Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
65
19%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
5
1%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Total votes: 351

jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by jaezcurra »

En el diario La Stampa (Italia), sobre la estación de Metro de Passeig de Gràcia:

AMBIENTE
29/05/2013
Cofely crea la stazione del metrò “verde” e intelligente
Prima sperimentazione nella metropolitana di Barcellona

http://www.lastampa.it/2013/05/29/scien ... al.Twitter
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by metring »

No diu de quina línia és, o és un joc de paraules i es refereix a la de la L3?
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by jaezcurra »

metring wrote:No diu de quina línia és, o és un joc de paraules i es refereix a la de la L3?
¿Podría decirnos algo TMB?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by metring »

jaezcurra wrote:
metring wrote:No diu de quina línia és, o és un joc de paraules i es refereix a la de la L3?
¿Podría decirnos algo TMB?
Ho provarem!
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by albe6 »

Sempre es fàcil, posar uns quants detectors de moviment i, si no detecten ningú, reduïr la intensitat lumínica, alentir o parar les escales mecàniques... que sembla que no, però l'energia elèctrica cada cop és més cara.

Ara que ho hagin de fer uns italians té traca. Què costa omplir quatre formularis per participar d'això directament i que la CE solti la subvenció?

Ideal per a hores vall o estones en que el servei del dissabte nit porti menys gent (suposant que el pic al metro el dissabte nit és al tancar les discoteques) i per a estacions menys utilitzades, a més d'alguns intercanviadors infernals.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by metring »

metring wrote:
jaezcurra wrote:
metring wrote:No diu de quina línia és, o és un joc de paraules i es refereix a la de la L3?
¿Podría decirnos algo TMB?
Ho provarem!
Ja tenim resposta: és la de la L2, i hi ha un article a l'Hora Punta http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... -energetic

També ens han agraït l'enllaç al mitjà italià ;)
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by jaezcurra »

En el artículo de Hora Punta hablan de la estación de la L3 :?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by metring »

jaezcurra wrote:En el artículo de Hora Punta hablan de la estación de la L3 :?
Juas! I posen foto de la de la L2! :x
Ismael_BCN
N5
N5
Posts: 95
Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
Location: Menendez Pelayo (Madrid)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by Ismael_BCN »

Este verano iban a empezar las reformas de la de Vila Olimpica que falta le hace por el tema de paredes de los andenes y de instalar ascensores si es posible que el ascensor de la calle no se situe al final del largo pasillo, y este mas cerca del vestibulo.

En estaciones como Poblenou-Vallcarca y Poble Sec, se cambiaron las maquinas de tornos por puertas de cristal con una ancha para silla de ruedas, pero ahi no hay ascensores, si que en Poble Sec se pusieron rampas metalicas en los andenes pero las obras se paralizarón en el 2008.

Luego tenemos estaciones como Rambla Just Oliveras-Jaume I-Zona Universitaria y Collblanc que aún estan a la espera de ascensores, a pesar que en esta ultima se esta poniendo el de la calle, pero en el pequeño vestibulo que espero que se amplie no hay ningun agujero para ponerlos.

Al final tenemos las estaciones con enlaces a otras lineas, de intercambiadores no tienen nada si los comparamos con los de Madrid, que son los de Plaza España-Plaza de Sants-Urquinaona-Verdaguer-Maragall-Clot y los pasillos de Paseo de Gracia y Plaza de Cataluña, si no se ponen manos a la obra, no sera por la afectacion hacia los viajeros, porque personas para trabajar las hay y dinero tambien, como para reformar todos los andenes de las viejas estaciones de metro y suprimir unas rampas metalicas que hace 10 años se dijo que eran provisionales, pues yo diria que estan durando demasiado y la instalacion de manparas obligara a hacer esas obras y reducir los desniveles como en Plaza de Sants o Maragall (L5) donde el bajarse puede ser muy peligroso. Además de que no entiendo como hay estaciones que se consideran adaptadas y que aun tienen una barrera llamada tornos de hierro donde no siempre hay personal para abrir la puerta metalica aunque en la Via Julia y en Congreso suele estar abierta y en esta ultima he pasado el carro de la compra alguna vez por comodidad.

