Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

metring wrote:Doncs a mi no em semblen gens injustificades: no es poden ampliar freqüències, ni velocitat...
El que jo vull dir és que entre Vic i Barcelona hi ha molt més trens amb parada a totes les estacions que entre Puigcerdà i Barcelona, per tant, una freqüència de pas més alta que no pas entre, per exemple, Ribes i La Molina, només això, res d'obres.
Guigui wrote:Aleshores, deixem-ho tot com està, si circular a una mitjana de 35 km/h és perfectament acceptable.
Per això no trobo normal que la gent es queixi entre Vic i Barcelona. Falten trens? Sí, per suposat, però per posar-ne més, primer desdoblem la via.

I la realitat és que tenim via única per estona i pocs llocs de creuament, res més.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by 122-042-132 »

Informació de l'Avui.
Carta d'un usuari

Compte amb el tren ràpid semidirecte de Barcelona a Puigcerdà. Els pares d'aquests horaris són els mateixos que van parir els dels FGC al Llobregat i el Bages, que triguen 15 minuts més ara que fa dos anys. Hi ha tants trens en circulació que no poden passar de 45 km/h. Si no, s'atrapen els uns als altres. El temps que no esperes a l'estació entre trens el perds durant el trajecte.

Tornant a la línia de Puigcerdà, voldria saber per què els trens tenen el final a Ripoll i no a Ribes de Freser, ja que l'hospital comarcal del Ripollès és a Campdevànol, just entre Ripoll i Ribes.

Campdevànol
Jacob.CH

Re: Unitats adquades per al semidirecte

Post by Jacob.CH »

Per cert, se'n sap alguna cosa dels Civies per al semidirecte? Són els trens que diuen que s'estan reformant per al servei de regionals?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

O Civia o regional

Post by Guigui »

Si són Civies, no són regionals. I la línia està traspassada a la Generalitat en el paquet de rodalia. MD, de moment, no s'ha tocat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jacob.CH

Re: Civies al servei semidirecte?

Post by Jacob.CH »

Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Civies al servei semidirecte?

Post by Mako448 »

Jacob.CH wrote:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Civies al servei semidirecte?

Post by UT440_132M »

Mako448 wrote:
Jacob.CH wrote:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.
El que havien d'haver fet, agafar els seients de les 440 Delta, i ficar-los a les 447. O millor encara, no haver retirat les 440 Delta. Que jo agafo mal d'esquena sempre que baixo fins a Barcelona, des de Vic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by viscaelcat »

Jacob.CH wrote:Per cert, se'n sap alguna cosa dels Civies per al semidirecte? Són els trens que diuen que s'estan reformant per al servei de regionals?
viscaelcat wrote:No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Civies al servei semidirecte?

Post by PoLeTe124 »

Mako448 wrote:
Jacob.CH wrote:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.
Segons un maqui, en un R1, va dir que els Civia tenen que ser molt reformats interiorment per adaptar-los a la línia de Puigcerdà-La Tor de Carol.
També va afegir què se'n van endur 6 447, per adaptar-les a la R3 Puigcerdà, amb seients de regional, i possible adaptació a PMR, (cosa què no sé com ho faran si les estacions no estan adaptades.. :roll: ) Els Civia, oblidem-nos per l'R3, i menys fins a Puigcerdà.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Civia...

Post by ABB_Traccion »

Els Civia simplement no pujen a Puigcerdà perquè no estàn autoritzats, les estacions no els admeten...

I algú dirà: "oh, bé que s'han fet obres a les andanes"... sí, per a res!

Salutacions.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

447 en doble.

Post by Pere »

ABB_Traccion wrote:Els Civia simplement no pujen a Puigcerdà perquè no estàn autoritzats, les estacions no els admeten...

I algú dirà: "oh, bé que s'han fet obres a les andanes"... sí, per a res!

