Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Viaducte de l' AVE a Maçanet
Hola a tothom!!
L' altre dia vaig a estar a Maçanet i vaig fer unes fotos al nou viaducte que estàn construint de l' AVE.
Aquí os deixo penjades les fotos:
http://img156.imageshack.us/img156/5646 ... 003da6.jpg
http://img359.imageshack.us/img359/6222 ... 004uf2.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/7976 ... 007bu2.jpg
http://img154.imageshack.us/img154/7898 ... 008er3.jpg
Les obres estàn molt avançades!
Vinga salutacions!!!
L' altre dia vaig a estar a Maçanet i vaig fer unes fotos al nou viaducte que estàn construint de l' AVE.
Aquí os deixo penjades les fotos:
http://img156.imageshack.us/img156/5646 ... 003da6.jpg
http://img359.imageshack.us/img359/6222 ... 004uf2.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/7976 ... 007bu2.jpg
http://img154.imageshack.us/img154/7898 ... 008er3.jpg
Les obres estàn molt avançades!
Vinga salutacions!!!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte
Re: Viaducte de l' AVE a Maçanet
Deu n'hi do, si que estan avançades, si! Gràcies per les fotos!!!!
Fa PENA
Jo vaig passar a l'agost amb un CEX per la zona i dir que l'enginyer s'hi ha lluït, ja que el viaducte passa just per sobre de l'estació, traient-li llum, tapant-la i desgraciant molt el paisatge
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reflex de la realitat
Una pura metàfora de com és i com pensa Renfomentadif: pas a l'AVE, i la resta, a pastar fang!oriolp13 wrote:Jo vaig passar a l'agost amb un CEX per la zona i dir que l'enginyer s'hi ha lluït, ja que el viaducte passa just per sobre de l'estació, traient-li llum, tapant-la i desgraciant molt el paisatge
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Es farà estudi per estudiar l'impacte transfronterer de la L
Notícia de l'Avui:
Un estudi analitza per primera vegada les sinèrgies transfrontereres que ofereix el TGV a l'eix Barcelona-Girona-Perpinyà
ACN / Xavier Pi
Girona
Ult. Act. 22.09.2008 - 17:40 hs
Un estudi impulsat pel consolat francès analitzarà per primera vegada les sinèrgies i possibilitats transfrontereres que ofereix l'eix del TGV entre Barcelona, Girona, Figueres i Perpinyà. La intenció és que aquesta primera diagnosi estigui enllestida a finals d'aquest any per poder concretar diferents polítiques comunes a banda i banda dels Pirineus. Segons ressalta el cònsol de França a Barcelona, Pascal Brice, la idea 'és preparar-nos per treure avantatges conjunts' de l'arribada de l'alta velocitat. El projecte ha començat ara a donar els primers passos, però ja s'hi ha interessat tant els dos estats com la Generalitat i els ajuntaments de Barcelona, Girona i Figueres, entre altres.
Un estudi analitza per primera vegada les sinèrgies transfrontereres que ofereix el TGV a l'eix Barcelona-Girona-Perpinyà
ACN / Xavier Pi
Girona
Ult. Act. 22.09.2008 - 17:40 hs
Un estudi impulsat pel consolat francès analitzarà per primera vegada les sinèrgies i possibilitats transfrontereres que ofereix l'eix del TGV entre Barcelona, Girona, Figueres i Perpinyà. La intenció és que aquesta primera diagnosi estigui enllestida a finals d'aquest any per poder concretar diferents polítiques comunes a banda i banda dels Pirineus. Segons ressalta el cònsol de França a Barcelona, Pascal Brice, la idea 'és preparar-nos per treure avantatges conjunts' de l'arribada de l'alta velocitat. El projecte ha començat ara a donar els primers passos, però ja s'hi ha interessat tant els dos estats com la Generalitat i els ajuntaments de Barcelona, Girona i Figueres, entre altres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: AVE catalunya
Avui n'està ple de notícies que no sé ben bé a on ubicar. Aquesta, com passa més enllà del túnel que ocnstrueixen entre Sants i Sagrada Família, doncs allà va!
Per cert, aneu amb peus de plom!
http://www.lamalla.cat/infolocal/article?id=213156
Roben material radioactiu al costat de les obres de l'AVE a Vilanova del Vallès
LAMALLA.CAT
La Direcció General de Protecció Civil ha informat que dilluns el matí el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) ha rebut una alerta de la sostracció d'un equip que conté dues fonts radioactives de baixa activitat. Fonts del Consejo de Seguridad Nuclear (CSN) han apuntat que l'equip es trobava a l'interior d'un laboratori d'obra, a la zona de les obres de l'AVE, a Vilanova del Vallès (el Vallès Oriental). Tècnics del CECAT i de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès estan en contacte des de la localització del material.