Pero el listado es larguisimo de estaciones con ese problema que me he quejado a TMB decenas de veces por ello, y como si oyeran campanas de navidad y no digo porque la gente salte la barrera es por comodidad de las personas con silla de ruedas, bultos, maletas, carritos de la compra que con los tornos no es nada fácil hacerlos pasar y las bicicletas ya no quiero ya ni imaginarlo, porque pagamos un servicio de metro caro, para unas instalaciones sucias, antiguas, con calor y nada accesibles al 100 % y con un personal incapaz de hacer acto de presencia y no estar en la calle "fent petar la xerrada" que es lo habitual en Trinitat Nova (L4), porque las camaras y los monitores dan sensacion de que estan para decorar.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by 437.001 »

Avui he donat una ullada al nou accés de l´estació de Bogatell.
No ha quedat malament, apart de que no m´agrada com han deixat la cartelleria.

====================================================================================================

No hi ha cap tipus d´obra programada a Llacuna, suposo, no?
Ho dic perquè m´ha semblat veure moviment a la zona on en teoria s´hi havia de fer el segon accés.
Potser només m´ho ha semblat... o potser no. Si algú sap res...

====================================================================================================

Per altra banda, avui l´estació de Ciutadella-Vila Olímpica sortia a El País com a emblema d´estació en mal estat.
I la veritat, està feta pols i dóna molt mala imatge, tot i que no sigui cap novetat:
La estación más rayada de Barcelona

TMB gastará 100.000 euros en adecentar la parada de Ciutadella-Villa Olímpica

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/09/15/ ... 05997.html

Image

http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/09/15/ ... 05997.html
:(
epuig29
N6
N6
Posts: 209
Joined: Tuesday 25/06/2013 19:36
Location: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by epuig29 »

Podrien conservar-la i exposar-la com a "art rupestre" :)
Alberto1989
N3
N3
Posts: 37
Joined: Tuesday 02/04/2013 14:04
Location: Hostafrancs (L1)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by Alberto1989 »

QUan van treure les rajoles de les parets hi haurien d'haver posat panells de resina en comptes de pintar-ho de color blau. Amb els panells això no hauria passat.
adri
N4
N4
Posts: 41
Joined: Sunday 23/12/2012 23:05

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by adri »

Territori i Sostenibilitat licita les obres de millora de l'accessibilitat de l'estació de l'L1 de Just Oliveres

http://www20.gencat.cat/portal/site/ter ... 0c1e0aRCRD

Si voleu veure el projecte el podeu trobar aquí:

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1065369
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Ja era hora!

Post by metring »

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

Comença l'obra per revestir les parets de l'estació de metro de Ciutadella / Vila Olímpica

Aquesta setmana TMB ha començat una actuació especial de manteniment a l'estació de metro de Ciutadella / Vila Olímpica, de la línia 4, que comporta la col·locació de nous revestiments en totes les superfícies de paret del vestíbul, els accessos, les andanes i els passadissos de l'estació, uns 1.200 metres quadrats en total.

Aquestes superfícies, que havien quedat desprotegides després de la retirada de les peces de l'aplacat ceràmic anterior, quedaran cobertes amb panells de material fenòlic, resistent i ràpid de netejar, cosa que en facilitarà el manteniment a partir d'ara.

L'obra, que té un pressupost de 85.000 euros, es desenvoluparà al llarg de tres mesos, en els quals l'estació continuarà oberta al públic en els horaris habituals. Únicament caldrà tancar temporalment un dels dos accessos, de manera alternativa, els dies imprescindibles per dur a terme la col·locació dels plafons. Aquestes afectacions s'anunciaran directament a l'estació i pels canals habituals d'informació de servei de TMB.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by sergi »

Una muy buena noticia.

Hace un par de semanas pasé por la estación para ir al Zoo,y el aspecto de la misma era lamentable.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by raulitinbcn »

sergi wrote:Una muy buena noticia.