Salutacions.
Per a res no : abans de reformar les andanes ni Planoles ni La Molina cabia una 447 en doble, i a Puigcerdà entrava pels pels.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

L'estat invertirà 4 MEUR a la línia

Post by UT440_132M »

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà

Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
Image
Un comboi sortint de l'estació de Vic. Foto: Adrià Costa

La xarxa ferroviària, amb un total de 12.863.500 milions d'euros, és l'àmbit de la Catalunya Central que rep les principals inversions previstes als Pressupostos Generals de l'Estat, via Ministerio de Fomento, que aquest dijous la vicepresidenta econòmica, Elena Salgado, ha presentat al Congrés dels Diputats. Els comptes proposats pel govern espanyol preveuen la millora de la línia Calaf-Manresa i de la Barcelona-Terrassa Manresa, planteja millores a la línia Barcelona-Puigcerdà, la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i supressions de passos a nivell a Manlleu i Ripoll.

Els pressupostos que ha presentat Salgado al Congrés preveuen una inversió de 4.106.200 euros en obres de millora durant el 2011 a la línia Barcelona-Puigcerdà. També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll, amb una inversió prevista de 200.000 i 500.000 euros respectivament.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: L'estat invertirà 4 MEUR a la línia

Post by Vilarrubla »

UT440_132M wrote:http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà

Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
La catedral de Vic? :boig
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No diu que sigui Foment

Post by Guigui »

Vilarrubla wrote:La catedral de Vic? :boig
Enlloc es diu que ho pagarà Foment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Vilarrubla »

Però que té a veure amb una notícia que sembla estríctament ferroviària. A més només apareix al subtítol. I dic jo... que als pressupostos de l'estat no només deu haver aquestes dues coses, no? Per tant no té sentit ficar lo de la catedral en aquesta notícia. x D


No se... és com si en un article parlant de que les pomes de Lleida són molt bones posés al subtítol que el fuet de vic no està malament XD
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Va del mateix indret

Post by Guigui »

Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Titular

Post by UT440_132M »

Guigui wrote:Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.
És el titular, jo m'he limitat a enganxar la part on parlava exclusivament de la línia de Puigcerdà. Si obriu l'enllaç, veureu que a sota, s'explica les inversions a la catedral de Vic, i com que no té res a veure amb el tema, no he copiat el text que feia referència a les inversions a la catedral. Cito el paràgraf que falta per completar la notícia:
Osona.com wrote: http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

En el capítol cultural, destaca la restauració de la Catedral de Vic, pressupostada durant el 2011 en 320.000 euros.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Titular

Post by Vilarrubla »

UT440_132M wrote:
Guigui wrote:Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.
És el titular, jo m'he limitat a enganxar la part on parlava exclusivament de la línia de Puigcerdà. Si obriu l'enllaç, veureu que a sota, s'explica les inversions a la catedral de Vic, i com que no té res a veure amb el tema, no he copiat el text que feia referència a les inversions a la catedral. Cito el paràgraf que falta per completar la notícia:
Osona.com wrote: http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

En el capítol cultural, destaca la restauració de la Catedral de Vic, pressupostada durant el 2011 en 320.000 euros.
ok, ok. :ok
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: L'estat invertirà 4 MEUR a la línia

Post by awe »

També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll[/quote]
Si volen dir el que hi ha entre l'estació i el túnel que te la boca entre dues cases, són completament incapaç d'entendre com pot fer-se tal cosa. Només ho veig possible soterrant l'estació, passant en túnel per sota del riu, i fent una rampa de nassos por tornar a enganxar la traça... o més ben dit ho veig impossible.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Supressió del P/N de Ripoll

Post by ABB_Traccion »

En relació a la supressió del P/N de Ripoll...

La meva ex-professora de Geografia em va comentar l'any passat el que tenien pensat per treure el P/N de Ripoll i em sembla una autèntica burrada -no sé si és això el que tenen en ment-, segons el que em va dir*:
Image
Evidentment, túnel gairebé en tot el nou hipotètic traçat.

De totes maneres, no sé com s'ho pensen muntar per suprimir aquell P/N, és físicament impossible...

*Plànol rudimentari aproximat.

Salutacions.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”