Page 20 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 25/11/2012 14:13
by Denisuko
No se si heu parlat del tema, però aquí al barri de Can Baró de Barcelona estem molt i molt indignats amb aquestes noves línies. Fa uns anys ens van treure el 31, ens van treure el bus del barri 114 els diumenges (el 4rt en nombre de passatgers dels busos del barri) i ara ens han tret el 74 per portar-lo a més de 500 metres d'on estava antigament. El pitjor és que el mapa de les futures línies confirmen que ens deixaran només una línia de set que ara tenim (24,31,32,39,55,74,92), la 24/V19 que farà un recorregut Barceloneta-Carmel (pel pg. St. Joan).
I sobre el 74/H6, per mi és realment indignant que del tram Prat de la Riba/Lesseps estiguin totes les parades antigues i des de Trav. Dalt-La Granja a Mare de Déu de Montserrat-Cartagena fotin fora quatre parades consecutives. Aquests són els canvis de la nova xarxa de bus?
Abans de que entrés la nova H6, el meu recorregut habitual trigava uns 30 minuts exactes. Ara trigo 27 amb 10 minuts addicionals per arribar caminant a les antigues parades. Malament, molt i molt malament
L'Associació de Veïns de Can Baró s'ha negat en rotund sobre que es facin aquests canvis des de bon començament i ni cas, el que els hi dona la gana.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 30/11/2012 16:11
by alf
Se ha pensado alguna vez en poner una parada más cerca de Pl. Lesseps? No se podría hacer un pequeño apeadero para el bus en el tunel bajo la plaza? Además se podría dar acceso al metro directamente.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 30/11/2012 16:20
by metring
alf wrote:Se ha pensado alguna vez en poner una parada más cerca de Pl. Lesseps? No se podría hacer un pequeño apeadero para el bus en el tunel bajo la plaza? Además se podría dar acceso al metro directamente.
Totalmente de acuerdo. No es normal que en el futuro haya intercambiador L3-L9 y los autobuses queden tan apartados.
Pl. Lesseps
Posted: Friday 30/11/2012 16:26
by Guigui
La cosa és molt més fàcil. Es fa passar l'H6 en superfície, suprimint la parada que hi ha uns quants metres més enllà pel costat Llobregat. Amb intel·ligència i prioritat semafòrica, la pèrdua de temps hauria de ser insignificant.
De fet, en sentit Besòs, ja hi ha una parada des que es van acabar les obres de remodelació de la plaça, però mai no ha arribat a entrar en funcionament.
Re: Pl. Lesseps
Posted: Saturday 01/12/2012 14:27
by Ferry1ac1
Guigui wrote:La cosa és molt més fàcil. Es fa passar l'H6 en superfície, suprimint la parada que hi ha uns quants metres més enllà pel costat Llobregat. Amb intel·ligència i prioritat semafòrica, la pèrdua de temps hauria de ser insignificant.
De fet, en sentit Besòs, ja hi ha una parada des que es van acabar les obres de remodelació de la plaça, però mai no ha arribat a entrar en funcionament.
Jo fa temps que ho vaig demanar a TMB i a l'EMT, però deien que perdia massa temps... El semàfor tan preciós que han posat al túnel en sentit Besòs o el del gir per Cartagena el podrien posar en superfície a Lesseps.
Si us hi fixeu el N0, que abans parava a dalt de la plaça, ja fa temps que no ho fa perquè els semàfors estan súper mal coordinats i l'autobús trigava massa per una sola parada.
També referent a l'H6 i que ja no circuli pel lateral de la Diagonal de Zona universitària a Maria Cristina és lamentable. Per accedir a les parades es perd més temps i el punt súper crític que era pel 74 i encara és pel 70 i 72, Maria Crsitina, es podria resoldre amb el semàfor que ara hi ha al tram central, però posant-l'ho al lateral.
En resum, es trenquen les banyes i es gasten els diners per solucionar problemes que ells mateixos creen, i en canvi no són capaços de solucionar problemes bastant simples que preguntant a qualsevol usuari sap detectar i pot solventar sense haver de gastar massa €.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 12:39
by Adolescent barceloní
Mireu aquestes fotografies:
http://www.flickr.com/photos/62286882@N04/8245567836/
http://www.flickr.com/photos/62286882@N04/8244499103/
Són del Flickr.