Malgrat que la troballa conté dues fonts radioactives, el CSN ha assegurat que l'equip serveix per mesurar la densitat i la humitat del terreny i que no comporta riscos radiològics si és manté tancat i no es manipula. Per això, des del CSN s'ha afirmat que si es produís alguna afectació, seria exclusivament en cas de contacte directe.
El cos dels Mossos d'Esquadra està treballant en la investigació de la sostracció. Per això, si algú té més informació a voltant de la sostracció, es demana que es posi en contacte amb el telèfon d'emergències: 112.
Per cert, aneu amb peus de plom!
http://www.lamalla.cat/infolocal/article?id=213156
Roben material radioactiu al costat de les obres de l'AVE a Vilanova del Vallès
LAMALLA.CAT
La Direcció General de Protecció Civil ha informat que dilluns el matí el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) ha rebut una alerta de la sostracció d'un equip que conté dues fonts radioactives de baixa activitat. Fonts del Consejo de Seguridad Nuclear (CSN) han apuntat que l'equip es trobava a l'interior d'un laboratori d'obra, a la zona de les obres de l'AVE, a Vilanova del Vallès (el Vallès Oriental). Tècnics del CECAT i de l'Ajuntament de Vilanova del Vallès estan en contacte des de la localització del material.
Malgrat que la troballa conté dues fonts radioactives, el CSN ha assegurat que l'equip serveix per mesurar la densitat i la humitat del terreny i que no comporta riscos radiològics si és manté tancat i no es manipula. Per això, des del CSN s'ha afirmat que si es produís alguna afectació, seria exclusivament en cas de contacte directe.
El cos dels Mossos d'Esquadra està treballant en la investigació de la sostracció. Per això, si algú té més informació a voltant de la sostracció, es demana que es posi en contacte amb el telèfon d'emergències: 112.
Re: AVE catalunya
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... e-Massanes
Espectacular viaducte del TAV a Massanes
Foment executa l'última fase del viaducte de la riera de Santa Coloma.
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) del Ministeri de Foment està enllestint aquesta setmana l'última fase de construcció del viaducte sobre la riera de Santa Coloma, que té 727 metres de longitud i que forma part del tram Massanes-Maçanet de la línia d'alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona-Frontera Francesa. Segons el Ministeri de Foment, es tracta de viaducte més singular del tram Massanes-Maçanet per on passarà el tren d'alta velocitat (TAV), ja que té forma de corba circular. En aquests moments, va explicar ahir Adif, s'està acabant de construir el tauler amb la col·locació dels dos últims "vans" que formen la plataforma. Per altra banda, en aquest tram de Massanes-Maçanet, també s'està enllestint el túnel de Maçanet amb una longitud total de 334 metres. Segons Adif, queden encara uns 75 metres per perforar.
Espectacular viaducte del TAV a Massanes
Foment executa l'última fase del viaducte de la riera de Santa Coloma.
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) del Ministeri de Foment està enllestint aquesta setmana l'última fase de construcció del viaducte sobre la riera de Santa Coloma, que té 727 metres de longitud i que forma part del tram Massanes-Maçanet de la línia d'alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona-Frontera Francesa. Segons el Ministeri de Foment, es tracta de viaducte més singular del tram Massanes-Maçanet per on passarà el tren d'alta velocitat (TAV), ja que té forma de corba circular. En aquests moments, va explicar ahir Adif, s'està acabant de construir el tauler amb la col·locació dels dos últims "vans" que formen la plataforma. Per altra banda, en aquest tram de Massanes-Maçanet, també s'està enllestint el túnel de Maçanet amb una longitud total de 334 metres. Segons Adif, queden encara uns 75 metres per perforar.
Re: AVE catalunya
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1049&h=
Preocupació veïnal a Girona per les perforacions de l'AVE
1. • Els afectats demanen que no es facin servir unes grues que ja van danyar edificis al Prat
FERRAN COSCULLUELA
GIRONA
Els veïns de Girona estan preocupats. Malgrat les garanties donades per l'administrador d'infraestructures ferroviàries (Adif) i l'ajuntament que les obres de l'AVE no afectaran les seves vivendes, l'imminent inici de les perforacions per construir la futura estació de l'alta velocitat ha desfermat totes les prevencions.
