Coses noves
Posted: Wednesday 26/10/2011 8:56
La imatge, d'on prové? Perquè hi surten coses noves, cas de concretitzar-se, com la reobertura de la Reus-Roda i el pas a ample mixt de totes les línies excepte la del Maresme i el Garraf.
jaezcurra wrote:http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ni-1196914
XARXA BÀSICA DEL TRANSPORT EUROPEU
La Generalitat demana a França que doni prioritat als projectes del corredor mediterrani
El conseller de Territori insta el país veí a fer les obres d'alta velocitat que falten fins a Nimes
Recoder ha assegurat al Govern d'Aragó que l'eix litoral també els beneficiarà
Dimecres, 26 de octubre del 2011 - 13:40h. CRISTINA BUESA / Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha demanat a França que doni prioritat als projectes que donen continuïtat al corredor mediterrani després que la setmana passada la Comissió Europea inclogués el projecte a la xarxa bàsica de transports. El responsable de la Generalitat, que participava en una conferència sobre comunicacions transpirinenques a Tolosa de Llenguadoc, ha exposat l'agenda catalana sobre aquest projecte, que bàsicament planteja un calendari a curt, mitjà i llarg termini sobre els treballs que s'han de portar a terme perquè l'eix litoral ferroviari funcioni com abans millor.
Recoder ha assegurat que el tram català entre Barcelona i Girona estarà llest a finals del 2012, i ara França hauria d'adequar el seu tram d'alta velocitat fins a Nimes, on encara no han començat les obres. Entre Nimes i Montpeller s'ha projectat una línia apta per a mercaderies on s'haurien d'haver iniciat els treballs el 2010 però que no ho faran fins a l'any que ve.
Que manera de dar la matraca tiene este señor, no tenia bastante con el Ave y ahora se apunta a las mercancias, resulta que las mercancias por ferrocarril en España aparte de ser ruinosas solo circulan entre Portbou y Murcia.Respecte quin corredor ha de ser prioritari, ha estat clar: 'la crisi fa veure les coses de cara i pel corredor mediterrani hi haurà mercaderies, així de senzill, no cal argumentar res més'. A Europa, ha explicat, ho veuen clar des de fa anys 'i no entenen perquè hi ha aquest debat a l'estat espanyol'. La raó és la lògica dels costos: pel corredor central no hi ha mercaderies i l'oferta, per molta que n'hi hagi i que que es construeixi, no crea demanda.
Eso yo no lo discuto, lo que no quiere decir que el central sea inutil.Guigui wrote:Més enllà d'afinitats o discrepàncies ideològiques o personals, és innegable que l'eix amb més potencial per al transport de mercaderies de tota la Península Ibèrica és el mediterrani.
Y dale con la utilidad... En economía, que es de lo que estamos hablando, la utilidad (o inutilidad) es relativa. Conoces algo realmente inútil, en sentido estricto y no económico? No sé... un martillo de goma espuma? Hasta el Forum de bcn debe servir para algo...470 wrote:Eso yo no lo discuto, lo que no quiere decir que el central sea inutil.Guigui wrote:Més enllà d'afinitats o discrepàncies ideològiques o personals, és innegable que l'eix amb més potencial per al transport de mercaderies de tota la Península Ibèrica és el mediterrani.
Te puedes gastar 50 euros en el taladro y 50 en tornillos, un ej. mas práctico, en Sevilla hay una fábrica de Renault que suministra la mitad de las cajas de cambio para todo el grupo en Valladolid una fabrica de motores y en Palencia otra, en Tanger estan poniendo en pie una fábrica de nissan Renault, a esta gente que corredor le interesa?, en puertallano hay uno de los complejos petroqumicos mas grandes de España, Jaen la producción mas alta de aceite, en Valdepeñas el viñedo mas extenso etc, a estos que les interesa, el puerto de Algeciras quiere el corredor central y eso que los de Fermed lo han intentado, donde dices Prioridades, rentabilidad y Urgencia yo diria INTERESES de cada una de las partes, y lo que tendrian que hacer es estudiar la manera de ser COMPLEMENTARIOS y no tirarse los trastos a la cabeza aunque de eso se encargan los políticos.nicolas wrote:Y dale con la utilidad... En economía, que es de lo que estamos hablando, la utilidad (o inutilidad) es relativa. Conoces algo realmente inútil, en sentido estricto y no económico? No sé... un martillo de goma espuma? Hasta el Forum de bcn debe servir para algo...470 wrote:Eso yo no lo discuto, lo que no quiere decir que el central sea inutil.Guigui wrote:Més enllà d'afinitats o discrepàncies ideològiques o personals, és innegable que l'eix amb més potencial per al transport de mercaderies de tota la Península Ibèrica és el mediterrani.
Si te doy 100€ puedes comprarte la agujereadora que te falta para arreglar todos los estantes de tu casa, o 100 cajas de tornillos que algún día seguramente utilizarás. Lección de este ejemplo?
1) La utilidad siempre está fuera de la discusión, faltaría más...