Què està passant, en aquestes fotos? Estan provant els biarticulats per posar-los a Barcelona?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 14:33
by Fran-Ikarus
Si de debó pensaven provar-los i/o implantar-los durant el 2013 a l'H12, tindria molt de sentit.
O que se l'estiguin portant cap aquí, ja. El rètol "CONVOI EXCEPTIONNEL" està en francès, la primera foto déu ser a Suïssa (o bé és molt casualitat que s'acabin de creuar amb una furgoneta suïssa), i la segona on déu ser?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 15:56
by Adolescent barceloní
Fran-Ikarus wrote:El rètol "CONVOI EXCEPTIONNEL" està en francès, la primera foto déu ser a Suïssa (o bé és molt casualitat que s'acabin de creuar amb una furgoneta suïssa), i la segona on déu ser?
La VanHool (marca de l'autobús biarticulat) és de Bèlgica. Jo crec que les dues fotos estan fetes a Bèlgica, on també es parla francès...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 16:14
by Fran-Ikarus
També podia haver mirat jo millor abans de preguntar... Lucerna, Suïssa:
"Testbus in Luzern 4.12.2012"
Més dades?
Posted: Sunday 30/12/2012 16:29
by Javi M
I no tenim cap dada oficial sobre quants se n'han comprat, quan entraran en servei, etc.?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 17:27
by alf
Menuda horterada de diseño, ¿queremos un tranvía o queremos un autobus, señores? Decídanse. Pero esto para mi es un "quiero y no puedo", pongo un bus pero que parezca un tranvía, a ver si así la gente se sube (veo el futuro: no.) Es algo muy típico de las ciudades del tercer mundo, junto con líneas de bus rápido, que siempre son la alternativa cutre a un tranvía, tren ligero o incluso trolebús (justificado perfectamente para líneas rápidas y altamente transitadas). En los últimos años la gestión del transporte público en Barcelona va de mal en peor, y al final una idea que en sí no me parecía mala (la red ortogonal) se va a convertir en los típicos buses rápidos de las ciudades latinoamericanas, como México D.F. (Metrobús), Lima (El Metropolitano), Curitiba (RIT), o que se está implementando mucho en los Estados Unidos, el país industrializado con el peor transporte público. Por algo será que desde hace un tiempo se escucha a veces esto de la "latinoamericanización de España", el señor Trias y sus amiguetes liberales parecen estar encantados de crear un transporte público que es sólo para pobres, dedicandose luego a proponer autovías urbanas para los ricos.
Los sistemas BRT (Bus Rapid Transit), al igual que ocurrirá con la red ortogonal, no captan nuevos usuarios para el transporte público, sólamente captan a las clases bajas que antes o utilizaban transportes públicos alternos, o como mucho los captará que usaban los vehículos más destartalados, cosa que en Barcelona rara vez es el caso.
La administración en Barcelona debería de ponerse las pilas y abrir los ojos a que si se invierte lo mínimo en transporte público, por mucho que se venda con bombo y platillo, no va a servir para reducir el tráfico, sino que sólo captará a los mismos ya usuarios del transporte público, o tal vez a tres gatos que les hayan puesto la parada en la puerta. Se tiene que hacer una inversión de un mínimo peso, véase el tranvía, y así se puede captar muchísima más gente. El TramBaix ha ayudado bastante a reducir (y pacificar!!) el tráfico entre la diagonal alta y los pueblos que comunica, y si pasara por toda la Diagonal la reducción del tráfico automóvil sería bestial, cosa que la línea D20 JAMÁS podrá conseguir, no necesariamente porque el servicio sea mucho peor (aunque siempre será más cómodo el tramvía), sino porque el bus como concepto tiene muchísima dificultad en hacerse popular, ya sea por la mala imagen que da o la falta de comfort (ruido, manejo poco suave). Esto que se pretende hacer de buses biarticulados es una barbaridad, y se está tirando el dinero que debería de ahorrarse para, cuando sea posible, hacer la inversión dura y poner una (o más) nueva línea de tramvía.
Me opongo en toda la línea a celebrar en lo más mínimo que se tire el dinero en estúpidos buses biarticulados que tendrán problemas de circular por la ciudad, y apenas captarán usuarios del coche. Dinero que tendría que haber sido para el Tram!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 17:41
by Fran-Ikarus
Es tracta de la moderna plataforma ExquiCity (la ressenya és de l'abril del 2011), també disponible per a busos articulats "normals":
http://www.vanhool.be/eng/highlights/ne ... 410EN.html
En aquest cas, sembla que han desplaçat el logo VanHool cap a dalt, per deixar lloc al "fantàstic" logo de la NoXarBus, tal i com està als Mercedes Citaro articulats que ja hi circulen actualment.
