Page 20 of 43

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 18/09/2010 21:47
by ABB_Traccion
metring wrote:Doncs a mi no em semblen gens injustificades: no es poden ampliar freqüències, ni velocitat...
El que jo vull dir és que entre Vic i Barcelona hi ha molt més trens amb parada a totes les estacions que entre Puigcerdà i Barcelona, per tant, una freqüència de pas més alta que no pas entre, per exemple, Ribes i La Molina, només això, res d'obres.
Guigui wrote:Aleshores, deixem-ho tot com està, si circular a una mitjana de 35 km/h és perfectament acceptable.
Per això no trobo normal que la gent es queixi entre Vic i Barcelona. Falten trens? Sí, per suposat, però per posar-ne més, primer desdoblem la via.

I la realitat és que tenim via única per estona i pocs llocs de creuament, res més.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 29/09/2010 14:14
by 122-042-132
Informació de l'Avui.
Carta d'un usuari

Compte amb el tren ràpid semidirecte de Barcelona a Puigcerdà. Els pares d'aquests horaris són els mateixos que van parir els dels FGC al Llobregat i el Bages, que triguen 15 minuts més ara que fa dos anys. Hi ha tants trens en circulació que no poden passar de 45 km/h. Si no, s'atrapen els uns als altres. El temps que no esperes a l'estació entre trens el perds durant el trajecte.

Tornant a la línia de Puigcerdà, voldria saber per què els trens tenen el final a Ripoll i no a Ribes de Freser, ja que l'hospital comarcal del Ripollès és a Campdevànol, just entre Ripoll i Ribes.

Campdevànol

Re: Unitats adquades per al semidirecte

Posted: Thursday 30/09/2010 20:44
by Jacob.CH
Per cert, se'n sap alguna cosa dels Civies per al semidirecte? Són els trens que diuen que s'estan reformant per al servei de regionals?

O Civia o regional

Posted: Thursday 30/09/2010 21:51
by Guigui
Si són Civies, no són regionals. I la línia està traspassada a la Generalitat en el paquet de rodalia. MD, de moment, no s'ha tocat.

Re: Civies al servei semidirecte?

Posted: Thursday 30/09/2010 23:08
by Jacob.CH
Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?

Re: Civies al servei semidirecte?

Posted: Thursday 30/09/2010 23:50
by Mako448
Jacob.CH wrote:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.

Re: Civies al servei semidirecte?

Posted: Friday 01/10/2010 0:00
by UT440_132M
Mako448 wrote:
Jacob.CH wrote:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.
El que havien d'haver fet, agafar els seients de les 440 Delta, i ficar-los a les 447. O millor encara, no haver retirat les 440 Delta. Que jo agafo mal d'esquena sempre que baixo fins a Barcelona, des de Vic.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Friday 01/10/2010 13:48
by viscaelcat
Jacob.CH wrote:Per cert, se'n sap alguna cosa dels Civies per al semidirecte? Són els trens que diuen que s'estan reformant per al servei de regionals?
viscaelcat wrote:No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.

Re: Civies al servei semidirecte?

Posted: Friday 01/10/2010 14:46
by PoLeTe124
Mako448 wrote:
Jacob.CH wrote:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.
Segons un maqui, en un R1, va dir que els Civia tenen que ser molt reformats interiorment per adaptar-los a la línia de Puigcerdà-La Tor de Carol.
També va afegir què se'n van endur 6 447, per adaptar-les a la R3 Puigcerdà, amb seients de regional, i possible adaptació a PMR, (cosa què no sé com ho faran si les estacions no estan adaptades.. :roll: ) Els Civia, oblidem-nos per l'R3, i menys fins a Puigcerdà.

Civia...

Posted: Friday 01/10/2010 15:22
by ABB_Traccion
Els Civia simplement no pujen a Puigcerdà perquè no estàn autoritzats, les estacions no els admeten...

I algú dirà: "oh, bé que s'han fet obres a les andanes"... sí, per a res!

Salutacions.

447 en doble.

Posted: Friday 01/10/2010 17:31
by Pere
ABB_Traccion wrote:Els Civia simplement no pujen a Puigcerdà perquè no estàn autoritzats, les estacions no els admeten...

I algú dirà: "oh, bé que s'han fet obres a les andanes"... sí, per a res!

Salutacions.
Per a res no : abans de reformar les andanes ni Planoles ni La Molina cabia una 447 en doble, i a Puigcerdà entrava pels pels.