2) Los recursos son LIMITADOS
3) Eso obliga a establecer PRIORIDADES
4) La prioridad depende de la necesidad, y la necesidad económicamente se refleja en una RENTABILIDAD mayor (social o del inversor).
5) Por último, una de las cosas que más influye en la rentabilidad de un proyecto largo es la URGENCIA de la necesidad que viene a cubrir. Cuanto más rápido empieces a utilizar algo, más rentable será.
Saludos!
Jo crec que el Corredor Central és necessari. El que no és necessari, almenys en les properes dècades, és la TCP. El Corredor Central pot dirigir-se cap a Europa per Irun o pel Portús perfectament.470 wrote:un ej. mas práctico, en Sevilla hay una fábrica de Renault que suministra la mitad de las cajas de cambio para todo el grupo en Valladolid una fabrica de motores y en Palencia otra, en Tanger estan poniendo en pie una fábrica de nissan Renault, a esta gente que corredor le interesa?, en puertallano hay uno de los complejos petroqumicos mas grandes de España, Jaen la producción mas alta de aceite, en Valdepeñas el viñedo mas extenso etc, a estos que les interesa, el puerto de Algeciras quiere el corredor central y eso que los de Fermed lo han intentado, donde dices Prioridades, rentabilidad y Urgencia yo diria INTERESES de cada una de las partes, y lo que tendrian que hacer es estudiar la manera de ser COMPLEMENTARIOS y no tirarse los trastos a la cabeza aunque de eso se encargan los políticos.
A ver, en serio... el que no quiere entenderlo que no lo entienda. Yo lo que puedo hacer es decirles una visión y unos argumentos un poco más ¨profesionales¨ que la que sale en los diarios y lo que puedes encontrar en una discusión política o en una puja de intereses.470 wrote:Te puedes gastar 50 euros en el taladro y 50 en tornillos, un ej. mas práctico, en Sevilla hay una fábrica de Renault que suministra la mitad de las cajas de cambio para todo el grupo en Valladolid una fabrica de motores y en Palencia otra, en Tanger estan poniendo en pie una fábrica de nissan Renault, a esta gente que corredor le interesa?, en puertallano hay uno de los complejos petroqumicos mas grandes de España, Jaen la producción mas alta de aceite, en Valdepeñas el viñedo mas extenso etc, a estos que les interesa, el puerto de Algeciras quiere el corredor central y eso que los de Fermed lo han intentado, donde dices Prioridades, rentabilidad y Urgencia yo diria INTERESES de cada una de las partes, y lo que tendrian que hacer es estudiar la manera de ser COMPLEMENTARIOS y no tirarse los trastos a la cabeza aunque de eso se encargan los políticos.nicolas wrote:Y dale con la utilidad... En economía, que es de lo que estamos hablando, la utilidad (o inutilidad) es relativa. Conoces algo realmente inútil, en sentido estricto y no económico? No sé... un martillo de goma espuma? Hasta el Forum de bcn debe servir para algo...470 wrote: Eso yo no lo discuto, lo que no quiere decir que el central sea inutil.
Si te doy 100€ puedes comprarte la agujereadora que te falta para arreglar todos los estantes de tu casa, o 100 cajas de tornillos que algún día seguramente utilizarás. Lección de este ejemplo?
1) La utilidad siempre está fuera de la discusión, faltaría más...
2) Los recursos son LIMITADOS
3) Eso obliga a establecer PRIORIDADES
4) La prioridad depende de la necesidad, y la necesidad económicamente se refleja en una RENTABILIDAD mayor (social o del inversor).
5) Por último, una de las cosas que más influye en la rentabilidad de un proyecto largo es la URGENCIA de la necesidad que viene a cubrir. Cuanto más rápido empieces a utilizar algo, más rentable será.
Saludos!
En lo que escribí pone ¨rentabilidad (social o del inversor)¨. La rentabilidad del inversor es a la que te refieres cuando dices que ¨ya lo habría hecho un privado¨ con la fórmula de contrato que sea. Es cierto aunque ojo porque pueden pasar 2 cosas: La primera, que en general no se permite que el sector privado entre en ciertos sectores o monopolios estatales, por lo que hay muchas cosas rentables que quedan latentes y el Estado las ignora por el motivo que sea. La segunda, que el Estado puede estar subsidiando una forma alternativa de hacer las cosas, por lo que tu inversión privada se quedaría sin usuarios por lo que se llama ¨competencia desleal¨ del Estado.Ayerbe-Zuera wrote:La rentabilidad de las obras públicas es una cuestión muy discutible. Si una obra es rentable, es decir, justifica la inversión realmente, entonces dicha obra sería realizada por el sector privado a cambio de un canon (tipo autopista de peaje o túnel de Le Perthus), o a cambio de la explotación del servicio (como se hicieron todos los ferrocarriles del mundo hasta la segunda posguerra mundial). Todo lo que no sea eso no es rentable, sino fruto de una decisión política en beneficio de un determinado segmento de la población. Es decir, una decisión en función de unos determinados intereses o producto de una determinada correlación de fuerzas.