Re: Més dades?
Posted: Sunday 30/12/2012 17:44
by Fran-Ikarus
Javi M wrote:I no tenim cap dada oficial sobre quants se n'han comprat, quan entraran en servei, etc.?
En sag470 parlava de 3 unitats, al maig del 2011 (font desconeguda, o bé jo no la sé trobar):
Enquesta al·lucinant!!!
Posted: Sunday 30/12/2012 18:58
by Renfe445
Segon les enquestes, a quasi ningú li afecta la reducció de parades???
Em pensava que era el contrari: molta gent li afectaria quedar-se sense la parada més propera.
Enquesta
Posted: Sunday 30/12/2012 20:14
by Javi M
Em sembla que a l'enquesta ha votat molta gent que no viu a Barcelona, quan els busos urbans els fan servir pràcticament només els que hi viuen.
Qui no viu a la ciutat o fa servir el transport públic menys habitualment, s'estima més agafar el metro.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 20:33
by Fran-Ikarus
A mi no m'afecta, perquè les parades que utilitzo tant per agafar-lo en sentit centre (cosa que des de fa anys ja passa poc, però de tant en tant ho faig) com per baixar-ne quan en torno les han deixat. Si visqués 200 metres més enllà, tant al sud com al nord, llavors m'afectaria perquè "la meva" parada seria una de les que han tret. Qüestió de probabilitats.
Quan converteixin la 43 en H-no-sé-quants, per exemple, si treuen la parada de davant de casa m'afectarà (en aquest sentit), i sinó, no, perquè les que utilitzo per agafar-lo al centre (com ara la de València-Pg. Gràcia) és pràcticament segur que les mantindran.
Re: Més dades?
Posted: Sunday 30/12/2012 21:01
by sag470
Fran-Ikarus wrote:Javi M wrote:I no tenim cap dada oficial sobre quants se n'han comprat, quan entraran en servei, etc.?
En sag470 parlava de 3 unitats, al maig del 2011 (font desconeguda, o bé jo no la sé trobar):
Bones noticies que ja es comencin a veure.
Les fonts són aquesta foto (ho posa en el frontal del vehicle exposat) i també va ser nombrat aquesta adquisició en un article dedicat als híbrids a Espanya a la revista CarrilBus.
D'altra banda, i sense cap confirmació, he escoltat per TMB que davant que supera les dimensions màximes per llei i demés, els hi estàven buscant comprador. Esperem primer que arribin a Barcelona, i després si poden modificar les normatives perque puguin circular.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 21:50
by raulitinbcn
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 22:15
by Adolescent barceloní
Sí, és el mateix.
sag470 wrote:D'altra banda, i sense cap confirmació, he escoltat per TMB que davant que supera les dimensions màximes per llei i demés, els hi estàven buscant comprador. Esperem primer que arribin a Barcelona, i després si poden modificar les normatives perque puguin circular.
A veure si he entès bé el teu missatge. Si això fos veritat, estaríem dient que TMB ja els ha comprat però la normativa els impedeix circular i ara els revendran??
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 30/12/2012 23:24
by sag470
Això més o menys. Si no ha canviat, la longitud màxima dels autobusos no pot superar els 18.75m; mentre que els VanHool ExquiCity 24 fan 24m de longitud. Encara així, no es un impediment, ja que hi ha el precedent de BilboBus, on circulen els Ayats Bravo de 4.2m d'alçada quan el màxim són 4m.
Els rumors venen de la manca de "maniobrabilitat" que fan que no puguin utilitzar-se en totes les linies (això s'hauria de provar) i que la xarxa actual no té suficient demanda que no es pugui absorbir amb articulats i una gestió eficient. A més, crec que aquesta compra es va fer, al seu dia, per la xarxa Retbus (aquella basada en BRT); i ara, amb la NovaXarxaBus, l'escenari és completament diferent. El projecte actual està basat en la xarxa ortogonal e intentar millorar la velocitat comercial, molt més economic d'implantar que el Retbus i amb la posibilitat de reduir recursos.