La Plataforma Ciutadana del TAV està recollint firmes per exigir al consistori gironí "una reunió urgent" amb la finalitat d'aclarir quin tipus de maquinària es farà servir per a les excavacions. Els afectats temen que s'utilitzin els equips de perforació amb bivalva, els mateixos que es van fer servir al Prat de Llobregat i a l'Hospitalet, i als quals es responsabilitza de les esquerdes que van aparèixer als edificis pròxims al traçat del túnel del tren durant els treballs.
VIBRACIONS
Els veïns exigeixen que les perforacions es facin amb maquinària d'hidrofresa, ja que consideren que és un sistema que ofereix més seguretat als nuclis habitats perquè provoca menys vibracions. Els equips de bivalva es componen de grans grues amb dues culleres o pales que mosseguen el terreny, mentre que els d'hidrofresa treballen tallant el subsòl mitjançant rodes giratòries equipades amb ganivetes. La diferència entre els dos sistemes es fa més patent quan les màquines es troben amb roques o sediments durs, ja que en aquests casos la maquinària de bivalva opera més bruscament i transmet més vibracions al sòl.
Adif i l'ajuntament comparteixen aquesta opinió i s'han compromès a utilitzar el sistema d'hidrofresa al Parc Central, que és on s'ubicarà la nova estació. El problema és que, perquè aquesta maquinària pugui treballar, és necessari excavar prèviament uns metres amb la finalitat d'encastar la boca de la màquina al pou de perforació. Aquest forat inicial únicament es pot fer amb un equip de bivalva, i els veïns tenen por que en última instància Adif "decideixi pel seu compte prosseguir l'excavació amb aquest sistema perquè és més barat i més ràpid", segons va explicar ahir Erika de Kettenburg, presidenta de la plataforma ciutadana.
El tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Joan Pluma, i fonts d'Adif han insistit que la seva principal preocupació "és garantir la seguretat i el bon funcionament de les obres". Per això l'excavació de l'estació es farà amb equips d'hidrofresa i, també per aquest motiu, abans d'iniciar les perforacions es practicarà un pou d'assaig, d'uns 40 metres de profunditat i d'un radi d'uns 2,5 metres, amb la finalitat d'estudiar el comportament del terreny.
Preocupació veïnal a Girona per les perforacions de l'AVE
1. • Els afectats demanen que no es facin servir unes grues que ja van danyar edificis al Prat
FERRAN COSCULLUELA
GIRONA
Els veïns de Girona estan preocupats. Malgrat les garanties donades per l'administrador d'infraestructures ferroviàries (Adif) i l'ajuntament que les obres de l'AVE no afectaran les seves vivendes, l'imminent inici de les perforacions per construir la futura estació de l'alta velocitat ha desfermat totes les prevencions.
La Plataforma Ciutadana del TAV està recollint firmes per exigir al consistori gironí "una reunió urgent" amb la finalitat d'aclarir quin tipus de maquinària es farà servir per a les excavacions. Els afectats temen que s'utilitzin els equips de perforació amb bivalva, els mateixos que es van fer servir al Prat de Llobregat i a l'Hospitalet, i als quals es responsabilitza de les esquerdes que van aparèixer als edificis pròxims al traçat del túnel del tren durant els treballs.
VIBRACIONS
Els veïns exigeixen que les perforacions es facin amb maquinària d'hidrofresa, ja que consideren que és un sistema que ofereix més seguretat als nuclis habitats perquè provoca menys vibracions. Els equips de bivalva es componen de grans grues amb dues culleres o pales que mosseguen el terreny, mentre que els d'hidrofresa treballen tallant el subsòl mitjançant rodes giratòries equipades amb ganivetes. La diferència entre els dos sistemes es fa més patent quan les màquines es troben amb roques o sediments durs, ja que en aquests casos la maquinària de bivalva opera més bruscament i transmet més vibracions al sòl.
Adif i l'ajuntament comparteixen aquesta opinió i s'han compromès a utilitzar el sistema d'hidrofresa al Parc Central, que és on s'ubicarà la nova estació. El problema és que, perquè aquesta maquinària pugui treballar, és necessari excavar prèviament uns metres amb la finalitat d'encastar la boca de la màquina al pou de perforació. Aquest forat inicial únicament es pot fer amb un equip de bivalva, i els veïns tenen por que en última instància Adif "decideixi pel seu compte prosseguir l'excavació amb aquest sistema perquè és més barat i més ràpid", segons va explicar ahir Erika de Kettenburg, presidenta de la plataforma ciutadana.
El tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Joan Pluma, i fonts d'Adif han insistit que la seva principal preocupació "és garantir la seguretat i el bon funcionament de les obres". Per això l'excavació de l'estació es farà amb equips d'hidrofresa i, també per aquest motiu, abans d'iniciar les perforacions es practicarà un pou d'assaig, d'uns 40 metres de profunditat i d'un radi d'uns 2,5 metres, amb la finalitat d'estudiar el comportament del terreny.