I si en lloc de 15 minuts, parléssim d'una bona hora, que és el que hi haurà quan es puguin agafar tranquil·lament els 200 per hora o més en tot el trajecte?¿De veritat ens volem gastar 50.000 milions d'euros, 10 vegades més del que va costar l'AVE Madrid-Barcelona, perquè passin alguns trens més de mercaderies i per escurçar en 15 minuts el recorregut en tren ràpid entre Barcelona i València que avui fa l'Euromed?
Tecnicamente con el recorrido actual es posible recortar tiempos, el problema son los cercanias en Valencia y Barcelona.y el tramo de via única que hace años que tendría que estar hecho.Guigui wrote: I si en lloc de 15 minuts, parléssim d'una bona hora, que és el que hi haurà quan es puguin agafar tranquil·lament els 200 per hora o més en tot el trajecte?
LLegint el to despectiu amb què ho diu, sembla que li sàpiga greu que es faci una obra que no passi per Madrid!!!PTP - Pau Noy wrote:Un verdader triomf dels catalans. El corredor mediterrani és un símbol. El cop definitiu al model radial del Ministeri de Foment, al concepte de quilòmetre zero [...] Abans jugàvem a autopistes i ara a trens, que són més sostenibles.
I quant costa que aquesta mateixa gent vagi en cotxe o moto? I quant costen les carreteres i autopistes? I quant costen els tramvies? Perquè segur que hagués estat molt millor plantificar un tramvia que anés del Carmel a la Zona Franca, o que unís Santa Coloma i Badalona amb Barcelona ... oi? Ràpid i barat de nassos!! No seré jo qui defensi el traçat de la L9/10, ni el seu mètode constructiu, ni els seus plaços... però una cosa és criticar aspectes de l'obra, i l'altre carregar-se-la tota perquè sí sense donar alternatives més que "és molt cara". És curiós que des de les mateixes veus, quan es parla de fer tramvies absurds per tota Catalunya, mai es destaca el que costaran als ciutadans.PTP - Pau Noy wrote:¿Qui va muntar l'enginyeria financera i el pla d'obres de la línia 9 del metro, de resultes dels quals cada passatger costa 10 euros a l'erari públic?
Li ha agafat un 50% de quota de mercat a l'avió en només tres anys (l'avió fa dècades que fa el servei) i encara ho considera un fracàs?PTP - Pau Noy wrote:¿I què hem de dir de l'AVE Barcelona-Madrid, el desitjat, dissenyat per a 350 km/h perquè s'havia de menjar l'avió, però encara avui va més gent en avió que en tren?
D-e-m-a-g-o-g-i-a!!! Per no dir directament MENTIDA. Els 50.000 milions no són pel corredor mediterrani, són la inversió total per a TOTS els projectes penisulars seleccionats per la UE. El corredor mediterrani "només" suposa uns 17.000 milions, una tercera part.PTP - Pau Noy wrote:ara els catalans saltem d'alegria perquè entre Europa i Madrid ens construiran la més gran de les catedrals ferroviàries d'Europa. Ni més ni menys que 50.000 milions perquè els nostres trens plens de mercaderies inundin els mercats europeus.
Tornem-hi. Això és mentida, tal com he dit anteriorment. O aquest senyor està molt desinformat, o està manipulant de forma molt barroera. En aquest cas, no sé què és pitjor.PTP - Pau Noy wrote:¿De veritat ens volem gastar 50.000 milions d'euros, 10 vegades més del que va costar l'AVE Madrid-Barcelona, perquè passin alguns trens més de mercaderies i per escurçar en 15 minuts el recorregut en tren ràpid entre Barcelona i València
Perdó?!?!?! És a dir que la solució no és fer més competitiu el ren, sinó posar traves als camions (peatges? prohibicions? punxar-los les rodes?). I després diu que hem d'aprendre d'Alemanya... on precisament està tot ple d'autopistes gratuïtes (i on efectivament sí es fa servir el tren no perquè posin traves als camions, sinó perquè el tren és eficient). Delirant i lamentable aquesta concepció de "fem que triomfi el que a mi m'agrada a base de carregar-me tota la resta, sigui com sigui".PTP - Pau Noy wrote:El problema no radica en la falta de vies ni d'operadors, sinó en la falta de confiança dels industrials per transportar els seus productes per tren. L'hi posem massa fàcil al camió, que sempre és capaç de donar servei de porta a porta a preus més que raonables.
Que és que és precisament això el que es farà del corredor mediterrani a Catalunya!!! Que no són 50.000 milions!!!PTP - Pau Noy wrote:el més important localitzat entre Tarragona i Vandellòs. Sumant tot el que es necessita fer a Catalunya, no arriba a 1.000 milions d'euros.
"Y para muestra, un botón"PTP - Pau Noy wrote:Machado deia que a Espanya, de cada 10 caps, un pensa i nou envesteixen.