Hace un par de semanas pasé por la estación para ir al Zoo,y el aspecto de la misma era lamentable.
Yo he pasado hoy, y en los andenes no havia nada nuevo ...
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by Oriolix »

He votat "Altres" perquè crec que seria molt interessant comunicar l'estació de Passeig de Gràcia (L2, L3, L4 i Rodalies) amb la de Catalunya (L1, L3, Rodalies i FGC) que bàsicament serviria per connectar els FGC i Rodalies de Catalunya amb L2 i L4. El túnel entre L2 Pg.de Gràcia i Rodalies/L1 Catalunya no arribaria als 200m, més o menys la meitat del que cal caminar per anar de L2-Pg.de Gràcia a Rodalies-Pg.de Gràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by metring »

http://www20.gencat.cat/portal/site/ter ... 0c1e0aRCRD

Territori i Sostenibilitat adjudica les obres de millora de l'accessibilitat de l'estació de l'L1 de Just Oliveres


Els treballs permetran la instal·lació de nous ascensors per a comunicar les andanes, el vestíbul i el carrer

L’actuació s’ha adjudicat per un import de 2,3 MEUR i es preveu que s’iniciï el gener vinent

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de l’L1 de Just Oliveres, ubicada al costat de l’estació de Rodalies de l’Hospitalet de Llobregat, a la cruïlla de la Rambla Just Oliveras i l’avinguda Josep Tarradellas. L’actuació comportarà una inversió de prop de 2,3 MEUR, i consistirà en la instal·lació d’ascensors per a comunicar els diversos nivells de l’estació.

Així, s’instal·laran dos nous ascensors per enllaçar les dues andanes amb el vestíbul. Pel que fa a la comunicació del vestíbul i l’exterior, s’aprofitarà l’ascensor existent que el Departament va posar en marxa el passat 2010 que enllaça el nivell de superfície, a l’avinguda Josep Tarradellas, amb la passarel·la superior que creua les vies d’ADIF. En aquest cas, les obres consistiran en habilitar l’espai necessari al vestíbul per encabir aquest ascensor.

Les obres que ara s’adjudiquen permetran adaptar completament l’estació i connectar els diversos nivells amb ascensors que facilitaran els moviments. Es preveu que els treballs comencin el gener vinent i tinguin una durada de 16 mesos.

Accessibilitat de la xarxa de Metro

La xarxa de Metro compta amb 12 estacions a l’Hospitalet de Llobregat, 10 de les quals ja són totalment accessibles. Ara, s’impulsa l’adaptació a l’estació Rambla Just Oliveras i l’altra que resta pendent, la de Collblanc, quedarà adaptada amb la posada en funcionament del tram de l’L9 de l’aeroport.

En total, 119 estacions de 139 del global de la xarxa de Metro, són ja accessibles a persones amb mobilitat reduïda, la qual cosa suposa el 86%. Les últimes estacions que han quedat adaptades són la de Virrei Amat, de l’L5, i la de Bogatell i Llacuna, de l’L4, i la següent que serà accessible és la de Passeig de Gràcia, de l’L3, on finalitzaran les obres pròximament.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by metring »

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

Finalitza l'obra de revestiment de les parets de l'estació de metro de Ciutadella / Vila Olímpica

TMB ha finalitzat aquesta setmana l'actuació especial de manteniment a l'estació de metro de Ciutadella / Vila Olímpica, de la línia 4, que ha comportat la col·locació de nous revestiments en totes les superfícies de paret del vestíbul, els accessos, les andanes i els passadissos de l'estació, uns 1.200 metres quadrats en total.

Aquestes superfícies, que havien quedat desprotegides després de la retirada de les peces de l'aplacat ceràmic anterior, han quedat cobertes amb panells de material fenòlic, resistent i ràpid de netejar, cosa que en facilitarà el manteniment a partir d'ara.

L'obra, que tenia un pressupost de 85.000 euros, s'ha desenvolupat al llarg de tres mesos, en els quals l'estació ha continuat oberta al públic en els horaris habituals. Únicament ha estat necessari tancar temporalment els dos accessos, de manera alternativa, els dies imprescindibles per dur a terme la col·locació dels plafons.

L'estació de Ciutadella / Vila Olímpica registra en aquesta època unes 8.000 entrades els dies feiners, xifra que en època estival s'acosta a les 12.000 els feiners i 15.000 els festius.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de metro

Post by metring »

A l'Hora Punta http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-met ... a-olimpica surt una foto de com ha quedat, està més neteta!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”