Re: Línia d'alta velocitat a Girona
COMARQUES GIRONINES
Adif adaptarà a l'ample internacional el tram ferroviari Girona-Figueres
El Consell d'Administració d'Adif ha aprovat a la reunió d'aquest divendres la licitació de les obres d'adequació i tractament integral del tram Girona-Figueres de la línia d'ample convencional Barcelona-Portbou perquè pugui ser explotada com a ample internacional
ACN / Girona
Ult. Act. 31.10.2008 - 17:33 hs
El Consell d'Administració d'Adif ha aprovat a la reunió d'aquest divendres la licitació de les obres d'adequació i tractament integral del tram Girona-Figueres de la línia d'ample convencional Barcelona-Portbou perquè pugui ser explotada com a ample internacional. Les obres permetran instal·lar un tercer carril per a la circulació de trens en els dos sentits i es modernitzaran les infraestructures per millorar la seguretat. El tram que es vol millorar fa 41 quilòmetres i les obres les portarà a terme el Ministeri de Foment. La circulació de trens d'ample internacional es farà només per la via que va en direcció a França.
AVUI.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per què només Girona-Figueres?
Això és en previsió d'un massiu retard en la construcció del tram AV entre Girona i Figueres? Perquè si no, no m'explico per què no amplien la mesura al tram Figueres-Portbou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Per què només Girona-Figueres?
Exacte, és pel retard de l'obra en l'obra entre Girona i Figueres, i d'aquesta manera habilitar que trens d'alta velocitat circulin Barcelona - Girona per LAV, Girona - Figueres per convencional i Figueres - Perpinyà per LAV, i reduir al màxim la inoperabilitat dels túnels del Pertús. Tot i això, caldrà veure altres detalls com per exemple quina serà la tensió de la catenària en aquesta via de doble ample, i si Renfe adaptarà, com s'havia comentat fa temps, algun Alvia S-130 per a suportar també els 1500 V de la xarxa convecional francesa, necessaris per arribar de la connexió amb el tram internacional d'El Soler fins a l'estació de Perpinyà.Guigui wrote:Això és en previsió d'un massiu retard en la construcció del tram AV entre Girona i Figueres? Perquè si no, no m'explico per què no amplien la mesura al tram Figueres-Portbou.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Montornès demana més seguretat a les obres de la LAV
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 72&ed_ov=v
Veïns de Montornès Nord volen més seguretat per les obres del TAV
Una vista de les obres que es fan a Montornès pel pas del TAV (Griselda Escrigas)
La plataforma veïnal AVE Montornès ha denunciat el perill que representen els desviaments de trànsit i l’increment de circulació de vehicles pesants lligat a les obres de construcció de la plataforma del tren d’alta velocitat a Montornès Nord.
Els veïns han fet aquesta denúncia arran de la topada que hi va haver entre un camió i un autobús de passatgers al carrer Tres Creus. La topada, que va ser dimecres passat, va provocar ferides greus al conductor del camió i petites contusions a la majoria dels 12 passatgers de l’autobús, segons la plataforma.
La línia Granollers-Montornès han desviat el seu recorregut per les obres del TAV. Els veïns també denuncien el perill que representa l’aigua que s’acumula quan plou força al pas sota la línia de França.
L’alcalde Daniel Cortés (PSC) ha explicat que l’Ajuntament ja havia demanat feia temps a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries que augmentés la potència de les bombes d’aigua que hi ha al pas inferior.
Veïns de Montornès Nord volen més seguretat per les obres del TAV
Una vista de les obres que es fan a Montornès pel pas del TAV (Griselda Escrigas)
La plataforma veïnal AVE Montornès ha denunciat el perill que representen els desviaments de trànsit i l’increment de circulació de vehicles pesants lligat a les obres de construcció de la plataforma del tren d’alta velocitat a Montornès Nord.
Els veïns han fet aquesta denúncia arran de la topada que hi va haver entre un camió i un autobús de passatgers al carrer Tres Creus. La topada, que va ser dimecres passat, va provocar ferides greus al conductor del camió i petites contusions a la majoria dels 12 passatgers de l’autobús, segons la plataforma.
La línia Granollers-Montornès han desviat el seu recorregut per les obres del TAV. Els veïns també denuncien el perill que representa l’aigua que s’acumula quan plou força al pas sota la línia de França.
