la renovació...
pero... que, ara puc trucar a TV3 perque posin un programa com Humor Amarillo?, no, no puc, i amb el tren igual, jo crec que el tren s'ha d'adaptar a l'horari de la persona, i no a l'inrevés, perque si em diuen que he d'entrar a treballar a les 6 de la matinada, no puc anar en tren perque passa surt a les 9, a les 17:50 i deu de la nit...

Posted: Monday 05/06/2006 1:15
by Ferrovi
aarongilp wrote:
Ferrovi wrote:
aarongilp wrote: clar, jo puc dir que aviam si demà surto al carrer i em trobo amb una nova linia de tren que passi per el Passeig dels Països Catalans
Donç avui, o ahir... em vaig llevar, em vaig trobar que han renovat una linia.... :o
no agafis tanta ira... pero.... et donaré un exemple, si estic omplint un got de cava, i l'acabo d'omplir, i queda una merdeta a l'ampolla, ai carai!, ja, m'ho bec tot, i no deixaré la mini goteta de cava noi...
...però si resulta que la minigoteta costa una milionada, s'han de modificar tots els projectes per culpa de l'especulació immobiliària i és dificil d'executar...o tens uns arguments amb molt de pes per convencer a la gent de que es begui la goteta o la deixaran a l'ampolla...

És el que dic...si fos tan fàcil ja s'hauria fet...però si no s'ha fet no és perquè no els vingui de gust, t'ho puc assegurar...
aveure, podem atravessar per devant de la ciutat de vacances, i passar pel traçar original, no es cap caos, posem un pas a nivell, i llestos!! la resta es camp, i fins i tot te els terrenys oberts, només falta fer via!

Posted: Monday 05/06/2006 1:15
by aarongilp
Ferrovi wrote:
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote: Sobre això no et dic que no, però... tu estaràs d'acord amb mi, en que moltes vegades, és precísament el baix nombre de circulacions de trens, que influeixen en que una línia sigui deficitària.
Si, es clar...però si la gent veu que fas quelcom per la linia (renovar la vía és fer quelcom, de molta importància, per cert), i poses trens nous, i els segueixes posant el bus substitutori a Sort...doncs provarà el servei (d'aquí a la gran afluència d'avui)...i si li agrada (és a dir, que hi veu millores substancials) és possible que es plantegi agafar el tren per als seus desplaçaments o almenys posar una suggerència per email o en persona per a la gent de FGC diguent'els-hi que aviam si posen un tren a tal hora...i això ja és un èxit rotund de la renovació...
pero... que, ara puc trucar a TV3 perque posin un programa com Humor Amarillo?, no, no puc, i amb el tren igual, jo crec que el tren s'ha d'adaptar a l'horari de la persona, i no a l'inrevés, perque si em diuen que he d'entrar a treballar a les 6 de la matinada, no puc anar en tren perque passa surt a les 9, a les 17:50 i deu de la nit...
No, però pots enviar-ls'hi un email explicant-els-hi que aniria bé un tren a tal hora per això i allò...aviam, sóc de la opinió que si veuen que hi ha interès per part de l'usuari posaran més trens...i si l'usuari no diu res...dificilment faran algo...

Posted: Monday 05/06/2006 9:01
by sequera
Per a la vostre informació...la excelente renovació del traçat entre Balaguer i La Pobla ( +-60km), ha costat 19 milions de euros.

Practicament el mateix que costa construir 3 kilometres d'una autovia.

Un import insignificant.

Que serveixi com a exemple per renovar...per exemple...la ruta de la plata entre Plasencia-Hervas-Bejar-Salamanca-Zamora....

Per exemple.

Posted: Monday 05/06/2006 10:39
by joan puig
Em temo que jordi freixas es mira les coses des de una perspectiva molt barcelonina i amb un gran desconeixement de la realitat de la resta del país.

Un ciutadà de cardedeu o de qualsevol població de tota la regió primera (més o meys la provincia de barcelona) agafa el tren per anar a treballar, però tambè, perqué, de cop se l'hi acut d'anar al cinema a barcelona o a granollers o a la platja a castelldefels.
a llocs com les comarques a que dona servei el tren de la pobla les necessitats son unes altres. no es fa servir tant per treballar com per anar a una població més gran a comprar, al metge o fer qualsevol tràmit. com que no hi ha una massa de població abundant el normal es que els ciutadans s'adaptin als horaris dels trens. (està clar que aquests horaris han d'estar pensats per adequar-se el millor posible a aquestes necessitats, però es del tot imposible que funcioni com un servei de rodalies de bcn).
els serveis públics a càrrec de l'Estat (ja sigui el Govern central o el català) han de donar servei al ciutadà encara que perdi diners d'una manera raonable- com es el cas d'aquesta línia), però el que no podem exigir es que llenci els diners.

Estàs insistint en que cal més freqüències i que tot es una caqueta i no ha servit per a res. Sis plau, documentat, agafa dades sobre el nombre d'habitants de la zona, el seu tipus de treball, els moviments que realitzen qüotidianament, les seves necessitats de desplaçament i després opina. no n'hi ha prou amb que a tu t'agraden molt els trens i en voldries a cada cantonada i a cada moment. aixó no es un juguet, aixó e sun servei públic que costa diners a tots els contribuents.

Posted: Monday 05/06/2006 10:54
by Ecomobisostrans
Trenscat escribio:
A la pag 14 del PDF on surt el plano de l'ambid d'operacio de FGC apareix Espot i La Molina. ¿Que hi te FGC alla?

Ferrovi escribio:
per sort arribarà a Sort, jo, si, soc optimista, perque ja que tenen la linia... donç com a minim donarli utilitat apartir de Balaguer fent-lo arribar a Sort, es que FGC no te altre opció, Jo crec que el tram a Sort estarà sobre el 2014, ja que crec que les obres començaràn sobre el 2010

Si finsitot hi ha autocars ja..., vol dir que aquest tram es necesari, més que una prolongació de la L-A a Súria
No nego que sigui important pero la prolongacio a Suria i Sallent es sagrada. Mes que res per que la via esta construida i evitaria Haver d'entrar a Manresa per enllaçar procedent del Bergueda i el Solsones.

Per cert, dels autobusos a Sort amb billet de tren se'n sap algo o han desaparegut per art de magia?