L'estat invertirà 4 MEUR a la línia

Posted: Saturday 02/10/2010 16:36
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà

Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
Image
Un comboi sortint de l'estació de Vic. Foto: Adrià Costa

La xarxa ferroviària, amb un total de 12.863.500 milions d'euros, és l'àmbit de la Catalunya Central que rep les principals inversions previstes als Pressupostos Generals de l'Estat, via Ministerio de Fomento, que aquest dijous la vicepresidenta econòmica, Elena Salgado, ha presentat al Congrés dels Diputats. Els comptes proposats pel govern espanyol preveuen la millora de la línia Calaf-Manresa i de la Barcelona-Terrassa Manresa, planteja millores a la línia Barcelona-Puigcerdà, la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i supressions de passos a nivell a Manlleu i Ripoll.

Els pressupostos que ha presentat Salgado al Congrés preveuen una inversió de 4.106.200 euros en obres de millora durant el 2011 a la línia Barcelona-Puigcerdà. També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll, amb una inversió prevista de 200.000 i 500.000 euros respectivament.

Re: L'estat invertirà 4 MEUR a la línia

Posted: Saturday 02/10/2010 19:40
by Vilarrubla
UT440_132M wrote:http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà

Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
La catedral de Vic? :boig

No diu que sigui Foment

Posted: Saturday 02/10/2010 22:40
by Guigui
Vilarrubla wrote:La catedral de Vic? :boig
Enlloc es diu que ho pagarà Foment.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Saturday 02/10/2010 22:51
by Vilarrubla
Però que té a veure amb una notícia que sembla estríctament ferroviària. A més només apareix al subtítol. I dic jo... que als pressupostos de l'estat no només deu haver aquestes dues coses, no? Per tant no té sentit ficar lo de la catedral en aquesta notícia. x D


No se... és com si en un article parlant de que les pomes de Lleida són molt bones posés al subtítol que el fuet de vic no està malament XD

Va del mateix indret

Posted: Saturday 02/10/2010 23:13
by Guigui
Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.

Titular

Posted: Sunday 03/10/2010 0:39
by UT440_132M
Guigui wrote:Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.
És el titular, jo m'he limitat a enganxar la part on parlava exclusivament de la línia de Puigcerdà. Si obriu l'enllaç, veureu que a sota, s'explica les inversions a la catedral de Vic, i com que no té res a veure amb el tema, no he copiat el text que feia referència a les inversions a la catedral. Cito el paràgraf que falta per completar la notícia:
Osona.com wrote: http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

En el capítol cultural, destaca la restauració de la Catedral de Vic, pressupostada durant el 2011 en 320.000 euros.

Re: Titular

Posted: Sunday 03/10/2010 14:51
by Vilarrubla
UT440_132M wrote:
Guigui wrote:Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.
És el titular, jo m'he limitat a enganxar la part on parlava exclusivament de la línia de Puigcerdà. Si obriu l'enllaç, veureu que a sota, s'explica les inversions a la catedral de Vic, i com que no té res a veure amb el tema, no he copiat el text que feia referència a les inversions a la catedral. Cito el paràgraf que falta per completar la notícia:
Osona.com wrote: http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

En el capítol cultural, destaca la restauració de la Catedral de Vic, pressupostada durant el 2011 en 320.000 euros.
ok, ok. :ok

Re: L'estat invertirà 4 MEUR a la línia

Posted: Monday 04/10/2010 18:55
by awe
També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll[/quote]
Si volen dir el que hi ha entre l'estació i el túnel que te la boca entre dues cases, són completament incapaç d'entendre com pot fer-se tal cosa. Només ho veig possible soterrant l'estació, passant en túnel per sota del riu, i fent una rampa de nassos por tornar a enganxar la traça... o més ben dit ho veig impossible.

Supressió del P/N de Ripoll

Posted: Monday 04/10/2010 19:16
by ABB_Traccion
En relació a la supressió del P/N de Ripoll...

La meva ex-professora de Geografia em va comentar l'any passat el que tenien pensat per treure el P/N de Ripoll i em sembla una autèntica burrada -no sé si és això el que tenen en ment-, segons el que em va dir*:
Image
Evidentment, túnel gairebé en tot el nou hipotètic traçat.

De totes maneres, no sé com s'ho pensen muntar per suprimir aquell P/N, és físicament impossible...

*Plànol rudimentari aproximat.

Salutacions.