L’alcalde Daniel Cortés (PSC) ha explicat que l’Ajuntament ja havia demanat feia temps a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries que augmentés la potència de les bombes d’aigua que hi ha al pas inferior.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: LAV Barcelona-França
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... ranca.html
Brussel·les renya Foment pel retard de la connexió del TGV amb França
Proposa com a solució transitòria equipar la línia històrica d'un tercer carril per tenir trens directes de Barcelona a París el 2010 o el 2011
ACN
Brussel·les
Ult. Act. 12.11.2008 - 12:10 hs
La Comissió Europea ha renyat els governs espanyol i francès pel retard en la seva interconnexió ferroviària d'alta velocitat i proposa "com a solució transitòria, equipar la línia històrica d'un tercer carril" per oferir "a finals del 2010 o el 2011 trens directes de Barcelona a Montpeller, Marsella, Lió i París".
Pel coordinador europeu, l'eix ferroviari no podrà atendre l'augment de la demanda potencial de transport d'aquesta línia fins el 2013
Segons un informe del coordinador europeu encarregat d'accelerar la connexió del TGV amb la frontera francesa, Etienne Davignon, critica que la comissió intergovernamental de Madrid i París "no ha servit per evitar el retard" i que "la seva utilitat s'ha revelat escassa o fins i tot nul·la".
Retards fins el 2013
Davignon ha qualificat de "molt lamentable" que els governs no hagin reconegut el retard abans, "que probablement hauria permès adoptar mesures complementàries" a la Comissió. Pel coordinador europeu, l'eix ferroviari no podrà atendre l'augment de la demanda potencial de transport d'aquesta línia fins el 2013.
El coordinador de la interconnexió ferroviària entre els estats espanyol i francès cita la connexió de Figueres com a "punt més crític" del projecte. "Sembla poc probable que les connexions directes des de França puguin anar més enllà de Figueres, i els trens procedents d'Espanya hauran de limitar-se a Perpinyà, per la incompatibilitat entre el sistema d'alimentació de l'actual línia i els combois", constata el seu informe. Per tant, "gestionar els retards registrats al sud de Figueres" és la "prioritat immediata", defensa.
La solució
Davignon proposa que "com a solució transitòria" s'estudiï "la possibilitat d'una prolongació fins a Barcelona Sants equipant la línia històrica d'un tercer carril". El responsable comunitari pensa que "això podria permetre preveure a finals de 2010 o de 2011, serveis directes des de Barcelona fins a Montpeller, Marsella, Lió o fins i tot París, sense ruptura de carga a Perpinyà".
"Els retards registrats a la sortida de Barcelona i entre Girona i Figueres perjudiquen considerablement el rendiment d'aquest eix principal de la xarxa transeuropea de transport, sembla difícil que es pugui disposar de servei, fins i tot mínim, en el túnel abans de finals de 2010 o principis de 2011", critica el coordinador.
Brussel·les renya Foment pel retard de la connexió del TGV amb França
Proposa com a solució transitòria equipar la línia històrica d'un tercer carril per tenir trens directes de Barcelona a París el 2010 o el 2011
ACN
Brussel·les
Ult. Act. 12.11.2008 - 12:10 hs
La Comissió Europea ha renyat els governs espanyol i francès pel retard en la seva interconnexió ferroviària d'alta velocitat i proposa "com a solució transitòria, equipar la línia històrica d'un tercer carril" per oferir "a finals del 2010 o el 2011 trens directes de Barcelona a Montpeller, Marsella, Lió i París".
Pel coordinador europeu, l'eix ferroviari no podrà atendre l'augment de la demanda potencial de transport d'aquesta línia fins el 2013
Segons un informe del coordinador europeu encarregat d'accelerar la connexió del TGV amb la frontera francesa, Etienne Davignon, critica que la comissió intergovernamental de Madrid i París "no ha servit per evitar el retard" i que "la seva utilitat s'ha revelat escassa o fins i tot nul·la".
Retards fins el 2013
Davignon ha qualificat de "molt lamentable" que els governs no hagin reconegut el retard abans, "que probablement hauria permès adoptar mesures complementàries" a la Comissió. Pel coordinador europeu, l'eix ferroviari no podrà atendre l'augment de la demanda potencial de transport d'aquesta línia fins el 2013.
El coordinador de la interconnexió ferroviària entre els estats espanyol i francès cita la connexió de Figueres com a "punt més crític" del projecte. "Sembla poc probable que les connexions directes des de França puguin anar més enllà de Figueres, i els trens procedents d'Espanya hauran de limitar-se a Perpinyà, per la incompatibilitat entre el sistema d'alimentació de l'actual línia i els combois", constata el seu informe. Per tant, "gestionar els retards registrats al sud de Figueres" és la "prioritat immediata", defensa.
La solució
Davignon proposa que "com a solució transitòria" s'estudiï "la possibilitat d'una prolongació fins a Barcelona Sants equipant la línia històrica d'un tercer carril". El responsable comunitari pensa que "això podria permetre preveure a finals de 2010 o de 2011, serveis directes des de Barcelona fins a Montpeller, Marsella, Lió o fins i tot París, sense ruptura de carga a Perpinyà".
"Els retards registrats a la sortida de Barcelona i entre Girona i Figueres perjudiquen considerablement el rendiment d'aquest eix principal de la xarxa transeuropea de transport, sembla difícil que es pugui disposar de servei, fins i tot mínim, en el túnel abans de finals de 2010 o principis de 2011", critica el coordinador.
Re: LAV Barcelona-França
A veure si ho entés bé, segons el sr. Davignon és possible construir una tercera via entre Barcelona i Figueres paral.lela a l'actual i que estigui en funcionament entre 2 i 3 anys. Si és això el que ha volgut dir i és capaç de dur-ho a la pràctica, si us plau que fitxin a aquest individu costi el que costi, que els tècnics d'aqui han calculat 12 anys pel desdoblament entre Montcada-Bifurcació i Vic, amb aquest senyor en uns 9-12 mesos ho tindriem enllestit, l'ETF en cosa de 4 anys, aquest tipus és un geni... o nometring wrote:La solució
Davignon proposa que "com a solució transitòria" s'estudiï "la possibilitat d'una prolongació fins a Barcelona Sants equipant la línia històrica d'un tercer carril". El responsable comunitari pensa que "això podria permetre preveure a finals de 2010 o de 2011, serveis directes des de Barcelona fins a Montpeller, Marsella, Lió o fins i tot París, sense ruptura de carga a Perpinyà".
Re: LAV Barcelona-França
Potser no u hi entes, venen a dir que com a solució transitoria equipar la linea històrica d'un tercer carril, ¿que volen dir?
¿tercer carril a la lína C-2 nord? ¿o una via nova d'ample UIC? l'ultim no u crec,ja u estan fent, si el 2010 o 2011 el tren no arriba fins a Figueras anem per vestir sants i si posan el tercer carril allavorans seria cóm el Papiol-Mollet.
Ara que van lents, aixó segur.
¿tercer carril a la lína C-2 nord? ¿o una via nova d'ample UIC? l'ultim no u crec,ja u estan fent, si el 2010 o 2011 el tren no arriba fins a Figueras anem per vestir sants i si posan el tercer carril allavorans seria cóm el Papiol-Mollet.
Ara que van lents, aixó segur.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tercer carril
No, no ho has entès bé. Es tracta de dotar la via existent d'un tercer carril, de manera que sigui apta tant per a ample ibèric com per a ample UIC. En ser el primer de 1668 mm i el segon de 1435, el carril d'un costat és compartit per tots els trens, mentre a l'altre costat els trens utilitzaran un o altre carril en funció de l'ample dels bogies.lithops wrote:A veure si ho entés bé, segons el sr. Davignon és possible construir una tercera via entre Barcelona i Figueres paral.lela a l'actual i que estigui en funcionament entre 2 i 3 anys. Si és això el que ha volgut dir i és capaç de dur-ho a la pràctica, si us plau que fitxin a aquest individu costi el que costi, que els tècnics d'aqui han calculat 12 anys pel desdoblament entre Montcada-Bifurcació i Vic, amb aquest senyor en uns 9-12 mesos ho tindriem enllestit, l'ETF en cosa de 4 anys, aquest tipus és un geni... o no
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
¿Tercer carril hasta Sants? y una ######; los usuarios de cercanias (C2 nord) no tenemos suficientes problemas con el servicio y las frecuencias, que sólo falta instalar un tercer carril y meter más servicios.
Todavia estoy esperando ver que pasará con el tercer carril en el tramo Girona-Figueres y Maçanet-Caldes, a ver cómo afectará a los servicios actuales, cómo para que encima el Sr. Davignon plantee tercer carril hasta Sants.
Si no se ha llegado en los plazos previstos, a fastidiarse y pagar las indemnizaciones pertinentes; o no haberse comprometido con plazos imposibles.
Lo que no se puede plantear de ninguna de las maneras es sobrecargar más la línea actual Bcn-Figueres
Todavia estoy esperando ver que pasará con el tercer carril en el tramo Girona-Figueres y Maçanet-Caldes, a ver cómo afectará a los servicios actuales, cómo para que encima el Sr. Davignon plantee tercer carril hasta Sants.
Si no se ha llegado en los plazos previstos, a fastidiarse y pagar las indemnizaciones pertinentes; o no haberse comprometido con plazos imposibles.
Lo que no se puede plantear de ninguna de las maneras es sobrecargar más la línea actual Bcn-Figueres
Re: Tercer carril
Acabo de copiar 1000 vegades Carril, ha dit carril, no viaGuigui wrote: No, no ho has entès bé. Es tracta de dotar la via existent d'un tercer carril, de manera que sigui apta tant per a ample ibèric com per a ample UIC. En ser el primer de 1668 mm i el segon de 1435, el carril d'un costat és compartit per tots els trens, mentre a l'altre costat els trens utilitzaran un o altre carril en funció de l'ample dels bogies.
Gràcies Guigui.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Inspecció d'habitatges a Montmeló
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 36&ed_ov=v
Adif ja ha inspeccionat 284 habitatges i locals per les obres del tren d'alta velocitat
Adif està ultimant el reconeixement dels edificis situats a l'entorn de les obres del Tren d'Alta Velocitat al seu pas per Montmeló i de moment ja ha realitzat inspeccions en 284 habitatges particulars i locals, un 62% més de les previstes inicialment, ha informat l'empresa. En total s'han inspeccionat 284 habitatges particulars i locals, gairebé un 62% més de les 176 previstos inicialment i 154 edificis. A més s'han realitzat 57 inspeccions en zones comunes. Segons Adif, les tasques de revisió finalitzaran les pròximes setmanes quan es puguin realitzar últimes inspeccions previstes a la zona.
El procés d'inspecció es divideix en quatre fases. A la primera s'analitza tota la informació documental recopilada de forma prèvia, posteriorment es fa una inspecció preliminar de l'estat dels immobles en queè es revisa la façana i els elements comuns. Després es realitza una caracterització dels edificis en funció de la seva tipologia estructural i es reconeixen els habitatges i locals i en la quarta fase es realitzen les conclusions.
Les obres de construcció de la plataforma de via del tram Mollet-Montornès del Vallès de l'AVE Madrid-Barcelona-Frontera francesa tenen una longitud de 3,34 quilòmetres i passa pels municipis de Mollet del Vallès, Montmeló i Montornès del Vallès. Les obres s'han adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses formada per les empreses Ferrovial Agromán i companyia d'Obres Castillejos, amb un pressupost de 105.462,541 euros. / EFE
Adif ja ha inspeccionat 284 habitatges i locals per les obres del tren d'alta velocitat
Adif està ultimant el reconeixement dels edificis situats a l'entorn de les obres del Tren d'Alta Velocitat al seu pas per Montmeló i de moment ja ha realitzat inspeccions en 284 habitatges particulars i locals, un 62% més de les previstes inicialment, ha informat l'empresa. En total s'han inspeccionat 284 habitatges particulars i locals, gairebé un 62% més de les 176 previstos inicialment i 154 edificis. A més s'han realitzat 57 inspeccions en zones comunes. Segons Adif, les tasques de revisió finalitzaran les pròximes setmanes quan es puguin realitzar últimes inspeccions previstes a la zona.
El procés d'inspecció es divideix en quatre fases. A la primera s'analitza tota la informació documental recopilada de forma prèvia, posteriorment es fa una inspecció preliminar de l'estat dels immobles en queè es revisa la façana i els elements comuns. Després es realitza una caracterització dels edificis en funció de la seva tipologia estructural i es reconeixen els habitatges i locals i en la quarta fase es realitzen les conclusions.
Les obres de construcció de la plataforma de via del tram Mollet-Montornès del Vallès de l'AVE Madrid-Barcelona-Frontera francesa tenen una longitud de 3,34 quilòmetres i passa pels municipis de Mollet del Vallès, Montmeló i Montornès del Vallès. Les obres s'han adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses formada per les empreses Ferrovial Agromán i companyia d'Obres Castillejos, amb un pressupost de 105.462,541 euros. / EFE
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: LAV Barcelona-França
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=230208
França diu que la línia d'alta velocitat estarà en marxa el 2013
La ministra Álvarez va dir, al novembre, que la connexió entre Figueres i Perpinyà estaria en marxa l'any 2010
AGÈNCIES / LAMALLA.CAT
La línia d'alta velocitat que ha de connectar el Principat amb la Catalunya Nord estarà en funcionament d'aquí a quatre anys. Així ho ha assegurat aquest divendres l'ambaixador francès a Espanya, Bruno Delaye, que ha anunciat que l'any 2013 es podrà circular ja en AVE/TGV pel corredor que uneix Figueres amb Perpinyà, i que porta anys en obres. La posada en servei del tram permetrà la connexió entre Barcelona i París, tot i que no amb alta velocitat, ja que el tram francès, més enllà de Perpinyà, no permet la circulació de trens a velocitats superiors a les convencionals. Al novembre la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va assegurar que l'AVE travessaria els Pirineus l'any 2010
Notícies relacionades
* Álvarez anuncia que el 2010 es resoldrà la connexió de l'AVE entre Barcelona i la frontera francesa[23/11/2007]
Els governs espanyol i francès van donar un impuls al projecte en l'última cimera bilateral celebrada a Saragossa el mes de juny passat amb la firma d'una carta d'intencions entre les companyies ferroviàries dels dos països (RENFE i SNCF) per constituir una empresa mixta que explotarà el servei de la futura línia.
El projecte d'unió entre Barcelona i París a través d'una línia d'alta velocitat és un dels més lents en la llista d'obres públiques catalanes. Fa més de dues dècades que la Generalitat va començar a treballar pel projecte, abans fins i tot que es plantegés la línia de l'AVE a Madrid. El Govern català va començar a comprar terrenys per fer possible la construcció d'una línia sobre la qual no tenia competències. El Govern central va trigar anys a mostrar el seu interès pel projecte, i el govern francès tenia encara menys interès a invertir en una connexió amb el sud, poc poblat i sense pes econòmic. L'entrada en funcionament s'ha retardat fins al punt que l'empresa encarregada de foradar els Pirineus i explotar el túnel ha demanat una indemnització.
L'ambaixador francès també ha concretat terminis sobre l'altra connexió ja projectada d'alta velocitat a través del País Basc. Segons les seves previsions, els trens començaran a circular a partir del 2015 i arribaran a la màxima velocitat el 2020. Delaye fins i tot ha parlat de la intenció que existeix d'estendre una tercera xarxa ferroviària d'alta velocitat a través dels Pirineus centrals, arrencant des de Saragossa.
França diu que la línia d'alta velocitat estarà en marxa el 2013
La ministra Álvarez va dir, al novembre, que la connexió entre Figueres i Perpinyà estaria en marxa l'any 2010
AGÈNCIES / LAMALLA.CAT
La línia d'alta velocitat que ha de connectar el Principat amb la Catalunya Nord estarà en funcionament d'aquí a quatre anys. Així ho ha assegurat aquest divendres l'ambaixador francès a Espanya, Bruno Delaye, que ha anunciat que l'any 2013 es podrà circular ja en AVE/TGV pel corredor que uneix Figueres amb Perpinyà, i que porta anys en obres. La posada en servei del tram permetrà la connexió entre Barcelona i París, tot i que no amb alta velocitat, ja que el tram francès, més enllà de Perpinyà, no permet la circulació de trens a velocitats superiors a les convencionals. Al novembre la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va assegurar que l'AVE travessaria els Pirineus l'any 2010
Notícies relacionades
* Álvarez anuncia que el 2010 es resoldrà la connexió de l'AVE entre Barcelona i la frontera francesa[23/11/2007]
Els governs espanyol i francès van donar un impuls al projecte en l'última cimera bilateral celebrada a Saragossa el mes de juny passat amb la firma d'una carta d'intencions entre les companyies ferroviàries dels dos països (RENFE i SNCF) per constituir una empresa mixta que explotarà el servei de la futura línia.
El projecte d'unió entre Barcelona i París a través d'una línia d'alta velocitat és un dels més lents en la llista d'obres públiques catalanes. Fa més de dues dècades que la Generalitat va començar a treballar pel projecte, abans fins i tot que es plantegés la línia de l'AVE a Madrid. El Govern català va començar a comprar terrenys per fer possible la construcció d'una línia sobre la qual no tenia competències. El Govern central va trigar anys a mostrar el seu interès pel projecte, i el govern francès tenia encara menys interès a invertir en una connexió amb el sud, poc poblat i sense pes econòmic. L'entrada en funcionament s'ha retardat fins al punt que l'empresa encarregada de foradar els Pirineus i explotar el túnel ha demanat una indemnització.
L'ambaixador francès també ha concretat terminis sobre l'altra connexió ja projectada d'alta velocitat a través del País Basc. Segons les seves previsions, els trens començaran a circular a partir del 2015 i arribaran a la màxima velocitat el 2020. Delaye fins i tot ha parlat de la intenció que existeix d'estendre una tercera xarxa ferroviària d'alta velocitat a través dels Pirineus centrals, arrencant des de Saragossa.